|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely
Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Akadémiaújtelep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Óhatvan
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)
|
|
|
|
Képtár
Hozzászólások
Hort-Csány
2008.04.13.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]
Hort-Csány állomás nevét a két szomszédos településről kapta. Az állomás nagyjából félúton helyezkedik el a két falut összekötő út mellett. Ötvágányos, a kezdőponti (Hatvan felőli) végen fél- és fénysorompóval biztosított átjáró található. Forgalmi szolgálat van, menetjegykiadás azonban már 2003-ban megszűnt. A kapcsolókert itt is távműködtetésű. Az állomásépület lapostetős, földszintes, helyiségei jórészt használaton kívül vannak, ami arra utal, hogy a személyforgalom elég gyér. Az állomás kezdőponti végén van egy romos őrház.
A hetvenes évek közepéig helyszíni állítású váltók voltak ezen az állomáson is. A mérlegházat sajnos illetéktelenek már rég elhordták. Maga az állomás a településektől elég távol fekszik. A felvételi épületen és az őrház romján kívül más épületet nem találunk itt, van azonban néhány családi ház a közelben. A vonatforgalom jelentős. Az IC-k kivételével minden személyszállító vonat megáll itt. Javarészük gyorsvonat. Személyvonat mindössze három pár van egy nap.
Az állomás vágányhálózata eléggé elhanyagolt állapotban van. A második vágány, nyombővülés miatt, ki van zárva a forgalomból. A sokáig nélkülözött ötödik vágány – köszönhetően a nemrégiben elvégzett javításoknak – ma már használható, igaz 10km/h-s sebességkorlátozás van érvényben. Az átmenő fővágányok jelzőit nemrégiben újra cserélték. Néhány talpfán és betonaljon is látszik, hogy a közelmúltban cserélték őket. Szintén nemrégiben építettek be az átmenő fővágányokba (III. és IV. vágány) új, betonaljas kitérőket. Lemeszelték a biztonsági határjelzőket és a szelvényköveket is. A peronok sínkorona szintig feltöltöttek.
Az áruforgalom elhanyagolható. A rakodóterületeket gyom veri fel. Néha érkezik egy-két kocsi szén a csányi TÜZÉP-telep részére, illetve alkalmanként ócskavas feladás van. Van viszont az állomásnak egy iparvágány kiágazása a PRÍMAGÁZ telephelyére, ahová minden másnap érkezik cseppfolyós gáz. Téli időszakban ez napi rendszerességgel történik. Előfordult már, hogy több mint ötven tartályvagon várakozott az állomáson. Innen látják el a tartályos földgázt használókat. Ez utóbbi szállítása már közúton, tartálykocsikkal bonyolódik. Régen persze ez az állomás is jelentősebb áruforgalmat
bonyolított. A közeli TSZ innen szállíttatta a búzát, s volt ZöldÉrt telep is. Valaha dinnye irányvonatok (Ne feledjük az ország egyik nagy dinnyetermelő helyén járunk.) napi rendszerességgel indultak szezonban. Sajnos mindez ma már csak emlék. (képek és szöveg: Sándor Antal)
|
|
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.10.
|
|
Telefonnal készült fénykép
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.08.
|
|
Hort-Csány a menesztő forgalmistával
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
|
|
Utcafront
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől nézve
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
A forgalmi iroda bejárata
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
A váróterem
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
A volt pénztár
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Pillantás a III. vágány mellől Hatvan irányába
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Pillantás a III. vágány mellől Miskolc irányába
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Útátjáró a kezdőponton. Jobbra a rakodóterületre vezető út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Kezdőponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Az állomáshoz vezető út akác és gesztenyefák között húzódik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Az út végén parkoló a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
A kissé viharvert, de távműködtetésű kapcsolókert a parkoló és a rakodóterület között.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
A rakodóterület a kezdőpont felé eső részen. A vasút a legnagyobb parlagfű termesztő.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Az őrház, illetve ami megmaradt belőle a kezdőponti oldalon a rakodóterület szélén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Végponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Végponti váltókörzet II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Végponti váltókörzet III. Jobbra a PRÍMAGÁZ telephelyére vezető iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Iparvágány kiágazás
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Balra védőcsonka, jobbra az állomásra vezető vágány
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Középen felül az iparvágányok, jobbra a védőcsonka
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Iparvágányok felsővezetékkel
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Kihúzócsonka a végponti oldalon
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
A másik rakodóterület a végpont felőli végen
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Kerékpártároló a forgalmi iroda mellett
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
A forgalmi szolgálattevő munkahelye
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.14.
|
|
Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2008.04.13.
|
|
...
Fotó: Farkas Zsolt
Dátum: 2021.05.01.
|
|
A főépület
Fotó: Farkas Zsolt
Dátum: 2021.05.01.
|
|
Az épület parkoló felőli oldala
Fotó: Farkas Zsolt
Dátum: 2021.05.01.
|
|
Az épület peronnal szemben
Fotó: Farkas Zsolt
Dátum: 2021.05.01.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
dr. Palkó Gábor Ferenc
e-mail: palkogaborf.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30582
2016.11.28 22:47.45
|
Az állomáson a menetrendváltástól már nem áll meg személyszállító vonat. :(
|
|
husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 23304
2012.03.05 17:35.10
|
Állomásfőnökei voltak:
Szőke József Visznek 1928 03.12 Jokus Mária
Gecse ferenc Jászapáti 1931 01.13 Miklós julianna
áth.Jászapáti vonali tart.1969.08.01.
Dul Sándor Karcag 1922.01.20 Noviczky Borbála
|
|
Hernadyz
e-mail: hernadyz.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18404
2010.08.03 22:49.07
|
A II. és az V. vágány már 20km/h-val járható!HALADUNK.Ja és nem fogják bezárni okés???
|
|
Sz-Z.
e-mail: licsi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14445
2009.11.17 18:55.36
|
Itt dolgozom:)
|
|
czupe
e-mail: czuczorp.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 11231
2009.05.05 11:06.31
|
5506-as Bp-Eger gyors Flirttel 2009. ápr. 18-án. Volt némi utascsere: 2 leszálló...
|
|
|
Varga Sándor
e-mail: alex_86.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10401
2009.03.07 16:14.12
|
Szerintem a legelveszettebb állomás, amelyen valaha jártam, éppen ezért nagyon hangulatos :)
Az is csoda, hogy ezidáig van forgalmi szolgálat, évek óra rebesgetik, hogy távvezérelt lesz Hatvanból, előbb-utóbb vagy megvalósul, vagy sajnos lakat kerül az egészre. Az utasforgalom minimális, szinte csak az itt dolgozó vasutasok veszik igénybe. A pénztár 2002-ben zárt be, az egyik fszt elmondása szerint az utolsó években havonta 5-10 db jegy fogyott csupán.
|
|
|
Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6648
2008.09.24 19:43.12
|
1958-as a második vágányban ami nem használható
|
|
|
Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6647
2008.09.24 19:40.23
|
1947-es sín az első vágányban
|
|
|
Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6646
2008.09.24 19:35.40
|
Az állomás előtti tuják és a gzos első két vágány.
|
|
|
Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6645
2008.09.24 19:33.19
|
A kijárat Vámosgyörk felé
|
|
|
Feri74
e-mail: torma.ferenc.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 6644
2008.09.24 19:31.46
|
A kijárat Hatvan felé
|
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|