|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely
Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Akadémiaújtelep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Óhatvan
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)
|
|
|
|
Régi képek
Képtár
Hozzászólások
Pécel
A felvételi épület 2021 júniusban.
2021.06.08.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]
Pécel állomás vágányai nagyjából kétharmad egyharmad arányban osztják ketté a várost. Pécel Budapest agglomerációjához tartozó település, a vágányok sűrűn beépített területen haladnak át. Zajvédő fal nincs, csupán a szokott szabvány betonkerítés, és helyenként hiányos drótkerítés övezi az állomást. Az állomás hatvágányos, forgalmi szolgálat, váróterem és jegykiadás van. A biztosító berendezés korszerű, fényjelzős, a kitérők motoros állításúak. Az átmenő fővágányokban fekvőket kicserélték korszerű, betonaljas változatokra.
Az allomasok.uw.hu oldalon fellelhető vágányhálózati rajz tanúsága szerint a végponti oldalon elbontották az átszelési kitérőket, egyszerűeket beépítve helyettük, illetve némiképp módosult a vágányséma is.
A felvételi épület mellől mind helyi, mind - egy magán busztársaság jóvoltából - távolsági buszra is átszállhatunk a környező települések irányába. BKV busszal pedig közvetlenül elérhető az Örs vezér tér is. A felvételi épülettel szemben az út mellett P+R parkoló épült.
A vágányok között keskeny, emelt szintű peronokat találunk, melyeket a kilencvenes években az állomás korszerűsítésekor építettek. Megközelítésük a vágányokon átjárva lehetséges. Az állomás túloldalára gyalogoshídon keresztül juthatunk el, de kedvelt átkelési hely a vágányokon több helyütt is átvezető gyalogösvény. A felvételi épület és a raktárépület között egy kicsi, de gondozott parkot találunk.
Az állomás mindkét végén fél- és fénysorompóval biztosított vasúti átjáró van. Mivel a város enyhe lejtésű domboldalra épült, az állomás egy keskeny teraszon fekszik. Több helyütt is találunk átereszeket a vágányok alatt a szivárgó víz elvezetésére, illetve a Rákos-patak számára. A felvételi épületen kívül találhatunk még itt egy biztosító berendezési épületet, ami az állomás épületével harmonizáló módon helyenként vörös tégla borítású. (A vonal valamennyi biztosítóberendezési épületét Hajdú Béla tervei alapján építették. Érdekes, hogy ezeket az épületeket a tervezésük korában rendszeresített tüzérségi fegyverek figyelembe vételével, ún. repeszálló kivitelben építették meg. Az utolsó ilyen Dinnyésen épült meg. Forrás: Bittera Béla.) Mellette egy kisebb, lapos tetejű épület áll, amit a vasút eladott.
Korábban valószínűleg pályafenntartási célú épület volt. Szintén eladták a csonka vágány végén álló épületet, amiben egy ideig vegyeskereskedés működött. A kis oldalrakodóval kiegészített raktárat kb. a nyolcvanas évek végén bérbe adták, most egy vegyesbolt üzemel benne. A végponti oldalon egy szolgálati lakás van, míg a felvételi épülettel szemben egy pályamesteri lakást találunk. Az egykori rakodóterületet is eladta a vasút. Ma egy fatelep és barkácsbolt működik itt. Ebből is látszik, hogy árufeladás egyáltalán nincs, de nem is lehetne, hisz az első vágány, ami a rakodóvágány, ki van zárva a forgalomból akár csak az állomás VI. vágánya. (Isaszeg és Pécel között volt azonban egy nyílt vonali rakodó, amit katonai célokra építettek annó. Tulajdonképpen egy támfal volt, amit kb. 800m-re az útátjárótól emeltek. Ma már nincs meg. Forrás: Bittera Béla.)(képek és szöveg Sándor Antal)
Átszállási lehetőség a BKV járataira
Autóbusz: 169E (Pécel vasútállomás)
Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Péczel 1914-es menetrendben ezen a néven szerepel
|
|
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.06.19.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
A forgalmi iroda ajtaja. Mellette nyilvános telefon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Pályamesteri lakás a felvételi épülettel szemben a vágányok mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Raktár és mellékhelyiség.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Buszmegálló a kijárattól balra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Váróterem részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Jegypénztárak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Pillantás Budapest Keleti Pályaudvar felé a III. vágány peronjáról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Pillantás a III. vágány peronjáról Sátoraljaújhely felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Kis park a felvételi épület és a raktár között.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
A biztosítóberendezés épülete a gyalogos felüljáró tőszomszédságában.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Eladott egykori Pft. épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
A raktárépület utcafrontja. Ma italdiszkont.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
A raktárépület a vágányok felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
A kapcsolókert még kézi működtetésű. Mellette áll egy óriási, de már korhadt fűzfa. Mi lesz itt ha kidől egy viharban?
