Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 45 ] [ 46 ] [ 47 ] [ 48 ] [ 49 ] [ 50 ] [ 51 ] [ 52 ] [ 53 ] ...   Utolsó Következő

Tamási    JasonX, 2021.03.14 18:40.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás épülete.
 
Tamási    JasonX, 2021.03.14 18:40.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fornád-Kecsege/Lepsény, Alsómajsa/KHK-Gyönk felé tekintve.
 
Tamási    JasonX, 2021.03.14 18:39.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pári/Dombóvár felé tekintve.
 
Tamási    JasonX, 2021.03.14 18:38.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pár méter hiányzó vágány az 1-esből, és a rakodóhoz vezető csonka is hiányzik.
 
Tamási    JasonX, 2021.03.14 18:36.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őrház
 
Tamási    JasonX, 2021.03.14 18:36.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pálya vége
 
Tamási    JasonX, 2021.03.14 18:34.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2020.11.20 Pári felől érkezve
 
Kiscsákó    ROCOman, 2021.03.14 09:08.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kiscsákó-Gáspártelek-Orbánmajor kisvasút
Erről a kisvasútról sajnos nagyon kevés adat került elő. Valamikor a két világháború között épült, építtetője Geist Gáspár (1901-1962) birtokos volt.
1945. október 1-jén a járműállomány 15 db lóréból állt. 1949-ben átveszi a Mezőhegyesi GVNV. Ekkor részletes rovancs készül (január 21.):
- 5500 vfm 7 kg/fm fővágány,
- 400 vfm 7 kg/fm mellékvágány,
- 12 db 7 kg/fm váltó valamint
- 6 db jó és 8 db rossz lóré.
A kisvasutat az ötvenes évek derekáig használták a cukorrépa kampányok ideje alatt. Az utolsó, 722/5/1955 iratszámú üzemengedély lejártakor az 5.3 km vonal már használaton kívül volt.

https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
 
Ágfalva    andras1, 2021.03.09 20:43.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon nehezen érthető, hogy egy több mint 2000 lakosú, város melletti községben miért nem újítják fel a vasúti közlekedést, amikor minden lehetőség adott. Sokkal célszerűbb és gyorsabb közlekedést biztosítana a vasút, mind Sopron, mind Ausztria felé, mint az autóbuszok. Az állomásépület méltó módon fel van újítva, elé mindössze egy peron és egy esőbeálló építése szükséges és máris kész egy vasúti megállóhely.
 
Ágfalva    falusiur, 2021.03.09 09:53.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én egy Ágfalvi lakos vagyok és nem vagyok messze a vasúttól konkrétan kimegyek a kertbe és kyinitom a hátsó kaput és kint vagyok a vasútnál.Sopron-déli sörgyári iparvágánya megvan még és üzemképes lenne de a GYSEV jó lenne ha egy kis pénzt belefektetnének abba hogy legalább 2 vágányú állomás legyen és így nem lenne baleset ugyanis az állomás elött lévő 8-10 km-en 120km/h-val megy a vonatezér is vannak/voltak balesetek azz állomás egyébként jelenleg lakóépület.Az iparvágány egy kissebb nyoma látható még ugyanis található 2 villanypózna betontartó.
 
Győr    cd196, 2021.03.08 19:23.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez biztosan nem stimmel:
„Szelvénykő 0 A Győr-Celldömölk-Szombathely-Graz vonal kezdőpontja”
egyrészt nem ez van a Mesekönyvben, másrészt két km difi van végig a vonalon a távolság és a szelvényszám közt. ; )
 
Orbánfalu    cd196, 2021.03.08 15:51.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.best-of-burgenland.com/guessing_guessinger_bahn.htm
 
Orbánfalu    cd196, 2021.03.08 15:50.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És ahol több német nyelvű név van, oda odaírhatja az ember a forrást? : )
 
Sérc    cd196, 2021.03.08 15:43.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képeslap, még Gschießként: https://www.best-of-burgenland.com/assets/img/old/schuetzen_am_gebirge/schuetzen_am_gebirge_ortsstrasse_und_bahnhof_1923.jpg innen: https://www.best-of-burgenland.com/old_schuetzen_am_gebirge.htm
 
Kismarton    cd196, 2021.03.08 15:42.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://de.wikipedia.org/wiki/Pannoniabahn#/media/Datei:Eisenstadt-Bf-02.jpg
 
Fertőmajor-Oka    cd196, 2021.03.08 15:40.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://de.wikipedia.org/wiki/Pannoniabahn#/media/Datei:Oggau_6645-004_198708.jpg
 
Vulkapordány    cd196, 2021.03.08 15:25.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy látszik, a németekből nem nézzük ki, hogy átkeresztelnek mindent, mint a románok (holott az ún. Vierburgenland első székhelye dialektusban máig Mattersdorf, s-sel : )

Idézem:
Mit 9. Jänner 1923 wurde der Stationsname von „Wolkenprodersdorf“ auf „Wulkaprodersdorf“ abgeändert. Auch die Station „Gschieß“ erhielt mit 1. Oktober 1924 über Verlangen der Bevölkerung eine Namensänderung auf „Schützen am Gebirge“. ( Verordnungsblatt für Eisenbahnen, Schiff- und Luftfahrt, vom 9. Jänner 1923, Reichspost, vom 25. September 1924)
Forrás: http://www.rmg-verlag.at/Leseprobe-Oedenburg.pdf
 
