Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


24 Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót

Zalabér-Batyk (25, 924, 928)
Tüskeszentpéter (924)
Zalaszentgrót

924 Zalabér-Batyk - Balatonszentgyörgy

Zalabér-Batyk (24, 25, 928)
Tüskeszentpéter (24)
Zalaszentgrót
Zalaudvarnok
Zalaszentlászló
Gyülevész
Kehida-Kustány
Zalacsány
Bókaháza
Zalahosszúfalu
Zalaapáti
Sármellék
Balatonszentgyörgy (30, 30b, 37)





Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Zalaszentgrót
(Zala-Szent-Gróth)*

megszűnt állomás
24 Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót
924 Zalabér-Batyk - Balatonszentgyörgy

Zalaszentgrót állomáson karácsony környékén lecserélték a fénycsőbetű állomásnév "táblát" új, MÁV szabványos állomásnév táblára.
2024.01.16.
Fotó: Szabó István [Shine24]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.951182° E17.081762° | N46° 57' 4.25" E17° 4' 54.34"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


2007. márciusa óta szünetel


2007. március 3-án közlekedett utoljára személyvonat ezen a megállóhelyen, azóta (ideiglenesen?) szünetel a személyszállítás a vasútvonalon, ami egyébként már eltűnt a MÁV menetrendjéből is.
A 2007. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2007-ben megszûnt állomások


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Zala-Szent-Gróth az 1894-es nyári menetrendben így szerepel

Szelvénykő 59 Zalabér Batyk-Zalaszentgrót vonal
Megnyitás dátuma 1895.12.15.




Régi képek - Zalaszentgrót

Zalaszentgrót állomás régen. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Zalaszentgrót állomás fénykorában a város felől fotózva
  Feltöltötte: Szabó István
Dátum: 1960.08.20.

Zalaszentgrót állomás, a vágányok felől fotózva
  Feltöltötte: Szabó István
Dátum: 1960.08.20.

M40-216 indul tehervonatával Zalaszentgrót állomásról
  Feltöltötte: Szabó István

M47 2062 tehervonatával Zalaszentgrót állomáson
  Feltöltötte: Szabó István

Bzmot 126 várakozik Zalaszentgrót állomáson
  Feltöltötte: Szabó István

Rakódás Zalaszentgrót állomáson
  Feltöltötte: Szabó István

FMK-002 Zalaszentgrót állomáson
  Feltöltötte: Szabó István

M41 2187 körüljár Zalaszentgrót állomáson
  Dátum: 1997.

M41 2187 Zalaszentgrót állomáson, a Csányi László Általános Iskola diákjai szálnak le különvonatukról ami Veszprémről érkezett a második vágányra
  Dátum: 1997.

A kép szélén egy ABmot típusú személyvonat gyorsít Zalaszentgrót állomásról Balatonszentgyörgy felé
  Feltöltötte: Szabó István

Zalaszentgrót vasútállomása, egy korabeli képeslapon 1907-ből.
  Feltöltötte: Szabó István
Dátum: 1907.

Zalaszentgrót gúlás alakjelzője, feltehetőleg Zalaudvarnok felől, a II. világháború idején
forrás: https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/46053402_1871490646233684_4172479909664391168_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=459973f1c2206c483249b2274fda24e0&oe=5C816D73
  Feltöltötte: Szabó István

A felvétel Zalaszentgrót, és Zalaszentlászló között készült. forrás: Zalai Hírlap
  Feltöltötte: Szabó István
Dátum: 1970.

Zalaszentgrót állomás a 40-es években, háttérben a volt sajtüzem.
  Feltöltötte: Szabó István
Dátum: 1940.

Zalaszentgrót állomás a 40-es években.
  Feltöltötte: Szabó István
Dátum: 1940.



