alba
e-mail: zlatyibazant.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21065
2011.05.26 10:13.13
|
Szükséges a pálya állapotának felmérése, mivel Lovasberényig még járható. Évente egy-két alkalommal turistákat szállító személyvonat is közlekedik. Pár éve nyár elején a gyomírtó vonatot láttam Csalánál. De nagy csodát nem kell várni a vasúttal kapcsolatban...
|
|
2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21060
2011.05.25 18:58.59
|
Nagyon köszönöm. Ez jelentheti azt is, hogy valamit igazgatnak a pályán? Vagy egyszerűen csak el kellett juttatni néhány személyt Kisfaludra/Csalára/Pátkára/Lovasberénybe?
|
|
alba
e-mail: zlatyibazant.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21059
2011.05.25 18:00.34
|
Ez egy pályafenntartás által használt ún. UDJ (univerzális darus jármű). Alkalmas teherszállításra, vontatásra(200 t-ig), személyszállításra (8 fő).
|
|
2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21007
2011.05.13 17:01.26
|
Május 29. Kisfaludi vasúti átjáró. Ez milyen célt szolgáló gép?
|
|
|
Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20996
2011.05.10 16:12.53
|
Itt is lehetne egy szolgálati helyet felvenni, a Köfémnél van egy rendező állomás, illetve az iparvágány kiágazás a gyárba. Sajnos csak a vonali vágány, illetve a gyár vágánya használt a mellékvágányok évek óta használaton kívül vannak,benőtte őket a gaz, és a sok bokor.
|
|
Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20995
2011.05.10 16:10.28
|
Ma ismét jártam kint a vonalon, munka ügyben. Ma volt szállítás, Köfémnél állt kint egy Dácsia.
|
|
Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18867
2010.09.10 09:27.10
|
Tegnap jártam a vonal 471 + 00 - 482 + 00 szelvényében. Elég elhanyagolt a környezete sajnos. Vasúti jármű nem járt a pályán egy ideje sajnos.
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 16064
2010.02.14 14:23.44
|
Érdekességképpen...
Mivel a felüljárót nem a régi 7-es út nyomvonalán, hanem e mellé építették, azért a szintbeli kereszteződés mind a mai napig megvan, csak ma már mezőgazdasági útnak használják. Egy rögtönzött ábrán szemléltettem a helyzetet, ha érdekel valakit.
|
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 16061
2010.02.14 11:04.41
|
Nem vagyok ismerős a környéken, csak miközben kutattam Békés megyei vasutak után, találtam ezt a mondatot. Forrása:
http://www.locomotion.hu/vasuttortenelem/evfordulok_05_majus.htm
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 16059
2010.02.14 08:15.24
|
Oldalborda hozzászólásához:
Mai szemmel talán furcsának tűnhet ez a dolog, de valószínűleg arról van szó, hogy 1963-ban még nem létezett a Székesfehérvárt elhagyó 7-es főút vasúti felüljárója, melyen manapság észrevétlenül autózhatunk a 6-os vasútvonal felett. Kisfalud pedig akkor még Pákozdhoz tartozott, így egészen furcsa az előző mondat, hiszen a 7-es főút soha nem futott Pákozdon keresztül már csak a földrajzi fekvése miatt sem. De mivel akkor még Pákozdhoz tartozott Kisfalud és volt egy ma már nem létező szintbeli kereszteződés, ezért van/volt létjogosultsága ennek a kijelentésnek. 1963-ban volt értelme a mondatnak, de mai szemmel hirtelen én is elcsodálkoztam hogyan lenne lehetséges. Aztán persze rájöttem. Köszi ezt a mondatot, mert sokmindent az ember eszébe juttat, hogyan is volt ez lehetséges... ;-) Csak kiegészítésképpen ez a vasúti átjáró Pákozd állomás másik oldalán, a székesfehérvári oldalon volt valamikor...
|
|
Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
|
elfogadott hozzászólás 16055
2010.02.13 22:47.21
|
1963: Üzembe helyezik az első önműködő fénysorompót Pákozd mellett a 7. számú főúton.
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 15783
2010.02.03 19:20.20
|
Nem csak itt bontották el a sorompót. Elbontásra került Csala egykori mrh. sorompója és az egykori szovjet laktanya kiágazásánál lévő kettős fénysorompó szovjet laktanyába vezető része is.
A lovasberényit pedig már pár éve lebontották...
|
|
Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 15782
2010.02.03 17:59.33
|
A sorompót elbontották.
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7285
2008.10.19 21:40.09
|
Már elkészült állapotban.
|
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7284
2008.10.19 21:38.24
|
A kb. 1 éves képen az állomáshoz közel lévő közuti kereszteződésben még nyoma sincs a gyalogos és kerékpáros átjárónak.
|
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7283
2008.10.19 21:33.29
|
Az épület jelenlegi állapota,jelentősebb változás nélkül.Lakott az épület, a sinek felől nehezen megközelithető.
|
|
|
Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 2439
2008.01.23 15:21.01
|
Kisfalud, Csala és Börgönd is Pákozd része volt valamikor
|
|
Kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 1476
2007.10.13 20:33.59
|
Peron hozzászólásához:
A vonal megnyitásakor Kisfalud közigazgatásilag még nem létezett, sőt a közelben lévő Székesfehérvár-Öreghegy is bejebb húzódott a városközponthoz és ott is csak néhány présház volt. Ha a megnyitáskori állapotot nézzük akkor a ma valóban távolabb lévő Pákozd közelebb volt, mint Székesfehérvár.
|
|
Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1291
2007.09.15 11:20.26
|
Ez a megállóhely inkább Kisfaludhoz volt közelebb...
Hogy hogy akkor Pákozd nevet viseli, viselte?
Tud valaki erre magyarázatot?
Előre is köszönöm...
|
|