|
A vonal vége. Végállomás.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.08.15.
|
|
Mk 48-as kisvasúti szerelvény 2009 ősz
Fotó: Mi (M&C)
Dátum: 2009.10.18.
|
|
A volt biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
A vonal vége. A kép közepén épp csak kivehető az ütközőbak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
Az első váltó mellett állva az állomás felé tekintünk. Hátunk mögött a kihúzóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
Valahol az állomás közepén állunk. A képen jobbra a nagyvasút állomása van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
Elveszett teherkocsik az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
A másik váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
Ezen a rámpán lehetett a kisvasúti járműveket normál nyomtávú vasúti kocsira rakni.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
A fűben ugyan alig kivehető, de van nagyvasúti kapcsolata az állomásnak. Egészen idáig be lehetett tolni a normál nyomtávú kocsit.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
Balra a nagyvasúti vágány, előttünk az állomás csoport fény kijárati jelzője.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
A kisvasút keresztezi a nagyvasúti vágányt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
Az átszelés közelebbről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
Jól látható nyomot hagytak a kisvasút járműveinek kerekei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
|
|
UBA sorozatú kisvasúti teherkocsik rozsdásodnak Kiskőrösön.
Hátul további fedett teherkocsik látszanak.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.08.
|
|
A rámpa aknája. Ha jól olvastam, eredetileg nagyvasúti kocsik kisvasútra történő húzására szolgált(roll-block). Később kisvasúti járművek nagyvasútra rakására használták. A sínek mindkettőhöz megmaradtak!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Több vágányon is teherkocsik hevernek. A síneket visszahódítja természet, mindent elnyel a gaz. A bal szélen lévő erdőben szintén fut egy sínpár!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A rámpa környéke, a kezdőponti oldal felé tekintve. Jobb szélen a rámpa mellett futó vágány lehet az erdőbe vesző, említett sínpár, míg balra hátul PFT hulladék és ősöreg teherkocsik látszanak.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Váltó a kiskőrösi KK állomás végponti oldalán.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Az egykori 348-as vonal végpontja másik szemszögből.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A rámpa közelről. Jobbra a volt bizber épület, a balra lévő fényjelző(talán kijárati jelző?) még mindig világít!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Az erdőben futó kisvasúti sínpár. Fák és bokrok nőnek rajta, vajon mikor állt rajta utoljára vonat-valószínűleg jóval a 2009-es bezárás előtt!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A rámpa vége. Alul éles szemmel kivehető a még mindig meglévő nagyvasúti vágány. Hátul a bizber épület pince-ablakai látszanak.
(Ami, mint olvasom, volt borospince is...)
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Szebb napokat látott kisvasúti teherkocsik. Elől kibontott nagyvasúti sínek, PFT anyagok.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A rámpa felé nézünk. Jobbra az erdőben az elveszett vágány, elől a váltónak már "szétverték a fejét".
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
Az épület, 2014-ben, lassan öt évvel a bezárás után.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
|
|
A fedezőjelző Kecskemét KK felé.
Dátum: 2008.09.02.
|
|
Kisvasúti-nagyvasúti vágánykereszteződés a fedezőjelző előjelzője és a főjelző között (ez a vágány megy be a kisvasúti állomásra)
Dátum: 2008.09.02.
|
|
Az egykori mozdonyszín. 1995-ben még használták, ld.: https://www.youtube.com/watch?v=36W5hFWHyLM&list=UUhfCufiKf6y5nAkvDt8pOdA (0:32-től)
Dátum: 2008.09.02.
|
|
A laktanya-rész bejáratai.
Dátum: 2008.09.02.
|
|
A kultúrház-rész másik oldala.
Dátum: 2008.09.02.
|
|
Az épület kultúrház része.
Dátum: 2008.09.02.
|
|
A mozdonyszín mellett kezdődik a laktanya-rész.
Dátum: 2008.09.02.
|
|
Az épület másik oldalát már nem használták.
Dátum: 2008.09.02.
|
|
A mozdonyszínhez vezető vágány és a fordítókorong maradványai.
Dátum: 2008.09.02.
|
|
A mozdonyszín.
Dátum: 2008.09.02.
|
|
A mozdonyszín kapujának belső oldala.
Dátum: 2008.09.02.
|
|
A mozdonyszín kapujának külső oldala.
Dátum: 2008.09.02.
|
Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 27272
2013.10.18 23:57.22
|
Mk48 2013 az állomáson.
2009. 08. 27.
|
|
|
Föce
e-mail: föcejanos.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 23364
2012.03.09 15:13.00
|
Ez az épület nem volt a Kiskőrös-Kecskemét keskeny vágányú vasút állomása sosem.Az ötvenes években borpince volt.A hatvanas évek elejétől A vágányok felőli oldalon távközlő és bizber szakasz volt.A másik oldalon szolgálati lakás a blokkmesternek(édesapám)Itt éltem gyerekkoromtól 32 éves koromig.A műhelyek akkor szüntek meg mikor az állomás mellett a nyolcvanas évek közepén elkészült az új üzemi épület.Ez épület mellett volt az átrakórész.Normál nyomtávú vagonokból keskenynyomtávúra,vagy fordítva.A "kisvasút" végállomása a "nagyvasúti "állomás város felöli oldalán volt,de nem volt külön felvételi épülete.Tisztelettel egy nyugger vasutas.
|
|
Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14869
2009.12.14 22:09.58
|
KK=Kecskeméti Kisvasút
NyK=Nyírvidéki Kisvasút
|
|
madas
e-mail: madas.kukac.bmrg.hu
|
elfogadott hozzászólás 14868
2009.12.14 21:51.42
|
KK, NyK: biztos?
Én korábban keskenynyomközűt gondoltam, de ez csak saját elképzelés volt.
Most viszont egy helybéli vasutas azt mondta: a KK-ból a második közforgalmút jelent. Elég meggyőzőnek tűnik, mert a vasút eredetileg KGV (=gazdasági vasút) volt, s kézenfekvőnek tűnik, hogy a személyforgalom bevezetésével (esetleg hangsúlyosabbá válásával) így változtassák meg a nevet.
Az első K akár kiskunsági is lehetne, de ez megint csak saját találgatás.
|
|
oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 9869
2009.02.12 09:42.23
|
A második kép olyan, mintha kisiklottál volna a vonattal :-D
|
|
Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 9868
2009.02.11 21:39.35
|
KK: Kecskeméti Kisvasút, NYK: Nyírvidéki Kisvasút
|
|
atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 9860
2009.02.11 20:12.12
|
Sziasztok! Mit jelent a KK és az NYK(118-119)-es mező?
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 9825
2009.02.10 19:26.30
|
A kisvasút itt keresztezi a kiskőrösi és a kelebiai vonalat.
|
|
|
siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
|
elfogadott hozzászólás 9824
2009.02.10 19:25.24
|
A nagyvasúti állomásépület mögött van ez a kihúzvágány, utána azért van kitérő is.
|
|
|