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
A csonkavágány kiágazása a felvételi épület előtt. Háttérben a gyalogos felüljáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
A csonkavágány vége.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Rég eladott raktárépület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Áteresz a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Gyalogösvény az áteresztől nem messze.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Pillantás a gyalogos felüljáróról a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Pillantás a gyalogos felüljáróról a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Szolgálati lakás a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Áteresz a végponti útátjáró mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Pillantás a végponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Végponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Végponti váltókörzet IV. Az utolsó vágány ki van zárva a forgalomból.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Végponti váltókörzet V.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Kezdőponti útátjáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Pillantás a kezdőponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Kezdőponti váltókörzet III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Biztosítékszekrény a forgalmi irodában.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Személyvonat érkezett Budapest Keleti Pályaudvarról a IV. vágányra.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.12.21.
|
|
Biztosítóberendezési épület megerősített nyílászárókkal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.02.04.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2009.03.15.
|
|
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.18.
|
|
A felvételi épület 2021 júniusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.06.08.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 30702
2017.02.09 12:35.30
|
Baleset. 1970. jan. 27-i Pest Megyei Hírlap
|
|
|
Káposztás György
e-mail: kapogy.hu.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30459
2016.09.09 15:59.46
|
Pécel-Hatvani vonalszakasz (80a) valamennyi állomásán INTEGRA biztosító berendezés üzemelt, melyek 1950 - es évek közepe táján kerültek üzembe.(Pl. Aszódi berendezés 1956 Októberében került kiszállításra.) A hatvani pályaudvar átépítésének befejezése után Pécel állomás Miskolci Igazgatóság határállomása,vágányhálózatát korszerűszerűsítették és egy korszerű INTEGRA DOMINO berendezést kapott.
|
|
helyi Béla
e-mail: belaacs.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30412
2016.08.26 10:19.32
|
Még kiegészítésként: az épület emeleti részén az állomásfőnöki szolgálati lakás volt, hogy ma mi a rendeltetése, nem tudom.
Ha vágányok felől lépünk a váróterembe, jobb oldalon egy nagy poszter látható. (NOHAB mozdony) Itt volt régen a csomagfeladó ablaka, ma már ilyen lehetőség nincs.
Az egyik képen látható az épület mellett egy nagy fűzfa. Ez 2 éve egy viharban annyira megsérült, hogy ki kellett vágni.
|
|
helyi Béla
e-mail: belaacs.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30411
2016.08.26 10:09.56
|
1+67 éve naponta utazom a péceli állomásról Budapestre. Azóta látom a fejlődését és történetét. A képeken látható emeletes állomásépület a II. világháborúban elpusztult (értelmetlenül felrobbantották) helyette egy darabig a mai (hajdan raktár) italdiszkont helyén egy földszintes felvételi épület állt. A mostani állomásépületet (pontos dátumát sajnos nem tudom) kb. az 50-es évek elején építették, akkor nagyon korszerűnek számított a biztosítóberendezésével együtt. Nagyon sokszor figyeltem a forgalmista munkáját,amikor az irányítópultról a váltókat , vagy a bejárati-kijárati jelzőket kezelte. Sokáig a jelentős teherforgalom miatt mind a hat vágány ki volt használva, ma már rendszeresen csak három van használatban.
A mostani acélszerkezetes felüljáró híd is az állomás építésével egyidőben készült. Azelőtt a Korányi utca vonalában egy faépítményű felüljáró volt, feljárójának nyomai ma is megvannak az utca vonalában.
Az épületet többször felújították, rendszeresen a lapos tetőszerkezetének beázásai miatt. A biztosítóberendezések folyamatos korszerűsítésen estek át, a régi terepasztal, amelyen a szerelvények mozgását Rákos és Isaszeg között is nyomon lehetett követni, már a múlté.
Ha helyi helytörténészek még hozzá tudnak tenni valamit, akkor csak rajta...
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25204
2012.10.27 16:25.43
|
A konzolok állapota jelentősen romlik a jelekből ítélve..
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25203
2012.10.27 16:24.42
|
Rakodóból italdiszkont
|
|
|
prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25202
2012.10.27 16:23.38
|
Mai képek: az állomásépület a peronról
|
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|