JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 34343
2024.07.31 16:53.34
|
Kehidakustány-Sármellék közötti rész bejárása:
https://nevtelenutazo.blog.hu/2024/07/31/2024_04_18_vonalbejaro_928_zalaber-batyk_sarmellek
https://youtu.be/etbA-jrgZDE
|
|
andras1
e-mail: szoljhozza.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 34126
2023.10.30 22:30.11
|
Katonai rakodó volt, már évtizedek óta nem használják ezt sem.
|
|
Adani12345
e-mail: a.dani0227.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 34124
2023.10.24 12:27.32
|
A kis balatoni átjáró után az laágazástól alig 1 km-re van egy rakodóvágány és egy rakodó rámpa
|
|
Norman Bates
e-mail: --.kukac.--.--
|
elfogadott hozzászólás 31640
2018.07.11 13:00.52
|
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal
|
|
József
e-mail: doktor.fal.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 22326
2011.10.22 20:27.06
|
Fejlődő Sármellék! "Még jövőre is lesz Sármelléken repülőtér"
Így előbb vagy utóbb szükséges lesz vasútra ( működő állomásra )
Az SCD Csoport közleményben tudatta az MTI-vel, hogy eladja a Balaton-fejlesztési Programot, a FlyBalaton repülőtér hosszú távú bérleti és üzemeltetési jogát, valamint a Hunguest Hotel vételi opcióját tulajdonló cégét, a Magyar Turisztikai Holding Zrt.-t.
Turisztika Hungária Kft. (TH) tulajdonos ügyvezetője, Nagy Gábor az MTI-nek:
Arra a kérdésre, hogy a TH vállalja-e a FlyBalaton további üzemeltetését, mindössze annyit árult el, hogy ehhez már rövid távon is szeretnének szakmai partnert találni. Közlése szerint a cég tulajdonosai fontosnak tartják a balatoni kempingek és a reptér folyamatos működésének fenntartását, hiszen ez a biztosítéka a befektetés megtérülésének is. “A társaság biztosítottnak látja a tranzakció finanszírozásához és a működtetéshez szükséges tőkét” – tette hozzá.
|
|
József
e-mail: doktor.fal.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 22306
2011.10.22 16:32.11
|
Fejlődő Sármellék! (támogatom az ötletet, hogy sármelléken működjön a vasút)
Az állomás Sármelléken nem fog működni, ha MÁV Zrt. múlik mivel ők se dicsekedhetnek nagy forgalommal!!! Igaz ez merészség, tervezés és hozzáállás kérdése!!! Mivel a vasútnál még mindig több a feleslegesen csípőre rakott kéz mint a dolgos amit el kell tartani valahogy munkaidőben (Minden tisztelet a kivételnek) !!!
Josef Mutsch beszélt arról is, hogy a tervek szerint Zürichből vagy Friedrichshafenből is fogadnának chartergépeket Sármelléken. A jövő évben (2012) azonban már nemcsak Hévíz, Zalakaros és Sárvár szállodáiba hoznak német vendégeket a Lufthansa gépei, HANEM A BALATONI RÉGIÓBA IS, miután több hotellel készülnek szerződni.
Az ügyvezető rámutatott: tapasztalatai alapján a nyugat-magyarországi térség turisztikai fellendítéséhez elengedhetetlen a sármelléki repülőtér "vasút" működése. Kedvezőnek nevezte, hogy Hévíz önkormányzata jelentős szerepet vállalna az üzemeltetésben, de fontosnak tartaná az ÁLAM támogatását is.
Valójában szükség van a Balatonon nemzetközi reptérre, "vasútra"? Hoz akkora forgalomnövekedést a légikikötő, hogy megérje fenntartani?
Százezer a reptéren fogadott utas mintegy öt-hatszázezer külföldi vendégéjszakát jelent. Ez a régióban eltöltött külföldi vendégéjszakáknak a harmada. Azzal számolunk, hogy középtávon a reptér önfenntartóvá tehető. A balatonihoz hasonló regionális nemzetközi repterek évi 200-250 ezer fős utasforgalom esetén nullszaldósan működtethetők. Ez nem elérhetetlen: a Fly Balaton 2008-ban már 150 ezer fős utaslétszámnál járt. A reptér természetesen akkor lesz vonzó, ha a Balaton, mint régió népszerű lesz. Az SCD Balaton Fejlesztési Programja, a benne foglalt létesítmények, ezt a vonzerőt teremtik meg.
