Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


92 Miskolc-Bánréve-Ózd

Miskolc-Tiszai (202, 80, 88, 89, 90, 94)
Miskolc-Gömöri (94)
Miskolc-Repülőtér (292o, 94)
Szirmabesenyő (94)
Sajókeresztúr (94)
Sajóecseg (292o, 294L, 94)
Sajószentpéter-Piactér
Sajószentpéter (292n, 498)
Berente
Kazincbarcika alsó
Kazincbarcika
Sajókaza
Vadna
Dubicsány
Putnok (87)
Pogonyipuszta
Bánréve (665)
Bánréve Vízmű
Sajónémeti
Center alsó
Center
Ózd alsó
Ózd külső
Ózd

95 Kazincbarcika-Rudabánya

Kazincbarcika
Szuhakálló-Múcsony
Izsófalva
Ormosbánya
Rudabánya-Teher pu.
Rudabánya
Rudabánya-Vasérctelep




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Kazincbarcika
(Barcika)*

állomás
92 Miskolc-Bánréve-Ózd
95 Kazincbarcika-Rudabánya

2010.10.29.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N48.264167° E20.628373° | N48° 15' 51" E20° 37' 42.14"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Deltavágány


Az állomás Rudabánya-Miskolc felőli végén 1955. július 1-ére épült ki az 1,2km hosszú, Sajón átvezető híddal épült deltavágány. A szénnel rakott irányvonatok így Kazincbarcika elkerülésével gyorsabban haladhattak a Borsodi Hőerőmű felé. [1]


[1] Vasúthistória évkönyv 1999. Keller László: Vasúti közlekedés az 1955-1957 közötti években és a második 3 éves terv időszakában (1958-1960)


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Barcika az 1947-es menetrendben így szerepel





Régi képek - Kazincbarcika

Kazincbarcika iparvágány a város építésekor.
A ma már Liget utcai kereszteződés.
Háttérben az akkori Lenin utca "A" épülete, jobbra a városi park.
  Feltöltötte: Rónaföldi Zoltán
Dátum: 1954.


  Forrás: http://indafoto.hu/viztorony/image/10358247-9e7660ab/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1948.10.10.


  http://indafoto.hu/viztorony/image/10358243-2f901186/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1948.10.10.

Kazincbarcika az 1970-es években.Vonatmentes pillanat az állomáson.
  Feltöltötte: husonyicza gábor
Dátum: 1971.04.15.

Társadalmi munka a kazincbarcikai állomáson. Háttérben az 1961-ben épült új felvételi épület (Fotó: Éltes Zoltán).
  Feltöltötte: husonyicza gábor
Dátum: 1980.


  Forrás: http://barcikaihistorias.hu/kazincbarcika-tortenete-roviden-egy-kicsit-maskepp-vi4-resz-kazincbarcika-es-a-vasut/...
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos



Képtár - Kazincbarcika


Fotó: Szente-Varga Domonkos

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2010.10.29.
Kazincbarcika régi felvételi épülete.
Fotó: husonyicza gábor
Dátum: 2014.05.05.
Kazincbarcika áruraktár és mérlegház. Fotó: Rausz Vince. Feltöltötte: Husonyicza Gábor.
Dátum: 2013.10.18.
Kazincbarcika,1961-ben átadott felvételi épülete. Fotó: Rausz Vince. Feltöltötte: Husonyicza Gábor.
Dátum: 2013.10.17.
Kazincbarcika vasútállomás hajnalban (2014. május 05.)
Fotó: Újvári Eszter
Dátum: 2014.05.05.
Kazincbarcika vasútállomás
Fotó: Újvári Eszter
Dátum: 2014.03.24.
Kazincbarcika vasútállomás
Fotó: Újvári Eszter
Dátum: 2014.03.24.


Képek a netről - Kazincbarcika

Kazincbarcika vasútállomás (forgalmiépület)

Fotó: Szánthó Géza
Dátum: 2009.12.12.
http://www.panoramio.com/photo/29860623
[Tárolt változat]

http://mapio.net/pic/p-29860685/
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30197
2016.04.27 20:05.00
Kazincbarcika állomásnév tábláját 2016-ban megváltoztatták!Az állomás neve előtt a névtáblán innentől kezdve a MÁV "embléma" is szerepel!

