Rábahíd
alexejevics, 2008.08.27 23:17.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha valakit esetleg érdekel...
http://www.hircity.hu/cgi-bin/hircity/index.cgi?view=ck&tID=609&nID=25435&nyelv=hu
|
|
Bölcske
alexejevics, 2008.08.27 23:14.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapelőtt ismét jártam az állomáson, ezúttal vonattal. Az épület még mindig áll, de a tető és az oromfalak már nincsenek meg. Nem egészen értem a dolgot. Így garantáltan össze fog dőlni az épület nemsokára. Vagy bontsák le teljesen, vagy rakjanak rá új tetőt...
|
|
Kárász-Köblény
Gábor15, 2008.08.27 21:01.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eltünt a felvételiépületről a helységnév tábla!Legalábbis úgy láttam!
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.08.27 20:45.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon feltámad az állomás teherforgalma?
Ma reggel és tegnap is gabonát és egyéb mezőgazdasági növényeket pakoltak az 1. vágányon.
Remélem nem lesznek sokáig üresek a vágányok (teherfotgalom).
|
|
Kastély (Nagycenk)
Gery, 2008.08.27 20:23.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kastély állomás
|
|
|
Nádtelep
Gery, 2008.08.27 20:21.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csapórudas sorompó
|
|
|
Nádtelep
Gery, 2008.08.27 20:20.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nádtelep
|
|
|
Fertőboz-Múzeumvasút
Gery, 2008.08.27 20:18.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasúti jármúveket át lehet pakolni nagyvasúti kocsira is.
|
|
|
Fertőboz-Múzeumvasút
Gery, 2008.08.27 20:17.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fűtőház
|
|
|
Nick-Rábahíd
András, 2008.08.27 16:01.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erről a megállóról és az egész felszámolt vasútvonal 2004. nyári állapotáról kiváló fényképes beszámoló olvasható itt : http://gmarc.freeweb.hu/elveszett/fhev/fhev.html
|
|
Bucsu
András, 2008.08.27 15:34.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek szerint felszántották, mezőgazdasági művelés alá vonták a közlekedési emlékhelytől a határig terjedő egykori nyomvonalat.
Ilyenre egyébként van máshol is példa, hogy teljesen eltüntették egy korábbi vasútvonal töltését: Hegyfalutól, ha Csorna felé utazunk, bal felé fordult el 1974-ig a Bük-Répcevis felé menő vasútvonal. Az már évtizedek óta szántóföld, semmi nem utal az egykori vasútra ( pedig de jól jönne manapság, amikor Bükfürdő Európa-hírű fürdőhellyé fejlődött ). A régi vasút nyomvonala egyébiránt a mostani büki gyógyfürdő mellett ment, ott az egykori közúti - vasúti kereszteződés púpja a gyógyfürdőhöz vezető úton még kivehető, ha valaki tudja, hol kell keresni.
|
|
Drávatamási
pezsman, 2008.08.27 15:03.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem el kéne számoltatni azokat, akik hagyták így lepusztulni ezt a -közhellyel élve- szebb napokat is látott vonalat. Elképesztő, mi megy itt már elég sok ideje... És hát ami a dél-dunántúli régiót illeti, főleg Somogy megye déli részét, az maga a katasztrófa... A háborúban elpusztult a barcsi Dráva-híd, aztán megszűntették Nagyatád, majd Kaposvár felé is a vasutat Barcsról. Mindenki hibás lépésnek tartja ezt, de nem tanultak belőle, mert ezt a vonalat is bezárták... SZÉGYEN!
|
|
Nádtelep
Petrás Bence, 2008.08.27 13:18.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nádtelep mh.
2007. 05. 26.
|
|
|
Kastély (Nagycenk)
Petrás Bence, 2008.08.27 13:15.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás
2007. 05. 26-án.
|
|
|
Bucsu
oli_b, 2008.08.27 11:47.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi Jánosnak a történeti kiegészítéseket.
Igen, a Nagyszentmihályhoz feltöltött fotóimon a mozdony oldalán olvasható a Südburgenlandische Regionalbahn felirat.
Andrásnak:
A töltés Szombathelytől Bucsuig teljesen megvan. Ahol sokat kellett tölteni, ott nagyon megvan. Ahol nem kellett nagyon tölteni, ott mezei út formájában van meg.
Csak 1-2 helyen van eldózerolva, ahol a modern kori útépítések, elkerülőút-építések miatt szétnyomták, betemették, ráépítettek, stb.
Az emlékhelyen megvan egy 10 méteres pályaszakasz múzeális jelleggel.
Az emlékhelytől Szombathely fele is simán kivehető a töltés.
Az emlékhelytől a határ felé viszont abszolúte semmi nyom, ugyanis a domborzat pont emelkedik abba az irányba, tehát tölteni nem igazán kellett, illetve mezőgazdasági terület van abban az irányban, és be van szántva az egész. Úgyhogy Bucsutól a határig nem nagyon van meg.
Rohonctól a határig viszont valóban megvan a töltés nyoma, részint mezei útként használva.
|
|
Középrigóc
Hentes, 2008.08.26 23:47.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2008-04-06.
Kínkeservesen jutottunk el Középrigócra a pálya bejárása során. A 62-es sorsa Zádor és Középrigóc között gyakorlatilag megpecsételődött.
