Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


113 Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta-Szatmárnémeti

Nyíregyháza (100, 100b, 100c, 112, 116, 117)
Nagykálló (112)
Kállósemjén
Máriapócs
Györgyliget
Nyírbátor (110)
Nyírcsászári (110)
Hodász (110)
Nyírmeggyes (110)
Mátészalka régi
Mátészalka (110, 111, 114, 115)
Kocsord (114)
Kocsord alsó (114)
Tunyogmatolcs
Tunyogmatolcs alsó
Fehérgyarmat
Penyige
Nagyszekeres
Kisszekeres
Jánkmajtis (487)
Gacsály
Rozsály
Zajta
— országhatár —
Nagypeleske
Lázári
Szatmárnémeti (114, 742, 770, 776, 777)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Zajta
(Zajta 3a. sz. őrház)*

állomás
113 Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta-Szatmárnémeti

2022.09.04.
Fotó: Tóth Krisztián [tothkr22]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.902983° E22.795321° | N47° 54' 10.73" E22° 47' 43.15"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások

Újra megnyitva


2010. december 12-től (menetrendváltástól) a vonalat újra megnyitották a személyforgalom számára.



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Zajta 3a. sz. őrház az 1903. okt. 1-től érvényes téli menetrendben ezen a néven szerepel





Régi képek - Zajta

Az állomás felvételi épülete látható a képeslap bal felső kockáján. Beküldő: Sereg János.
 


Képtár - Zajta

Az állomásépület 1.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az állomásépület 2.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az állomásépület 3.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az állomásépület utcafrontja 1.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az állomásépület utcafrontja 2.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az állomásépület a település központjában található információs táblán.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Utastájékoztató lapok az állomásépület falán.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
A rakodó másik oldala.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az útátjáró a település központja felől nézve, ez az út még folytatódik tovább néhány száz méteren, de itt már csak néhány ház található.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Személyvonat vár indulásra. Ebben a menetrendi időszakban ilyen Bz IP-k-ből állították ki a vonatokat.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Fényjelzővel biztosított átjáró az állomás Fehérgyarmat felőli végében. Ezen az úton haladva kb. 500 m megtétele után érhetjük el a település központját, a vasútállomás innen nézve kb. 200 m-re jobbra található.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az állomáshoz vezető út, ezt a házat lehet hogy lakják is.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
A bozótosba vezető vágány.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
A "peron" a határ felől nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az egykori rakodó.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
A pálya Fehérgyarmat felé tekintve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
A határ felé tekintve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az állomásépülettől Fehérgyarmat felé tekintve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Betekintés az állomásra Fehérgyarmat felől.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
A bejárati jelző Fehérgyarmat felől.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Kijárat Fehérgyarmat felé.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Ahol a vasút véget ér.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az állomásépület és a WC épülete.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Ebből az épületből történik az engedélykérés Fehérgyarmat állomástól.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Magyarország legkeletibb váltója.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az állomás az útátjáróból nézve.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Betekintés az állomásra a vágányzáró földkúpról nézve. Innen kb. 400 m-re van a határ.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.
Az első vágányon saru van, a kép jobb oldalán látható egy a harmadik vágányból a bozótosba vezető vágány.
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2011.07.21.

Fotó: Faltusz Csaba

Fotó: Tóth Krisztián
Dátum: 2022.09.04.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Adani_
e-mail: a.dani0227.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31217
2017.11.06 19:32.57
Tegnapi helyzet Zajtáról:
https://youtu.be/8UIYEVJk0RM

Képek is lesznek majd.

Babi
e-mail: janosne.kozma.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29992
2016.02.02 19:50.42
Kedves VT22!

Sem fordítókorong, sem mozdonyszín nem volt Zajtán. Szén és víz vételezési lehetősége volt a gőzmozdonyoknak. A határfelőli oldalon a lebontott vasutaslaktanyánál.

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27750
2014.02.04 14:48.30
Az állomás helyzetéből ítélve fordítókorong lehetett a végén, talán mozdonyszín is.

husleves
e-mail: hus.leves.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27748
2014.02.04 11:22.07
Kedves mindenki!
Lehet tudni milyen funkciót töltött be, hová vezetett egykoron az állomás harmadik vágányából kiágazó vágány? Google Earth-ön nézve semmilyen telep nem található a környéken ahová vezetne.

