Kimle-Károlyháza
JasonX, 2020.12.23 18:04.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.09.05 Lébény-Mosonszentmiklós felé
|
|
|
Lébény-Mosonszentmiklós
JasonX, 2020.12.23 17:41.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.29
|
|
|
Lébény-Mosonszentmiklós
JasonX, 2020.12.23 17:41.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.29 Kimle-Károlyháza felé
|
|
|
Lébény-Mosonszentmiklós
JasonX, 2020.12.23 17:40.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.29 Öttevény felé
|
|
|
Öttevény
JasonX, 2020.12.23 17:24.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.29 Lébény-Mosonszentmiklós felé
|
|
|
Öttevény
JasonX, 2020.12.23 17:22.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.29 Abda felé
|
|
|
Öttevény
JasonX, 2020.12.23 17:22.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.29
|
|
|
Abda
JasonX, 2020.12.23 17:18.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.29
|
|
|
Abda
JasonX, 2020.12.23 17:17.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.29 Öttevény felé
|
|
|
Abda
JasonX, 2020.12.23 17:16.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.29 Győr felé
|
|
|
Sajókaza
VT22, 2020.12.22 14:17.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2020/21-es menetrend életbe lépésével naponta mindössze kettő vonat áll meg Sajókaza, Vadna és Dubicsány megállókban, hajnal 5-kor és este 9-kor
|
|
Gödöllő
2Kuvik, 2020.12.21 17:57.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma láttam az itt folyó komoly átalakításokat. Sok éve egyszer megszakítottam itt az utat, akkor láttam a forgalmi iroda ajtaján a vasutas humor megnyilvánulását. Ma azt láttam, hogy az épület már nincs meg, maradjon emléke.
Egy papírlapon 4 nyíl volt négy irányba. Balra: Budapest Jobbra: Miskolc (vagy Sátoraljaújhely?) Felfelé: Nagy Medve Lefelé: Új-Zéland
|
|
Pázmáneum
siofok35, 2020.12.20 14:15.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyen kiadott bárcajegyek
|
|
|
Kismarton
JasonX, 2020.12.19 21:29.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.youtube.com/watch?v=bx8mmdaf4jE
|
|
Kismarton
JasonX, 2020.12.19 21:28.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.23 Váróterem
|
|
|
Kismarton
JasonX, 2020.12.19 21:28.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.23
|
|
|
Kismarton
JasonX, 2020.12.19 21:27.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.23 Pándorfalu felé
|
|
|
Kismarton
JasonX, 2020.12.19 21:27.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.23 Vulkapodrány felé
|
|
|
Kismarton
JasonX, 2020.12.19 21:26.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.08.23 Az utca felől
|
|
|
Kelenc
siofok35, 2020.12.15 12:27.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Kelenc mh. Püspökladány és Kaba között volt. Nem mh, hanem mrh., az egykori - akkor éppen fölbontva álló második vonali vágány helyén. (Ezért is megy a vonat a látszólag kétvágányú pálya látszólag helytelen vágányán, és ezért fut annyi vonóvezeték a kép előterében: sorompó, fedezőjelző, fedezőjelző előjelzője). Aztán mikor visszaépítették a vonali vágányt, a közeli TSz. legnagyobb bánatára az mrh. meg is szűnt."
- forrás: https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=156792801&t=9121413
|
|
Kisgyarmatpuszta
cd196, 2020.12.08 17:12.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hivatkozás a Panoramiora mutat, de digitális könyvégetés áldozatává lett: azt a Google szokásáshoz híven megvette, lerabolta és megszüntette, az információ szabadsága már csak ütres papolás számukra.
http://web.archive.org/web/20161023065523/http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/58391842.jpg
Szerencsére a Mapio tovább futtatja a képeit, bár kommentelni és az eredeti szerzőt megnézni már nem lehet, sem írni neki. Fogtam egy Mapio-linket, és átírtam benne a számot a keresett Panoramio-kép számára, íme: Átírtamhttps://mapio.net/pic/p-58391842/
|
|
Vönöck
ROCOman, 2020.12.07 08:55.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"1974. február 1-jétıl egyszerűsített forgalmi szolgálatot vezettek be a magyar vonalrészen. Csapod, Iván, Kenyeri és Vönöck állomásokat megállóhelyekké minısítették. Igyekeztek lehetetlenné tenni az iváni téglagyár, az erdészet szállításait. Megtörtént, hogy nem küldhetett a kocsiintézőség üres kocsit téglarakodásra Ivánba. Kényszerítették a feleket, hogy közúti szállításra térjenek át. Mindennek egyenes folytatása volt, hogy az 1968-as közlekedési koncepció alapelveinek érvényesítésével a Fertőszentmiklós-Celldömölk vonalat gazdaságtalannak és felszámolandónak minısítették. Ugyanakkor a
vonal ausztriai szakaszán a Neusiedlerseebahn vonalán élénkülı áru- és személyforgalom bizonyította: helyi érdekű vasútnak is lehet feladata egy helyesen irányított ország gazdaságában.