Képtár - Zalaszentgrót

Zalaszentgrót fogadóépület
Fotó: Neumann István
Dátum: 2011.02.16.
Zalaszentgrót, háttérben fitneszklubnak használt raktárépület
Fotó: Neumann István
Dátum: 2011.02.16.
Zalaszentgrót, északi váltókörzet kiágazó rakodóvágánnyal, jobbra éticsigatároló csarnok
Fotó: Neumann István
Dátum: 2011.02.16.
Zalaszentgrót dél felől, váltókörzet, bontott felépítmény vissznyereményével
Fotó: Neumann István
Dátum: 2011.02.16.
Fogadóépület város felől megközelítő úttal - tavaszi faültetéses és takarítási akció
Fotó: Neumann István
Dátum: 2011.03.12.
A vonatváró akció során ültetett facsemete. Remélhetőleg nem nő akkorára, mint a mögötte álló, mire vonatot fog látni.
Fotó: Kovács Csaba
Dátum: 2011.05.18.
A teljesen üres állomási rakterület. Már a teherforgalom is megszűnt. Meglepő módon mégsem veszik el a gazban az állomás területe.
Fotó: Kovács Csaba
Dátum: 2011.05.18.
A város felől közelítünk a állomáshoz.
Fotó: Kovács Csaba
Dátum: 2011.05.18.
A kijárat Zalabér-Batyk vasútállomás felé. Nincs szabad jelzés.
Fotó: Kovács Csaba
Dátum: 2011.05.18.
Vajon bekerülnek -e valaha a pályába, a leosztott használt vasbetonaljak ?
Fotó: Kovács Csaba
Dátum: 2011.05.18.
Pedig lenne hova beépíteni a betonaljakat. A bejárati kitérő előtti vágányszakaszban fekvő talpfák állapota nagyrészt ilyen.
Fotó: Kovács Csaba
Dátum: 2011.05.18.
6 km, Zalabér-Batyk vasútállomástól mérve. Ekkora hosszon kellene feléleszteni a vonatközlekedést. A szelvénykő a felvételi épületnél: frissen meszelve, feliratozva.
Fotó: Kovács Csaba
Dátum: 2011.05.18.
Zalaszentgrót
Fotó: vap vap
Dátum: 2010.
Zalaszentgrót
Fotó: vap vap
Dátum: 2010.
Zalaszentgrót 4.-számú őrház Zalaudvarnok felől
Fotó: Szabó István
Dátum: 2012.05.30.
Zalaszentgrót 4.-számú őrház a volt pálya felől
Fotó: Szabó István
Dátum: 2012.05.30.
Balra a vonal, Zalaudvarnok felől nézve, Zalabér-Batyk felé, jobbra pedig a volt Zala Zöldért iparvágány kivezetés
Fotó: Szabó István
Dátum: 2012.06.07.
az iparvágány kezdete, s vége a tejipar kerítése mellett, 2011-ben felszedték egészen a téglagyár kerítéséig
Fotó: Szabó István
Dátum: 2011.05.20.
Zalaszentgrót állomás, Zalaudvarnok, és a volt tejipar/téglagyári iparvágány felől
Fotó: Szabó István
Dátum: 2011.05.20.
Vonóvezeték tartó maradványa Zalaudvarnok felé a volt pálya baloldalán
Fotó: Szabó István
Dátum: 2012.06.03.
Zalaszentgrót állomás névtáblája
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2012.11.01.
Az állomás rakodóépülete a peronról tekintve
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2012.11.01.
Az állomás rakodóépülete a jellegzetes fehér kerítéssel
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2012.11.01.
Ugyancsak a rakodóépület és a fehér (eléggé hiányos) vasúti kerítés.
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2012.11.01.
A rakodóépület, rajta a felirattal: "Légkondicionált fitness club, nyitva h-p 15-20" és a MÁV régi logójával.
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2012.11.01.

