|
Fotó: Gayer Márk
Dátum: 2010.09.29.
|
|
Nagyvárad-Velence mai felvételi épülete Nagyvárad felől, a félixfürdői vonatból
Fotó: Capras Dávid
Dátum: 2014.01.19.
|
|
A váróterem végében ilyen, a 90-es évekből vagy az előttről való szekrények vannak.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
|
|
A két jegypénztár amiből egy működik.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
|
|
Padok. A háttérben a használaton kívüli és bezárt két WC.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
|
|
Kolozsvár felé.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
|
|
Itt ilyen fajta világítás van.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
|
|
A nagyváradi nagy állomás felé.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
|
|
Három vágány van a személyforgalomhoz, a többi vágány a rendezőpályaudvarhoz tartozik ami 1979-ben épült és sajnos már majdnem 20 éve, hogy nem működik. Kb. 200 vagon ott rozsdásodik a vágányokon.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2018.11.24.
|
|
Nagyvárad-Velence-i vasútállomás bejárata. Szomorú állapot.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Szomorú állapot.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Egy használaton kívüli jelző.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Ide sem jön már vonat.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Amióta a rendezőpályaudvar már nem működik, a vágányok 90%-a pusztulóban van és egyedül már csak egy iparvágány van használatban. Az Intermodal Vest konténereket és kamionokat tesz vagonokra.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Egy régi váltókezelő torony.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Egy régi iparvágány ami egy régi gyár rakodójához vezet.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Egy régi üres őrház.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
Egy aktív váltókezelő.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2019.06.27.
|
|
A volt Nagyváradi Sörgyár volt iparvágányának a hídja sajna ilyen állapotban.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
|
|
A volt Nagyváradi Sörgyár volt iparvágányának a hídja messzebbről.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
|
|
A volt sörgyár iparvágányának maradéka.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
|
|
Valaha itt mentek a tehervagonok teli sörrel a volt Nagyváradi Sörgyárból.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
|
|
A Comat Bihor cég munkában Olaszországba és Németországba mennek a konténerrel rakott vonatok.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
|
|
A Comat Bihor cég iparvágányának bejárata.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.07.
|
|
A volt Nagyváradi rendezőpályaudvar.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.06.
|
|
Egy régi iparvágány ami egy ócskavas feldolgozó céghez vezet.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.06.
|
|
Valaha itt volt még egy kapu ami a Victoria (Volt Moskovits.) szeszgyár iparvágányán volt. Valamikkor 1996 után szűnt meg de 2009-ben még meg volt a vágány egész Várad Velencéig. Több mint 100 évig volt itt teherszállítás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.25.
|
|
A Victoria (Volt Moskovits.) szeszgyár iparvágányának egy részét nem szedték fel hanem simán leaszfaltozták és ezek a repedések a vágányok miatt vannak ott.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.25.
|
|
A volt Moskovits szeszgyárból csak ennyi maradt. 1848-ban alakult Moskovits Adolf és fiai szeszgyár-ként. 1906-ig gőzvontatású teher szállítás volt utána 1994-ig villamos- és dízel vontatás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.25.
|
|
A Congips cementgyár kapuja ahol sajnos a síneket 2009-ben szedték fel. Valamikor a 90-es években szűnt meg a forgalom, s ez volt az utolsó tehervágány amit a szeszgyárral együtt amiit használtak.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
|
|
A volt Congips cementgyár kapuja közelebbről.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
|
|
A régi villamos tehervágányhoz vezető váltó.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
|
|
Az egykori villamos tehervágány maradéka meg a tolatásjelzője ami egy vakvágányhoz vezet.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
|
|
Ez a vágány kötötte össze a villamos tehervágányt a Nagyvárad-Velence-i állomással. Egy darab történelem.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
|
|
Ez a vágány kötötte össze a villamos tehervágányt a Nagyvárad-Velence-i állomással. A teher villamos ide hozta teher kocsikat amit a CFR tovább szállított.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
|
|
2009-ben még itt voltak a 2-es villamos vonal váltói és vágányai amin villamos tehervontatás is volt.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
|
|
Most hozza a tehervillamos a teherkocsikat a Nagyvárad-Velence-i állomásra. Fotó: James Buckley.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1980.
|
|
Nagyvárad Velence jobb oldalt a 2 es villamos vonal ami a villamos teherszáiítás miatt volt csatlakoztatva. 1905 óta egészen a 90-es évekig volt teherszállítás. A csatlakozást 2009-ben szedték fel. Fotó: Nagy István.