A képen egy csörgős Intercity lassít Középrigóc állomáson.
|
|
|
Drávatamási
Hentes, 2008.08.26 23:35.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésének ideje: 2008-04-06. A vonal innentől Középrigócig már alig járható. A hatos út környékén gyakorlatilag nincs már heveder és síncsavar. A sínek meglétének ideje még néhány hónap, de megkockáztatom, hogy egy év múlva itt már nem beszélhetünk vasútról. Érdekes sztori:
Tavaly egy alkalommal Kétújfalun tettük fel a hajtányt és előtte tankoltunk a helyi benzinkútnál. Kérdezem a benzinkutast, hogy tud-e Kétújfalu és Középrigóc között valamelyik faluban szálláshelyet. A kutas egy drávatamási címet adott. Kérdem tőle, ha leszálok Drávatamásiban a vonatról jobbra vagy balra kell indulnom? Nem, a vonat nem jár, nem tudok oda vonattal menni. De, mi lenne ha mégis, erősködtem. De nem, oda vasúton nem lehet eljutni, nincs vonat és a sínek is hiányoznak már több helyen, köti az ebet a karóhoz a kútkezelő. Jó-jó értem, de ha valahogy mégis vasúton mennék, jobbra-vagy balra kell mennem Drávatamásiba??? Kezdtem türelmetlen lenni. Balra! hangzott az értetlenkedő válasz...
Gyönyörű volt Drávatamási után a fenyves erdőben futó vonal. Kár érte!
|
|
|
Kastélyosdombó
Hentes, 2008.08.26 23:17.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme egy másik kép 2006-05-12 -ről.
Az épület belülről. Az asztali telefonok akkor még működtek és időnként jelentett is az idős hölgy.
|
|
|
Kastélyosdombó
Hentes, 2008.08.26 23:09.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésének az ideje: 2005-05-12.
A néni nagyon rendben tartotta az állomást. Igen állomás, mert régen voltak kitérők és komoly teherforgalom is volt. Főleg mezőgazdasági szállítás folyt.
Én a nénivel 2006-novemberében találkoztam újra személyesen. Legutolsó ottjártamkor (2008-04-06) az épület ugyanúgy rendben volt, szépen karbantartva a sok virágágyás. Úgy tűnt minden rendben, bár sokáig kiabáltam a Néni nem jött elő. A csatolt képen a fia képét mutatja a Néni aki a Mávnál külkapcsolatokkal foglalkozik. (állítólag)
|
|
|
Zádor
Hentes, 2008.08.26 22:56.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2008-04-06
Szépen rendben van tartva az állomás, bár nem lakják.
|
|
|
Szörény
Hentes, 2008.08.26 22:45.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép készítésnek ideje: 2008-04-06
A vonal hajtánnyal vagy PVG-vel Zádorig még éppen járható.
|
|
|
Bucsu
András, 2008.08.26 19:41.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen érdekes dolgokat mond az előző hozzászólás. Ezek szerint Bucsu megállóhely úgy üzemelt, mint ma Kőrösnagyharsány. Akkor persze nem voltak még BZ-k, legfeljebb csak Ab motorok. Körösnagyharsány is csak egy megállóhely, a trianoni rabló határrendezés csinált belőle végállomást. Oda bejár a BZ, majd a vezető úr átmegy a másik vezetőállásba és megy vissza.
Ha a Google Maps műholdas képét megnézzük, Bucsu községtől a vasútvonal délnyugati irányban, a falutól elég messze lépte át a határt. A jelenlegi közlekedési emlékhely elég távol esik a falutól. Azt lenne még érdemes egy közelben lakó fórumozónak megnéznie, hogy a közlekedési emlékhely és a határ között fellelhető-e bármi nyom, vagy maradvány a régi vasútvonalból. Osztrák oldalon a sínek megszüntével, Rohonc után még jó ideig kivehető a töltés, feltételezem jelenleg mezei útnak használják azt is.
|
|
Bucsu
Németh János, 2008.08.26 19:04.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány adalék a vonal történetéhez:
1. A szombathelyi Perint-hidat a menekülő németek robbantották fel 1945-ben, helyreállításakor az eredeti híd szétroncsolódott és használhatatlan nyugati oldalát le kellett vágni, azt egy ideiglenes darabbal pótolták, így üzemelt 1960-ig.
2. Bucsu megállóhely volt és a domborzati viszonyok miatt ott helyezkedett el, ahol a mostani közlekedési emlékhely található. Sajnos a trianoni békeszerződés utáni új határvonalat megrajzoló kéz gazdája tudatosan ügyelt arra, hogy az új határvonal a vasútvonalakat a lehető legrosszabb, magyar részről leghasználhatatlanabb helyeken vágja ketté. Ezért a határátmenet 1948-as megszűnése után magyar oldalon a mozdonyvontatású szerelvények Torony állomástól Bucsu megállóhelyig toltmenetben közlekedtek az 1960-as felszámolásig.
3. A Südburgenlandische Regionalbahn nevű osztrák magánvasút kettő darab M31-es sorozatú dízelmozdonyt vásárolt a MÁV-tól, továbbá az egykori Bécs-Pozsony HÉV harmadosztályú, jellegzetes barna-fehér festésű személykocsijait használta a Felsőőr és Rohonc közötti közlekedésre.
|
|
Miskolc-Tiszai
raps, 2008.08.25 22:14.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
VII. sz. őrhely. Háttérben a Dominó.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
raps, 2008.08.25 22:07.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A IX. sz őrhely naplementében.....
|
|
|
Sopron
Central, 2008.08.25 22:06.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Naplemente a Fertőboz felőli bejárati jelzőnél.
|
|
|
Miskolc-Tiszai
raps, 2008.08.25 22:01.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
V. sz. őrhely
|
|
|
Sajószöged
raps, 2008.08.25 21:58.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lepusztított esőbeálló.....
|
|
|
Miskolc-Tiszai
raps, 2008.08.25 21:53.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miskolc Tiszai és a Rendező. A kép a miskolci forgalmi irodában látható eredeti méretben.
|
|
|
Miskolc-Rendező pu.
raps, 2008.08.25 21:48.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Beérkezett a szerelvény a Rendezőbe......
|
|
|