Fotó: Tóth Márton
Dátum: 2006.09.24.
Az állomás mérlegházának vagyonvédelmi megoldása a rongálókkal szemben
Fotó: Szabó István
Dátum: 2012.10.19.
Zalaszentgrót állomás felvételi épülete, a rakodó épülettel Zalabér-Batyk felé nézve
Fotó: Szabó István
Dátum: 2014.03.01.
Az állomás házszáma a rakodóépület oldalán
Fotó: Szabó István
Dátum: 2014.03.01.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy bár idén 7éve hogy "szünetel a személyszállítás" hála a MÁV-nak, s a helyi vasútbarátoknak, nem hogy pusztul az állomás és környéke, hanem folyamatosan csinosodik, s karban van tartva, példának itt van az épület oldalán az új kandeláber.
Fotó: Szabó István
Dátum: 2014.03.01.
Zalaszentgrót állomás felvételi épülete, a rakodó épülettel
Fotó: Szabó István
Dátum: 2014.03.01.
Az épületen kijavították a sérült homlokzatot
Fotó: Szabó István
Dátum: 2015.07.14.
A lényeg a részletekben lakozik
Fotó: Szabó István
Dátum: 2015.07.14.
Holokauszt emléktábla a vasútállomás parkjában
Fotó: Szabó István
Dátum: 2015.07.14.
Zalaszentgrót állomás felvételiépülete
Fotó: Szabó István
Dátum: 2016.04.16.
A felvételiépület utca felőli oldala.
Fotó: Szabó István
Dátum: 2016.04.16.
Várótermi hangulat
Fotó: Szabó István
Dátum: 2016.04.16.
Az új emléktábla a felvételiépület utca felőli oldalán.
Fotó: Szabó István
Dátum: 2016.04.16.
"K" jelű, nem biztosított fény kijárati jelző" Zalabér-Batyk felőli kijárat
Fotó: Szabó István
Dátum: 2016.04.16.
Zalabér-Batyk felőli "AEj" jelű nem biztosított alak bejáratijelző előjelzője, a főjelzőn szabad jelzés várható"
Fotó: Szabó István
Dátum: 2016.04.16.
Zalabér-Batyk felőli "A" jelű, nem biztosított alak bejárati jelző
Fotó: Szabó István
Dátum: 2016.04.16.
Valószínűleg egy gúlás bejárati jelző talapzatának maradványa Zalabér-Batyk felől
Fotó: Szabó István
Dátum: 2016.04.16.
Zalaszentgrót állomás, pálya Tüskeszentpéter / Zalabér-Batyk felé
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5671772577/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2001.11.
Zalaszentgrót állomás bejárati jelzője
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5672338964/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2001.11.
Zalaszentgrót állomás előjelzője
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5672339088/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2001.11.
Zalaszentgrót állomás, pálya Tüskeszentpéter / Zalabér-Batyk felé
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5672338902/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2001.11.
Zalaszentgrót állomás raktárépület
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5671772251/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2001.11.
Zalaszentgrót állomásépület
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5672338750/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2001.11.
Zalaszentgrót 4.-számú őrház
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5671771725/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2001.11.
Zalaszentgrót állomás, a vonal utolsó méterei Zalaudvarnok / Balatonszentgyörgy felé
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5650169421/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2000.05.27.
Zalaszentgrót állomás végpont felőli váltókörzet
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5650734374/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2000.05.27.
Zalaszentgrót állomás, kezdőponti váltókörzet
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5650169873/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2000.05.27.
A Zalaszentgrót-Balatonszentgyörgy közti vonal vége
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5650733776/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2000.05.27.
Zalaszentgrót állomásépület
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5650734808/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2000.05.27.
Zalaszentgrót állomás végpont felőli váltókörzet
Fotó: Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5650734520/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2000.05.27.
Zalaszentgrót állomás sorompós útátjárója az iparvágánnyal.
Fotó Németh János
