JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33985
2023.06.02 21:07.08
|
Réhely felé
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33984
2023.06.02 21:06.45
|
(pont a lényeg van teljesen elvadulva) Kilátás Kenderessziget felé
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33983
2023.06.02 21:05.56
|
2023.04.08
|
|
|
Buborék
e-mail: flegga92.kukac.hotmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26582
2013.05.15 18:43.06
|
A híd mai állapota: http://goo.gl/maps/axRiF
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23396
2012.03.12 21:08.48
|
Ecsegfalva vasutasai az 1950-1960-as években –emlékezetem szerint- így a lista nem teljes.
Állomásfőnökök:
Halász Elemér 1950-es évek
Péli István 1960-as évek
Sigulinszki Elek a vasút megszűnéséig 1971-ig
Forgalmisták:
Szél Ferenc 1950-es évek
… József 1960-as évek
Váltókezelők:
Juhász Imre 1955-ig
Bere Imre 1950-es évek
Galambos István kb.1965-től
Posztós János (apám) 1955-1965, majd málházó 1965-1970
Pályamesterek:
Nagy Sándor 1950-es évek
Juhász Lajos 1960-as évek
Sotus József 1960-as évek
Dolgozott még kb. 6-8 fő pályamunkás, akiket név szerint nem ismertem.
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23387
2012.03.11 10:28.04
|
A vasúti híd (és a közúti is jobbja) madártávlatból északnyugati irányból nézve. A kép felső részén kivehető az elbontott vasút nyomvonala.
Forrás: http://www.ecsegfalva.hu/
|
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23381
2012.03.10 19:12.05
|
A Kisújszállás-Dévaványa közötti menetrend a lap alján látható.
|
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23376
2012.03.10 18:03.39
|
A képen az állomás Dévaványa felőli vége és a lámpa-kamra közötti kert látható. Jobbra fent a vasúti pálya. A kertet apám, Posztós János gondozta. Az a törpének öltözött alak meg én vagyok kb. 1955-ben.
|
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23375
2012.03.10 17:45.30
|
Sajnos eredeti képem nincs, de így nézett ki az ecsegfalvai személyvonat is: 275-ös mozdony, "paklikocsi", és a többi kocsi. Keresztapám Varga István egy ilyen 275-ös mozdonyon volt fűtő.
Forrás: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Cegl%C3%A9d_Kossuth_t%C3%A9r_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg
|
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23374
2012.03.10 17:33.11
|
127
(147)[9]
Kisújszállás–Dévaványa
Kisújszállás-Dévaványa-Gyomai HÉV
Átadás ideje: 1889. szeptember 10.
Dévaványa–Kisújszállás (30 km)
Megszűntetés ideje: 1971. december 31.
Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el. A megmaradt Gyoma–Dévaványa szakasz ma is a 127-es számot viseli a Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma-vasútvonal részeként.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_megsz%C5%B1nt_vas%C3%BAtvonalainak_list%C3%A1ja#Megsz.C3.BCntetett_vas.C3.BAtvonalak
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23373
2012.03.10 09:31.21
|
Ecsegfalva MÁV állomás épülete eredeti állapotban egy postai levelezőlapon. Szebb, mint a felújítás után.
|
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23369
2012.03.09 19:08.45
|
Személyszállítást a képen látható motorvonat biztosította a gőzvontatás megszűnése után. Ez a motorvonat még 2 kocsit is húzott, így három kocsiból állt a szerelvény.
Forrás:http://www.mavnosztalgia.hu/hu/gallery/show/112
|
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23368
2012.03.09 19:00.18
|
Itt a 375-ös mozdony.
Forrás: http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707
|
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23367
2012.03.09 18:55.57
|
Járt Ecsegfalván ritkán 375-ös mozdony is, ez erősebb volt mint a 275-ös, hosszabb tehervonatot húzott.