V43_1195
e-mail: mdmot3006.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26123
2013.03.11 16:55.32
Kedves Cseke Zoltán!

Így van, vasárnaponként a 16305-ös vonat gépe a harmadik vágányon jár körül. Előtte (a tavaly áprilisi vonatritkításoknak köszönhetően) szerelvényvonatként érkezik Zajtára.

Edyboy
e-mail: ediboy329675.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24938
2012.09.23 18:56.07
Hajnali indulásra várva.

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 21401
2011.07.24 18:22.41
Kedves V43_1195!
Nagyon elgondolkodtató és tanulságos írás!
A héten én is bejártam a környék állomásait és megállóhelyeit, de Zajta fogott meg a legjobban.
Ez Magyarország legkeletibb vasútállomása, talán a legeldugottabb is. Belegondoltam, hogy milyen forgalom lehetett itt a vonal fénykorában és milyen most, hogy hány éve nem állítottak itt váltókat és hogy milyen elhagyatott is ez az állomás. Szemeteskuka híján sokféle szemét a földön hevert, az állomás lefényképezése előtt nem tudtam megállni, hogy össze ne szedjem legalább egy részét, egy szatyornyi szemét összegyűlt és még így is maradt valamennyi. Aztán másnap Fehérgyarmaton megtudtam, hogy a vasárnapi Zajta - Bp. Nyugati viszonylatú gyorsvonat gépe itt jár körbe. (Előtte azt hittem, hogy az is vezérlőkocsival érkezik Zajtára, és a Csörgő van Mátészalka felé.)
Végezetül egy kép Magyarország legkeletibb váltójáról.

Gyõrfi Anikó
e-mail: campinocska1986.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19607
2010.12.11 12:35.30
December 12-től újra járnak a vonatok a Fehérgyarmat-Zajta útvonalon :) :)

Garamvölgyi Ádám
e-mail: garamvolgyiadam91.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19218
2010.10.18 19:23.46
Úgy néz ki ki, a decemberi menetrendváltástól ismét járnak a személyvonatok Fehérgyarmat és Zajta között.

V43_1195
e-mail: mdmot3006.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18221
2010.07.18 19:10.58
Írtam egy kis fogalmazást a zajtai vonalról még tavasszal, gondoltam felteszem ide, íme:

Zajta

"-Zajta...életemben nem hallottam!" - mondaná fürkésző, kíváncsiskodó tekintettel a budapesti ötödik kerület egyik forgalmas terén leszólított alanyom. Vagy éppen feszülten és haragosan vágná a fejemhez a fenti kurta mondatot amiért feltartom mindennapi teendőinek ellátásában, néhány másodpercre. Mit is takar ez a címben szereplő 5 betűs szó? Az egykori Rómában használták egy tárgy megnevezésére? Talán egy rég nem használt mértékegység? Egyik sem. Egy néhány száz lelket számláló településről van szó, Magyarország egyik legszegényebb megyéjében, Szabolcs-Szatmár-Beregben, a román határ mellett közvetlenül. Mitől olyan különleges? Hiszen 100 számra találhatunk a térképen hasonló méretű és szintű falvakat. Nos, ha valakit hidegen hagynak a mára már szinte feledésbe merült falusi életforma rejtelmei, vagy nem érdekli az építészet, a történelem vagy a vasút esetleg nincsenek itt rokonai, akkor valóban nem sok keresnivalója lenne ebben a faluban. Én saját szemszögömből és a vasút oldaláról próbálom megközelíteni ezt az elnéptelenedő vidéken tengődő települést.

