Dombóvár alsó
cd196, 2021.05.05 20:35.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fortepanos kép durva: a fűtőháztól balra levő vágány volt a Duna--Dráva nyomvonala, de nem látom helyette a mait.
V.ö.: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/195098 ezen a Budapest--Pécsi nyomvonala már megszűnt-
|
|
Csömödéri-tó
bravo88, 2021.05.04 17:25.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kérném felvenni a Csömödéri-tó és Zajda közé Nyúldomb megállóhelyet,
mivel a hivatalon menetrend is tartalmazza.
Képem van hozzá.
|
|
Tiszalök
JasonX, 2021.05.02 03:56.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mérleg
|
|
|
Tiszalök
JasonX, 2021.05.02 03:56.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Víztorony
|
|
|
Tiszalök
JasonX, 2021.05.02 03:56.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őrház a Vízerőmű felé
|
|
|
Tiszalök
JasonX, 2021.05.02 03:55.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Élőállatrakodó
|
|
|
Tiszalök
JasonX, 2021.05.02 03:54.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Raktár
|
|
|
Tiszalök
JasonX, 2021.05.02 03:50.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2021.04.01
|
|
|
Ráróspuszta
siofok35, 2021.05.01 10:46.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely mögött áll egy Szlovákiába vezető Ipoly-híd. A Túloldalon található egy buszmegálló is, Raros osada néven, így tovább lehet utazni, Losonc felé is.
|
|
Jászberény
ROCOman, 2021.04.29 06:33.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fejlődik a vasútállomás környéke.
|
|
|
Biharkeresztes
fizolt, 2021.04.26 16:01.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson 7 vonatfogadó vágány van, átmenő fővágány a harmadik. Vonatfogadó vágányok az 1-4. valamint a 7-9. vágányok, a két vágánycsoport között van az 5-ös számú, mérlegvágány, ami egyben vonatindító vágány is, valamint a 6-os számú, tároló, javító vágány. A felvételi épület két végén van a raktári és a rakodó vágány, előbbiből egy homlokrakodó vágány is leágazik. Az állomáson Siemens-Halske biztosítóberendezés üzemel, a fővágányokban központból, vonóvezetékkel állított váltókkal, biztosított bejárati, az 1.-4. vágányokon egyéni, a 7.-9. vágányok Mezőpeterd felőli végén csoport kijárati fényjelzővel (a többi vonatindításra is kijelölt vágányról történő kihaladás esetén nincs kijárati jelző). A 1.-3. vágányok mellett keskeny peronok vannak, a személyszállító vonatok ezeket a vágányokat használják. Az állomás mindkét végén fénysorompóval és félsorompóval biztosított útátjáró van. Az állomáson forgalmi szolgálattevő, a két állítóközpontban egy-egy váltókezelő, valamint egy tolatásvezető, egy kocsivizsgáló, illetve pénztáros dolgozik. A nemzetközi forgalomban a személyszállító vonatok mozdonyait itt cserélik MÁV-Startostról CFR Calatorisra és viszont, a teherforgalomban elsősorban a határ túloldalán történnek a gépcserék.
|
|
Velencefürdő
Velence, 2021.04.25 07:44.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A két archív felvétel egyike sem Velencefürdőt ábrázolja, hanem Velencét. A felüljárós kép mellett jobbra pl. jól látszik a Lidó étterem betováza, ami ugy Velencén van.
|
|
Marosvásárhely
cd196, 2021.04.23 22:30.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 198-199. o. szerint:
Tg. Mureș keskeny iparvágánya: IISZ Mureș, 1966-ban létesült, 5887 m, 1992. júl. 1-jével nem szűnt meg; 1995-ös kiadás.
Az állomás 1915-ben 3 vg., 300 m hasznos hossz; 1992-ben: 7 vg., 242 m h. h.
|
|
Vármező
cd196, 2021.04.23 22:27.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 198-199. o. szerint:
PM Valea Cetății iparvágánya: IPC Tg.Mureș, 1974-ben létesült, 631 m, 1992. júl. 1-jével szűnt meg;
Câmpul Cetății iparvágánya: IFET Reghin, 1954-ben létesült, 5236 m, 1992. júl. 1-jével szűnt meg.
|
|
Nyárádszereda
cd196, 2021.04.23 22:22.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 198-199. o. Miercurea Miraj és Miercurea Mirja néven is írja, elírás lehet; iparvágánya: Romcereal, 1953-ben létesült, 151 m, és 1992. júl. 1-jével szűnt meg.
