Pereszteg
Gene, 2007.07.29 21:15.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pereszteg, 2007.07.16.
|
|
|
Pusztaszentmihályfa
Face, 2007.07.29 17:39.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szomorú, hogy ennyire foglalkoznak a magyar mellékvonalakkal.
|
|
Tápiószecső
Németh Mihály, 2007.07.29 12:39.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tápiószecső állomásról küldök képet, mert még nem találtam!
|
|
|
Rudnaykert
Utasinformátor, 2007.07.28 20:02.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, végülis Váchartyánnak 2 vasúti megállója is van, de a 77-es Vácrátót-Galgamácsa-Aszód mellékvonal Kisnémedi megállója tulajdonképpen még Váchartyán mellett van (akinek van Útinfó progija, nézze meg Váchartyán térképén), mert Kisnémedi jóvan több kilométerrel északabbra van egy dombon. Ezek után joggal mondhatjuk, hogy Váchartyánnak összesen három darab vasúti megállója is van, ahhoz képest, hogy egy kis falu.
|
|
Máriaudvar
Utasinformátor, 2007.07.28 19:49.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Vácrátót felőli végen a bal irányú kitérő egy volt laktanyába vezet. Ott állítólag főként üzemanyagokat esetleg még vegyianyagokat tároltak, tehát inkább egy katonai logisztikai állomás volt. Én három-négy évvel ezelőtt még láttam ott a kerítésen túl tartálykocsikat. Hogy csak ott felejtették vagy használják őket, nem tudom, de a katonai állomás a rendszerváltás után már nem üzemelt, az biztos. Az biztos, hogy pl az Aszód-Vácrátót kis szárnyvonalat kimondottan azért hozták létre, hogy elkerüljék Budapestet a Szovjetunió felől érkező vonatok, melyek nyugat felé tartottak. Vélhetően a Szovjetunióból szállítottak a katonai ide a támaszpontra üzemanyagokat vagy vegyi anyagokat.
|
|
Szob
Utasinformátor, 2007.07.28 19:26.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel határállomás, nagy ritkán előfodrulnak itt szlovák mozdonyok is, főleg az a nagyon furcsa kinézetű, 240-es számú, leginkább szovjet sci-fi filmeket idéző piros-sárga festésű állítólag speciális műanyag borítású mozdony, sőt, azt a pletykát is hallottam, hogy egyszer búvár is megfordult itt. Bár azt a napi pár darab nemzetközi vonatot skoda-mozdony hozza rendszeresen, de azok nem állnak meg itt.
|
|
Beremendi Cementmű
P, 2007.07.27 13:22.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, sajons itt is lopják. Jó pénzt hoz... Elvileg persze őrzik. Németországban viszont újjáélesztik a régebben megszűntetett mellékvonalakat. Lehet, hogy majd egy jobb időszakban itt is ez lesz? Állítólag újjáéleszteni egy vonalat sokkal drágább, mint megtartani. De talán sikerül, ha a nép akarja, talán...
|
|
Újszeged
Fekete Dani, 2007.07.26 10:26.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kétegyháza felé nézünk, nem sokkal a felvételi épület után. 2007. 06. 23.
|
|
|
Újszeged
Fekete Dani, 2007.07.26 10:22.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újszeged vége, az állomásra tekintünk vissza (Kétegyháza felé). A kép 2007. június 23-án készült.
|
|
|
Újszeged
Fekete Dani, 2007.07.26 10:19.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újszeged - állomásnak alig nevezhető, kétvágányos valamicske, a kétegyházi végében rugós kitérővel, megkönnyítendő a körüljárást (már amikor itt körüljárnak), szintén ebben a végében egyetlen MERÁFI-jelzőt helyeztek el. A két vágányt sajnos erősen benőtte a gaz. A kép 2007. június 23-án készült, 9.24-kor.
