Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


756 Marosvásárhely-Mezőbánd-Szászlekence

Marosvásárhely (745, 757)
Marosvásárhely Végkitérő (757)
Marosvásárhely átrakó (757)
Meggyesfalva (757)
Maroskeresztúr (745, 757)
Náznánfalva
Mezőbergenye
Bándi tető kitérő
Mezőbánd
Mezőmadaras
Mezősámsond
Szabéd
Mezőrücs
Mezőszentmárton
Mezőkirályfalva
Nagynyulas
Oroszfája
Komlód
Mezőakna
Tekei tanyák
Teke
Kolozsnagyida
Dipse
Galac
Tacs
Szászlekence (746)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2025

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlHozzászólások


Teke
(Teaca)*

megszűnt kisvasúti RO (Románia/Erdély)
756 Marosvásárhely-Mezőbánd-Szászlekence
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.915217° E24.49561° | N46° 54' 54.78" E24° 29' 44.19"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Teaca az állomás román neve





Régi képek - Teke

Külföldi vasútbarátok különvonata Tekén 2002-ben. Ez volt az utolsó vonat, ami végigment a vonalon.
Fotó: John Philips
  Feltöltötte: Vekker András
Dátum: 2002.10.04.



Képek a netről - Teke


http://s259.photobucket.com/user/buldogul/media/Teaca_1.jpg.html
[Tárolt változat]
Lekence felé
http://www.forumtrenuri.com/t410-407-targu-mures-band-lechinta-si-band-mihesu-de-campie
[Tárolt változat]
Marosvásárhely felé
http://www.forumtrenuri.com/t410-407-targu-mures-band-lechinta-si-band-mihesu-de-campie
[Tárolt változat]

http://www.forumtrenuri.com/t410-407-targu-mures-band-lechinta-si-band-mihesu-de-campie
[Tárolt változat]

http://www.forumtrenuri.com/t410-407-targu-mures-band-lechinta-si-band-mihesu-de-campie
[Tárolt változat]

http://www.forumtrenuri.com/t410p10-407-targu-mures-band-lechinta-si-band-mihesu-de-campie
[Tárolt változat]

http://www.forumtrenuri.com/t410p50-407-targu-mures-band-lechinta-si-band-mihesu-de-campie
[Tárolt változat]

http://www.forumtrenuri.com/t410p50-407-targu-mures-band-lechinta-si-band-mihesu-de-campie
[Tárolt változat]

http://www.forumtrenuri.com/t410p50-407-targu-mures-band-lechinta-si-band-mihesu-de-campie
[Tárolt változat]

Dátum: 2012.04.
https://mocanitamures.webgarden.ro/thema/tg-mures-band/band-lechinta/teaca
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 34512
2025.08.31 08:29.40
„A bécsi döntés az új országhatárt úgy vonta meg, hogy Észak-Erdély négy vármegyéje, éspedig Maros-Torda, Csík, Udvarhely és Háromszék, vasúton egyáltalában nem volt megközelithető, és egyéb járművel is csak a beszterce– Beszterce-Naszód vármegyében szászrégeni, meglehetősen rossz állapotban levő köves úton. Ezt az egyedüli útvonalat azonnal jól használható állapotba kellett tenni, mert ennek igénybevétele rendkívül nagy volt, ezen bonyolódott le a négy vármegye egész utas- és áruforgalma éspedig úgy, hogy az utasok a kolozsvár–besztercei vonalon utaztak Sajómagyarosig vagy Besztercéig, onnan autóbusszal Szászrégenig, ahol megint vonatra szállva folytathatták útjukat Marosvásárhely, majd Sepsiszentgyörgy felé. Ugyanígy történt az egész teheráru-szállítás, többszöri átrakással, hol vonattal, hol gépkocsival. Ez a kényszermegoldás rendkívül költséges és hosszadalmas volt, és így ezen a helyzeten sürgősen változtatni kellett. A legelső teendő volt Szászlekence és Teke között keskeny nyomtávú vasúti vonalat építeni; Lekencéig ugyanis el lehetett jutni a sajómagyaros-marosludasi vasúti vonalon, de itt aztán átment ez dél-erdélyi területre. A teke-marosvásárhelyi keskeny nyomtávú vonal már Észak-Erdélyhez tartozott. A fent említett vonalszakasz bámulatos gyorsan elkészült úgy, hogy ezáltal különösen a teheráru-forgalom tekintetében már 1940 őszén nagy mértékben tehermentesítve lett a beszterce–szászrégeni állami út; így gyorsabb és olcsóbb lett a Székelyföld ellátása. Egyidejűleg folytak már a végső megoldás, a szeretfalva–dédai normál nyomtávú vasúti vonal megépítésének előkészítő munkálatai; ez már sokkal nagyobb feladat volt.”

Bethlen Béla: Észak-Erdély kormánybiztosa voltam.
Budapest, Zrínyi Kiadó, 1989. pp. 68–69.
(Sajtó alá rendezte, a bevezető tanulmányt és a jegyzeteket írta: Romsics Ignác)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tiszacsermely

Tiszabercel-Vásártér

Törökfái-Felső

Törökfái

Tiszajenő-Vezseny KCK