Aquincum felső
Gery, 2008.08.21 16:32.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt egy jó cikk az épülő hídról képekel, videóval: http://www.origo.hu/tudomany/20080818-ujjaszuletik-az-ujpesti-vasuti-hid.html
|
|
Piliscsév
Mk452006, 2008.08.21 16:25.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhelyen kicsit újítottak 2005 óta:
- a fénysorompó égőinek kicserélése, félsorompó létesítése
- esővédő bódé újbóli üvegezése
- a beton váróterem(régi pénztárbeálló) újramázolása
- a peron Esztergom felőli oldalának meghosszabbítása, ott lépcső kialakítása a Motocross-pálya felé
- új lámpák az új peronrészen
- parkoló kialakítása
- a sárga vonal újrafestése
- új kuka
- új pad az esőbeálló bódéba
Romlások:
- Az "Á" betűs táblát a Budapest felőli oldalon ellopták/elvitték/kicserélik majd,stb.
- A neon-os lámpából már csak a P betű világít
- nincs normális buszközlekedés( amit a vonatokhoz igazítanak)
Több megfigyelés később...
|
|
|
Sárbogárd
vasutas, 2008.08.21 14:11.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sárbogárdtól kb. öt km-re volt egy megálló vagy állomás Sárszentmiklós.(Forrás:1969-es személyszállitási kilométermutató.)
|
|
Farmos
Blackmore, 2008.08.21 14:08.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Farmoson van jegykiadás, bár nem állandó jelleggel.
|
|
Kisbárapáti
Gábor15, 2008.08.21 13:57.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szóló Bz-k Felsőmocsoládig illetve idáig közlekednek!
A teljes vonalon csak mellékkocsikkal közlekednek a motorvonatok!
|
|
Oroszlány
Domján György, 2008.08.21 10:58.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi téma a Tatabánya - Székesfehérvár vonal. Egyébként ha belegondolunk régen meg is volt a lehetőség, amikor még a Bicske -Székesfehérvár vonal használható állapotú volt, ez kb. ugyanolyan hosszú, mint a Tatabánya - Oroszlány - Mór - Székesfehérvár, azzal a különbséggel, hogy Bicskén át nem kellene semmit sem kisajátítani. Ezzel szemben Oroszlány és Pusztavám (Mór)között az erdőn és a hegyen (Vértes) át kellene a pályát megépíteni. Véleményem szerint az is a Bicskei változat mellett szólna, hogy a Budapest - Székesfehérvár vonal így tehermentesíthetővé tehető, ha arra szükség lenne (a távolság közel azonos 70, illetve 80 km), de ez a változat a "szakemebereknek" biztos még nem jutott az eszükbe (a Pécs -Szeged gyorsvonat is az egész Dunántúlt bejárja ahelyett, hogy a Pécsvárad - Bátaszék szakaszt felújítanák).
|
|
Bucsu
oli_b, 2008.08.21 10:22.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az osztrákok Nagyszentmihályig (Grosspetersdorf) használják a vonalat, nemrég újították fel a Felsőőr-Nagysztm szakaszt, talán látszik a Vasvörösvári fotóimon, hogy igen újak a vágányok, talpfák.
Nagysztm-tól Sámfalváig pedig mesevonat jár a nyári szünidőben minden vasár- és ünnepnapon délután.
Sámfalvától aztán már nem voltak fényesek a sinek amikor arra jártam, tehát nem lehet vmi gyakori a forgalom, de az átjárók többnyire fénysorompóval biztosítottak, tehát azért vmi van.
Csajtán pedig van egy vasúti cukorrépasiló, ami -úgy nézem- használatban volt mikor ott jártam. 1-2 vonat lehet hogy van, de mondom, nem fényesek a sínek.
Rohoncon aztán látszik hogy vége a dalnak. Karos teljes sorompók vannak, de az állomás után a bokrokban elenyésznek a sínek.