RZoltan
e-mail: ronafoldi.zoltan8.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 27357
2013.10.31 19:06.09
"Állomás a város szolgálatában" című vasúttörténeti kiállítás.
Husonyica Gábor, a kazincbarcikai vasútállomás egykori állomásfőnöke és Kuruc László, a szlovákiai Cargo vasúti teherszállító vállalat főfelügyelője által az elmúlt évtizedekben összegyűjtött vasúti emlékek egy része került bemutatásra a kiállításon.
A kiállítás még november 5-ig megtekinthető a kazincbarcikai Városi Kiállítóteremben. (Volt Béke mozi épületében)

RZoltan
e-mail: ronafoldi.zoltan8.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 23654
2012.04.10 20:50.47
Szabó János 1969-1976 Kazincbarcika állomásfőnöke,

RZoltan
e-mail: ronafoldi.zoltan8.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 23419
2012.03.16 18:38.53
1947-ben összevontak két települést Sajókazincot és Barcikát, Kazincbarcika néven. Az iparosítás kapcsán már ekkor felmerült egy új, ipari, város felépítése. A munkálatok valamikor az 1950-es évek elején elkezdődtek. A város területét az akkori községtől távolabb, a Tardona patak völgyében jelölték ki, és az akkori politikai irányzatnak megfelelően „Béke város” nevet kapta.
Az építés erőltetett üteméhez rengeteg építőanyagra volt szükség, ennek megfelelően ezt csak egy nagyvasúti iparvágánnyal, átrakás nélkül, és MÁV üzemmel lehetett biztosítani.
A Tardonai völgyben keskeny nyomtávú külszíni bányavasút már évtizedek óta üzemelt. Ez azonban erre a városépítési feladatra nem volt alkalmas.
Az iparvágány a kazincbarcikai vasútállomás, Sajókaza felé eső végén ágazott ki és a falun át, a későbbi városi parkon keresztül, a mai Irinyi János Középiskola és a sportpálya között kialakított építőanyag tároló területre ezen át szállította a MÁV az anyagokat. Hossza hozzávetőlegesen mintegy 2,5…3 km lehetett.
1954-ben Kazincbarcika városi rangot kapott és újabb falut csatoltak hozzá, Berentét. Ekkor már tizenegyezer lakosa volt Kazincbarcikának, ez húsz éven belül megháromszorozódott, köszönhetően a térségben működő bányászatnak, a szintén akkor épülő Borsodi Vegyi Kombinátnak, a Borsodi Erőműnek, a Központi Szénosztályozónak és az ezeket kiszolgáló vasútnak, más szállítási vállalatoknak, az építőipari cégeknek és még sok mindenkit sorolhatnánk…
A város, ha már nem is olyan intenzíven, de tovább épült, szükség volt az anyagok szállítására, egészen a panelház építési programig, mert azok elemeit már tehergépkocsikon szállították a házgyárakból.
Az iparvágány 1968-ig működött rendeltetésszerűen, azt csak 1970-es évek végén szüntették meg, majd elbontották. Egy időben olyan terv volt vele, hogy városi villamos vonalként, az újvárost kötötte volna össze a vasútállomással, felváltva az autóbuszokat. Ebből aztán persze semmi sem lett, pedig így utólag, életrevaló terv volt és környezetbarát.
A városon átvezető vasút a lakosság miatt sok konfliktus forrása volt. Az 1954-ben épült Újvárosi Általános Iskola mellett, annak bejárata előtt haladt el, ezért sokan féltették a gyerekeket. Az Oktatási Minisztérium már 1955-ben kérte a vasút megszüntetését – mert zavarta a tanítást – melyet természetesen akkor nem vettek figyelembe.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23354
2012.03.07 21:45.58
"Delta vágány"
Kazincbarcika-Alsótól 100 méterre az ún. "B" bágányban volt egy szol.hely aminek az elnevezése "B delta"
Kazincbarcika és a Rudabányai vonal Sajó hídja és a Sajó ártéri hídja között szintén volt egy szolgálati hely aminek a neve "Á delta" volt
Az "Á-B delta" között feküdt az a vágányszakasz,ami a "szuhakállói deltavágány" névvel illetünk!.Ez a vágányrész a Sajó fölött egy újabb vasúti hídon haladt át!
Vagyis a Sajó fölött Kazincbarcika térségében egymástól 300-400 méterre 2 db. vasúti híd volt!/Van!/
A deltavágány rendeltetése az volt,hogyBerente rpu-ról a Szuhakállóba,Ormosbányára,Rudabányára közlekedő vonatok Kazincbarcika érintése nélkül érhették el célállomásukat.Fordított viszonylatban a Rudabányáról a BÉM-be, vagy Miskolc Rpu-ra illetve Rb-ról, Ob-ról, Szuhakállóból a Berentére közl. vonatok szintén Kazincbarcika érintése nélkül érhették el Berentetét.Aki ismeri az ózdi vonal 1960-70-80-as évekbeni forgalmát,az tudja a bánrévei és a szuhakállói delták jelentőségét.Vágányzárak vagy pl.a villamosítás,baleset során mi is volt a jelentősége a Sajószentpéter-Kazinbarcika között lévő "B" vágánynak.Megérne egy késői misét a delta forgalmának korabeli leszabályozása is!Vasutas kollégáim! Akkor még ÓZD,a Bánrévei határ,OPW forgalom,BÉM,lépcsős tehervonat,gyorsteher stb.stb. mind-mind létezett és nem volt éjszakai szolg.megszakítás!Megszakítás nélküli munkavégzés! 10 Ft-os éjszakai pótlékért!Havi 240 órás munkaidőért!Az igen!

