Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 654 ] [ 655 ] [ 656 ] [ 657 ] [ 658 ] [ 659 ] [ 660 ] [ 661 ] [ 662 ] ...   Utolsó Következő

Budafok-Belváros    atis, 2009.02.11 20:22.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!A ház főútfelőli oldalán ment1983 11.30.-ig a 43-as villamos Nagytéténybe.A bunkók ezt is szétverték,de egy kis nyom még emlékeztet rá!
 
Kiskőrös KK    atis, 2009.02.11 20:12.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! Mit jelent a KK és az NYK(118-119)-es mező?
 
Gősfa    raps, 2009.02.11 16:56.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hajrá Oli!
Mostmár akkor nem csak engem néznek furcsán ha állomásépületeket - illetve azok maradványait - keresem.... Kiváló detektív munka!
Üdv.
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:45.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy utsó próbálkozás a fotók helyszíneinek megjelölésére, aztán az admin majd azt az egyet hagyja meg, amelyik legjobban látszik. Végeredmény:
Ha volt is Gősfa állomás (vagy megálló, vagy mitérdekelmi), akkor az biztosan nem ott volt, ahol János jelölte, az egy magánház udvarán egy fóliasátor, és messze is van a sínektől. Nem hinném hogy egy ház udvarán volt az állomás. Szóval ha volt is állomás, akkor az ott volt ahol a betonlépcső meg a betonátjáró van.
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:31.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Illetve egy ilyen árok-átjárót is, ami az előző betonlépcső aljától átsegít az árkon a sínekhez [I].
Ha volt is valaha állomás, akkor ezen a szűk betonlépcsőn és ezen a vékony betonátjárón kellett valahogy eljutni a sínekhez. Nem tudom, hogy ez mennyire reális egy állomáshoz.

Hogy jobban el tudjátok helyezni térben, hogy mi hol van, nézzétek meg azt a kinagyított képet, amin lilával be van jelölve minden fotó helye, megbetűzve.
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:29.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aztán ahogy mászkáltam a környéken, a sínekhez közel találtam egy betonlépcső-maradványt [H].
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:28.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
János fája mögül ismét lefotóztam a magaslatot [G].
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:28.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lefotóztam az útról az átjárót is [F].
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:27.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fotóztam egyet János fotójával pont szembe, mert azt írta, hogy a fa mögött volt az állomás. Ez lett az [E] fotó.
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:26.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látom, nem jeleníti meg a fájlneveket a weblap, akkor elárulom, hogy az első két fotó, ami a fóliasátrat ábrázolja, az az [A és B], a műholdképen látszik, hogy jól lelőttem a keresett ojjektumot.
A közeli magaslat képe (az előző) a [C].
A mostani kép [D] pedig az egész fennsík képe, amit a sínek és az út háromszög alakban közrezár.
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:24.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
próbáltam a fóliasátorhoz közeli egyenletes, sima, sínközeli magaslatot fotózni
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:20.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
célojjektum 2
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:19.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Na, a GPS pöpecül működött, pöttyre meg is találtam a célojjektumot, sajnos valamit elronthatott János, ugyanis a kérdéses ojjektum egy fóliasátor (mondjuk utólag jobban megnézve látszik is, hogy egy lakóházhoz képest nagyságrendekkel kisebb)
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:17.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Második nekifutásra felkészültebb voltam: letöltöttem a Gugliról a műholdképet, felvettem néhány kalibrációs pontot, bekalibráltam a műholdképet, ráraktam a GPS-emre, és úgy mentem ki a terepre, hogy a GPS mindig pöttyre mutatta, hogy épp hol állok a műholdképen. Elég jól sikerült a kalibráció, 1-2m hibával de tök pontosan oda rakott a fotóra, ahol álltam.
Csatolom a műholdképet, ami alapján mentem. A sárga bekarikázott ojjektum az a célojjektum, amit Kulcsár János jelölt be a műholdképen. A türkiz színű golyó és nyíl mutatja, hogy János hol kattintotta el a gépét és milyen irányba nézett a kamera a fotózáskor.
 
Gősfa    oli_b, 2009.02.11 15:11.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel minden nap 2-szer elmegyek emellett az állomás mellett, mikor munkába megyek, gondoltam valahogy megcsípem egyszer. Hát bonyolultabb lett a dolog, mint gondoltam. Első nekifutásra simán odamentem, hogy majd valami fotóznivalót úgyis találok, aztán majd beküldöm ide. Hát nem. Nem találtam SEMMIT.
Beszélgettem évtizedek óta itt lakó helybéliekkel, akik 2 háznyira laknak az állítólagos állomástól, ők azt mondták, hogy valóban voltak a 60-as években ilyen törekvések, hogy legyen állomása Gősfának is, de állításuk szerint a vasút háttérbe szorulása, és a "rakjunk mindent buszra" törekvések miatt végülis nem lett állomása Gősfának!
Na, ez érdekes lesz - gondoltam magamban. Próbáltam hivatkozni, hogy márpedig egy adatbázis szerint itt volt állomás, de ők váltig állították hogy nem. Na jó, az első nekifutásom itt zárult, (ez még ősszel volt, sűrű volt a növényzet, úgyhogy) nem találtam semmit, fel is adtam pár hónapra.
folyt köv 2. nekifutás
 
Kisvác    Pedro Gonzales, 2009.02.10 23:47.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy helyesbítés a bennfoglaló városrész nevével kapcsolatban: ezt a környéket nem "kertvárosi résznek", hanem Szent Mihály-hegynek hívják. A Kertváros a város másik felén található, a kórház mögötti területen.
 