SCD csoport
Ja egy sármelléki „szobafestő”.
|
|
Lepesi ZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 22197
2011.10.21 09:20.40
|
Az iho.hu - n megjelent cikk "egy kicsit" közelebb áll a valósághoz (adatok, utasok, árumennyiség):
Növekedett a sármelléki repülőtér forgalma, az utasok száma harmadával, míg az áruforgalomé ötödével emelkedett.A sármelléki FlyBalaton repülőteret szeptember végéig 17.200 utas vette igénybe, amely a tavalyi évhez hasonlítva 33 százalékos növekedést jelent. A teherforgalom szeptemberre elérte a tavaly év végi szintet, a 317 tonnát, így várhatóan húsz százalékos növekedéssel számolhat a repülőtér.
Sármellékre október 22-én érkezik az idei utolsó tervezett személyszállítógép, amelyet egy hévizi utazási iroda rendelt meg a német Lufthansától, de Josef Mutsch ügyvezető elmondta, hogy tárgyalnak további gépek fogadásáról is. A járatok főleg a környező gyógyszállók vendégeit szállítják, akik egyre inkább a repülést választják a hosszú autóbuszozás helyett. 2012-ben Berlin és Hamburg mellett már Zürichből is érkezhet járat, amelyek nagyobb befogadóképességű gépekkel érkeznek.
Egy másik információ - igaz ez nem vasutas - egy repülőtér évi kb. 300.000 (háromszázezer) utas felett tartjael önmagát!
Ja tudom - és megigértem - itt nem vitatkozom a "vasutasokkal".
Lepesi ZL
|
|
Gecsa
e-mail: gecsa.jani.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 22039
2011.10.19 12:49.33
|
Peti jó az ötlet „javaslat”!
Működő vasutat Sármelléknek!!!
FlyBalaton nemzetközi repülőtér Sármellék
A térség közlekedési infrastruktúrájában idegenforgalmi szempontból az egyik, legfontosabb a sármelléki repülőtér , amely 1991 óta polgári repülőtérként működik,
A FlyBalaton nemzetközi repülőtér Sármellék és Zalavár között fekszik, közúton a 75-ös szolgálva a nyugat-dunántúli régió turizmusát, idegenforgalmát és gazdaságát.és 76-os másodrendű főutakon közelíthető meg. A legközelebbi 7-es elsőrendű főút 15-18 km-re halad el a repülőtér mellett. Egy beton és egy füves kifutópályával, gurulópályákkal, az alapfunkcióhoz tartozó létesítményekkel (forgalmi épület, irányítótorony), és iparvágánnyal rendelkezik. A FlyBalaton repülőtér nyilvános, kereskedelmi, nemzetközi repülőtér, majdnem 1000 gépet fogad és indít, mintegy 100.000 fős utasforgalommal. A repülőtér térségében zajló egészségturisztikai fejlesztések következtében a forgalom további gyors növekedése várható, ami a reptér folyamatos fejlesztését igényli. A Sármellék külterületén található repülőtér a Balaton nyugati végétől mintegy 10 kilométerre található. A legközelebbi vasútállomás Balatonszentgyörgyön (12 km) van.
Pedig ott van helyben a vasútállomás, csak kihasználatlanul még!?
|
|
Peti
e-mail: peti.gyula.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 22008
2011.10.18 10:57.52
|
Balaton vasúti megközelíthetőségének javítása!!!
Sármellék – Nagyatád vasúti nyomvonalának fejlesztése, felújítása, mind személy, teherszállítás terén!!! (a vasúti vonalak több vasúti csomópontot és ipari parkot is érintenének). Lehetne egy hatékony állami vagy magánvasúttal működtetni, ami mindenki számára megfelelő lenne.
Javaslat!!!