A mesevonat honlapja: http://www.maerchenbahn.at/start.htm
Németül kevéssé tudók kedvéért lefordítok ide 1-2 technikai érdekességet. (a gyerekcsalogató, vevőcsábító marketingszöveg kihagyásával)
* Egyik cikk szerint (és a fotók szerint) a nosztalgiavonatot a 93 1422 pályaszámú gőzős húzza
* A főoldal leírása szerint a mesevonatot egy "nosztalgikus magyar dieselmozdony viszi az M31 -es sorozatból"
* az utaskocsi az egykori pozsonyi vasút egyik utaskocsija
Nagyjából ennyi a lényeg.
Nagysztm és Sámfalva közötti erdei szakasz tele van mesedíszlettel, aztán azon viszik végig a gyerekeket, megállnak az egyes helyszíneken, és egy narrátor hangosbemondóval mondja el a különböző mesetörténeteket.
Legalább használják vmire a vonalat, nem mint a magyar oldalon fel van szedve a vágány, az állomásépületek meg.... láthatjátok a fotóimat...
|
|
Bucsu
András, 2008.08.21 03:44.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Javallanám, hogy a földmegmunkálások helyett e fórumban kizárólag vasúti témákról szóljunk hozzá.
A Google Maps felbontása Ausztria területén jobb és nagyobb, Magyarországot illetően a nagyfelbontású műholdképek csak részlegesen állnak rendelkezésre.
|
|
Bucsu
Erik, 2008.08.21 00:20.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az is nyomonkövethető, hogy a sógorok jobban és szebben dolgozzak meg a földjeiket.
|
|
Bucsu
Erik, 2008.08.21 00:15.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sok köszönet a szép fotókért. Csak Felsőőig (Oberwart) közlekedik vonat. Teherforgalom továbbra is van. A Google map-en valóban nyomonkövethető a megszüntetett pálya.
|
|
Ferihegy
Adani, 2008.08.20 23:17.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sztem nem, mert te a megállóban nem tudtál venni. Egyébként az a legvalószínűbb, h nem is jön a kaller, hiszen innen a nyugatiig nincs messze. Szajol-Szolnok hasonló, Szajolban már késő délutántól nincs jegykiadás és, aki csak Szolnokig megy jó eséllyel enm találkozik kallerral, 10 perc alatt egy hosszabb vonatban még ha keresed akkor sem biztos, h megtalálod, ráadásul nem is a te dolgod, h megkeresd. Avagy Szentgodhárd-Haris, videó is volt róla a Youtube-on, h még a pénztáros is lebeszélte az embert, h vegyen Harisig jegyet, merthogy "úgysem fog téged Harisig senki megnézni" 2km és alig 1-2 perc, és igen ennyi idő alatt úgysem tudná kiadni még géppel se. Egyszer láttam ilyet mikor a vonaton ki kellett egészíteni a jegyet, mert Kisszénáson csak Orosházáig tudtak adni ( reformjegy van ott és csak OH meg Szarvas volt nekik) és a kaller vagy negyed órát szenvedett mire sikerült egy jót nyomtatnia közbne többször mondta, h inkább vegyek majd OH-n, úgyis lesz rá időm :)
|
|
Nagyrákos
kempelen, 2008.08.20 20:53.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
...de addig is. Megy ez 'drót' nélkül is....
|
|
|
Nagyrákos
kempelen, 2008.08.20 20:47.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hamarosan 'állni' fog. :-)
|
|
|
Nagyrákos
kempelen, 2008.08.20 20:46.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felsővezetéktartó oszlop alapja.
|
|
|
Nagyrákos
kempelen, 2008.08.20 20:45.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.08.20. A villamosítás állapota, Pankaszig fent a "drót", illetve állnak az oszlopok a nagyrákosi viaduktig és a viadukttól. Viszont a viadukton még eléggé "megfeküdt" az építkezés. :-) Ott még csak az az oszlopok alapja van kész és mellette fekszenek már a "vasak".
|
|
|
Nagyrákos
kempelen, 2008.08.20 20:35.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Úr kétezernyomcadik évének augusztus havában...