Szabadkígyós    Endre, 2009.02.10 21:04.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még mintegy 8-10 évig nem kell aggódni a kígyósi állomás sorsáért. Amíg egyvágányú a pálya, addig forgalmi kitérőként mindenképp szükség lesz rá. Az persze elképzelhető, hogy a második vágány visszaépítése után Nagylapos vagy Pusztapó sorsára jut.
Az állomás egyébként három vonatfogadó és egy rakodó vágánnyal rendelkezik, a váltók vonóvezetékes állításúak, a jelzők fényjelzők.
Ahogy Adani is írta, az állomás messze esik a falutól, (a szélső házaktól is kb. 2 kilométer), és mivel Új- és Ókígyóst 1899-től 1971-ig kisvasút, azóta pedig sűrűn közlekedő autóbuszok kötik össze Békéscsabával, jelentősége inkább teherforgalmi szempontból, és a vonatkeresztezés lehetősége miatt volt/van. (A hármas kereszt sem számít különlegességnek).
 
Gubacs rendezőpályaudvar    raps, 2009.02.10 20:59.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gubacs rendezőpályaudvar. Felvételi épület. 2008 október.
 
Hejőcsaba    raps, 2009.02.10 20:56.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori bakterház helyén ma buszmegálló található....
 
Hejőcsaba    raps, 2009.02.10 20:50.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hejőcsaba. Itt, közvetlenül a vasúti híd előtt volt a megállóhely.
 
Hejőcsaba    raps, 2009.02.10 20:09.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hejőcsabai megálló története:
Maga a megálló Miskolc területén - a hírhedt Avas-déli lakótelep közvetlen szomszédságában - feküdt. A megállóhelyet a Miskolc Rendező Pu. - Diósgyőr vonal átadásakor nyitották meg. A megállóhely megnyitására azért volt szükség, mert az egykori LKM ( ma DAM ) munkásai, itt fel tudtak szállni - városon belül - a munkásvonatra. Ezen megszűnt és régen elfeledett megállóhelynek volt egy érdekessége. A megállóhelyhez tartozott egy bakterház is. Amikor 1873-ban átadták a vonalat, még Hejőcsaba önálló településként funkcionált ( 1945-óta része miskolcnak ). Akkoriban a hejőcsabát miskolcal összekötő főút szintben metszette a vasutat, s az imént említett bakterházból kezelték a kereszteződés sorompóját. A vonal forgalma azonban az 50-es évektől rohamosan elkezdett emelkedni, és Hejőcsaba miskolchoz való csatolásával a főút forgalma is jelentősen megnőtt. Ekkor úgy döntöttek, hogy a főutat az eddigi töltés helyett bevágássá alakítják, s a főút felett - vasúti hídon - vezetik át a vasút forgalmát. A híd megépültével a bakterház megszüntetésre került. Ez 1953-ban történt. A megállóhely még egy kis ideig üzemelt, de aztán később az is megszűnt.
 
Tab    siofok35, 2009.02.10 19:59.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szépen kimeszelt és fűtött váróterem. Korábban nagyon lepukkant volt.
 
Kisbárapáti    siofok35, 2009.02.10 19:58.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
köd...
 
Kisbárapáti    siofok35, 2009.02.10 19:57.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ködben. Kaposvár felé szokott itt állni a vonat, mert a kalauz engedélyt kér a továbbhaladásra.
 
Kaposvár    siofok35, 2009.02.10 19:51.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
jön a fonyódi Bz a keskeny peron mellé. A megyeszékhely személyforgalma 3 és "fél" vágányon zajlik.
 
Bagod    siofok35, 2009.02.10 19:47.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi állomás
 
Kiskőrös KK    siofok35, 2009.02.10 19:26.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút itt keresztezi a kiskőrösi és a kelebiai vonalat.
 
Kiskőrös KK    siofok35, 2009.02.10 19:25.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nagyvasúti állomásépület mögött van ez a kihúzvágány, utána azért van kitérő is.
 
Felsőcebe    siofok35, 2009.02.10 19:23.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem egy infrastrukturális gócpont :-) Közelben van pár tanya.
 
Kaskantyú    siofok35, 2009.02.10 19:22.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
előtte valami nád nő. Az épületet vasutasok lakják.
 
Előző Első    ... [ 654 ] [ 655 ] [ 656 ] [ 657 ] [ 658 ] [ 659 ] [ 660 ] [ 661 ] [ 662 ] ...   Utolsó Következő