Forrás:http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Rohrbach_bei_Mattersburg_-_Lokomotivdenkmal.jpg&filetimestamp=20091004133707
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23366
2012.03.09 18:43.45
|
Eredeti fényképem nincs, de ecsegfalvai vasutas család gyermekeként jól emlékszem a mozdonyok sorozatszámára: a 275-ös sorozatszámú mozdony járt a Kisújszállás-Dévaványa vonalon az 1950-es 60-as években, zömmel személyvonatot, de rövidebb tehervonatot is húzott. Egyszer kíváncsiskodó gyerekként a "gépen", vagyis a mozdonyon utaztam Ecsegfalva és Dévaványa között. Nagy élmény volt.
Forrás: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/275/275_1.JPG
|
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23362
2012.03.08 21:54.10
|
Az oszlopoktól balra volt a vasúti pálya. (A Hortobágy-Berettyó felől nézve)
|
|
|
Poszti
e-mail: posztos.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 23361
2012.03.08 21:49.50
|
A képen a régi vasúti bélyegző lenyomata látható
|
|
|
markusl
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
|
elfogadott hozzászólás 21294
2011.07.03 00:32.49
|
Ez a két háború közti Berttyóhíd, 1940 körül, északról nézve. Papp Gergely - sajnos elfelejtett - ecsegfalvi fotómüvész képe.
( PHOTOGRAPHERS International No.55 - Gergely Papp The Photographer in Hiding )
|
|
|
Ellenbacher Andrásné Lévai Mária
e-mail: Ellnbachr.mm.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 17372
2010.05.18 20:00.09
|
Ezen a vasúton még én is utaztam igazi fapados vonattal, a mozdony még szénnel fűtött vólt. Ez 1970-1972-ben történt.
|
|
markusl
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
|
elfogadott hozzászólás 13145
2009.08.20 23:31.50
|
Csobay László fotoja, 2004 tavaszán.
Forrás: Panoramio
A talpfák láthatóan nagyon jó állapotban voltak. Vesd össze Vidovenyetz Zsolt fotóival, azok 2007-ben, a bontás elött készültek!
|
|
|
Márkus László
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
|
elfogadott hozzászólás 13144
2009.08.20 23:26.49
|
Ez is Vidovenyetz Zsolt fotója, a hid néhány (talán csa nekem?) érdekes részletét kinagyitottam.
|
|
|
Márkus László
e-mail: markus.kukac.dataphone.se
|
elfogadott hozzászólás 13143
2009.08.20 23:23.55
|
Vidovenyetz Zsolt fotója, Körösök Völgye Turistaegyesület.
Érdemes megnézni a honlapjukat is, a túraleírások között remek fényképek vannak a régi vasútvonal nyomvonaláról is... kedvet kaptok kicsit sétálni!
|
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 10747
2009.03.26 19:36.41
|
Az 1947-es menetrendben már szereplő vasúti megállóhely.
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 10634
2009.03.20 13:03.53
|
Köszönöm az infót...!
Szeretnék majd egy vonalbejárást, akkor majd kinyitom a szemem és megtekintem...!
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10589
2009.03.18 02:01.57
|
Ahogy írtam, híd + az ecsegfalvi állomásépület, el sem lehet téveszteni. Mégy a falu főutcáján, és ott lesz bal kéz felől, mármint Dévaványa felé nézve. Egyébként itt előbb volt vasút, mint falu, ti. a mai Ecsegfalva az 1920-as években kezdett kiépülni, ezért van az, hogy gyakorlatilag a falu közepén volt a vasútállomás.
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 10462
2009.03.10 11:47.10
|
A hidat még láttam, valami megmaradt még belőle, de azon kívül...?
Szeretnék egy vonalbejárást, de tulajdonképpen akkor csak a hídra számítsak, mint maradék látnivaló a vonalból?
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10454
2009.03.09 11:02.22
|
Öt vagy hat éve jártam arra, akkor még állt a híd a Hortobágy-Berettyón. (Bár elképzelhető, hogy a hídfők ma is megvannak, azok elbontása nem szokott annyira "fontos" lenni.)
Az ecsegfalvi felvételi épület akkor vendéglőként szolgált, gondolom ma sincs másként. Mellette megvolt még az egykori rakodó is.
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 10423
2009.03.08 19:18.48
|
Tényleg semmi sem maradt...?
|
|