|
|
|
Őriszentpéter
kempelen, 2008.08.20 20:28.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy fiatal állomás legrégebbi darabja. Hulladékgyüjtő a 70'es évekből.
|
|
|
Őriszentpéter
kempelen, 2008.08.20 20:26.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Őriszentpéter vasútállomása 2008.augusztus 20.-án
|
|
|
Oroszlány
Attila, 2008.08.20 20:18.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jó lett volna , meg hát jó lenne ha Székesfehérvárig megépülne a vonal , Tatabányáról is biztos sokan utaznának Fehérvárra, vagy például a Balatonra vonattal .és nem a túl zsúfolt busszal .Meg szerintem nemcsak a személyforgalom miatt lenne jelentősége ha megépülne a vasút ,
|
|
Bucsu
András, 2008.08.20 17:58.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Derék munkát végzett a fórumostárs, aki végigfényképezte a múltbéli vonalunk állomásait. Érdekes módon, Ausztria területén egészen Rohoncig még létezik a vasút, de nem tudom mire használják, egyáltalán jár-e rajta valami, mivel személyforgalom csak Felsőőrig történik rajta. Nálunk az utolsó métereket a vonalból Szombathelyen, a Söptei úti vasúti átjáróban idén májusban szedték fel. Ami még érdekes, a Google Maps oldalain, a műholdképeken jól nyomonkövethető a vonalvezetés, aki tudja, hol kell keresni, megtalálja egészen a határig.
|
|
Ferihegy
pezsman, 2008.08.20 17:16.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én is így hittem, de az van kiírva, hogy jegyvásárlási lehetőség bent az irodában, nyitvatartási időn kívül a jegyet pótdíjazás nélkül a jegyvizsgáló állítja ki. De én níitvatartási időn belül mentem arra... Amúgy ez így szabályos lenne, ha megbűntetne? Mert van is, meg nincs is jegykiadás...
|
|
Ferihegy
Adani, 2008.08.20 16:11.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én ugyan nem mennék vissza és nem is kell, hiszen mivel itt a megállóban nincs jegykiadás teljesen jogosan szállsz fel jegy nélkül és a kalauz köteles adni külön pótdíj nélkül, elvégre a megállóban jegyváltásra nincs lehetőség.
|
|
Cegléd
raps, 2008.08.19 21:11.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia! Ajánlom a www.kisvasut.hu weboldalt. Ott biztosan tudják a kollégák a választ, sőt még az is lehet hogy képek vannak a vonalról...
|
|
Cegléd
attis, 2008.08.19 20:19.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
SZIASZTOK! Innen indult a kisvonat Tiszajenő felé, ez1970 körül szűnt meg. Volt a városon át Hantházára normál nyomtávú vonal is. ez 1979-ben szűnt meg. Milyen tpusú mozdony és személy kocsi közlekedett ezen 141-ES vonalon? Jó lenne archiv és mostani kép ezekröl is ,no meg a kerekegyházi vonalról is.
|
|
Erdősmecske
Tshuhash, 2008.08.19 18:39.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, a bányászat újraindult az állomással szembeni bányában, de kizárólag kamionnal szállítják a kitermelt követ.
|
|
Miskolc-Gömöri
raps, 2008.08.19 17:09.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gömöri váróterem.
|
|
|
Miskolc-Gömöri
raps, 2008.08.19 17:06.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igazi "Gömöris" hangulat.........
|
|
|
Miskolc-Gömöri
raps, 2008.08.19 17:03.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Tiszai felöli végen lévő II. őrhely.
|
|
|
Miskolc-Gömöri
raps, 2008.08.19 17:00.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miskolc Gömöri Pályaudvar.....
|
|
|
Szedres
Halmosi Tímea, 2008.08.19 05:28.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Most pár perce találtam meg ezt az oldalt. Valamilyen szinten érint a téma, mert itt laktunk 1976-1979 között a vasútállomás túloldalán a sorompó mellett, ahol egy kis házikó állt...régen, sajnos már lebontották, már régen...
|
|