Vizslás
b.balazs, 2008.07.12 19:14.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
előtérben az átkelőhely, a háttérben pedig Vizslás-Újlak házai
|
|
|
Vizslás
b.balazs, 2008.07.12 19:12.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az átkelőhely a fénysorompóval. itt jópár évvel ezelőtt egyébként hagyományos sorompó is volt az út teljes szélességében.
|
|
|
Vizslás
b.balazs, 2008.07.12 19:08.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"váróterem"...
|
|
|
Vizslás
b.balazs, 2008.07.12 19:06.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a peron, illetve kilátás Salgótarján felé
|
|
|
Vizslás
b.balazs, 2008.07.12 19:00.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az épület kicsit közelebbről
|
|
|
Vizslás
b.balazs, 2008.07.12 18:59.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hatvan felé...
|
|
|
Vizslás
b.balazs, 2008.07.12 18:57.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
fénysorompó
|
|
|
Vizslás
b.balazs, 2008.07.12 18:54.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az megállóhely épülete
|
|
|
Vizslás
b.balazs, 2008.07.12 18:50.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
régebbi kép nincs nekem sem, de néhány újabbat mellékelek most.
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 11:02.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállót elhagyva kígyózik a vágány a deltakiágazás felé.
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 11:00.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remot Szergej halad el a zalaegerszegi delta irányába.
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 10:56.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nádfedeles házak a falumúzeumban a megálló közvetlen szomszédságában.
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 10:53.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon hangulatos.
A peron utáni útátjáró a város felől a szomszédos falumúzeumhoz vezet balra.
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 10:50.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bzmot a megállóban
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 10:47.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tábla a tartálykocsin.
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 10:46.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A már említett tartálykocsi, mely elképzelhető, hogy a közvetlen közelben lévő Olajipari Múzeum tárlatát bővíti.
Ez a vágány egykor valószínűleg egy kihúzóvágány volt, mely a megállóban csatlakozott az átmenő fővágányhoz.
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 10:42.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szintén Zalaegerszeg felé nézünk.
A távolban még épp látható a várost északról elkerülő deltavágány bejárati jelzőjének előjelzője.
|
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 10:38.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló képe Zalaegerszeg felé tekintve. A megálló épületének felénk közelebb eső végében van egy váróhelység, melyben a jegykiadó ablakot már befalazták.
|
|
|
Kémes
Gábor15, 2008.07.12 10:38.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen az épületen látszik a legjobban az idők múlása a vonalon!
Nagyon botzalmas kinézetet nyujt!
Majdnem utoléri Vértesacsát!
Csak annak inkább hasonlít a külseje 1 HÉV épületre mint ez!:'-(
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Tolvaj Árpád, 2008.07.12 10:35.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóból Andráshida (Bajánsenye) felé tekintve.
A távolban látható tartálykocsi egy mindkét végén lezárt vágányon árválkodik. Múzeális darab.
|
|
|
Csörög
Pantali Sándor, 2008.07.11 21:31.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csörögi vasútállomás 2004. P. S.
|
|
|
Csörög
Pantali Sándor, 2008.07.11 21:27.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 2007 októberében eltűnt, 24 óra alatt a föld színével tették egyenlővé. Ma gaz lepi be a helyét. 2004-ben már romos volt, de még mindig szívesen festettem róla képet. Én sajnálom, hogy nincs. Amikor megláttam, hogy nincs többé, akkor görcsbe állt a gyomrom. P. S.
|
|
|
Ózd
raps, 2008.07.11 19:31.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És még egy érdekesség: Ózd állomáson azt hogy gyári vagy MÁV-os szerelvénynek itegetett a tolatásvezető vagy a kocsirendező onnan lehetett tudni, hogy a MÁV-oskoknak a szokásos sárga, míg a gyári gépeknek vörös zászlóval integettek a félreértések elkerülése végett.....
|
|
Ózd
raps, 2008.07.11 19:28.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
akkor egy kis adalék: Az ÓKÜ ( Ózdi Kohászati Üzemek ) teljes vasúthálózatának hossza az 1996-97-es felújítások előtt: 53 km volt. Felójítás útán: 7 km.