Forrás: https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5650734050/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2000.05.27.
A Zalaszentgrót-Balatonszentgyörgy közti vasútvonal utolsó méterei
Fotó: Németh János
Forrás:https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5650169073/sizes/l
Fotó: Szabó István
Dátum: 2000.05.27.
M40 216 halad el Zalaszentgrót állomás bejárati jelzője mellett
Fotó: Óvári Mihály
Forrás: http://gigantclub.hu/gigant_club/pic/hu/diesel/m40/m40216b.jpg
Fotó: Szabó István
Dátum: 1993.04.
A MÁV Rt. Szombathelyi Árufuvarozási Szakigazgatósága iparvágány karbantartási programjának keretében a napokban alapjaiban erősítik meg a város vasúti átjáróját, illetve a mellette lévő pályaszakaszt. A munkálatokat - melyekre már tavaly sor került volna, ám a kezdést a korai tél megakadályozta - a zalaegerszegi Ferro-Line Kft. végzi, dolgozói közel 40 méteres vasúti és 12 méteres közúti szakaszon kicserélik az elöregedett fa aljakat, a zúzalékot (képünkön), majd aszfaltoznak. A munkát a napokban fejezi be a cég, s ezután megszűnik a félpályás útlezárás is. Forrás: Zalai Hírlap
Fotó: Szabó István
Dátum: 2002.03.20.
Újra járt a vonat! 120 éves volt a Zala völgyi HÉV
forrás: Szentgróti Hírek
Fotó: Szabó István
Dátum: 2015.12.15.
Az utolsó megmaradt távíróoszlop Zalaudvarnok felől
Fotó: Szabó István
Dátum: 2022.01.28.
A Zalaudvarnok felőli főjelző helye
Fotó: Szabó István
Dátum: 2022.01.28.
A "türje-szentgróti" szárnyvonal megnyitása
forrás: Vasúti Közlöny
Fotó: Szabó István
Dátum: 1892.01.28.
Eredeti Dunántúli HÉV részvény, 1892.-ből, a DHÉV építette a Türje - Tüskeszentpéter - Zalaszentgrót vasútvonalat.
forrás: Saját gyűjtemény
Fotó: Szabó István
Dátum: 1892.01.28.
Zalaszentgrót állomás Siemens-Halske biztosítóberendezése
Fotó: Szabó István
A forgalmi szolgálattevő munkahelye
Fotó: Szabó István
Az állomásépület leltáriszáma
Fotó: Szabó István
Várótermi hangulat, a rögtönzött kiállításommal.
Fotó: Szabó István
Dátum: 2023.05.13.
A zalaszentgróti vasúti átjáró felől
Fotó: Szabó István
Dátum: 2023.05.13.
A különvonat táblája
Fotó: Szabó István
Dátum: 2023.05.13.
"Gyorsvonat" érkezett, Celldömölk, Zalabér-Batyk felől a második vágányra!
Fotó: Szabó István
Dátum: 2023.05.13.
Különvonat indul Balatonszentgyörgy felé
Fotó: Szabó István
Dátum: 2023.05.13.
Zalaszentgrót állomáson karácsony környékén lecserélték a fénycsőbetű állomásnév "táblát" új, MÁV szabványos állomásnév táblára.
Fotó: Szabó István
Dátum: 2024.01.16.
Balra a felszedett iparvágány, jobbra a Balatonszentgyörgy felé haladó vonal
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.27.
Raktár
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.27.
Szelvénykő a téglagyár felé haladva
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.27.
Az állomás felé tekintve a földkúp előtt
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.27.
Itt a pálya vége Balatonszentgyörgy felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.27.
A tó közelében lévő kerékpárút első méterei a töltésre építve
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.27.
Ilyenkor hálálja meg magát, ha utánanézel a többi kép leírásának. Nem gondoltam volna, hogy a bejárati táblánál lévő épület volt a 4-es őrház
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.27.
Iparvágány
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Tüskeszentpéter felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Zalaudvarnok felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Állomásnévtábla nélkül
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
A felvételi épület a másik oldalról
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Szelvénykő
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Raktár
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Rakodó+raktár
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Mérlegház
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Élőállatrakodó helye
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Csapórudas sorompó
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.
Iparvágány
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2023.12.21.