|
|
|
Győr GySEV
raaberbahner, 2007.07.25 15:47.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Győrszabadhegy állomással nem volt sosem összekötve. Stratégiai okoból épült Gyszh-re egy csonkavágány, amit sokáig szénrakodónak használtak, amely csonkavágányt viszonlag rövid idő alatt össze lehetett volna kötni a Győr-Gysev kihúzóvágányával, ha a gonosz imperialisták le találták volna bombázni Győr állomást, és így kerülni kellett volna erre.
|
|
Balassagyarmat
galervin93, 2007.07.25 12:11.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balassagyarmat állomás főbb adatai: Vágányzat: I. 321m Raktári rakodó/30m/
II. 375m Fővágányok (személy)
III. 375m (személy)
IV. 375m (személy)
V. 325m (személy)
VI. 262m (teher)
VII. 198m (teher)
VIII. 252m mérleg és rakodó vágány
IX. 210m rakodó csonka vágány
Vontatási vágányok:
X. 90m homlokrakodó
XI. 20m szertári lefejtő
XII. 50m műhelyi cstorna
XIII. 30m mosó/tisztító vágány
XIV. 30m
XV. 75m mosó vágány
XVI. 140m javítóvágány
Balassagyarmat állomást a három vonalszakasz felől nem biztosított fény. bejárati és előjelzők fedezik. A vonatok megállási helye céljából a IV. é V. vágány között megállás helye jelző van, melyek érvényesek a II. és V. vágányokra.
|
|
Balassagyarmat
galervin93, 2007.07.25 11:31.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balassagyarmat fontos mellékvonali csomópont. Itt találkoznak az Ipolytartnóc-Balassagyarmat(78), Vác-Balassagyarmat(75) és Aszód-Balassagyarmat(78) vasútvonalak. Személyforgalmára jellemző: Ipolytarnóc: napi 11 pár személyvonat
Vác: napi 11 pár személyvonat
Aszód: napi 12 pár személyvonat
Az állomáson így napi 68 személyvonat fordul meg.(Bz szerelvények)
Összeállításuk:
Bgy/Ipolytarnóc: Bzmot(1)
Bgy/Vác: Bzmot(1)+Bzx(2)
Bgy/Aszód: Bzmot(1)+Bzx(2)
Bgy/Aszód/Bp.Keleti:Bzmot(2)+Bzx(2)
Teherforgalom:
Bgy/Diósjenő/Romhány 1,3,5.
Bgy/Szécsény rendelésre 1,3,5.
Bgy/Nógrádkövesd/Aszód 1,3,5,7.
A tehervonatok Diósjenő/Romhány felé általában fás kocsikat visznek.
Szécsénybe csak fát visznek.
Aszódra tartálykocsi, fa, tőzeg(Romhány felől), kábel(Balassagyarmat Kábel Művek).
Teherforgalom ingadozó: volt olyan hét, hogy az egész állomásaon össz-vissz 4(!) kocsi fordult meg, de volt olyan is, hogy a tehervonat, mely 27 kocsiból állt, nem fért el az állomás leghosszabb vágányára, a 4.-re(375m).
|
|
Esztergom-Kertváros
Garamvölgyi Ádám, 2007.07.24 07:22.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy távlati kép az állomásról
|
|
|
Siklósi szőlők
lujdzsi, 2007.07.24 06:42.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De az örsök is hasonló módon futottak. (Pl.: Budaörs - Budaőrs stb.)
|
|
Toponár
lujdzsi, 2007.07.23 19:24.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet, hogy én vagyok logikátlan, de erre az "eltolásra" mi szükség volt?
|
|
Szendrőlád
Domi, 2007.07.23 09:23.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy másik kedves olvasónk, Magyari Magdolna a következőt írta nakünk Szendrőládról: A szendröladi vasúti epületet a vonal többi állomásával együtt 1996-ban a 100 eves evfordulóra felújították, majd rövid idön belül az enyészeté lett. 2007 április elején már az üveges beálló sem volt látható.
|
|
Pestszentlőrinc
Gyula, 2007.07.22 19:04.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pálya Kőbány-Kispest irányába.
|
|
|
Pestszentlőrinc
Gyula, 2007.07.22 19:04.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pálya Ferihegy irányába.
|
|
|
Pestszentlőrinc
Gyula, 2007.07.22 19:02.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy emléktábla a múltról...
