|  | 
 
        
          |   
 Állomás kereső:
          
          Állomások listája
 Vasútvonalak listája
 
 
 733 Arad-Újszentanna-Nadab-Illye-Nagyszalonta-Nagyvárad
 
 Arad (120, 710, 711, 715, 716, 720)
 Utvinișu Nou (711)
 Ötvenes (711)
 Zimándújfalu (711)
 Cetatea Veche (711)
 Téglagyári mh. (711)
 Újszentanna (711)
 Óvarsánd
 Alsósimánd
 Nadabi malom
 Nadab
 Kisjenő
 Nagyzerénd
 Tămașda
 Boiu Bihor
 Ciumeghiu (739)
 Nagyszalonta (733a)
 Madarász
 Inádi halastó
 Cséffa
 Gyapju
 Váradles
 Mácsapuszta
 Őssipuszta (127)
 Nagyvárad (101, 106, 127, 736, 736b, 740, 742)
 
 953 Kétegyháza-Elek-Nadab
 
 Kétegyháza (120, 121)
 Elek
 — országhatár —
 Ottlaka
 Sikló
 Székudvar
 Kisjenő-Erdőhegy
 Nadab
 
 
 
 
 |  |  |  | Képek a netről   
  Képtár   
  Hozzászólások 
 
 Nadab
 
  A felvételi épület 2024 októberben.
 2024.10.15.
 Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]
 
 
 
 
 
 
 
 
        
          | 
          
        |   | Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |   | Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |  
        |   | Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |   | Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |  
        |   | Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |   | Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |  
        |   | Arad felé tekintve Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |   | Nagyszalonta / Kisjenő-Erdőhegy felé tekintve Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |  
        |   | Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |   | Fotó: Gayer Márk
 Dátum: 2010.09.01.
 
 |  
        |   | Fotó: Málik Zoltán
 Dátum: 2008.08.02.
 
 |   | Nagy-Malaxa érkezik Aradról. Fotó: Filep  Zoltán
 Dátum: 2021.07.
 
 |  
        |   | Távlati kép az állomás Simánd felőli végéről. Fotó: Filep  Zoltán
 Dátum: 2021.07.
 
 |   | Bejárati jelzők Kisjenő és Kisjenő-Erdőhegy felől. Fotó: Filep  Zoltán
 Dátum: 2021.07.
 
 |  
        |   | A vasútvonalak folytatása Kisjenő és Kisjenő-Erdőhegy felé, az utóbbit már teljesen benőtte a növényzet. Fotó: Filep  Zoltán
 Dátum: 2021.07.
 
 |   | Kijárati jelzők a Kisjenő felőli oldalon. Eredetileg a jobb oldali jelző mindkét vonalra, a bal oldali pedig csak Kisejenő-Erdőhegy felé engedélyezte a kihaladást, később egy pár váltó kibontásával Erdőhegy felé csak a 4. vágányról lehetett kihaladni. Fotó: Filep  Zoltán
 Dátum: 2021.07.
 
 |  
        |   | Betekintés Kisjenő felől, az útátjáróból. Fotó: Filep  Zoltán
 Dátum: 2021.07.
 
 |   | Útátjáró a Kisjenő felőli oldalon, a főút mellől fotózva. Korábban az út a településen haladt keresztül, majd Nadabtól délre, egy önálló sorompóőrhelyes átjáróban keresztezte újra a vasútvonalat, majd az elkerülőút megépítése után ott megszűnt a sorompó. Fotó: Filep  Zoltán
 Dátum: 2021.07.
 
 |  
        |   | Teljes csapórudas sorompóval, és kiegészítő jelzőfényekkel biztosított átjáró a Kisjenő feloli oldalon. Fotó: Filep  Zoltán
 Dátum: 2021.07.
 
 |   | Regio vonat indul Kisjenő, Nagyvárad felé. Fotó: Filep  Zoltán
 Dátum: 2021.06.
 
 |  
        |   | A felvételi épület 2024 októberben. Fotó: Iváncsics Roland
 Dátum: 2024.10.15.
 
 |  Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
        kattints ide: hozzászólás küldése
 Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
 Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
        Gyorsüzi formájában
 egyenesen a szerkesztőnek címezd.
 Hozzászólások
 
 
 