RZoltan
e-mail: ronafoldi.zoltan8.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 23332
2012.03.06 20:16.17
A "Delta vágány" leírásánál nagyjából minden jó, kivéve az, hogy a szenes vonatok az erőműbe mentek volna. A Borsodi Erőmű az 1950-es években a Borsodi Szénbányák, valamint az Ózdvidéki Szénbányák által termelt és Berentére szállított szenet tüzelte el, de csak az ottani Központi Szénosztályozón való szelektálás után. Az erőmű csak a porszenet tüzelte el, a "dara, "dió" és ennél nagyobb frakciókat intézmények kazánjainak fűtésére vitte tovább a MÁV. Ugyanígy a darabos szenet is, amely lakossági tüzelésre kellett. A porszén csak egy részét képezte az előbb említett Berentére került szénnek. Osztályozatlan szén soha nem kerülhetett az erőműbe, mivel korábban kizárólag robbantásos fejtések miatt a visszamaradt, el nem robbant robbanóanyag és gyutacs súlyos károkat okozhatott volna.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23055
2012.02.05 16:16.30
Gróf Tisza István ,Magyarország miniszterelnöke rokonságban volt a sajókazai báró Radvánszky családdal, -nyaranta a kazai kastélyban tartózkodott.Szokása volt ún."Knepp kúrákat" venni,vagyis a harmatos Sajó-parti réteken mezítláb gyalogolni,átkelni a Sajón és a Barczikai áll.főnök lakásán reggelizni, majd hintón visszatérni a kastélyba.László Miklós állomásfőnök szerény ember volt sohasem élt vissza ezzel a barátsággal.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23021
2012.02.04 16:29.40
Az állomást 1903-ban BARCZIKÁNAK nevezték.Állomásfőnöke,egyben első állomásfőnöke László Miklós ellenőr.Állomásfőnök Husonyicza Gábor főfelügyelő 1984.márc.24 től-2007.aug.15-ig,Babik Attila 2007.aug.16-tól-?
Aki tudja folytassa,egészítse ki,pontosítsa ! Köszönöm.

Kiss László
e-mail: kisslaszlo.kukac.kisshajos.hu
elfogadott hozzászólás 21885
2011.10.06 09:44.41
A régi állomáson rendelkeztem 1957/58-ban: http://www.kisshajos.hu

apyd
e-mail: apyd333.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 20022
2011.01.21 23:38.31
Szerettem itt dolgozni, örömmel gondolok az itt eltöltött hat évre

isti001
e-mail: kingahardi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19916
2011.01.07 16:54.23
ma már úgy lehet eljutni Miskolctól Kazincbarcikáig hogy barcikáig villamos ingavonat megy, és kazincbarcikától bz-mot indul Ózdra.

daemon017
e-mail: angyal.gabor.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13922
2009.10.10 13:21.23
Jó hír emberek,most olvastam az egyik hírportálon hogy a MÁV az új menetrendben visszaakarja állítani a 95-sz Kazincbarcika-Rudabánya vasútvonalat,amennyiben az embereknek igénye van rá. Felmérés keretében fogják eldönteni hogy visszaáljon e a vonatközlekedés

Bõszin Zsolt
e-mail: flexboy.kukac.pannonmail.hu
elfogadott hozzászólás 9401
2009.01.27 14:39.15
Kazincbarcika forgalmi iroda épülete télen.

ZombiSat
e-mail: zombisat.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1026
2007.07.30 22:20.29
Üdv!

Jelenleg is (viszonylag) jó állapotban lévő állomás. Kár, hogy Barcika legszélén van, a központtól messze. Ennek ellenére számottevő utasforgalmat bonyolÍt le.
[...]

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kazincbarcika alsó

Boldog

Kisbács

Kisbecskerek

Kecskemét alsó