Ismerkedésem a településsel egy 1970-es évekbeli régi Magyarország térképpel kezdődött. Ha valaki az átlagnál jobban megfigyel egy térképet akkor rájöhet, hogy a vasúti fővonalak fontos városokat, megyeszékhelyeket kötnek össze a fővárossal. A mellékvonalak pedig, ha az emberi test érhálózatát vesszük alapul, akkor a hajszálerek funkciójának felel meg. Tehát kisebb forgalmú helyeket, illetve fővonalakat kapcsolnak össze egymással. Még ezekből az általános érvényű megállapítások alól is kivétel az azóta megszüntett csengeri és zajtai mellékvonal. Előbbi a Debrecen-Mátészalka-Fehérgyarmat szárnyvonalból ágazik Kocsord alsó elágazóállomáson. Utóbbi a fehérgyarmati vonal folytatása. Mindkét vonal 25 km hosszúságú, menetidő rajtuk a bezárás előtt 50 perc környékén mozgott (tehát az átlagsebesség kb. 30-40 km/h). Amikor megláttam a a két "semmiben" végződő vonalat elfogott a kíváncsiság. Vajon milyen lehet rajta utazni? Miért épp ide épültek és miért pont itt a végpontjuk? Utóbbira a válasz logikus: a trianoni határmódosítások miatt a két vasútvonalat elvágták a határnál, mivel mindkettő eredetileg Szatmárnémeti városában végződött, mely ma Románia része.

Az utazáshoz jó pár évnek el kellett telnie, amíg 2008 nyarán megláttam a zajtai és a csengeri állomást. Záhonyban töltöttem néhány napot egy helyi barátomnál, ennek keretében ellátogattunk a két vonalra (a csengeri már ekkor halálra volt ítélve, a zajtai bezárásáról akkor még nem szólt a fáma). Fehérgyarmaton leszálltunk, vártuk a zajtai vonatot amely nemsokára egy légkondícionált InterPici Bz formájában meg is érkezett. A több mint háromnegyed órás út során, szántóföldeket, mezőket, kis falvakat és puritán megállóhelyeket láttam. A nyári hőséget elviselhetővé tette a már említett légkondicionáló berendezés. Az utolsó megállót Rozsályt, elhagyva néhány perc múlva fékezett a vonat és megláttam a ZAJTA táblát. Leszálltam. Akkor már többé-kevésbé tapasztalt fotósként elkezdtem a rendelkezésre álló időben megörökíteni és dokumentálni az állomás akkori képet. Az egész állomáson bokáig érő gaz uralkodott, üde színfoltot jelentett a kis, szürke-piros motorkocsi. Az állomás összképe egy valaha szebb világról árulkodott, ebből sajnos mostanra nem sok maradt. A valaha díszes (a 2. bécsi döntéssel visszakaptuk Észak-Erdélyt, ekkor az 1940-es évek elején építették át a vonal néhány épületét népies stílusban) állomásépületről omladozott a vakolat, az ablakai be voltak törve szóval nem volt szívderítő látvány. A rakodó is hasonlóan rossz állapotban volt. Az állomás összképe azért valahogy megtetszett, valószínűleg azért, mivel jobban kedvelem az ilyen "Isten háta mögötti" helyeket mint a budapesti állomások Viacolorral kikövezett peronjait, amelyeket megjegyzem ugyanúgy felver a gaz néhány múlva, mint Zajtát.

A kalauz elindult kezelni a sorompót, visszaszálltunk a Bz-re, a visszaúton jobban figyeltem a szatmári tájat, kerestem tekintetemmel a falusi élet minden kis mozzanatát. Visszaértünk Fehérgyarmatra, folytattuk az utat Kocsord alsó felé, hogy láthassuk a csengeri vicinálist is. Az állapotok hasonlóak voltak mint a zajtai vonalon, de a pálya jobb állapotú volt, akár 50-el is lehetett rajta száguldani, ellentétben a zajtai majdnem fix 30-as tempóval szemben. Az állomások sem voltak annyira lepusztulva. Mindent összegezve tetszett a két vonal és megfogadtam, hogy még fogok errefelé utazni!