Sérc    cd196, 2021.03.08 15:23.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy látszik, a németekből nem nézzük ki, hogy átkeresztelnek mindent, mint a románok (holott Vierburgenland első székhelye dialektusban máig Mattersdorf, s-sel : )

Idézem:
Mit 9. Jänner 1923 wurde der Stationsname von „Wolkenprodersdorf“ auf „Wulkaprodersdorf“ abgeändert. Auch die Station „Gschieß“ erhielt mit 1. Oktober 1924 über Verlangen der Bevölkerung eine Namensänderung auf „Schützen am Gebirge“. ( Verordnungsblatt für Eisenbahnen, Schiff- und Luftfahrt, vom 9. Jänner 1923, Reichspost, vom 25. September 1924)
Forrás: http://www.rmg-verlag.at/Leseprobe-Oedenburg.pdf
 
Ruszt-Szentmargitbánya    cd196, 2021.03.08 15:04.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasúti régészkedést érdemes a telekhatárokkal kezdeni: https://gis.bgld.gv.at/WebGIS/synserver
 
Oszlop    cd196, 2021.03.08 14:45.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A harmadik leggyakoribb utcanév Ausztriában. : )

https://hu.museum-digital.org/index.php?t=objekt&oges=26394

Tipp: https://www.google.com/maps/place/%C3%96denburgerstra%C3%9Fe+19,+7064+Gemeinde+Oslip,+Ausztria/@47.8247479,16.6257287,3a,37.5y,298.07h,86.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqOCoo7mg3X07XyGE1vX0hw!2e0!7i16384!8i8192!4m5!3m4!1s0x476c389d251727f5:0xfde81c0c3b6f1a18!8m2!3d47.8248576!4d16.6252237?hl=hu
 
Békova    zoppos, 2021.03.06 20:25.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerencsére a 2020/2021-es menetrenddel újból megáll itt minden személyvonat
 
Balatonfüred    zoltan89, 2021.03.04 08:34.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Panoráma a tetőről
 
Zalaszentiván régi    cd196, 2021.02.26 22:06.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt a súlyos, átépítette? Hiába írtam meg neki, hogy bontani fogják. Így már meg is érdemli… https://www.facebook.com/groups/427006881371725/permalink/951386992267042
 
Újszeged    palfi, 2021.02.25 17:43.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Apám 1976-os nyugdíjba meneteléig itt volt állomásfőnök. Az állomás dolgozói létszáma ekkor 22 fő volt. Innen a csökkenés meredek, sajnos. Én maradok vasút párti, mint vasút gépészmérnök.

 
Báránd    andras1, 2021.02.25 15:06.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zajlik a pályaudvar felújítása: https://www.youtube.com/watch?v=mQsRAnD4p1A
 
Kecskemét    ROCOman, 2021.02.21 08:04.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A magyar királyi államvasutak Budapest-balparti üzletvezetőségének kezelése alá tartozó kecskemét-lajosmizsei helyiérdekű vasút és ennek kisnyir-kerekegyházai szárnyvonala Kecskemét, Kecskemét alsó pályaudvar, Kisnyir, Lajosmizse és Kerekegyháza állomásokkal, továbbá Méntelek, Klabertelep rakodó állomásokkal, Kecskemét-Máriaváros megálló-rakodóhellyel s Széktó, Máriakápolna, Miklóstelep, Kunszentmiklósi ut, Nagynyir, Alsó-Méntelek, Felső-Méntelek, Szt.-Lajos, Hetényegyháza, Szarkás és Móczártelep feltételes megállóhelyekkel folyó évi január hó 16-án a nyilvános forgalomnak átadatott." Vasuti és közlekedési közlöny; 1905.
 
Sopron-Gyártelep    cd196, 2021.02.20 18:45.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ó, bakker, ennek is annyi! : (
 
Máriakönnye    cd196, 2021.02.20 18:41.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://youtu.be/p7XhIk3n2rg?t=356
 
Máriakönnye    cd196, 2021.02.20 17:58.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://mapire.eu/hu/synchron/hungary1941/corona-hungary/?bbox=2105629.9329836615%2C5800352.3429284915%2C2110168.3815380936%2C5803218.731489185&map-list=1&layers=29&right-layers=173

https://www.google.com/maps/@46.1340443,18.9340597,3a,75y,136.12h,85.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sctX_ifej06g5orWIW2I_9w!2e0!7i13312!8i6656

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/223612
 
Veresegyház    Hofer, 2021.02.11 21:27.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Továbbá itt forgatták 1979-ben a mendei balesetet feldolgozó Hívójel című filmet, amelyben az állomás Veregy néven alakítja a mendei állomást.
 
Előző Első    ... [ 45 ] [ 46 ] [ 47 ] [ 48 ] [ 49 ] [ 50 ] [ 51 ] [ 52 ] [ 53 ] ...   Utolsó Következő