Anno még a rendszerváltás előtt volt egy hírhedt 3-4 vágányból álló kis pályaudvar is Hétesen.... A rendszerváltást követően a hétesiek - akik magukénak érezték az egész állomást, és munkájukat megélhetésüket elvesztették - felszedték azt önkényesen..... Ma talán még romjai találhatók a valamikor csodaszép virágos kis pályaudvarnak is....
|
|
Bánréve
raps, 2008.07.11 19:19.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igazából csak érintőlegesen tartozik a Bánrévei állomáshoz, de annak idején a bánréve-Pogonyipuszta közti szakaszon volt egy delta. Ezt azok a gépek, szerelvények használhatták akiknek nem volt kedve bemenni Ózdról jövet Bánrévére ( és körbejárni .... ) 1996-ban amikor a Putnok-Bánréve-Ózd szakaszt teljesen felújították, döntöttek a delta felszedéséről. Ekkor még utolsóként TVG-vel engedtek át rajta minket.... Kísérteties volt...... Volt persze egy bakterház is ahonnan a delta forgalmát irányítani lehetett, igaz azt az utolsó időkben már nem használhatta senki. Amikor a deltát felszedték megszűnt a bakterház is. Szétszedték, a PGF dolgozói ami csak mozdítható volt, elhordták....... De a legemlékezetesebb kép az volt, amikor az ott szolgálatot teljesítő váltóőr - a kiszedett váltókat ölelgetve - zokogott.... Ez 1997-98 ban történt....
|
|
Budapest-Zugló
dávid, 2008.07.11 18:18.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
6-7 perc a 7-es busz
|
|
Balatonfőkajár
Rácz Gergely, 2008.07.11 07:48.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap kutattam a MÁV központi irattárában, és érdekes dologra akadtam Balatonfőkajárral kapcsolatban:
Itt eredetileg egy HÉV-szabványterv szerinti III. osztályú épület állt! Olyan, mint például Papkeszin, Fürgeden vagy Dalmandon!
|
|
Ózd alsó
raps, 2008.07.10 19:30.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor itt jegyezném meg hogy, a tisztelt kolléga emlékeiben Ózd-Külső élhet még. Valamikor volt egy Ózd-Külső nevű rendezője is Ózdnak. Itt tartották azt a temérdek vagont ami nem fért be a gyári vágányokra..... 1989-ben egy teljesen vadonatúj 2 szintes épületet kapott Ózd-Külső, amit 8 hónap múlva - a rebndszerváltás bekövetkeztével - felrobbantottak.... Az Ózd-Külsői állomás pedig véglegesen 1996-97-ben tűnt el a föld színéről.....
|
|
Sellye
Lennon15, 2008.07.10 14:14.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap a a 10:55-kor induló Sellyei vonat tele volt,állni is kellett, mert nem volt hely!
Nagy a kihasználtság, a pálya is jó.
Bár még mindig kérdéses a vonal sorsa, de reméljük megmarad! Ide nem járnak Md-k, csak Bz-k. Sellyén nagyon szép, tiszta állomás van. Ez Szentlőrincről már nem mondható el!:-( Ha a 61-es megszűnik Sellyének kampec meg az egész Ormánságnak is. A vasút kell ide! Sellyén van jegykiadás is. Kár lenne veszni hagyni ezt a gyönyörű állomást.
|
|
Királd
Gabi, 2008.07.10 11:16.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap vonatot stoppoltam!!! Ugyanis Upponyból busszal mentem Királdra, de az késett, s mire az állomásra ért, a BZ már elhagyta azt. Így a busz Letett a következő útátjárónál, ahol leintettem a Putnokra tartó vonatot:)
|
|