Közben újabb egy év eltelt amire újra meglátogattam a környéket. Ezúttal már úgy mentem oda, hogy tudtam mit szeretnék látni és, hogy mire kell jobban figyelnem. Ez alatt az egy év alatt megismerkedtem a zajtai állomás egyik forgalmistájával (a szolgálat Zajtában már rég megszűnt), azóta nagyon kedves barátom. Mesélt sokat a régi szép időkről. Szavai által szinte kézzelfogható valósággá vált néhány pillanatra az a 20 év amelyet ezen az akkor még szép, díszes, virágokkal teli állomáson töltött, mai szemmel nézve idillikus állapotban. Mióta megszűnt Zajtán a szolgálat, azóta Kocsord alsó elágazáson dolgozik.

2009. nyarán amikor újból lenn voltam Zajtában és Csengerben, akkor már mindkét vonal halálra volt ítélve papíron, de a helyiek még bíztak a kormány emberségében, hiába. Zajtai barátom segítségével ezúttal sokkal többet és sokkal jobban láttam a két vonalból és a szatmári térségből. Csenger változatlan képet mutatott, csak az tűnt fel, hogy a tavalyi több mint fél órás tartózkodás helyett, rögtön indultunk is vissza. Zajtában ezúttal tovább jutottam az állomásnál. Egy békés, csendes, nyugalmas kis falut kell elképzelni, azonban a munkanélküliség itt sem tekinthetőek megoldott problémának. Barátom meghívott otthonába ebédelni, utána pedig kibicikliztünk a román határhoz. A falu végén a fő utca egy széles földút formájában folytatódott, amely egy gátra vezetett fel. A gát után már a határ közvetlen közelében voltunk, néhány lépés után megpillantottam az Államhatár! táblát és a határkövet amelyen ott díszelgett egy 1922-es dátum. Miután szétnéztünk elindultunk vissza az állomásra. Közben megtudtam, hogy a falu népe készülődik augusztus 20-ára, mert akkor arra az egy napra megnyitják a határt, és ez itt elég nagy szónak számít. Visszaszállva az ismét IP Bz-ből kiállított motorkocsira, élményekkel gazdagon de nem minden rossz érzés nélkül hagytam el Magyarország legkeletibb állomását. Miért szüntetik meg a vasutat ezen az amúgy is rossz helyzetű vidéken? Miért nehezítik meg még jobban az itteni életet? Aki itt lakik nem ugyanolyan adófizető állampolgár mint például a budapesti, akinek van lehetősége több közlekedési eszköz közül választani, az ittenieknek meg lassan semmi nem marad? Ilyen és ehhez hasonló gondolatok jártak a fejemben.

Teltek a hónapok, de a vonalbezárások terve szinte változatlan maradt. Bár pozitívnak tekinthetjük, hogy az augusztus 24-ei tervezetekhez képest 40 helyett „csak” 24 és fél* vonalon állt le a személyszállítás. December 12.-én este így is több mint 870 km-en búcsúzhatunk el a személyszállító járművektől.

