Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


5 Székesfehérvár-Komárom

Székesfehérvár (20, 29, 30, 44, 45, 906)
Szárazrét
Moha
Moha-Rakodó (935a)
Fehérvárcsurgó
Bodajk (934a)
Csókakő
Mór (934)
Sövénykút
Bakonysárkány
Kisbér (13)
Ászár
Ászár-Keményítőgyár
Tárkány-Csép
Nagyigmánd-Bábolna
Csémpuszta
Szőny-Déli
Komárom (1, 4, 635)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Moha

megszűnt állomás
5 Székesfehérvár-Komárom

2005.10.08.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.246146° E18.340644° | N47° 14' 46.12" E18° 20' 26.31"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások

2010. július 4-től újra járnak a személyvonatok a megszüntetett vasútvonalon.
A menetrend az alábbi linken megtalálható:
http://www.mav-start.hu/res/netre_julius_4_mellekvonalak.pdf
2012. április 15-től egyetlen vonat sem áll meg az állomáson.


Szelvénykő 97
Megnyitás dátuma 1860.06.01.




Régi képek - Moha

Moha vasútállomás. A Déli Vasút által emelt felvételi épület annak eredeti állapotában. (Módosított III. osztályú terv.)
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117561534&t=9210879
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás régi képe, jobb minőségben
Forrás: hozzászólások
  Feltöltötte: Kárpáti Miklós



Képtár - Moha


Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.10.08.
A felvételi épülethez vezető hozzájáró út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A felvételi épülethez tartozó melléképület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A felvételi épület mellett állva a végpont irányába a rakodóterület felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A felvételi épület falán egy szép névtábla.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A felvételi épület a vágányok felől nézve. Az épületben laknak és van szolgálat is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A felvételi épület előtt állva a vonal végpontja, Komárom irányába nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A felvételi épület előtt állva a vonal kezdőpontja, Székesfehérvár felé nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A dolomitrakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A dolomitrakodó előtt a vasúti kocsikat vagonvonszoló berendezéssel mozgatták. A képen a gépházat látjuk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A vagonvonszoló berendezés drótkötelei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A dolomitrakodón állva ez a látvány tárul a szemünk elé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
Kezdőponti kijárati jelzők és váltók, illetve a háttérben a váltókezelői szolgálati hely épülete. A kép jobb szélén a Dunántúli Ásványforgalmi Vállalat iparvágánya.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A végponti oldalon csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
Az átjáróban állva a nyíltvonal felé pillantunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
Az útátjáróban állva az állomás felé nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
A végponti váltókezelői szolgálati hely épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2017.09.23.
Moha Székesfehérvár felőli oldal.
Fotó: Stipkovits Gerhard
Dátum: 2019.08.24.
Mohai Tsz. ásványvíztöltő telepére vezető szárnyvonal csonkája.
Fotó: Stipkovits Gerhard
Dátum: 2019.08.24.
A kősurrantő kocsirendező szerkezete.
Fotó: Stipkovits Gerhard
Dátum: 2019.08.24.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33769
2023.01.14 18:47.22
A cikkel ellentétben az állomás nem lett újranyitva!

mohai_unoka
e-mail: szeleczkypancsi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31988
2019.01.12 17:37.21
Mohán három falu vasútállomása volt. Iszkaszentgyörgy, Moha, Sárkeresztes lakói szálltak fel az itt megálló vonatokra. Legmesszebbről a szentgyörgyiek vonultak Moha Fő utcáján, a Köz-ön, a Galya-patak két hídján, a szélfútta kenderföldek partján és a legelőn átvezető keskeny ösvényen az állomásra. Az épület mellett levő kútból a híres mohai savanyúvíz folyt. Rakk Kálmán MÁV főintéző, vonalfőnök fúratta meg az eredeti kerekes kút helyén a modernebb szivattyús kutat az utasok, falubeliek, vasutasok nagy örömére. A buszközlekedés megindulása és az autósforgalom növekedése miatt az állomás forgalma egyre csökkent, míg végül megszüntették a megállóhelyet.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23851
2012.04.30 19:37.22
A régi képet nézve felvetődik bennem a kérdés,hogy mégis létezett a Déli Vasútnál is a IV. osztályú típusterv?

Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17528
2010.06.01 17:49.56
Elnézést július 4-re gondoltam.Aznap 1 különvonat lesz, utána következő napon indul meg a forgalom.

Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17525
2010.06.01 17:44.45
Többek között az indóház honlapjáról és a Bakony v. egy.-től.

fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 17514
2010.05.31 20:20.33
Ezt az infót honnan vetted?

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 15369
2010.01.16 21:15.30
Nem le akarja, hanem leszereli. Ezt elolvasod és minden világos lesz: http://www.vdszsz.hu/upload/Int%C3%A9zked%C3%A9s_M%C3%81V.pdf
Sem most, sem a jövőben nem lesz olyan miniszter aki ezeken a vonalakon a személyszállítást, egyáltalán a forgalmat újraindítaná...

gozos_375
e-mail: wjanos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15367
2010.01.16 16:31.39
SOS szárnyvonalak!!! Értesülésem szerint a MÁV le akarja szerelni a bezárt szárnyvonalakról a biztosító berendezéseket! Amennnyiben a jövőben lenne egy olyan közlekedési miniszterünk, aki újraindítani szeretné a személyforgalmat, ezen utóbbi rombolás ezet lehetetlenné tenné!!!

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14756
2009.12.13 20:15.29
Moha, 2009.12.12.

4 db 742-es mozdony, és többtucat kővel rakott kocsi állt az állomáson.

M41 2101
e-mail: muffin.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 14547
2009.11.30 21:43.46
Egyik volt kedvenc csörgöm az M41 2101 1998-ban ezen az állomáson égett porrá.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12410
2009.07.12 21:15.44
Persze ebből a szergej hosszabb ideje betegeskedik. Már hártom hete fekvőbeteg. (4062 003-1)

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12409
2009.07.12 21:11.24
Míg a cseh mozdonyok párban dolgoztak, a magyarok az első vágányon, az állomásépület közelében vasárnapi pihenőjüket tartották.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12408
2009.07.12 21:07.45
Ma délutáni cseh remek, mindjárt kettő is egymással szembe fordítva. (740 674-7 és 740 818-0)

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 11047
2009.04.20 19:42.41
... és egy kis Bz robogás.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 11046
2009.04.20 19:40.56
Egy kis kővonatos életkép a mai napon...

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 368
2007.02.14 21:28.37
Ez egy nagyon aranyos állomás! Eredeti Déli Vasút épület DV táblával. Az egész vonalat nagyon szeretem mert mindenütt Siemens-Halske berendezés van, tipikus alakjelzőkkel és tekerős sorompókkal.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Mogyoród

Mogyorósbánya

Mohol

Mohora

Moha-Rakodó