Aviator21
e-mail: retrofan177.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 32475
2020.03.09 20:35.47
|
A volt átjáró, 2019.03.15-én
|
|
|
JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 32303
2019.11.03 17:49.15
|
2019.10.19
|
|
|
Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25265
2012.11.02 21:06.24
|
A pályából már évek óta hiányoznak, de ha konkrétan az útátjáróban lévő sínekre gondolsz, akkor igen, teljesen eltűntek mindenestől.
|
|
lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 25257
2012.11.01 21:40.55
|
A sínek is elűntek?
|
|
Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25255
2012.11.01 19:34.59
|
Az idei évben felújították a Lovasberény Vereb műutat. Szélesítés, padka, árkok és új aszfaltréteg. A lényeg: ezzel együtt eltűnt az egykori verebi útátjáró táblával, korláttal és az egykori sorompótartóval együtt.
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19042
2010.09.22 13:39.16
|
"...A közlekedésben az 1885-ben megalakult Fejér vármegyei helyiérdekű vasúttársaság terve, a Székesfehérvár-Bicske vasútvonal létesítése eredményezett áttörést. A Bicskét a vármegyeszékhellyel összekötő vasúti pályatest megépítésével Vereb és térsége az ország gazdasági vérkeringésébe is hatékonyan bekapcsolódott. Fejér vármegye északkeleti vidékén a vasút 19 községet és közel félszáz külterületi lakott helyet érintett. A tervek közel másfél évtized múltával realizálódtak, a helyiérdekű vasút átadására ünnepélyes külsőségek közepette 1898. november 23-án került sor. A gazdasági fejlődés újabb állomásaként, 1909. szeptember 23-án „Vereb megálló" elnevezéssel - négyszáz koronás engedélydíj fejében - megnyitották a Bicske-Székesfehérvár vasútvonal új, személyszállításra alkalmas állomását, a községházától mintegy két és fél kilométernyi távolságra. A teherszállítást Lovasberényen keresztül oldották meg..."
Vitek Gábor: Vereb története
|
|
Róbert
e-mail: wartburgkombi13.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16484
2010.03.19 20:09.47
|
Köszönöm a segítséget tisztelt SoNa sokat segítettél
|
|
SoNa
e-mail: n.somay.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16480
2010.03.19 14:48.02
|
Kedves Róbert!
Én még csupán 15 éves vagyok és Baracskán lakom, és én is csak nemrég tudtam meg, hogy valamikor létezett ez a 6-os vonal amivel én is pont úgy vagyok, mint ön. Én is szerettem volna legalább egy részletét megmenteni az utókor számára, de aztán megtudtam, hogy a vasútvonal Felcsút és Vértesacsa közti szakaszát tavaly júniusban megvette a felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia és ők fel akarják újítani ezt a szakaszt az állomásépületekkel együtt és a vasútforgalmat is vissza akarják állítani, valamint ezen a szakaszon egy bicikliutat is terveznek a pálya mellé. További információkat itt talál: http://vertesacsa.blogspot.com/;
http://stop.hu/articles/article.php?id=518915
Remélem segíthettem és ha többet szeretne megtudni a vasútvonalról, vegye fel a kapcsolatot Zsohár Melinda újságírónővel, ő sokat tud e régi vasútról. Email címe: zsohar.melinda@fibermail.hu
Üdvözlettel: Somay Nándor
|
|
Róbert
e-mail: wartburgkombi13.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 16471
2010.03.18 12:37.59
|
Nemrég tévedtem az oldalra és olvastam kicsi falum állomásáról, sokat hallottam öregektől, szüleimtől az egykori megállóról a minap kilátogattam és nagyon lehangoló a látvány: az épület alapja van csak meg síneknek nyoma sincs és a szegény fenyőfát is eltüntették .Sokszor fel merül bennem, hogy mi lenne ha rendbe tenném egy kis részét, és legalább az alap, látszódna. Nemrég ugy hallottam , hogy ez a 6 os vonalat meg vette valami futball akadémia, de sajnos nem tudom ez mennyire igaz és hogy kinél kell érdeklődni , ha esetleg szeretném azt a részt kicsit rendbe rakni ,hogy ennyi legalább megmaradjon az utókor számára. Előre is köszönöm mindenki segítségét
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 13419
2009.08.31 22:04.13
|
Sinek,csavarok már nincsenek,csak az útátjáróban.A talpfák megtalálhatók.Háttérben a volt állomás helye.
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7572
2008.10.30 09:50.12
|
Maga a megállóhely helye.
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7571
2008.10.30 09:48.23
|
H jelű síncsavar válláig földben Vereb mh. területén.
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7570
2008.10.30 09:46.38
|
Maga az átjáró (2007. IX. 18.)
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7569
2008.10.30 09:45.08
|
A Volánbusz áthajt a legyőzött vasútvonalon...
|
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 5274
2008.07.16 07:19.23
|
Tisztelettel és talán érdekességképpen szeretnék hozzászólni az ujonnan felkerült egykori megállóhelyhez. Az útátjáró tulajdonképpen középen szelte át a megállóhelyet. Nem tudom mai szemmel ez nehezen képzelhető, de a megállóhely épülete - állomás hiányában nevezzük őrháznak - az útátjáró lovasberényi oldalában volt és valóban az ív külső oldalán, közvetlenül a nagy fenyőfa(fák) tövében, ahogy ez a régi képen is látható. A "felszállóhely" vagyis a konkrét megálló viszont az új képeken is látható megmaradt lámpaoszloppal a közúti átjáró másik oldalán a vértesacsai oldalban volt. Persze ezt ma már nehezen lehet elképzelni abban az "őserdőben" ami ma jellemzi...
Ezért is látszik a mai napig az útátjárónál az egykori sorompók helye mellett minden oldalon szigorúan elhelyezett korlát, ami nem dísz, mivel oszlopai egykori vasúti sínek, melyek nem mostanában kerültek elhelyezésre és külön érdekesség lehet a készítésük ideje...
Ha jól tudom talán a MÁV rendelkezett szabvánnyal az ehhez hasonló helyek korláttal történő védelméről, bár ebben nem vagyok 100%-ig biztos.
Az idősebbek szerint viszont gyönyörű megállóhely volt egykor.
|
|
Domján György
e-mail: domja.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 3188
2008.03.07 18:16.25
|
Az Emma orkán 2008. 03. 01-én a fenyőfát eltörte, kb 1,5 m magasságban.
|
|
Kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 1899
2007.12.08 20:10.56
|
Tegnap voltam errefelé, megálltam egy kicsit. A vágányokat az utolsó csavarral együtt felszedték. Már csak a talpfák és a korabeli betonaljak maradtak meg. Egyes talpfákban 1930-as 1939-es sínszegek. Van ahol nem is csavarral rögzítették a sínt, hanem sínszeggel. Kisérteties a látvány. Egyedül a megmaradt nagy fenyőfa utal arra, hol lehetett az egykori megállóhely. Ahol a fák vagy bokrok körbenőtték a sínszálakat, ott ki sem vágták a fát, hanem legágták a sínt a két végén és otthagytak belőle egy darabot.
|
|