December első hétvégéjén, a vonalbezárások előtt egy héttel látogattam vonattal utoljára Csengerbe és Zajtába. Ezúttal a program úgy lett megszervezve, hogy a rövid hétvégéhez mérten, minél több időt tölthessek el a két vonalon. Csenger felé, immáron harmadszorra is szóló Bz-vel utaztam. A táj lehangoló képet mutatott, a lakosság három részre osztódott a „nincs többet vonat” témában: 1. nem is tudott róla, 2. tudta, de nem érinti vagy nem tud mit csinálni, 3. tudta és ellenállt. A három kategória közül Csengerben a keserű lemondást lehetett a levegőben érezni. A határ menti településen a lakosok a télhez készülődtek, a környék kihalt volt. Jó pár utas utazott vissza Mátészalka felé. Elgondolkoztató tény, hogy az utasszámlálást miért nem ilyenkor hajtották végre, miért pont éjszaka kellett…ekkorra már eldöntött tény volt ez a két vonal és a többi 22 és fél leradírozása a vasúti térképről. Zajta felé utazott velünk egy mérnök aki Budapestről jött ,hogy utazhasson a vonalon. Megtudtam tőle, hogy a parlamenti választások után hatalomra kerülő párt (gondolom nem kell magyarázni melyik pártról van szó) célja, hogy a lehető legtöbb vonalon visszaállítsa a személyszállítást, ahol ezt műszakilag kivitelezhetőnek tartják. Ez a sokadszorra hallott hír valahogy már nem tudott megnyugtatni. Leszálltunk Zajtában a mérnököt elkísértem a határhoz, mert kíváncsi volt rá. Ismertem az utat, de nem volt sok időnk, mert ő még aznap utazott vissza Pestre. Megnéztük a határt, visszafelé történt egy kis baj, a telefonom a visszafelé rohanás közben kiesett az állomás melletti szántóföldön a mélyszántásra. Visszaérve az állomásra konstatáltam, hogy nincsen meg a telefonom, akkor azt gondoltam, hogy valahol útközben eshetett ki, ezért én is visszaszálltam a Bz-re, az eredeti tervektől eltérően. Számtalanszor megtapasztaltam, hogy vidéken egész másak az emberek mint Pesten, ez ezúttal is így volt . A vonatszemélyzet készségesen segített, de a készülék nem lett meg. Felértünk Fehérgyarmatra ahol több mint 2 órás várakozás után indultunk csak vissza Zajtába. A fejemben visszajátszottam az eseményeket és sikerült arra az időre lekorlátoznom a telefonom eltűnését ameddig a határnál és a gáton voltunk a mérnökkel. Közben barátomat is értesítettem a történtekről és mire vissza érkeztünk ő már ott várt felkészülten, jó pár darab zseblámpával. A vonatról is segítettek keresni, nagy élmény volt koromsötétben a háttérben kutyaugatással és motorhanggal fülelni a csengőhangomat. Körülbelül 20 perc keresés után meglett a telefonom. Megköszöntem a segítőimnek a segítségüket, barátommal elköszöntünk és otthonuk felé vettük az irányt. Vacsora után jól esett a pihenés a hosszú, de korántsem unalmas nap után.

Másnap tettem még egy kanyart Gyarmatra. Visszafelé jött egy kisebb vasútbarát csapat le Zajtába. Készítettek ők is képeket az állomásról. Miután lefilmeztem a Bz motorkocsi indulását és kijárását, azután hozzáláttam az állomás lehető legteljesebb megörökítéséhez. Változatos szögekből és beállításokból készültek a fotóim, törekedtem arra, hogy a képeim ne tucatfotók legyenek, hanem érdekesebb szemszögből mutassák be a helyet. Miután ezzel végeztem visszamentem ebédelni és összepakoltam. Zajtából volt közvetlen vonat Pestre (!), barátom kikísért az állomásra. Alig hittem a szememnek amikor a szóló IP Bz motorkocsi mellett megláttam egy 6 kocsis elővárosi szerelvényt. Korántsem tűnt úgy, mintha egy halálra ítélt vonalon járnék, a megszüntetés előtt egy héttel. Kiderült ezzel a vonattal járnak be a diákok a környékről Debrecenbe és Pestre tanulni. Elbúcsúztam vendéglátómtól, hamarosan kigördült a hosszú vonat Zajtáról. Mátészalkáig az összes megállóban és állomáson filmeztem a le és felszálló utasokat, a vonal újranyitásának érdekében, vagy ha másnak nem is: emléknek. A vonat Fehérgyarmatig szinte megtelt, és Szalkán is hatalmas tömeg várta a nagy szerelvényt. Az út Pestig 6 és fél óra volt. Akadt beszélgetőtársam is egy nyugdíjas vasutas személyében, tőle is sok mindent megtudtam. Leszállva a Nyugatiban édesapám várt, én pedig egy utolsó pillantást vetettem a szerelvényre és a vágány végén lévő kijelzőre: ’’Érkezett: Zajta’’

Alig egy hét múlva, 2009. december 12-én este ütött az utolsó órája a személyszállító vonatoknak Zajtán. Az utolsó napon nagy tömegek gyűltek össze, hogy búcsút vegyenek a vicinálistól. Sok beszéd hangzott el amelyek szinte kivétel nélkül az újraindítás jogossága mellett érveltek. Az utolsó vonatot a tömeg körbeállta és egymás kezét fogva a Himnuszt énekelte…este fél tíz előtt nem sokkal a 36151 számú utolsó vonat hangos kürtszóval elhagyta a gyertyafények által megvilágított zajtai állomást…

Másnaptól a helybeliek kaptak a 8 pár vonat helyett, 4 pár buszt, ez már önmagában is szánalomra méltó. Barátom mesélte, hogy nem tud időre beérni a busszal Kocsord alsóra és a többi helybéli is elégedetlen a Volán szolgáltatásaival. A buszokat véleményük szerint szándékosan rossz időben közlekedtetik, hogy a vidékieket még jobban leszoktassák a közösségi közlekedésről.