Képek a netről - Zalaszentgrót

A vonal néhány állomásának vágányhálózati rajza.
http://marvell.index.hu/imgfrm/5/9/2/4/IMG_0003475924.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32326
2019.11.18 18:39.48
Állítólag mégsem nyílik újra a vonal.

Shine24
e-mail: pistaa1989.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32239
2019.08.23 18:44.13
Egy jó hír, igaz, 12 év után: "Minisztériumi egyeztetések alapján komoly ígéretet kaptunk arra, hogy a kormány újranyitja a zalaszentgróti vasútvonalat – tájékoztatta lapunkat csütörtökön Manninger Jenő országgyűlési képviselő. "
Forrás: https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/egyeztettek-a-zala-megyet-erinto-vasuti-fejlesztesekrol-3248743/

Shine24
e-mail: pistaa1989.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31942
2018.12.15 12:21.41
Ma 123 éves a Zalavölgyi HÉV, avagy a Zalaszentgrót-Sármellék-Balatonszentgyörgy vasútvonal, itt egy kis film amit 3éve forgattam a nyílt napon https://www.youtube.com/watch?v=aA_D7xsfEa8

Norman Bates
e-mail: --.kukac.--.--
elfogadott hozzászólás 31631
2018.07.11 12:58.32
Valaha terveztek egy Szombathely-Türje-Balatonszentgyörgy-vasútvonalat. 1909. február 11-én adták ki rá az építési engedélyt, de pénzhiány miatt sajnos nem tudták megépíteni... Lényege az lett volna, hogy a Szombathely-Rum-vasutat meghosszabbítják Csipkerek és Baltavár felé Türjéig, összekötve a Türje-Balatonszentgyörgy-vonallal. Rengeteg forrásom van róla, a tervezett vasút minden kanyarát ismerem. Íme egy Wikipédia-szócikk, amit én írtam:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Szombathely–Türje–Balatonszentgyörgy-vasútvonal

Pisti
e-mail: pistaa1989.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30159
2016.04.17 21:48.07
Tisztelt Fizolt! Valószínűleg elnéztem az F.1-ben! Üdv.: Pisti

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 30158
2016.04.17 20:24.51
Az egyik 2016.04.16-án készült kép alatt az alábbi felirat olvasható. ""K" jelű, nem biztosított fény kijárati jelző" Zalabér-Batyk felőli kijárat" " Valójában a jelző árbocának színezése egyértelműen utal arra, hogy a jelző biztosított, emellett nem kijárati, hanem az állomásközt fedező jelzőről van szó.

QQriQ
e-mail: 1234.kukac.5678.hu
elfogadott hozzászólás 29886
2015.12.15 18:53.11
Ma (2015.12.15) különvonat közlekedett Zalaszentgrótra:
http://zaol.hu/hirek/a-hajdani-zalai-hev-az-egykor-mukodo-vasutra-emlekeztek-1743726

Óvári Mihály
e-mail: v63022.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27967
2014.03.05 12:44.30
Szép lassan kiderül, hogy a "szünetelő" vasútvonalaknak milyen sorsot is szán a politika. Ebban a térségben ugyebár hatalmas turistatömegek hömpölyögnek kerékpárral, és az iszonyatosan túlterhelt négy- és ötszámjegyű közutakon már nem férnek el biztonsággal. A vasúton a leállás előtt sokszor utaztam, egyáltalán nem volt kicsi a forgalma, és akkoriban még tehervonat is volt rendesen. A pálya állapota még mindig egész jó.

miamano
e-mail: miamano30.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27955
2014.03.02 14:51.16
Olvastam - hozzáértő emberek. Ja, a támogatok is!!!

nohabos
e-mail: kgeza1968.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 27952
2014.03.01 15:14.02
Egy elég érdekes olvasmányra bukkantam nemrég Zalaszentgrót város weboldalán, ahol egy tanulmány forgatókönyve alapján felszámolnák a 24.-es számú szárnyvonalat s a helyére kerékpárút építését javasolják! Az alábbi linken megtekinthető a teljes anyag!
http://www.zalaszentgrot.hu/dokumentumok/onkormanyzat/1660/112184/31438.pdf

pistike
e-mail: pistaa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21186
2011.06.10 17:12.10
Zalaszentgrót felvételi épület

pistike
e-mail: pistaa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19834
2011.01.01 15:35.34
Világítási kapcsolók

pistike
e-mail: pistaa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19833
2011.01.01 15:32.54
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés kezelőszervek 3

pistike
e-mail: pistaa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19832
2011.01.01 15:30.58
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés kezelőszervek 2.

