Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


503 Pándorfalu-Nezsider-Sérc-Kismarton-Vulkapordány

Pándorfalu (1, 601)
Parndorf Ort (1)
Nezsider
Nyulas
Sásony
Fertőszéleskút
Feketeváros
Fertőfehéregyháza
Fertőmajor-Oka
Sérc megálló
Sérc (505)
Eisenstadt Schule
Kismarton
Vulkapordány megálló
Vulkapordány (8)

9 Fertőszentmiklós-Pomogy-Nezsider

Fertőszentmiklós (8, 919)
Fertőszéplak-Fertőd
Sarród
Fertőújlak
— országhatár —
Pomogy
Valla
Mosonszentandrás
Boldogasszony
Barátudvar-Féltorony
Barátudvar megálló
Gálos
Védeny
Nezsider-fürdő
Nezsider




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Nezsider
(Neusiedl am See)*

állomás A (Ausztria)
503 Pándorfalu-Nezsider-Sérc-Kismarton-Vulkapordány
9 Fertőszentmiklós-Pomogy-Nezsider
 

Az I.osztályú HÉV épület szemből nézve.
2011.06.30.
Fotó: Kebelei György [Central]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.955689° E16.823459° | N47° 57' 20.48" E16° 49' 24.45"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás Ausztria területén található.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Neusiedl am See az állomás mai osztrák neve

Fertõ tó körüli kerékpárút Az állomás mögött található a Fertő tó körüli kerékpárút.
Szelvénykő 34 Az egykori (Sopron)-Vulkapordány-pozsonyi HÉV
Szelvénykő 102 Fertővidéki HÉV
Autóbusz-megállóhely neve Neusiedl am See Bahnhof
Megnyitás dátuma 1897.12.18.
Távirati hívójel (távírókód) Ns ÖBB DB 640 Verzeichis der Betriebsstellencodes 2007




Régi képek - Nezsider

Az állomás I.osztályú HÉV épülete látható a képeslap második sorának bal oldali képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Gysev Bzmot az állomáson, a 80-as években a Fertővidéki HÉV vonalán is bézék jártak

Fotó: K. Henning Kurth - Siegen
  Forrás: https://www.flickr.com/photos/zeitgeschichte_khk/...
Dátum: 1985.06.20.



Képtár - Nezsider

Nezsider felvételi épülete
Fotó: Bodroghelyi Ábel
Dátum: 2008.06.20.
Az állomás felvételi épülete Pándorfalu felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az I.osztályú HÉV épület szemből nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az állomás felvételi épülete az elágazási oldal felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Nézet az utcafront felől,az elágazási oldal irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Nézet az utcafront felől,Pándorfalu irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az ÖBB emblémája a felvételi épület mellett.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az 1.számú vágány mellett lévő peron az elágazási oldal felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az 1.számú vágány mellett lévő peron Pándorfalu felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
A 2.és 3.számú vágányok között lévő peron az elágazási oldal felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
A 2.és 3.számú vágányok között lévő peronon álló esőbeálló.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
A 2.és 3.számú vágányok között lévő peron Pándorfalu felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Látkép Nezsider-Fürdő és Feketeváros állomások felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Látkép Pándorfalu állomás felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Villamos kapcsolókert a felvételi épület Pándorfalu felőli oldalánál.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
A felvételi épület előtt lévő esőbeálló.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az állomás jól felszerelt váróterme.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
A váróteremben található jegykiadó automata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az egyik vizuális utastájékoztató tábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az állomás után a nyílt pálya,Pándorfalu felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Betekintés az állomásra Pándorfalu felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az elágazás,balra Nezsider-Fürdő(Fertőszentmiklós)jobbra Feketeváros(Vulkapordány)állomásra juthatunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az elágazási oldali váltókörzet az állomás felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
A pándorfalui oldal kijárati jelzői.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az elágazási oldal ívben fekvő vágányai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az elágazási oldalon lévő HÉV szabványú őrházépület egy ötletes műbakter társaságában.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az állomás egyik névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Betekintés az állomásra Pándorfalu felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Egy másik névtábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az egykori áruraktárban ma kerékpárkölcsönző és szerviz működik.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az elágazási oldal kijárati jelzői.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Betekintés az állomásra az elágazás felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
A felvételi épülettel szemben lévő hatalmas fedett kerékpártároló.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.
Az elágazás után a nyílt pályák Nezsider_Fürdő és Feketeváros állomások felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.30.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2013.03.22.
Jenbacher motorvonat és Talent a végállomáson
Fotó: Tatai András
Dátum: 2009.07.22.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20334
2011.02.12 15:07.37
Gondolom egy GySEV-nél dolgozó mozdonyvezető lehetsz (?) és a vezetőállásból fényképeztél, köszönet érte.

Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha egy kétnormás gép esetén emberi hanyagságból, vagy mulasztásból nem engedi le valaki az áramszedőt az ilyen áramnemváltós fázishatároknál, hanem csak úgy áthalad rajta, mint ha mi sem történt volna. Ilyenkor történik valami ? A gép azonnal érzékeli és reagálja, hogy eltérő áramot kap és az emberi hibalehetőség mennyire van kivédve ez esetben ?

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20332
2011.02.12 08:56.38
Az áramnemváltás csak az FHÉVről érkező és FHÉVre induló vonatok esetében van. Egyszerűen oldják meg. Az állomás váltókörzetétől kb 1 km-re van a fázishatár, áramszedő ellőte le, majd utána ismét fel. Csak kétáramnemű járművek járnak erre, így nem nagy kunszt az egész. Képem van a fázishatárról:

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20298
2011.02.10 06:02.42
Kérdésként merül fel, hogy az áramnemváltást hogy oldják meg ezen állomásnál. Ki van-e építve a hagyományos módon, vagy a Fertővidéki HÉV-en is csak kétáramnemű gépek járhatnak ?
Amikor legutoljára a vonalon utaztam, még nem volt a HÉV villamosítva.

Az állomások oldalaink lévő képeken egy helyen sem láthatunk V43-ast, tehát feltételezem a helybeli állomási áramnemváltás hiánya miatt erre nem járhatnak.
Aki ez ügyben tájékozott, megköszönném a beírását.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7413
2008.10.24 19:39.49
Egy régi képen a Gysev Bzmotja az állomáson.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nezsider-fürdő

Nérasolymos-Varázsliget

Nagyfény

Nagyatád-Bodvica

Nagyatád