|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely
Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
Kőbánya felső (120, 273)
Rákos (120)
Budapest-Városszéli telep
Akadémiaújtelep
Rákoskeresztúr
Rákosliget
Rákoscsaba-Újtelep
Rákoscsaba
Pécel
Isaszeg
Gödöllő-Állami telepek
Gödöllő (972)
Máriabesnyő
Máriabesnyő régi
Máriabesnyői kolostor
Bag
Aszód (77, 78)
Hévízgyörk
Galgahévíz
Tura
Hatvan Rendező pu.
Hatvan (81, 82)
Óhatvan
Hatvani vásártér
Hort-Csány
Vámosgyörk (85, 86)
Adács
Karácsond
Ludas
Nagyút (280S)
Kál-Kápolna (102, 84)
Füzesabony (108, 87a)
Szihalom
Mezőkövesd-Hőfürdő
Mezőkövesd
Mezőkövesd felső
Klementina
Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
Csincse
Emőd
Nyékládháza (88, 89)
Kistokaj (88, 89)
Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
Felsőzsolca (90)
Hernádnémeti-Bőcs
Tiszalúc
Taktaharkány (490)
Taktaszada
Szerencs (100c, 491, 98)
Mezőzombor (100c)
Bodrogkeresztúr
Szegi
Erdőbénye
Olaszliszka-Tolcsva
Bodrogolaszi
Sárospatak (433, 434, 436)
Sátoraljaújhely (689, 690, 691)
|
|
|
|
Képtár
Hozzászólások
Galgahévíz
2009.01.06.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]
Galgahévíz megállóhely a névadó településtől északra, a falu szélső házaitól körülbelül egy kilométerre található. A felvételi épület romos. Nyílászárói, belső berendezése teljes egészében hiányzik, a névfelirat is rég eltűnt már. Falait kívül-belül összefirkálták, környékét felverte a gaz.
A melléképületet is megkezdték bontani. Az idetévedő utas semmilyen komforttal nem találkozik itt.
Az emeltszintű peronokat egy fénysorompóval biztosított vasúti átjáró osztja ketté. Közöttük biztonsági kerítés húzódik. Lámpaoszlopok ugyan vannak, de térvilágítás nincs. "Gondos kezek" mindből kilőtték az izzókat. Sötétedés után lehet botladozni. A padok ülőlapját, háttámláját is rég eltüntették. Egy kerékpártároló is található itt, bár látszik, hogy régóta nem használták.
Talán az itt megvalósuló ökofalu kezdeményezés segít majd a közösségi közlekedés fellendítésében, s ez a megállóhely is visszakapja régi megbecsülését. (képek és szöveg: Sándor Antal)
A felvételi épületet 2009. január 6-án elbontották.
|
|
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.06.19.
|
|
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.06.19.
|
|
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.06.19.
|
|
Az épület látképe a vágányok felől I. Érdekes kontraszt. A szelvénykövet nemrégiben újrameszelték.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
Az épület látképe a vágányok felől II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
A váróterem belülről
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
Az egykori személypénztár ablaka
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
Ez maradt a szolgálati helyiségből
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
Utcafront
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
Pillantás a peronról Budapest felé
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
Pillantás a peronról Hatvan irányába
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
Kerékpártároló
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
WC épület
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
Melléképület. Tetejét nem a szél hordta el.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.18.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2009.01.06.
|
|
A megállóhely 2021 júniusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.06.08.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
Bozlék Misi
e-mail: vontafer.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 11033
2009.04.19 09:53.10
|
Az ún. teljes foglalkoztatottság időszakában az állomás – teljes területével – a helyi közélet lényeges színtere volt, hiszen a vonatra várva itt cserélődtek először a friss információk. A nép – első sorban a Pest felé ingázók – hosszú sorban vonult reggelente a töltés-úton , gyalog és kerékpárral, a kb. fél óránként megálló személyvonatokhoz. A rendszerinti szolgálatos 3-4 bakter közismert és megbecsült személyiség volt, gyerekként irigyeltem azokat a bennfenteseket, akiket a bakter beengedett a szolgálati helyiségbe. Az állomással egy épületben lakó család családfője – Misi bácsi - volt az egyik bakter, felesége – Sárika néni – a család által fenntartott kerékpár-megőrzőnek is „háziasszonya „ volt. Az állomáshoz tartozó földet is ők művelték.
Sajátos visszásság, hogy a helyi szolgálat megszüntetése előtt még busz-fordulót is kiépítettek, de buszjárat még sem indult. A helyi utazóközönség létszáma – saciméter – a 60-70-80-as évekének mondjuk cca 5 %-ára csökkent. Ennek okai: alapvetően a pesti buszjáratok beindulása 1982-től, a gépkocsis ingázás, a budapesti munkahelyek beszűkülése.
|
|
mészáros miklos
e-mail: mmeszarosm.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9278
2009.01.20 21:41.22
|
,A vasúthoz az állomáshoz emlékek kötnek, galgahévíz-balaton-állatkert-aszód-galgamácsa-vácrátót-vác-gyöngyös-drezda-berlin-rostock-erfurt-komárom -érsekújvár avagy debrecen. ez már mind a múlt wmléke,mint ahogy képen látható épületből indultak a szálak kifelé a kicsiny falunkból. AZ ÉPÜLET MA MÁR NINCS MEG A MÚLT HÉTEN LEBONTOTTÁK.NO COMMENT.
|
|
iJoe
e-mail: ijoe.kukac.macbolt.hu
|
elfogadott hozzászólás 9267
2009.01.20 10:09.58
|
Sajnos 2009. januárjában a MÁV eltúrta az egykor hangulatos kis épületet...
|
|
Tóth Zoltán
e-mail: ztoth2000.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1485
2007.10.14 21:41.51
|
Feleségem galgahévízi, így sokat jártunk az állomáson. A volánbusz járatok miatt itt is lecsökkent az utaslétszám. Az állomás kb. egy kilóméterre van a falutól, így sokat kell gyalogolni. Mi is inkább busszal járunk le. Talán bő tíz éve szűnt meg a forgalmi szolgálat. Az állomás mögötti épületből beköltöztek a faluba. Ezután természetesen megindult az épület pusztulása, és szétlopása. Az állomásra vezető út is nagyon rossz állapotban van. A járdán alig lehet közlekedni, mert töredezett, gazos. Sokan inkább átmennek Turára busszal, és ott szállnak vonatra.
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|