Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


927 Kisújszállás-Dévaványa

Kisújszállás (100, 102, 482)
Márialaka
Mirhó
Kenderessziget
Pusztaecseg
Réhely
Dévaványa (127)

















Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Pusztaecseg
(Ecsegfalva)*

megszűnt állomás
927 Kisújszállás-Dévaványa
 



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.144401° E20.926895° | N47° 8' 39.84" E20° 55' 36.82"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás épülete Kisúszállástól Dévaványa felé közlekedve a pálya jobb oldalán volt.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Ecsegfalva 1951 márciusától. Az 1967/1968-as, 1971-es menetrendekben is ezen a néven találjuk





Régi képek - Pusztaecseg

Pusztaecseg. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Pusztaecseg

Ecsegfalva. 2009 04 07.
Az egykori állomásépület. Később Berettyó Vendéglő. Jelenleg nem üzemel.
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2009.04.07.
Ecsegfalva 2009 04.07.
Az egykori rakodó. Közvetlenül az állomásépület mellett található. Mellette benzinkút.
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2009.04.07.
Ecsegfalva. 2009 04 07.
Háttérben, az egykori Berettyó híd pillérei.
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2009.04.07.

Ilyen "hajtókával" vitték a petróleumlámpákat a jelzőkhöz. Volt mikor fürödni mentünk vele a közeli Hortobágy-Berettyóhoz.
Forrás: https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/28343_1395693104959_2422804_n.jpg
Fotó: Posztós László
Ecsegfalva felvételi épülete az utca felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.11.27.
Őrház Kisújszállás felé a Berettyó-híd előtt. (A ház mellett található a Kéktúra bélyegző is).
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.11.26.
A Berettyó-híd pillérei.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.11.26.


Képek a netről - Pusztaecseg


http://img.index.hu/imgfrm/0/3/2/3/IMG_0007270323.jpg
[Tárolt változat]

http://img.index.hu/imgfrm/0/3/0/9/IMG_0007270309.jpg
[Tárolt változat]

http://img.index.hu/imgfrm/0/3/1/6/IMG_0007270316.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33985
2023.06.02 21:07.08
Réhely felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33984
2023.06.02 21:06.45
(pont a lényeg van teljesen elvadulva) Kilátás Kenderessziget felé

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33983
2023.06.02 21:05.56
2023.04.08

Buborék
e-mail: flegga92.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 26582
2013.05.15 18:43.06
A híd mai állapota: http://goo.gl/maps/axRiF

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23396
2012.03.12 21:08.48
Ecsegfalva vasutasai az 1950-1960-as években –emlékezetem szerint- így a lista nem teljes.
Állomásfőnökök:
Halász Elemér 1950-es évek
Péli István 1960-as évek
Sigulinszki Elek a vasút megszűnéséig 1971-ig

Forgalmisták:

Szél Ferenc 1950-es évek
… József 1960-as évek

Váltókezelők:

Juhász Imre 1955-ig
Bere Imre 1950-es évek
Galambos István kb.1965-től
Posztós János (apám) 1955-1965, majd málházó 1965-1970

Pályamesterek:

Nagy Sándor 1950-es évek
Juhász Lajos 1960-as évek
Sotus József 1960-as évek

Dolgozott még kb. 6-8 fő pályamunkás, akiket név szerint nem ismertem.

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23387
2012.03.11 10:28.04
A vasúti híd (és a közúti is jobbja) madártávlatból északnyugati irányból nézve. A kép felső részén kivehető az elbontott vasút nyomvonala.

Forrás: http://www.ecsegfalva.hu/

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23381
2012.03.10 19:12.05
A Kisújszállás-Dévaványa közötti menetrend a lap alján látható.

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23376
2012.03.10 18:03.39
A képen az állomás Dévaványa felőli vége és a lámpa-kamra közötti kert látható. Jobbra fent a vasúti pálya. A kertet apám, Posztós János gondozta. Az a törpének öltözött alak meg én vagyok kb. 1955-ben.

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23375
2012.03.10 17:45.30
Sajnos eredeti képem nincs, de így nézett ki az ecsegfalvai személyvonat is: 275-ös mozdony, "paklikocsi", és a többi kocsi. Keresztapám Varga István egy ilyen 275-ös mozdonyon volt fűtő.

Forrás: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Cegl%C3%A9d_Kossuth_t%C3%A9r_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23374
2012.03.10 17:33.11
127
(147)[9]

Kisújszállás–Dévaványa
Kisújszállás-Dévaványa-Gyomai HÉV
Átadás ideje: 1889. szeptember 10.

Dévaványa–Kisújszállás (30 km)

Megszűntetés ideje: 1971. december 31.

Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23373
2012.03.10 09:31.21
Ecsegfalva MÁV állomás épülete eredeti állapotban egy postai levelezőlapon. Szebb, mint a felújítás után.

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23369
2012.03.09 19:08.45
Személyszállítást a képen látható motorvonat biztosította a gőzvontatás megszűnése után. Ez a motorvonat még 2 kocsit is húzott, így három kocsiból állt a szerelvény.

Forrás:http://www.mavnosztalgia.hu/hu/gallery/show/112

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23368
2012.03.09 19:00.18
Itt a 375-ös mozdony.

Forrás: http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23367
2012.03.09 18:55.57
Járt Ecsegfalván ritkán 375-ös mozdony is, ez erősebb volt mint a 275-ös, hosszabb tehervonatot húzott.

Forrás:http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23366
2012.03.09 18:43.45
Eredeti fényképem nincs, de ecsegfalvai vasutas család gyermekeként jól emlékszem a mozdonyok sorozatszámára: a 275-ös sorozatszámú mozdony járt a Kisújszállás-Dévaványa vonalon az 1950-es 60-as években, zömmel személyvonatot, de rövidebb tehervonatot is húzott. Egyszer kíváncsiskodó gyerekként a "gépen", vagyis a mozdonyon utaztam Ecsegfalva és Dévaványa között. Nagy élmény volt.
Forrás: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/275/275_1.JPG

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23362
2012.03.08 21:54.10
Az oszlopoktól balra volt a vasúti pálya. (A Hortobágy-Berettyó felől nézve)

Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 23361
2012.03.08 21:49.50
A képen a régi vasúti bélyegző lenyomata látható

markusl
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
elfogadott hozzászólás 21294
2011.07.03 00:32.49
Ez a két háború közti Berttyóhíd, 1940 körül, északról nézve. Papp Gergely - sajnos elfelejtett - ecsegfalvi fotómüvész képe.
( PHOTOGRAPHERS International No.55 - Gergely Papp The Photographer in Hiding )

Ellenbacher Andrásné Lévai Mária
e-mail: Ellnbachr.mm.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17372
2010.05.18 20:00.09
Ezen a vasúton még én is utaztam igazi fapados vonattal, a mozdony még szénnel fűtött vólt. Ez 1970-1972-ben történt.

markusl
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
elfogadott hozzászólás 13145
2009.08.20 23:31.50
Csobay László fotoja, 2004 tavaszán.
Forrás: Panoramio
A talpfák láthatóan nagyon jó állapotban voltak. Vesd össze Vidovenyetz Zsolt fotóival, azok 2007-ben, a bontás elött készültek!

Márkus László
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
elfogadott hozzászólás 13144
2009.08.20 23:26.49
Ez is Vidovenyetz Zsolt fotója, a hid néhány (talán csa nekem?) érdekes részletét kinagyitottam.

Márkus László
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
elfogadott hozzászólás 13143
2009.08.20 23:23.55
Vidovenyetz Zsolt fotója, Körösök Völgye Turistaegyesület.
Érdemes megnézni a honlapjukat is, a túraleírások között remek fényképek vannak a régi vasútvonal nyomvonaláról is... kedvet kaptok kicsit sétálni!

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 10747
2009.03.26 19:36.41
Az 1947-es menetrendben már szereplő vasúti megállóhely.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 10634
2009.03.20 13:03.53
Köszönöm az infót...!
Szeretnék majd egy vonalbejárást, akkor majd kinyitom a szemem és megtekintem...!

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10589
2009.03.18 02:01.57
Ahogy írtam, híd + az ecsegfalvi állomásépület, el sem lehet téveszteni. Mégy a falu főutcáján, és ott lesz bal kéz felől, mármint Dévaványa felé nézve. Egyébként itt előbb volt vasút, mint falu, ti. a mai Ecsegfalva az 1920-as években kezdett kiépülni, ezért van az, hogy gyakorlatilag a falu közepén volt a vasútállomás.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 10462
2009.03.10 11:47.10
A hidat még láttam, valami megmaradt még belőle, de azon kívül...?
Szeretnék egy vonalbejárást, de tulajdonképpen akkor csak a hídra számítsak, mint maradék látnivaló a vonalból?

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10454
2009.03.09 11:02.22
Öt vagy hat éve jártam arra, akkor még állt a híd a Hortobágy-Berettyón. (Bár elképzelhető, hogy a hídfők ma is megvannak, azok elbontása nem szokott annyira "fontos" lenni.)
Az ecsegfalvi felvételi épület akkor vendéglőként szolgált, gondolom ma sincs másként. Mellette megvolt még az egykori rakodó is.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 10423
2009.03.08 19:18.48
Tényleg semmi sem maradt...?

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Pécel

Pusztadomaháza

Pécs

Pécskaszenttamás

Pellérd