Hogy szándékos és előre megfontolt csonkítás történt-e amellyel a meglévőt romboltuk le? A válasz igen. Azt pedig, hogy visszakerül-e valaha a vasúti térképre a vékony 25 km-es vonal Fehérgyarmattól keletre azt senki sem tudja…

Sereg János
Törökbálint, 2010. március 19.

*= Zirc-Veszprém között hétvégére megmaradt a személyszállítás, ezért csak ’’félig” szűnt meg.


V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15792
2010.02.04 16:26.06
Egydolgozónak: Köszönöm elismerő szavait, csak a munkámat végeztem. Mindent a lehető legszívesebben és a vonal újranyitásának reményében tettem. Ha Ön nem segített volna, ebből vajmi kevés valósul meg. Bízzunk a szebb jövőben!

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15791
2010.02.04 16:21.19
Csend és üresség honol az egykor forgalmas állomáson (Zajta állomás a határ felől nézve)...

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 15741
2010.01.31 21:48.13
IP meg a romladozó épület. Egy ilyen szép házban én is ellaknék.

bluemonday
e-mail: attila.almasi.kukac.aok.pte.hu
elfogadott hozzászólás 15182
2010.01.05 23:43.01
Nekem is megvan az a képeslap, 1-2 héten belül beszkennelem és felteszem az oldalra. Üdv: Attila - Jánkmajtisról

egydolgozó
e-mail: nagyjo57.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 15148
2010.01.05 00:05.02
Nagyon sajnálom,hogy fiatal barátom,Sereg Jani nem tudta fel rakni azt a képet amit adtam neki,de valóban a régi,szebb napokat is meg élt állomások vannak rajta.Azok a képek a Fehérgyarmat-Szatmárnémeti vasút 100. év fordulójára készültek!Én azt a 150 m.távolságot a határig cáfolom,mert az több.Ugyanis van egy kis csalóka a határban.Az akácfa sor beljebb van,mint a határ.De ennek jobban utána nézek ha ki lehet menni,mert most nagy a sár.Egyébként most kellene meg nézni,mert ki van takarítva egész az árvízvédelmi töltésig.Ilyenkor már fáznak a ci...,kisebbséghez tartozók.Egyébként Janitól többet meg tudhattok,mert volt itt nálunk,jártam vele a vonalakat.Nagyon szeretnék veletek együtt ünnepelni,ha újra indul innen vonat!Mi sírtunk mikor el ment az utolsó,de szeretnünk megint sírni,akkor már örömünkben és újra el énekelni a Himnuszt,ha meg érkezik!Nem tudom volt-e valaki itt közületek az utolsó vasárnapi vonaton.Jani itt volt,végig videózta az állomásokat,lehet látni mennyi az utas.Itt mi vidéken nem számítunk embernek.Ez csak a kiváltságosoké.Én az utóbbi időben sok olyan emberrel találkoztam,aki jött fotózni a vasutat.Mondták,ez nem igazságos!Egyébként minden tiszteletem a tietek,akik ezeket a vonalakat meg örökítettétek,a szíveteken viselitek ezen vonalak létét,vagy sajnos már nem létét!

