Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


95 Kazincbarcika-Rudabánya

Kazincbarcika (92)
Szuhakálló-Múcsony
Izsófalva
Ormosbánya
Rudabánya-Teher pu.
Rudabánya
Rudabánya-Vasérctelep

















Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Rudabánya

megszűnt állomás
95 Kazincbarcika-Rudabánya

2006.11.05.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.369671° E20.627716° | N48° 22' 10.81" E20° 37' 39.77"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


2007. márciusa óta szünetel


2007. március 3-án közlekedett utoljára személyvonat ezen az állomáson, azóta (ideiglenesen?) szünetel a személyszállítás a vasútvonalon, ami egyébként már eltűnt a MÁV menetrendjéből is.
A 2007. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2007-ben megszűnt állomások





Képtár - Rudabánya

Rudabánya. Ennyit az állomásépületről, meg a raktárról....
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2009.06.27.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2006.11.05.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30713
2017.02.11 16:30.40
Az utolsó mondat vessző sora utáni szakasz az igaz(!Husonyicza Gábor,aki volt Rudabányán váltókezelő,fszt-és 25 évig állomásfőnök!)

38-as őr
e-mail: a.kukac.a.hu
elfogadott hozzászólás 30712
2017.02.11 13:42.34
Nem vagyok sorompóőr, tehát nem kell hinni nékem.

Husonyicza gábor úr írta volt:
".A Teher pu és a Vasérctelep között volt egy 12 ezrelékes vágányszakasz,ezért egy nagyon bonyolult elektromechanikus biz.ber.kötötte össze a szolgálati helyeket szerkezeti függésekkel."

A 12 ezrelékes szakasz ellen alapvetően nem a Személy p.u. előtti terelőcsonka igyekezett védelmet nyújtani? A berendezés bonyolultsága elsősorban nem a teher és szeméály p.u.-k egymásba fonódása miatt keletkezett?

Nem vagyok sorompóőr, tehát nem kell hinni nékem.

bigtomi
e-mail: bigtomi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 30370
2016.07.30 21:50.17
Az egykori őrháznak mára nyoma sem maradt, ezzel az utolsó vasúti épület is eltűnt a pálya mellől.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29927
2015.12.30 14:17.07
Az egész Rudabányát egy 3 szintes terasznak kell elképzelni:legalsó szintjén(Ormosbánya felé) van a Teher pu a dúsitó művel,középső részén fekszik a személy pu,és legfelső a Rudabánya Vasérctelep.Az ormosbánya felől érkező személyvonat áthaladr Rb-Teher pályaudvaron és bekanyarodott a személy pu-ra.A tehervonat megállt a teher pu-on ,körüljárt a gép,megrendezte a kocsikat,a vontatóvágányon feltolta a Vasérctelepre a kocsikat,lehozta a teher pu-ra a rakott elegyet, a Teher pu-on a Dúsító alatt megtöltötte a vagonokat,összezárt,és indulásra készen állt a BÉM-be,Diósgyőrbe ,néha ÓZd-ra stb.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29926
2015.12.30 14:05.55
Rudabányával kapcsolatban a konkrét kérdésekre sorrendben a válasz:Rb NEM azonos Rb-Vasércteleppel.Rb Vasérctelep NEM azonos Rb.Teher pu.-val.Rb-Vasércdúsító Teher pu NEM létezett!.Nem Rudabányát nevezték így tévesen..Rb.Vasércdúsító NEM azonos Rb.Vasércteleppel sem.Végül iden :-létezett egyidőben Rb-Tehet pu és Rb.Vasércdúsító! "bigtomi" információi helyesek. Rudabánya először Rudabánya Vasérctelep néven kapott vasúti összeköttetést,de csak 1946-tól volt személyszállítás!1961-ben részben vasútvonal korrekcióval új állomás épültLétrejött Rudabánya Teher pu-Rudabánya személy pu és megmaradt Rudabánya Vasérctelep is.Ez utóbbin rakodták a vaskövet,barnavasércet, pátvasércet stb.Rudabánya személy pu-on történt a személyszállítás,részben fa és egyéb küldemények kezelése stb és a Tehet pu-on állt a Rudabányai Vasércdúsitó mű,ahol a dúsított küldemények vagontöltését végezték.A Teher pu és a Vasérctelep között volt egy 12 ezrelékes vágányszakasz,ezért egy nagyon bonyolult elektromechanikus biz.ber.kötötte össze a szolgálati helyeket szerkezeti függésekkel.A Vasérctelepen csak helyszíni állítású,részben kulcsos függés létezett.Ormosbánya felé szintén nagy volt az es, ezért kihúzó vágányok,vágányzáró soorompók,siklasztó saruk sokasága védett a járműmegfutamodás ellenA Vasérstelep kiszolgáléása a Teher pu felől csak tolt menetekkel történhetett!és még sorolhatnám! Egy-egy menet menet előkészítése és leközlekedtetése nagy figyelmet kívánt,személyvonat mentes időben történhetett!Túlterhelt vonatokról itt szó sem lehetett!!