Kérlek adj meg forrást.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1980.
|
|
Most jön vissza a Nagyvárad-Velence Villamos iparvágányaitól amik felett volt felsővezeték. Nagy valószínűséggel Victoria (A volt Léderer és Kálmán.) malomhoz megy vagy a Moskovits szeszgyárhoz. Fotó: James Buckley.
Kérlek adj meg forrást.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1969.
|
|
Nagyvárad-Velencén parkol a villamos. Most hozhatta a vagonokat. Fotó: James Buckley.
Fotó: kleh norbert
|
|
Nagyvárad 1992 - A Velencei negyedben, A Kolozsvári úton nagy eséllyel a Moskovits szeszgyártól hozhatja azt a vagont a háttérben a volt Congips cementgyár iparvágányán pihen 2 teher vagon. Fotó: James Buckley.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1992.
|
|
A CONGIPS cég volt cementgyára. 1970-ben indult be villamos tehervontatással egészen 1994-ig. Utána nagyon ritkán dízel vontatás volt egy pár évig.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.10.03.
|
|
A Interoil étolajgyárat 2007-ben zárták be, s azóta ott pihen a vonat. Gazdasági okok miatt, ha jól tudom, Magyarországra a Martfűi Étolajgyárba vitték a maradék termelést.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.10.03.
|
|
A volt Emilia gőzmalom iparvágányának kapuja. 1901-ben gőzvontatás volt, majd 1906 után villamos teherszálitás. Valamikor 1944 után szűnt meg a kötöttpályás teherszállítás. A gőzmalom 2012 óta a román politika miatt már nem létezik
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.12.28.
|
|
A volt Andrényi Károly és fiai cég vaskereskedésének (jelenleg Matros lerakat) volt iparvágány bejárata.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.12.28.
|
|
A volt Andrényi Károly és fiai cég vaskereskedésének telepe (jelenleg Matros lerakat). 1906-tóé egészen 1975-ig volt villamos teherforgalom.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.12.28.
|
|
Itt a voltak Léderer és Kálmán Malom és Szeszgyár R.T. iparvágányai. 1882től 1906-ig tramway típusú, Krauss gyártmányú közúti vasúti gőzmozdonyok jártak. 1906-tól egész 1992-ig villamos üzemű teherszállítás volt, s valamikor 1996-ban szedtek fel a vágányokat .
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.03.14.
|
|
Ez a volt SC.REMAT.SA ócskavas cég iparvágánya. 2009-ben még volt aktivitás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.03.03.
|
|
Az SC.REMAT.SA ócskavas cég iparvágányai kb. a telephely végén kapcsolódnak össze ami lehet azt jelenti hogy régen tovább vezetett az iparvágány.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.03.03.
|
|
A volt Leichner, a rendszerváltás óta ROVEX szőrmegyár iparvágánya és rakodója. A kapu után használhatatlan állapotban de meg van az iparvágány.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.03.03.
|
|
A volt nagyváradi villamos tehervontatás egyik utolsó emléke.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.07.02.
|
|
A volt Leichner, a rendszerváltás óta ROVEX szőrmegyár belső iparvágányának maradéka.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.06.26.
|
|
A Nagyvárad-velencei rendezőpályaudvar mellett van egy kisebb rendezőpályaudvar. A vagonok mind használható állapotban vannak. A térkép szerint egy nagyobb iparvágány hálózat is ide csatlakozott régen.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2021.06.26.
|