pistike
e-mail: pistaa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19831
2011.01.01 15:28.25
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés, relék

pistike
e-mail: pistaa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19830
2011.01.01 15:26.19
Zalaszentgrót állomás elzárási rajza

pistike
e-mail: pistaa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19829
2011.01.01 15:23.08
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés kezelőszervek

pistike
e-mail: pistaa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19828
2011.01.01 15:20.44
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés 2.

pistike
e-mail: pistaa2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19827
2011.01.01 15:12.21
Siemens-Halske típusú biztosító berendezés 1.

miamano
e-mail: miamano30.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8538
2008.12.25 16:34.55
Köszi Dezső az infot.Ha jól tudom a vonal is 1970?-71? táján épült át Tüskeszentpétetől Zalabér-Batyk felé!Sajnos a vonal sorsát az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció megpecsételte!sajnos az akkori szlogen "arccal a közút felé", ma is rémesen kisért kivülről-"belülről" ezen csendes honban.S hosszú évtizedek óta olyan lovat hajtanak, amit nem etetnek.

dezso
e-mail: baranyaid.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 8535
2008.12.25 11:31.55
Miamanónak: véleményem szerint nemhogy a miniszter, de még a "piros lábos" sem volt meg az épület építésekor: a Türje-Zalaszentgrót vonal 1892-ben nyílt meg, a Zalaszentgrót-Balatonszentgyörgy vonal 1895-ben (forrás prof. Kubinszky Miska bácsi). Az épület a '70-es években lett átépítve.

miamano
e-mail: miamano30.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8524
2008.12.24 15:37.10
Nagyon jól néz ki a felvételi épület azon a képen. Jó lenne tudni mikor készült! Első ránézésre akkor, amikor a "híres" közlekedési miniszterünk akinek ezen állomás és a vonal folytatása Sármellék felé a halálát köszönheti, még a piros lábossal ismerkedett, hogy miként húzkodja!

miamano
e-mail: miamano30.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 4778
2008.06.17 19:29.31
András! Zalaszentgrót megálló-rakodóhely végponti oldalán az 1 számú átszelési váltó a oldal fő iránya vezetett valamikr Sármellék felé, ez kb 150 méter hosszu kihúzó és enyhe balos ivvel rendelkezik. Amit a műholdon láthattál a téglagyárba vezető iparvágány 90 fokba fordul el az állomáshoz képest. Sajnos már azt sem használják, mivel a gyárba sineket végén teljesen bebetonozták, s egy részét fel is szedték 30 méter hosszban.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4760
2008.06.16 19:01.00
Az állomáson túl meddig van még kiépítve a vágány ? A Google műholdképe egy több, mint 90 fokos balkanyart még kijelez és valahol a város végétől mutatja, hogy nem megy tovább. Tudjuk azt is, hogy a megszűnt vonal másik végénél, Sármelléken, az alsópáhoki útelágazásnál van a földhalom és a vágány vége, utána már felszedték ( ez volt 2005-ben, azóta nem tudom mi van ).

miamano
e-mail: miamano30.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3951
2008.04.25 19:28.08
Van teherforgalom, s ha lehet az állapotot konzerválni kell egy szebb jövő reményében, hisz ki gondolta volna például 1981-ben, hogy 2001 után bajánsenye felé újra vonat jár. Ha egyet értetek válaszoljatok.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3460
2008.03.28 20:37.46
A Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót vonalon van még teherforgalom!!!

Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1724
2007.11.15 19:35.53
Volt Balatonszentgyörgy-Zalabér-Batyk-Sárvár Vasútvonal.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 1366
2007.09.30 20:45.00
Az utolsó üzemnapon,2007. március 3.-án:

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Zalagyömörő

Zalaegerszeg-Ola régi

Zalaszentgyörgy

Zalaháshágy-Szőce

Zalahosszúfalu