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29925
2015.12.29 22:57.06
Köszönet az információkért.

bigtomi
e-mail: bigtomi.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 29923
2015.12.29 22:46.48
Bár a kérdés nem nekem szólt, de a témával én is foglalkoztam. Tudomásom szerint a Rudabánya-Vasérctelep a fürdő mögötti, legutoljára gipszrakodóként használt terület volt. A Teher Pu. pedig az egykori vasércdúsító melletti területen, a vasútállomás előtt volt. Ez részben bontásra került még 2007-ben.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29918
2015.12.29 21:16.20
Tisztelt Husonyicza Gábor!

Ha már így összefutottunk !!!

A segítségét kérném egy dolog tisztázásában. Ön, mint aki ismeri és tisztában is van az egykori rudabányai állomás történetével, és esetleges kialakításával azt gondolom tudna segíteni a kérdésbe.
A kérdés(ek) a következő(ek):
Anno a rudabányai állomás Rudabánya-Vasérctelep néven nyílt meg. Rudabánya állomás azonos Rudabánya-Vasércteleppel? Vagy Rudabánya-Vasérctelep az a mai Rudabánya-Teher pu. ? ( A vasúti pályakapacitás elosztó szerint Rudabánya 14 km-nél, míg Rudabánya-Teher pu 14,5 km-nél van. )
Illetve olvastam több forrásból Rudabánya-Vasércdúsító teherpályaudvarról. Ez létezett? Esetleg Rudabányát nevezték így tévesen? Esetleg Rudabánya-Vasércdúsító volt Rudabánya-Vasérctelep? Illetve létezett ( létezhetett ) egy időben Rudabánya, Rudabánya-Teher pu, és Rudabánya-Vasércdúsító ?

Előre is köszönöm!

Üdv. raps

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25832
2013.02.01 14:56.17
Köszönöm.

pezsman
e-mail: pezsman.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25830
2013.02.01 11:13.14
Úgy tudom, napi 5 pár volt.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25829
2013.01.31 18:35.32
Sziasztok!Nem tudná megmondani valaki hogy az utolsó menetrendben oda-vissza
napi hány vonat közlekedik?

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23873
2012.05.02 21:18.10
1971.junius 22-én váltókezelőként ezen az állomáson kezdtem 37 évig tartó vasúti szolgálatomat.Sok-sok minden történt ezalatt az idő alatt!Pl.a borsodi szénbányászat fénykora,a vasérrcbányászat hanyatlása majd megszűnése,bányabezárások,stb.stb.A szolg.hely utolsó állomásfőnökeként meg kellett érnem a vonal bezárását.Lenne miről,igaz "mesét" mondanom/De minek és kinek?/

Train Station (Cshaweska)
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13667
2009.09.16 15:26.55
A vonal eredeti végállomása Rudabánya-Vasérctelep volt!A falu központjánál még megtalálható.bŐVEBB INFÓ:indóház.Szeptemberi szám

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 12723
2009.08.02 23:55.51
Nem volt szolgálat 2007-ben sem a megszűnés előtt, már akkor is teljesen szét volt verve.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12249
2009.06.30 21:20.20
Az állomásépületet elbontották!!!!! Az állomás épület melletti raktárnak már csak az alapjai vannak meg. A bejáratnál lévő őrtorony romjai még megvannak... Teljesen halott!!!!!

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11806
2009.06.01 16:12.17
A megszűnés elött volt szolgálat?

szandrika
e-mail: szandrika17.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 6826
2008.09.30 10:49.47
jöjön vissza a vonat közlekedés.
Az volna a tökéj. más tudna vonatal jönni nem azzal a szar buszal.

erenjé
e-mail: szurt.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 1449
2007.10.12 15:58.45
A képen a rudabányai vonal végállomása látható 1991-ben. A kép az akkor még álló Vasércdúsítómű kéményéről. kb. 100 méter magasról készült. A rudabányai állomáson éjjel-nappal személyzet tartózkodott, a vonalon mozdony húzta a 3-4 kocsit. A kép bal alsó szélén, egy kör alakú mezőben volt található az azóta már földdel föltöltött mozdonyfordító, illetve a töltőcsap.

gergo3864
e-mail: gergo3864.kukac.szig.hu
elfogadott hozzászólás 753
2007.05.27 11:24.40
Na, kókány elvtárs kinyírta a vasutat itt is, ennek annyi... :(

Hlavi
e-mail: hlavi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 424
2007.02.24 13:43.01
Rudabánya, Iparvágányok
2007.01.29.

Hlavi
e-mail: hlavi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 423
2007.02.24 13:41.44
Rudabánya
2007.01.29

Crazy Photographer
e-mail: kiskutya84.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 406
2007.02.22 18:07.32
Rudabánya vasútállomása, nem jósolok neki sok jövőt ...

korpi
e-mail: korpi.kukac.primposta.hu
elfogadott hozzászólás 279
2007.02.07 22:09.34
2006. november 11.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Rétszilas

Rétszilas alsó

Rudics

Rudnaykert

Ruma