Oda – Vissza:
Sármellék – Marcali – Nagyatád
Sármellék – Fonyód – Kaposvár – Nagyatád
Sármellék – Siófok – Kaposvár - Nagyatád
|
|
Peti
e-mail: peti.gyula.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 22006
2011.10.18 10:28.11
|
A Balatont Zala megye szívével összekötő vasútvonalat a Zalavölgyi HÉV-társaság építette, és adta át a forgalomnak Türje és Zalaszentgrót között 1892. január 28-án, Zalaszentgróttól Balatonszentgyörgyig 1895. december 15-én. Az 1962-ben még évi 111 000 tonnányi árut szállító vonalon 1968/69-ben (a koncepció kiadásának évében) komoly nyomvonalkorrekciót hajtottak végre, Türje helyett az új Zalabér-Batyk állomást jelölték ki végpontnak, a fővonalba ott kötötték be a vicinálist. Néhány évre rá az árufuvarozás drasztikus közútra terelése következtében funkcióját vesztett mellékvonalat (1974. május 25-én, menetrendváltáskor) megszüntették. A sors iróniája, hogy a Zalaszentgrótig tartó első szakasz élt még tovább: itt 2007. március 4-én ment el az utolsó vonat. A Balatonszentgyörgy–Sármellék vonalszakaszt rendszerváltásig a szovjet hadsereg használta, utána a létesülő balatoni repülőtér kiszolgálására jó néhányszor újra akarták szervezni a személyforgalmat, de a megvalósulása még mindig várat magára!!!
|
|
magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21056
2011.05.25 16:34.02
|
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pályázatot írt ki a Balaton vasúti megközelíthetőségének javítását vizsgáló megvalósíthatósági tanulmány írására.
A dokumentumban külön rész foglalkozik majd Sármellék vasúti elérhetőségének fejlesztésével, illetve Sármellék és Szombathelyi vasútvonal összekötésének lehetőségével.
http://www.nif.hu/hu/hirek/Megvalosithatosagi_tanulmany_keszul_a_Balaton_vasuti_megkozelith
|
|
Train Station
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20783
2011.04.05 16:55.09
|
A sármelléki elágazás őrházának maradványa a Zala partján.
|
|
|
Garamvölgyi Ádám
e-mail: garamvolgyiadam91.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 19552
2010.12.03 13:10.57
|
Nem olyan nagy ritkaság, havonta-kéthavonta jár le Sármellékre a pft.
|
|
sármelléki
e-mail: BV.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19518
2010.11.27 20:14.47
|
Milyen csönd van.Senki sem hallott a vonatról,ami erre járt?Az indóház is írta.
|
|
Tóth Bálint
e-mail: csorgo2171.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19417
2010.11.19 21:01.17
|
ha lenne annyi pénzem hogy ujrainditsam ezt a vonalat ujrainditanám és magánvasútként müködne
|
|
Németh János
e-mail: johanndeu.kukac.gylcomp.hu
|
elfogadott hozzászólás 19023
2010.09.19 00:17.00
|
Nem az egész Tüskevár készült itt, csupán az első rész vonatkozó jelenetei.
Megnéztem ezt a részt és vasútbarát szemszögből néhány hibát találtam benne:
1. Tutajostól Budapesten úgy búcsúznak el, hogy vigyázzon a keszthelyi átszállással. Ez azonban csak abban az esetben valósulhatott volna meg, ha hősünk Budapest - Tapolca - Keszthely viszonylatú gyorsvonattal és Keszthely - Balatonszentgyörgy - Sármellék (és tovább) viszonylatú személyvonattal utazik, tekintettel arra is, hogy a filmben egy rövid bejátszás a Szabadbattyánból Tapolca felé tartó vágányt mutatja, nem a balatonszentgyörgyit. Nincsen kéznél az 1967-es menetrendem, de tartok tőle, nem így lehetett akkor eljutni a fővárosból Sármellékre.
2. Szép a három rövid képsor a Zala-hídról, a közvetlen mögötte lévő elágazásról, valamint Sármellék állomás déli bejárati jelzőjéről (vajon tényleg a sármelléki és tényleg a déli?, de ezt követően a Sármellék állomás épületét, rajta az állomás nevét közelebbről mutató kamera az ellenkező irányból, észak felől gurul és a 275-ös gőzmozdony szerelvénye is észak felől, Zalaszentgrót irányából érkezik be, onnan Tutajos semmiképpen sem jöhetett meg.
|
|
Balaton
e-mail: tdp93.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18564
2010.08.19 20:45.11
|
Az épület vasút felőli oldala.
|
|
|
Balaton
e-mail: tdp93.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18563
2010.08.19 20:40.12
|
A Tüskevár című film itt forgatott jelenetére emlékeztet az új tábla.
|
|
|
Balaton
e-mail: tdp93.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18562
2010.08.19 20:33.01
|
Az állomás és egy új dolog az oldalán.2010.08.18.
