|  | 
 
        
          |   
 Állomás kereső:
          
          Állomások listája
 Vasútvonalak listája
 
 
 100c Szerencs-Nyíregyháza
 
 Szerencs (491, 80, 98)
 Mezőzombor
 Tarcal
 Tokaj
 Rakamaz
 Tiszanagyfalu
 Virányos
 Görögszállás (117)
 Ferenctanya (117)
 Nyírtelek (117)
 Füzesbokor (117)
 Északi kitérő
 Nyíregyháza (100, 100b, 112, 113, 116, 117)
 
 80 Budapest-Hatvan- Miskolc-Sátoraljaújhely
 
 Budapest-Keleti (1, 120, 150, 273)
 Kőbánya felső (120, 273)
 Rákos (120)
 Budapest-Városszéli telep
 Akadémiaújtelep
 Rákoskeresztúr
 Rákosliget
 Rákoscsaba-Újtelep
 Rákoscsaba
 Pécel
 Isaszeg
 Gödöllő-Állami telepek
 Gödöllő (972)
 Máriabesnyő
 Máriabesnyő régi
 Máriabesnyői kolostor
 Bag
 Aszód (77, 78)
 Hévízgyörk
 Galgahévíz
 Tura
 Hatvan Rendező pu.
 Hatvan (81, 82)
 Óhatvan
 Hatvani vásártér
 Hort-Csány
 Vámosgyörk (85, 86)
 Adács
 Karácsond
 Ludas
 Nagyút (280S)
 Kál-Kápolna (102, 84)
 Füzesabony (108, 87a)
 Szihalom
 Mezőkövesd-Hőfürdő
 Mezőkövesd
 Mezőkövesd felső
 Klementina
 Mezőkeresztes-Mezőnyárád (280q)
 Csincse
 Emőd
 Nyékládháza (88, 89)
 Kistokaj (88, 89)
 Miskolc-Rendező pu. (202, 293k)
 Miskolc-Tiszai (202, 88, 89, 90, 92, 94)
 Felsőzsolca (90)
 Hernádnémeti-Bőcs
 Tiszalúc
 Taktaharkány (490)
 Taktaszada
 Szerencs (100c, 491, 98)
 Mezőzombor
 Bodrogkeresztúr
 Szegi
 Erdőbénye
 Olaszliszka-Tolcsva
 Bodrogolaszi
 Sárospatak (433, 434, 436)
 Sátoraljaújhely (689, 690, 691)
 
 
 
 
 |  |  |  | Régi képek   
  Képtár   
  Hozzászólások 
 
 Mezőzombor
 
  A felvételi épület 2023 júliusban.
 2023.07.09.
 Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]
 
 
 
 
 
    
      | Elnevezés
 Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
 - Mád-Mezőzombor az 1914-es menetrendben ezen a néven találjuk
 - Mád-Zombor az 1894-es menetrend így jelöli
 
 
 |  
 
 
 
        
          | 
          
            |   | Mezőzombor az 1950-es évek végén. Beküldő: Polgárné Szalontai Mária. 
 
 |  |  
        |  |  |  |  
 
          
        |   | Fotó: Hlavicza Gábor
 Dátum: 2007.04.09.
 
 |   | Fotó: Hlavicza Gábor
 Dátum: 2007.04.09.
 
 |  
        |   | 80-as vonal kiágazása Fotó: Hlavicza Gábor
 Dátum: 2007.04.09.
 
 |   | Az álomásépület. Fotó: Golenya Soma
 Dátum: 2010.11.13.
 
 |  
        |   | Gyorsvonat ékezik az első vágányra. A vonat továbbindul Nyíregyháza állomásra. Fotó: Golenya Soma
 Dátum: 2010.11.13.
 
 |   | Fotó: Faltusz Csaba
 Dátum: 2011.09.17.
 
 |  
        |   | A felvételi épület 2023 júliusban. Fotó: Iváncsics Roland
 Dátum: 2023.07.09.
 
 |  Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
        kattints ide: hozzászólás küldése
 Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
 Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
        Gyorsüzi formájában
 egyenesen a szerkesztőnek címezd.
 Hozzászólások
 
 
 