|
|
Vármező
cd196, 2021.04.23 22:19.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 198. o. szerint Ram. Cîmpul Cetății 61+290-nél, 1995-ben és 1992-ben további vágányok nélkül, 1995-ös kiadású a könyv.
|
|
Nyárádhavas
cd196, 2021.04.23 22:17.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 198. o. szerint Muntele H. 1992-re már megszűnt, 1915-ben még nem létezett; 1995-ös kiadású a könyv.
|
|
Bándi tető kitérő
cd196, 2021.04.23 22:13.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dealul Band Radu Bellu táblázatában 14+677-nél, 1949-ben jött létre a monográfia szerint, brassói ig., 198. o.
|
|
Meggyesfalva
cd196, 2021.04.23 22:12.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azomureș Hc. Radu Bellu táblázatában 3+095-nél, 1982-ben jött létre a monográfia szerint, brassói ig., 198. o. A másik vonalhoz ugyanezt H. Azomureș néven írja.
|
|
Mezőbánd
cd196, 2021.04.23 22:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 199. o. szerint Miheșul de Câmpie még Mihai Viteazu néven is futott, Fânațe pedig Negreni néven is. Tegyétek már fel a szárnyvonalat, bakker! Vagy minek dolgozunk vele?!
|
|
Csikfalva
cd196, 2021.04.23 22:02.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 199. o. szerint Cicu néven is futott.
|
|
Nyárádremete
cd196, 2021.04.23 22:02.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 199. o. szerint Remetea Săsească néven is futott.
|
|
Dipse
cd196, 2021.04.23 22:01.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 199. o. szerint Iuda néven is futott.
|
|
Maroskeresztúr
cd196, 2021.04.23 22:00.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. 199. o. szerint Cristuru Mureș néven is futott.
|
|
Valea Iuhodului P.O.
cd196, 2021.04.23 21:59.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu brassói ig. monogr. nyolc oldallal utóbb, 198. o.:
Băile Sovata 74+402
Ram. Blaj 78+600 desființată 24.03.1975
Praid 82+600 desființată 24.03.1975
|
|
Mezőbánd
cd196, 2021.04.23 21:55.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bandul de Câmpie: egy korábbi menetrendben így szerepel Radu Bellunál
|
|
Marosvásárhely átrakó
cd196, 2021.04.23 21:52.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 1938-as menetrendben Radu Bellunál szerepel 1 km-nél egy Mureșelul (haltă).
H. Mureșelu a táblázatban pedig 1960-ban szűnt meg ugyanazon monográfia szerint, brassói ig., 198. o.
|
|
Marosvásárhely Végkitérő
cd196, 2021.04.23 21:52.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 1938-as menetrendben Radu Bellunál szerepel 1 km-nél egy Mureșelul (haltă).
H. Mureșelu a táblázatban pedig 1+000-nál, 1960-ban szűnt meg ugyanazon monográfia szerint, brassói ig., 198. o.
|
|
Szakadát
cd196, 2021.04.23 21:50.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi ez a „Szováta völgy”?! Melyik menetrendben szerepel így? Még a magyar nyelv helyesírásának sem felel meg, hahó!
|
|
Valea Iuhodului P.O.
cd196, 2021.04.23 21:45.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megvettem a könyvet: https://www.stenvalls.com/jarnvagar-railways/bocker/schmalspurig-durch-ungarn-ii-die-ehemals-ung
1974. márc. 24-et ír a megszűnés dátumának, lehetséges okként a szovátai viaduktot nevezi meg; szégyenszemre nem is kerestem korábban még képet róla, sebtiben három találat két nyelvű képkeresésből:
ttps://www.jakadam.hu/01fenykepeim/ev2005/14erdely2005/erd05_11.html
https://mapio.net/pic/p-18160538/
https://nicopa.sunphoto.ro/MOCANITA_de_la_Sovata/48496315
Radu Bellu monográfiája 23-i jegyzőkönyvben hozott döntésről ír, megszűnésként 25-ét, az okot viszont megerősíti; 74+650–77+890 közt szűnt meg. Mivel a km-ek az 1938-as menetrendben Sovata Băi 74, Ramif. Blaj (haltă) 78, Praid 82, emiatt úgy vélem, a fonódott szakasz nincs benne, ide meg a Ramificația Blaj felveendő (a.m. küküllőszögi elágazás: az kemény).
|
|