|
Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája
733 Arad-Újszentanna-Nadab-Illye-Nagyszalonta-Nagyvárad
Arad (120, 710, 711, 715, 716, 720)
Utvinișu Nou (711)
Ötvenes (711)
Zimándújfalu (711)
Cetatea Veche (711)
Téglagyári mh. (711)
Újszentanna (711)
Óvarsánd
Alsósimánd
Nadabi malom
Nadab
Kisjenő
Nagyzerénd
Tămașda
Boiu Bihor
Ciumeghiu (739)
Nagyszalonta (733a)
Madarász
Inádi halastó
Cséffa
Gyapju
Váradles
Mácsapuszta
Őssipuszta (127)
Nagyvárad (101, 106, 127, 736, 736b, 740, 742)
953 Kétegyháza-Elek-Nadab
Kétegyháza (120, 121)
Elek
— országhatár —
Ottlaka
Sikló
Székudvar
Kisjenő-Erdőhegy
Nadab
|
|
|
|
Képek a netről
Képtár
Hozzászólások
Nadab
2008.08.02.
Fotó: Málik Zoltán [M_Z]
|
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Arad felé tekintve
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Nagyszalonta / Kisjenő-Erdőhegy felé tekintve
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Fotó: Gayer Márk
Dátum: 2010.09.01.
|
|
Fotó: Málik Zoltán
Dátum: 2008.08.02.
|
|
Nagy-Malaxa érkezik Aradról.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2021.07.
|
|
Távlati kép az állomás Simánd felőli végéről.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2021.07.
|
|
Bejárati jelzők Kisjenő és Kisjenő-Erdőhegy felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2021.07.
|
|
A vasútvonalak folytatása Kisjenő és Kisjenő-Erdőhegy felé, az utóbbit már teljesen benőtte a növényzet.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2021.07.
|
|
Kijárati jelzők a Kisjenő felőli oldalon. Eredetileg a jobb oldali jelző mindkét vonalra, a bal oldali pedig csak Kisejenő-Erdőhegy felé engedélyezte a kihaladást, később egy pár váltó kibontásával Erdőhegy felé csak a 4. vágányról lehetett kihaladni.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2021.07.
|
|
Betekintés Kisjenő felől, az útátjáróból.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2021.07.
|
|
Útátjáró a Kisjenő felőli oldalon, a főút mellől fotózva. Korábban az út a településen haladt keresztül, majd Nadabtól délre, egy önálló sorompóőrhelyes átjáróban keresztezte újra a vasútvonalat, majd az elkerülőút megépítése után ott megszűnt a sorompó.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2021.07.
|
|
Teljes csapórudas sorompóval, és kiegészítő jelzőfényekkel biztosított átjáró a Kisjenő feloli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2021.07.
|
|
Regio vonat indul Kisjenő, Nagyvárad felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2021.06.
|
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz,
kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is
Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 33101
2021.07.20 16:00.40
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, Kisjenő-Erdőhegy, Ottlaka felől a negyedik vágányra lehetett egyenes irányban érkezni, illetve egy vágánykapcsolat elbontása után csak a negyedik vágányra lehetett bejárni onnan. Rakodóvágány az első. A Kisjenő felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval és kiegészítő jelzőfényekkel biztosított útátjáró van. Az állomáson SBW típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású, váltózáras váltókkal, fény előjelzővel rendelkező alak bejárati és közös alak kijárati jelzőkkel - Kisjenő felé egy, Kisjenő-Erdőhegy felé két karral adtak továbbhaladást engedélyező jelzést, a korábbi vágányhálózat miatt a Kisjenő felőli oldalon mindkét kijárati jelző kétkarú. Az állomáson jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő, és általában egy váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30131
2016.03.25 21:49.31
|
1919-20-ban a megszálló román hadsereg kifosztotta az országot. 1920. március 29-én a román hadsereg kivonulásával az ACsEV összes motorkocsiját román területre vitték. A vonalakat a járműállományban szintén nagy károkat szenvedett MÁV szolgálta ki mozdonyos vonatokkal.
Forrás: Wikipédia: ACSEV.
Az 1924. V. 27-én átadott vonalon Illye határában új állomást létesített a CFR, belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé pedig 1927-ben felhagyván azt, a régi Illye állomással együtt. Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, II. kötet, Editura Filaret, 1996: 197. o.
|
|
Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 30129
2016.03.25 20:35.04
|
A képen a zöld motorka mögött látható épület volt Nadab megállóhely felvételi épülete. 1920–24 közt bekötötte a CFR Nagyszalontáról a trianoni államhatárt meghúzó kisantant-korridorvonalat.
A 35 km új pálya építését valószínűleg már 1919 első felében elrendelték.1933-ig a két nyomvonal találkozásánál (Kisjenőtől 1,1 km-re) nyíltvonali elágazás üzemelt (Nădab Ramificaţie), a Fehér-Körösön pedig fahíd. Ennek kiváltásakor épült párhuzamos egyvágányú pálya. A mai állomásépület (a fénykép készítője mögött) csak az állomás bővítésével, 1955-ben létesült, a régi lakóházként szolgál.
Nădab 42+502, átadva: 1955, 1995-ben: 3 vg., 638 m h.
Nădab 42+837, átadva: 1887. XII. 25., 1924-ben 3 vg., 250 m h., megszűnt: 1955
Ramificaţia Nădab 46+320, átadva: 1924. V. 27., megszűnt: 1933
Chişineu Criş, korábban Chişinău, 47+420, átadva: 1924. V. 27. (Nagyszalonta felé)
Pădureni Ardeal, korábban Chişinău Ardeal, 3+787, átadva 1884. I. 1. (Kétegyháza felé)
Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, III. kötet, Editura Filaret, 1997: 116., 253–255. o.
(Nagyszalonta a korábban államosított Alföld–Fiumei Vasút állomása volt. Illye határában új állomást létesített a CFR [katonai térképen Gara Ciumeghiu Nou], belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé felhagyván azt. Nadab pedig az ACSEV vonalán volt megállóhely.
Az ACSEV Románia által elcsatolt területeken fekvő szakaszai 1923-tól voltak a CFR kezelésében, míg 1927-ben megváltotta azokat. [Magyarországon maradt részeit a GYSEV kezelte 1923-tól, 1927-től a Szeged–Csanádi Vasút vette át az 1945-ös államosításig.])
Akkor: http://mapire.eu/hu/map/hkf_25e/?bbox=2391552.1863580584%2C5856944.29652322%2C2398068.44301937%2C5860383.962796052
Ma: https://goo.gl/maps/EL49LUWRteE2
Csanádi Sándor felvétele 2003-ban készült. Teljes abszolút hivatkozás: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1003948159694007, láthatóság: Csanádi Sándor Fb-ismerősei
|
|
|
Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások
|
|
|