Marczy
e-mail: cakundpak.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14639
2009.12.09 14:31.11
Én tavaly jártam Zajtán fotózni (vagy tavaly előtt, hirtelen nem emlékszem): A vágányok az állomástól úgy 150 méteren keresztül láthatóak, aztán a bozótosba vesznek, amely olyan sűrű, hogy járhatatlan. Az árvízvédelmi töltés a vasúti töltést szemmel láthatóan kettészeli: onnan a határ kb ötven-száz méter, és vasútnak már nyoma sincsen, töltés sem, csak bozót. A határsávot, amely gondosan le van kaszálva, egy jókora szakaszon szintén bejártam vasút után kutatva, eredménytelenül. (Igaz, nem vasúti téma, de feltétlenül megemlítendő: Nagyon szép látványt nyújt a Kárpátok hegyvonulata, amely közelsége miatt remekül látható. A HUN-ROM-UKR hármashatár sincs messze.)

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14626
2009.12.07 21:24.12
Hétvégi tapasztalataim alapján nem sok híja van a határ felé. A vágány földkúpban ér véget a lejjebb említett árvízvédelmi töltés lábánál. A töltés túloldalán kb. 100 méter múlva Románia következik.

egydolgzó
e-mail: nagyjjo57.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 13300
2009.08.28 00:43.49
Már rég írtam ide,most bekukkantottam.A sin az árvízvédelmi töltésig van meg.A határig kb.3-400m kellene,amit már akkor fel szedtek,mikor meg szüntették.

Itep84
e-mail: peti84.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12586
2009.07.27 12:53.09
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy az állomástól a határ felé mennyire van meg a pálya, ha még nem hordták szét. Előre is köszönöm az infót!

egydolgozó
e-mail: nagyjo57.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6212
2008.08.31 22:28.37
szvdom!Sajnos azokat a szép épületeket,rendezett,szép virágos kis állomásokat már nem fogjuk látni,nem lesz az a kis családias,meghitt hangulat.Azt viszont nagyon sajnálom,hogy nem találok fényképet,(pedig valamikor készítettem,legalább 1 negativot találnék)de megpróbálok szerezni,és elfogom küldeni.Elhíhetitek,hihetik,valamikor nagyon szép volt minden állomás!Külön kertészete volt a MÁV-nak.Zajtából meg több állomásról beutaztunk Debrecenbe a kertészetbe,hoztuk a virágokat,vagy pl.nálunk volt egy öreg váltókezelő megnevezem,mert megérdemli! Tircsi Sándor (sajnos már rég nincs közöttünk)aki a muskátlit ki telelte,tavasszal pedig ki ültette.Sajnos ez már a mult!De jó erről nosztalgiázni is.A legjobb az lenne,ha nem ezt tennük!Én a 33 éves szolgálati időm alatt sok szépet megéltem,de sajnos egyre keserübb minden.Üdv.

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 6211
2008.08.31 21:33.20
Jó hallani, hogy valaha sokkal szebben rendbe volt tartva ez az állomás is, kár hogy ezt már nem láthatjuk. Felteszem a kérdést, mert ez ma már hihetetlennek tűnik: lehet, hogy egykor az összes állomás gyönyörű virágos volt és rendezett?

egydolgozó
e-mail: nagyjo57.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6202
2008.08.30 23:58.50
Valaki kérdezi,járt-valaki mostanában Zajtán?Én nem csak jártam,itt is lakom.Több mint 20 évig itt voltam szolgálattevő. A képen látható traktor gumikat mi tettük elősőként le,(majd egyre többen átvették ezt a módszert)azok a traktorgumik telvoltak ültetve óriás virágu muskátlikkal mindenki gyönyörüségére.A még akkor körbe keritett kert, szintén szép virágokkal.Az állomás előtti rész,a peronok fehér murvával felszórva.Majd az ugynevezett rendszer váltás után jöttek a vízfejek és a képen látható akármi lett belőle.Lerombolva minden szépet,és jót.Ha megyek szolgálatba a szivem sajog.Ezt látni,amiben valamikor anyit gyönyörködtünk ápolgattunk,szerettünk.Nagyon rossz érzés!

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 5501
2008.07.24 05:14.13
Járt mostanában valaki ezen az állomáson ? Hogy néz ki a vonal maradványa a határig? Mi látszik belőle ? Az ehhez hasonló, Szatmár felé ugyancsak megszüntetett csengeri határátmenetről szép leírást adott egy nemrég arra járt fórumostárs.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Záhony

Zágráb m.á.v.

Zalaba

Zaluka

Zamárdi