 
          Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
            | Tacsk0 e-mail: etomcat.kukac.freemail.hu
 | elfogadott hozzászólás 32193 2019.07.01 10:35.09
 |  
            | Érdeklődöm, hogy pontosan mikor indul az első utasszállító villanyvonat az új drót alatt? Említenek 2019. július 2-át, de óra:percet ott sem találtam. Köszönettel: Fehér Tamás. |  | 
 |  
            | Zsoltológus e-mail: rezsour.kukac.postafiok.hu
 | elfogadott hozzászólás 12892 2009.08.12 09:40.29
 |  
            | A második vágányt 1996-ban bontották el. Vagy talán 1997-ben. A Horn-kormány idején. A 34-es síneket eladták az olaszoknak. Ők nyertek rajta, mi természetesen buktunk. A pálya egyetlen megmaradt szakasza a Führer-iparvágány felé vezető pályaszakasz. állapota siralmas. |  | 
 |  
            | András e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
 | elfogadott hozzászólás 11409 2009.05.14 21:19.04
 |  
            | Ezen állomásig kétvágányú Budapesttől a 80-as vonal. A jobb vágány egyenesben megy tovább Nyíregyházára, csak kérdés, hogy van-e nagy sebességgel járható hosszú váltó a Nyíregyháza felől jövő és a helyes vágányra tartó vonatok számára az állomás K-i, azaz végponti oldalán ? |  | 
 |  
            | DB 101 e-mail: polina99.kukac.tele2.de
 | elfogadott hozzászólás 11404 2009.05.14 14:51.46
 |  
            | A masodik vagany a nyolcvanas evek közepeig volt meg ,de elötte mar sokaig nem hasznaltak ( es nem tartottak karban ) a Szerencs felöl baloldali vaganyt.Trianon utan okafogyotta valt a duplavagany . Korabban negy fövonal agazott el belöle. |  | 
 |  
            | Lévay Éva e-mail: levayeva.kukac.freemail.hu
 | elfogadott hozzászólás 9537 2009.02.01 14:53.06
 |  
            | Én csak annyit szeretnék irni, hogy a párom édesanyjának az apukája itt volt valamikor állomásfőnők.Őrülők, hogy megtaláltam ezt az oldalt |  | 
 |  
            | Feri e-mail: elekes60.kukac.gmail.com
 | elfogadott hozzászólás 8867 2009.01.05 11:09.07
 |  
            | Mint volt "belügyes" írom, hogy voltak sajnos olyan kitételek, hogy csak egy vágány épülhet. Lásd. Szeged. Annak idején féltek, ha két vágány megy arra, probléma esetén nagyon hamar jelentős erő érhet le a jugó határhoz. Ezért áll az IC is Szeged felé, ha ellenvonat jön. |  | 
 |  
            | Adani e-mail: dsas.kukac.asasa.hu
 | elfogadott hozzászólás 4914 2008.06.29 21:47.42
 |  
            | Ezt sokan állítják, de a békeszerződés ilyenről nem rendelkezett. annyit írtak benne, h nem épülhet vasút csak egyvágánnyal, de a már meglévőkre nem vonatkozott. 
 Az viszont igaz, h bontottak el vágányokat bizonyos pályáknál. A 120-as vonal pl. Békéscsabától az országhatárig kétvágányú volt. A 150-es és a 140-es vonalnál pedig nem tudni, h mi az igazság. Mind ka ettőn átszik,h kétvágányúnak épült, végig megvan a második vágány helye és a töltés is elég széles. Az újonnan épült felüljárókat is úgy építették, h elférjen a második vágány. Azt viszont senki sem tudja, h volt-e második vágány és ha igen hol vagy csak tervbe és nem készült el.
 
 Az okok amik miatt elbonthatták.
 Trianon. Ne mazért, mert rendelkeztek róla, h muszáj, hanem, mert fostak, h Románia meg akar majd támadni és ezért felszedték ,h könnyebb legyne védeni, meg nehogy már gyorsan tudjanak támadni. Vagyis az országyűlés dönötte el ,h Románia felé nem mehet két vágányú pálya és ne legyen határkapcsolat sem annyi helyen. Lehetett ez az első és a második VH után. Erre utal az is, h pl. Körösnagyharsánynál, Eleknél és Battonyánál is megszüntették a határátmenetet. Csak Kötegyán és Lőközháza maradt meg.
 A másik valószínűbb ok lehetett az, h a háborús károk javítása miatt szedték fel, mert ott épen maradt és máshol annyira megrongálódott a pálya, h járhatatlan lett és nem volt elég sín, ezért felszedték a második vágányokat  és abból javították.
 
 A 120-as vonalról annyit már biztosan sikerült kideríteni, h 1920-ban egyvágányú volt Szajol és Békéscsaba között Békéscsabától viszont kétvágányú. A töltés végig elég széles volt két vágánynak, mert végig kétvágányúnak tervezték. A második vágány ott ahol kiépült nem sokkal azután történ,t h villamosították a vonalat, sőt pl. Csárdaszállás és Murony között csak 1990 körül ( az új hidat Gyománál is ekkor adták át a vésztői vonalnak ,addig egy közös híd volt. Emiatt is van az, h Gyomától Muronyig a bal vágány sokkal rosszabb állapotban van ( 50-es és 60-as) a jobb viszont 120-al járható. Az az új építésű a régihez meg nem nyúltak csak mellé építették az újat. A személyvonatok ha tehetik inkább az újat használják. Murony és Békéscsaba között a balt egyáltalán nem használják.
 |  | 
 |  
            | András e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
 | elfogadott hozzászólás 4913 2008.06.29 17:16.56
 |  
            | Az ok a trianoni békediktátum, aminek több kettősvágányú vasutunk is áldozatul esett, nem csak ez. Rendszeres közlekedés mindazóta csak az egyik vágányon van, a másikat legfeljebb teherkocsik tárolására használták / használják. Jó hír, hogy beszélnek a vonal közeljövőben esedékes teljes felújításáról, villamosításáról. Aki ez ügyben érdemi és hiteles részletekkel tud szolgálni, ossza meg velünk a híreit.
 |  | 
 |  
            | Dani e-mail: daniel.adamko.kukac.gmail.com
 | elfogadott hozzászólás 4876 2008.06.24 15:21.43
 |  
            | Lehet hogy már én vagy más megkérdezte, de tudja-e valaki mikor bontották el a 2. vágányt a 80-as vonalon, Mezőzombor és Sátoraljaújhely között? Sokszor járok arra és észrevettem, hogy régen 2 (gondolom oda-vissza) vágányzat volt ebben a térségben. Esetleg az oka ennek? 
 Előre is köszönöm.
 |  | 
 |  Hozzászólások
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  |