|
|
|
Dunavecse
Bela, 2007.07.22 09:16.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem ez az az állomás, ahol az "Indul a bakterház" játszódik?
|
|
Dorog
Garamvölgyi Ádám, 2007.07.22 08:33.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép 2007.07.16-án készült.
|
|
|
Sajókaza
ZombiSat, 2007.07.20 23:27.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Érdekes, hogy a megállóhelyhez közelebb fekszik Sajóivánka, de mégis Sajókaza a névadó. Sajókaza az állomástól kb. 1 km-re található, a Sajó másik partján. Kivilágított, aszfaltút vezet oda. Ennek ellenére nem igazán biztonságos az út. Mivel a kazai busz-csatlakozás finoman szólva gyengén megoldott, így jobbára a gyaloglás lesz a sorsa az utazónak. (Kivéve, ha kocsival jönnek elibe, amint az a képen is látható.) Ami a közbiztonság erős hiányosságai miatt nem valami lelkesítő. Főleg ha egyedül van az ember... [...]
|
|
Újpest
ZombiSat, 2007.07.20 22:08.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
A töltés mellett megbújó kis házak még őrzik Újpest régi hangulatát, noha ma már nagyon leromlott állapotban vannak. Állítólag napjaik is meg vannak számlálva, hiszen a tervezett új közúti Duna-híd miatt le kell majd bontani ezeket. Sőt emiatt magas pontházakat is el kéne tüntetni a föld színéről. Kíváncsi vagyok, hogy az új híd (ha egyáltalán megépül) milyen hatással lesz a megállóhelyre. [...]
|
|
Kaposhomok
Bajnóczi Zsolt, 2007.07.19 22:56.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kaposhomok, 2007. július 19.
|
|
|
Agárd
Kenézy György, 2007.07.18 17:10.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közel van a Velence-tavi Vizisport iskola telephez. Internet címe www.vvsi.hu.
|
|
Tolna-Mözs
Ledneczki István, 2007.07.18 11:25.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás valóban 3 vágányos volt, peron nélkül, 2004 őszén építették át, a Tolna-Mözs - Szekszárd szakasz felújításával egyidőben. A magas peront az egykori 2. vágány helyére építették. Emlékeim szerint az iparvágány az 1. vágányból ágazik ki (már amennyiben a tolnai egykori szovjet laktanya felé irányuló iparvágányról beszélünk... a 2. vágányból az egykori Zöldért és Agrokémia felé irányuló iparvágányok ágaznak ki). A mai csonka mellett volt mégegy csonka vágány, ami az ÁFOR-telep mellé vezetett, a 80-as években itt mindig tartálykocsik álltak. Ezt is a 2004-es felújítás során bontották el, csakúgy, mint az egykori 2. vágányt. Valahol láttam róla térképet is, de szerencsére bennem még él az emlék is az egykori állomásról... A Szekszárd felőli be/kijárat ma már fényjelzős. Egyébként Szekszárd felé valóban állomásközi közlekedés van, viszont Nagydorog felé 2 térközre van osztva a vonal.
|
|
Vízvár
szmarika, 2007.07.17 21:28.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2006.03.06, 18.55-kor készítettem a képet ennek a Drápa partján álló gyönyörű településnek a vasútállomásáról. Mesés hely kirándulóknak, túristáknak:-)
|
|
|
Vác
Utasinformátor, 2007.07.17 14:32.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a MÁV vagy Vác városa még egy darab emléktáblát sem helyezett ki az állomáson annak emlékére, hogy itt volt az ország legelső vasútvonalának végállomása.
|
|
Dombay-tó
Kovács Gábor, 2007.07.17 10:35.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dombay tó megállóhely!
1997-óta erőteljesen leromlott az esőbeálló állapota!
2000-ben még jóállapotú volt!
Manapság csak idősebb emberek szállnak fel itt a Bz-re!
Sokan szoktak ide menni fürödni;horgászni;kikapcsolódni!
Képeel sajnos most se tudok szolgálni!:-(
|
|