A magyar vonalrész utolsó üzemnapját, 1979. május 26-át a politika, s a GYSEV vezetése népünnepéllyé változtatta. Ezen a napon a GYSEV vezérigazgatója a 701-es motorkocsival – abban népes kísérettel – utazta be a vonalat. Az utolsó üzemnapon a vonalra még társasutazást is szerveztek.
Egy évig még helyén maradt a vágány, helyükön a jelzık. Aztán felbontották a síneket, a kavicságyat elegyengették. Ma már csak az állomásépületek, egy-egy lakóőrház, a Rába-híd rozsdás vasteste, meg Celldömölk előtt néhány száz méteres vágánydarab maradt meg a valamikori „vicinális” magyar vonalészéből." Forrás: http://epa.oszk.hu/01900/01977/00198/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_1998-lii-1.pdf
|
|
Mezőlak
fizolt, 2020.12.06 19:34.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ötvágányos állomás, átmenő fővágány a harmadik, rakodóvágány az első, valamint a kezdőpont felőli váltókörzetben a felvételi épület oldalán leágazó ötödik, csonka vágány. A Vinár felőli oldalon teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró található, Pápa felől már a bejárati jelzőn kívül egy fénysorompós átjáró van. Siemens-Halske típusú biztosítóberendezés üzemel, központi állítású, vonóvezetékes váltókkal, kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel. A jelenlegi menetrendben a kétóránként közlekedő IR vonatok áthaladnak, így a kijárati előjelzőket is rendszeresen kezelik.
A szomszédos állomások felé utolérést kizáró biztosítóberendezés van, de ellenmenetet kizáró berendezés nincs. Az állomáson forgalmi szolgálattevő és két váltókezelő teljesít szolgálatot, pénztár nincs.
|
|
Szentlászló
kolas, 2020.12.03 17:55.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1951 augusztus 12 az első magyar vasutas nap
|
|
|
Rózsahegy
ROCOman, 2020.11.30 17:08.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Kassa-Oderbergi Vasút éptette 1871-ben, ma műemlék.
|
|
Erdei kitérő
SzesztayDomokos, 2020.11.29 23:41.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a megálló valóban az 1969-es nyomvonalkorrekció során szűnt meg. A Sóstói út végén volt, a mai "Sóstói úti kórház" nevű autóbusz-végállomás helyén. Mindezt Apámtól tudom, aki az 1930-as években a Sóstói úton volt gyerek, és gyerekkoromban én is sokszor sétáltam vele arra ( pár évvel a villamos megszüntetése után ), és mindig megjegyezte, hogy ez a megálló itt volt. A vasútvonalat és a villamost egyébként nagybátyja, Szesztay László út-vasútépítő mérnök tervezte és a kivitelezést is ő vezette 1905-1911 között, bővebben a Kelet-Magyarország és a SzabolcsOnline róla szóló írásában : https://szon.hu/kozelet/helyi-kozelet/150-eve-szuletett-a-nyiregyhazi-varostervezes-es-a-kisvasut-atyja-4297786/
Ebből kiragadva csatolok egy 1940-ben itt, az Erdei Kitérőben készült fotót is a Tisza motorkocsival, ami gyorsjáratként közlekedett Nyíregyháza és Sátoraljaújhely között a balsai Tisza-híd 1944-es pusztulásáig.
|
|
|
Debrecen-Kondoros
JasonX, 2020.11.29 17:28.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.07.11 Lefestve és szabvány megálló táblával ellátva:
|
|
|
Debrecen-Szabadságtelep
JasonX, 2020.11.29 17:27.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.07.11
|
|
|
Debrecen
JasonX, 2020.11.29 17:25.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2020.07.11 Őrház a Vágóhíd utcai felüljáró mellett
|
|
|
Szántód-Kőröshegy
VT22, 2020.11.26 15:37.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szántód-Kőröshegy vasútállomás neve Szántódra változik a menetrendváltástól.
|
|