Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


746 Székelykocsárd-Marosludas-Mezőméhes-Sajómagyaros

Marosludas (745)
Marosludas község
Mezőszengyel-Mezőtóhát
Mezőtóhát
Melini Valea Largă
Mezőzáh
Bota Sat
Bozsortanya
Mezőméhes
Miheșu de Câmpie Sat
Báld
Nagysármás
Sărmășel Gaz Metan
Kissármás
Ţăgșor
Ţagu Sat
Nagycég-Budatelke
Budatelke
Mezőkecsed
Mezőkecsed község
Mezőszentmihály
Brateni
Szászszentgyörgy
Vermes
Szászlekence
Ţigău
Kerlés
Chintelnic
Kentelke (740)

756 Marosvásárhely-Mezőbánd-Szászlekence

Marosvásárhely (745, 757)
Marosvásárhely Végkitérő (757)
Marosvásárhely átrakó (757)
Meggyesfalva (757)
Maroskeresztúr (745, 757)
Náznánfalva
Mezőbergenye
Bándi tető kitérő
Mezőbánd
Mezőmadaras
Mezősámsond
Szabéd
Mezőrücs
Mezőszentmárton
Mezőkirályfalva
Nagynyulas
Oroszfája
Komlód
Mezőakna
Tekei tanyák
Teke
Kolozsnagyida
Dipse
Galac
Tacs
Szászlekence




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Szászlekence
(Lechința)*

állomás RO (Románia/Erdély)
746 Székelykocsárd-Marosludas-Mezőméhes-Sajómagyaros
756 Marosvásárhely-Mezőbánd-Szászlekence
 

A felvételi épület Sajómagyarós felől.
2019.08.
Fotó: Filep Zoltán [fizolt]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.017672° E24.334572° | N47° 1' 3.61" E24° 20' 4.45"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Lechința az állomás román neve





Régi képek - Szászlekence

Külföldi vasútbarátok különvonata Szászlekence kisvasúti vágányain.
Fotó: John Philips
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 2002.



Képtár - Szászlekence

A keskeny nyomközű vasút bejárati jelzőjének előjelzője a normál nyomtávolságú vasút bejárati jelzőjének közelében.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Útátjáró a Sajómagyarós felőli bejárati jelző és a patakhíd között. Az állomásra való behaladás előtt itt is megállnak a vonatok, így le lehet szállni a vonatról.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Erre haladt a keskeny nyomközű vasút nyomvonala.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Jelzőállító bakok a Sajómagyarós felőli oldal váltókezelői őrhelyénél. A normál és a keskeny nyomközű vasút jelzőit is ezekről kezelték.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Betekintés a Sajómagyarós felőli használaton kívüli őrhely hiányzó ablakán.
A blokkos S.B.W. készülék a normál nyomtávú állomás váltóival és jelzőivel volt függésben, a kis fali kulcstábla a keskeny nyomközű vasúté volt.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Sarmasel felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Sajómagyarós felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Betekintés Sajómagyarós felől. Ez a váltó még kitérő irányban is használható.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.

Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.

Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Patakhíd, mögötte az útátjáró.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
A keskeny nyomközű vasút bejárati jelzője, a sajátcélú vágány tolatásjelzője, valamint háttal a kijárati jelző a Sajómagyarós felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Kijárat Sarmasel felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Használhatatlan bejárati jelző Sarmasel felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Útátjáró a Sarmasel felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Regio vonat érkezik Sajómagyaróson át Beszterce felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Betekintés Sarmasel felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Használaton kívüli kijárati jelző Sajómagyarós felé, mellette háttal a keskeny nyomközű vasút bejárati jelzője.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Kijárat Sajómagyarós felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Váltókezelői őrhely a Sajómagyarós felőli oldalon.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
A keskeny nyomközű vasút kijárati jelzője mellett a normál nyomtáv kijárati ismétlőjelzője szabadra utaló állásban maradt.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
A felvételi épület.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
A felvételi épület Sajómagyarós felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
Jelzők.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.


Képek a netről - Szászlekence


http://imageshack.us/photo/my-images/836/i6en.jpg/
[Tárolt változat]

Dátum: 2010.05.24.
http://www.panoramio.com/photo/54240262
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


fizolt
e-mail: fizolt.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 32524
2020.04.06 20:53.41
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, rakodóvágány az első, ez és a negyedik nincs használatban, utóbbi részben fel is van bontva. A Sarmasel felőli oldalon nem biztosított útátjáró található, itt korábban teljes csapórudas sorompó üzemelhetett. Az állomás S.B.W. típusú biztosítóberendezése használhatatlan, de az alakjelzők még nem lettek érvénytelenítve, így a behaladó vonatok mindig megállnak a bejárati jelzőnél, ahová a forgalmi szolgálattevő kigyalogol, és élőszóban értesíti a vonatszemélyzetet a behaladásról. Ennek időigénye miatt a forgalmi szolgálattevő nem végez jegykiadást. A Sajómagyarós felőli bejárati jelző egy útátjárónál van, az utasok egy része a jelző előtti megállást kihasználva ott száll le a vonatról. Itt egy iparvágány is kiágazott, ami a vasútvonal mellett keresztezte a patakot, ennek a hídszerkezete már el lett bontva.
A felvételi épülettel átellenes oldalon volt a keskeny nyomközű vasút végállomása. A vágányoknak már nagyon kevés nyoma van, de a kisvasút alak kijárati és bejárati jelzője, bejárati előjelzője ma is a helyén van. Ezeket a jelzőket a Sajómagyarós felőli oldalon lévő váltókezelői őrhely melletti, a normál nyomközű vasút jelzőivel közös állítóbakról kezelték.
Az állomás alapvetően a reggeli és délutáni vonatforgalomban térköz szerepét tölti be, illetve vágányzári menetrendben egy vonat itt áll félre néhány órára.

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32412
2020.01.28 13:40.47
A keskenyen Szászlekence átrakó volt a neve az utolsó szolgálati helynek: http://web.archive.org/web/20171125185309/http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29703
2015.09.21 22:25.06
Nem semmi :)

Kár hogy ma már semmi nyoma sem maradt... (meg az akkori országhatárnak sem.)

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29702
2015.09.21 16:36.04
„Varga József ipar-, kereskedelem- és közlekedésügyi miniszter ünnepélyesen avatta fel a Szászlekence és Kolosnagyida között épített 16 kilométer hosszú keskenynyomtávú vasutat, amely Kolozsvárt Marosvásárhellyel és a Székelyfölddel köti össze. »Ez a 16 kilométeres keskenyvágányú vasútvonalrész, amely a mai naptól kezdve Szászlekencét köti össze Kolosnagyidával, a meg nem alkuvó magyar akarat, a céltudatos törekvés és az alkotó munka látható eredménye, s egyben cáfolhatatlan bizonyítéka annak, hogy a magyar kormány gyorsan cselekszik.«”
http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=4062

Az utolsó képen háromsínes vágány látszik, de ilyen elrendezésűt én még nem láttam.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szászhermány

Sóstóhegy

Szászrégen

Szászszentgyörgy

Sóstó