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16954
2010.04.19 23:22.13
|
Bejárat Balatonszentgyörgy felől egy útátjáróból fényképezve. A háttérben az állomás (egykori) alak bejárati jelzője , míg előtérben az egész állomásra érvényes 5 km/h-s lassújel előjelző táblája látható. (Egyébként a vágányok viszonylagosan jó állapotban vannak, a megmaradt vonalrész jól járható)
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16953
2010.04.19 23:14.45
|
Kijárat Balatonszentgyörgy felé. A jobb oldali vágányból ágazik ki a reptéri vágány, amit már évek óta nem használnak (a vágány még megvan,de több méteres fák nőttek ki azóta a sínek közül).
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16952
2010.04.19 23:01.57
|
Balatonszentgyörgy felől. A rakodóvágány csak a 2. vágány felétől ágazik ki.
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16951
2010.04.19 22:54.48
|
Itt pedig Balatonszentgyörgy felé nézve (különlegesség a rakodó vágányon lévő betonozott rész, gépjárművek rakodásában lehetett szerepe). Előző képemhez hozzáfűzném, hogy a pálya jelenleg az állomás Zalabér felőli utátjáró után a 76-os út mentén kb. 200m hosszan van meg. Az állomáson talán gyomirtó szerelvény járhatott utoljára.
|
|
|
Pitta7
e-mail: pitta7.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16950
2010.04.19 22:39.37
|
Sármellék állomás Zalabér-Batyk felé nézve (2009 nyara). Az épületet valószínűleg lakják, de ha nem, akkor is használják valamire (új az esőcsatorna és a tető).
|
|
|
Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15970
2010.02.10 15:13.35
|
A zalaszentgróti szakasz már nem látható ezen a térképen.De az állomás és annak szelvényszáma igen.
|
|
|
Leopardok111
e-mail: leopardok.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13564
2009.09.09 12:06.10
|
A vasútvonal Balatonszentgyörgytől Sármellékig megvan. Tovább már nincs meg, felszedték. Lehetne rajta vonatot közlekedtetni, csak a pálya cserére, felújításra szorul.
|
|
matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 11603
2009.05.25 18:45.30
|
Tudtommal különvonatot lehet rendelni a vonalra.
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 10749
2009.03.26 19:44.56
|
Itt forgatták régen a Tüskevár című filmsorozatot , a kalauz kiált mikor megérkeznek :SÁRMELLÉK!
|
|
dezsõ
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
|
elfogadott hozzászólás 4722
2008.06.15 08:57.52
|
A Sármellék állomás nem csak a rakodó miatt volt fontos, hanem innen lehetett kerozinnal és egyéb "aprósággal" kiszolgálni az ugyancsak "elvtársi" sármelléki repülőteret is.
|
|
András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4710
2008.06.14 12:20.10
|
A Balatonszentgyörgy-Zalabér vonal felszámolását követően ez az állomás, illetve a tőle K-re eső vonalrész katonai okok miatt maradt meg. A szovjet elvtársaknak külön katonai, felhajtóval ellátott rakodóvágány is készült, a keszthelyi elágazáshoz közeledve, a 76-os út közelében, ami nehézkesen működhetett, mivel 2 db mozdonyra volt hozzá szükség : egyik, ami Sármellék felől betolta a rakodóra, majd vissza is húzta a berakodás után a szerelvényt, majd egy másik mozdony, ami az ellenkező végére kapcsolt rá és húzhatta Balatonszentgyörgy felé. Ma már nincs jelentősége e szárnyvonalnak, fel is lehetne számolni, ezzel megszüntethető lenne a keszthelyi elágazásnál az állandó jelleggel kitérőbe állított váltó is.
|
|
Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4105
2008.05.04 08:56.20
|
Idáig még meg van a vonal , nem?
Csak üzemenkívül!
Ha a balatoni rpteret felújítanák akkor vonatokkal is lehetne utazni a rpülőtér közelébe!(innen tudtommal NINCS messze)
|
|
Andras
e-mail: admin.kukac.elveszettvasut.hu
|
elfogadott hozzászólás 3924
2008.04.23 19:41.41
|
Sármellék 2008. 04. 23.
|
|
|