 
          Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
            | fizolt e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
 | elfogadott hozzászólás 33101 2021.07.20 14:00.40
 |  
            | Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, Kisjenő-Erdőhegy, Ottlaka felől a negyedik vágányra lehetett egyenes irányban érkezni, illetve egy vágánykapcsolat elbontása után csak a negyedik vágányra lehetett bejárni onnan. Rakodóvágány az első. A Kisjenő felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval és kiegészítő jelzőfényekkel biztosított útátjáró van. Az állomáson SBW típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, fény előjelzővel rendelkező alak bejárati és közös alak kijárati jelzőkkel - Kisjenő felé egy, Kisjenő-Erdőhegy felé két karral adtak továbbhaladást engedélyező jelzést, a korábbi vágányhálózat miatt a Kisjenő felőli oldalon mindkét kijárati jelző kétkarú. Az állomáson jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő, és általában egy váltókezelő teljesít szolgálatot. |  | 
 |  
            | Capras Dávid e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
 | elfogadott hozzászólás 30131 2016.03.25 20:49.31
 |  
            | 1919-20-ban a megszálló román hadsereg kifosztotta az országot. 1920. március 29-én a román hadsereg kivonulásával az ACsEV összes motorkocsiját román területre vitték. A vonalakat a járműállományban szintén nagy károkat szenvedett MÁV szolgálta ki mozdonyos vonatokkal. Forrás: Wikipédia: ACSEV.
 
 Az 1924. V. 27-én átadott vonalon Illye határában új állomást létesített a CFR, belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé pedig 1927-ben felhagyván azt, a régi Illye állomással együtt. Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, II. kötet, Editura Filaret, 1996: 197. o.
 |  | 
 |  
            | Capras Dávid e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
 | elfogadott hozzászólás 30129 2016.03.25 19:35.04
 |  
            | A képen a zöld motorka mögött látható épület volt Nadab megállóhely felvételi épülete. 1920–24 közt bekötötte a CFR Nagyszalontáról a trianoni államhatárt meghúzó kisantant-korridorvonalat. 
 A 35 km új pálya építését valószínűleg már 1919 első felében elrendelték.1933-ig a két nyomvonal találkozásánál (Kisjenőtől 1,1 km-re) nyíltvonali elágazás üzemelt (Nădab Ramificaţie), a Fehér-Körösön pedig fahíd. Ennek kiváltásakor épült párhuzamos egyvágányú pálya. A mai állomásépület (a fénykép készítője mögött) csak az állomás bővítésével, 1955-ben létesült, a régi lakóházként szolgál.
 
 Nădab 42+502, átadva: 1955, 1995-ben: 3 vg., 638 m h.
 Nădab 42+837, átadva: 1887. XII. 25., 1924-ben 3 vg., 250 m h., megszűnt: 1955
 Ramificaţia Nădab 46+320, átadva: 1924. V. 27., megszűnt: 1933
 Chişineu Criş, korábban Chişinău, 47+420, átadva: 1924. V. 27. (Nagyszalonta felé)
 Pădureni Ardeal, korábban Chişinău Ardeal, 3+787, átadva 1884. I. 1. (Kétegyháza felé)
 
 Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, III. kötet, Editura Filaret, 1997: 116., 253–255. o.
 
 (Nagyszalonta a korábban államosított Alföld–Fiumei Vasút állomása volt. Illye határában új állomást létesített a CFR [katonai térképen Gara Ciumeghiu Nou], belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé felhagyván azt. Nadab pedig az ACSEV vonalán volt megállóhely.
 
 Az ACSEV Románia által elcsatolt területeken fekvő szakaszai 1923-tól voltak a CFR kezelésében, míg 1927-ben megváltotta azokat. [Magyarországon maradt részeit a GYSEV kezelte 1923-tól, 1927-től a Szeged–Csanádi Vasút vette át az 1945-ös államosításig.])
 
 Akkor: http://mapire.eu/hu/map/hkf_25e/?bbox=2391552.1863580584%2C5856944.29652322%2C2398068.44301937%2C5860383.962796052
 Ma: https://goo.gl/maps/EL49LUWRteE2
 
 Csanádi Sándor felvétele 2003-ban készült. Teljes abszolút hivatkozás: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1003948159694007, láthatóság: Csanádi Sándor Fb-ismerősei
 |   |  | 
 |  Hozzászólások
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  |