Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely

Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Akadémiaújtelep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Óhatvan
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Klementina

megszűnt megálló-rakodóhely
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely
 

2008.07.
Fotó: Bana Gyula [raps]


Mezőkövesd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között a nyíltvonalon volt a régi szovjet
katonai repülőtér kiágazása, melyhez rakodótér is tartozott, a vágányok villamosítva
voltak. A rendszerváltás után nem sokkal a kitérőt és a vágányokat felszedték.
Az iparvágány a szovjet repülős laktanya kiszolgálója volt. Ide szállították
a kishazánkban tartózkodó szovjet csapatok repülős felszereléseit.
Ide magyar csak ritkán juthatott be, de ha be is jutott teljesen el volt különítve
a szovjet katonáktól. Az iparvágányon rakodást csak a szovjetek engedélyezésével,
és felügyelete mellett lehetett végezni. A helyiek elmondása szerint nagy
személyszállítógépek szálltak itt le. A repülőtér polgári-kereskedelmi
célokra történő hasznosítását már tervbevették a környező városok polgármesterei.
A képen a kiágazáshoz tartozó rakodó romjai láthatók. (Bana Gyula 2008. július)







Képtár - Klementina

A képen a kiágazáshoz tartozó rakodó romjai láthatók.
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.

Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


bartoksandor
e-mail: bartoks88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27961
2014.03.04 16:50.33
Peron_4

bartoksandor
e-mail: bartoks88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27960
2014.03.04 16:49.29
Peron_3

bartoksandor
e-mail: bartoks88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27959
2014.03.04 16:48.51
Peron_2

bartoksandor
e-mail: bartoks88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27958
2014.03.04 16:47.31
Peron_1

bartoksandor
e-mail: bartoks88.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27957
2014.03.04 16:46.32
Klementina megállóhely

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23320
2012.03.05 20:39.49
A szolg.hely egykori vezetője:
Halló Gáspár Szentistván 1929 12.20 csákány Erzsébet

Votin József
e-mail: votin.j.i.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17981
2010.07.04 19:23.33
Klementinán, a volt reptéren kaptam a sorkatonai alapkiképzést 1963 november végétől. Földszintes raktárbarakkokban voltak a körletek. Postacím Mezőcsát volt.
A honi légvédelem számára képeztek ki kiszolgáló (légvédelmi tüzér, lokátoros, rádiós, stb. és őr) katonákat.

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 11439
2009.05.17 18:43.25
Jogos. Mostantól megálló-rakodóhelyként tartjuk nyilván.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11255
2009.05.07 21:58.05
Nyilván hogy van felsővezeték. Nem mondta senki hogy a fővonal vezetékét is lebontották. Csak a kiágazást szedték szét, a fővonalat nem. A váltók megvoltak, de a sínek bontása valamikor a 90-es évek elején,közepén kezdődött. Aztán jöttek a maradék kapcsolószerek, váltók, míg nemrég a még megmaradt többi pályaelem....

Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11253
2009.05.07 21:45.21
Sziasztok.
Figyeljetek egy kicsit. Mondjátok már meg nekem, hogy ha ez a "megálló" többvágányos, rakodóvágányos, akkor miért megállóhely?

Egyébként igen, a vágányokat már felszedték, viszont egészen a közelmúltig megvoltak még a váltók, sőt a felsővezetéket sem bontották még le. (mint az a képeken látszik)

bartoksandor
e-mail: bartoksandor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10518
2009.03.14 08:30.14
Nem sok maradt mára a megállóhelyből, az iparvágányok teljesen a repülőtérig kiágaztak, amit később elbontottak.

Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6913
2008.10.02 14:09.50
A képen szereplő romos megállóhely neve:Klementina. Távolsága Bp.-Keleti pu.-tól 144 km,Mezőkövesd-felső állomástól 4 km, Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomástól 3 km volt.Az 1969-es Személyszállítási Kilométermutatóból egy 1970-es javítással lett törölve.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Klárafalva

Klábertelep

Klenak

Kelnek

Klopódia