lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28548
2014.08.21 22:03.42
|
A forgalmi iroda is tartogatott érdekességeket...
|
|
|
lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28547
2014.08.21 22:01.41
|
1993. január 2-án így nézett ki az állomásépület vágányok felőli oldala. Jó látható, hogy még a térvilágítási lámpa is a helyén volt ekkoriban.
|
|
|
lassujel
e-mail: year1984.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 28543
2014.08.21 12:10.14
|
1993. január 2.
|
|
|
Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26811
2013.07.15 07:16.50
|
Fábri Zoltán rendezésében 1977-ben forgatott (1978-ban bemutatott) Magyarok c. film végén látható az állomás, amint a vendégmunkás csoport hazaérkezik. Illetve innét is indulnak a férfiak a behívó kézhezvételét követően. (még látható a Székesfehérvár felőli őrház a váltócsoportnál)
http://www.youtube.com/watch?v=-H7pgAM92r4
43:00-tól és 48:11-től
|
|
dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26568
2013.05.13 17:17.12
|
Hát igen!Vagy akár bzmotot is indíthatnának lovasberényig.(napi,rendszeres szinten).
|
|
djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.hotmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26566
2013.05.13 13:08.55
|
A vonal megmaradt vágányzatát miért nem használják turisztikai célokra, konkrétabban mondjuk hajtányozásra?
|
|
dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26350
2013.04.13 22:26.03
|
Komlódy Dániel felvételén láthatjuk a vasútállomás áprilisi állapotát:
Tavaszi vasút-Vértesacsa-2013- youtube
|
|
dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26178
2013.03.19 09:51.09
|
Szerintem senki nem ilyen vasutat akar.Én meg csak próbáltam pozitívan gondolkodni.
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26176
2013.03.18 14:18.22
|
@dani 2013.03.01. 14:31.56
A legalább lesz az néhány vonatbaráton kívül nem jelent sok jós tenkinek. A falu határának egy részét leválasztja a vasútvonal, hiszen szintbeni átjáró nem nagyon épül majd. Állomás nem lesz, a vonatok csak átrobognak. A falubeliek része lesz a zaj, a felvert por, az építési forgalom, csak éppen a haszonból nem látnak semmit. Mert az a fuvarozóknál csapódik le gyorsabb fuvar formájában.
Nem ilyen vasútról ábrándozok.
|
|
dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26030
2013.03.01 14:31.56
|
Viszont legalább LESZ VASÚTJA A FALUNAK!!!De az is jó hogy lesz kiágazás fehérvár felé.És hátha lesz bzmot a vonalon acsáig.(persze ez csak elmélet)
|
|
QqriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
|
elfogadott hozzászólás 26016
2013.02.27 21:52.31
|
"A minap találtam ezt a cikket,érinti Vértesacsát is."
Maximum annyira, hogyha ez megépül, az új nyomvonal úgy keresztbe szeli a régi 6-os vonalat, hogy elméleti esély se lesz az újjáépítésére.
|
|
Soerli
e-mail: soerli.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 26012
2013.02.27 20:00.09
|
A minap találtam ezt a cikket,érinti Vértesacsát is.Hátha lenne belőle valami:
A kormány döntött a fővárosi, ún. V0-s vasútpálya megépítéséről - jelentette be a külkapcsolatokért felelős államtitkár.
Szijjártó Péter a kormányszóvivői tájékoztatón elmondta: a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is magába foglaló, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg, előreláthatólag 2017 végére. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal Tatabánya és Cegléd között épül, így a vasúti teherszállítmányok a jelenlegi 4-5 nap helyett egy nap alatt szelhetik majd át az országot - tette hozzá.
Az államtitkár közölte azt is, hogy a kormány még vizsgálja, a kínai fejlesztési bankkal kötött, legalább 1 milliárd eurós fejlesztési együttműködés forrásainak felhasználásával építik-e meg a beruházást, vagy előnyösebb lenne uniós forrásokból finanszírozni az építkezést. Hozzátette: amennyiben a kínai forrás segítségével készül el a beruházás, úgy 2014 tavaszán elkezdődhet a kivitelezés, tehát addigra el kell végezni a költségbecslést, a tervezést és engedélyezést, és 2017-re elkészülhet az útvonal.
Az államtitkár emlékeztetett: Magyarország egyik legnagyobb értéke a földrajzi elhelyezkedése, amelyből "hasznot kell húzni". Úgy fogalmazott: Magyarország a kelet-nyugati, illetve nyugat-keleti vasútszállítás tekintetében jelenleg versenyképtelen, az új beruházással "evidenssé kell tenni", hogy, ha valaki ezen a viszonylaton akar vasúton szállítani, az Magyarországon keresztül tegye.
Szijjártó Péter elmondta: a magyarországi vasúthálózat Budapest központú, ami a személyszállítás esetében érthető, de a teherszállítás szempontjából hátrány. Emlékeztetett: napközben nem lehet ráereszteni a tehervasúti szállítmányokat a túlterhelt Budapest környéki elővárosi útvonalakra, így a teherszállítmányok átlagos sebessége Magyarországon jelenleg óránként 3 kilométer.
Az államtitkár bejelentette: az új tehervasúti útvonal a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő 1-es vasúti főútvonalról Tatabánya-Szárligetnél ágazik majd le és Vértesboglár-Vértesacsa-Ercsi-Kiskunlacháza-Bugyi-Dabas útvonalon éri majd el a Budapestet Cegléddel és Nyíregyházával összekötő 100-as útvonalat. Az útvonalat "autópálya-szerűen" építik majd meg, így többek között Székesfehérvár, Pusztaszabolcs, Kecskemét és Szeged felé is lesz leágazás - tette hozzá.
Szijjártó Péter szerint a beruházás a magyarországi építőipar számára óriási lökést adhat, de a komáromi, tatabányai és szolnoki rendező-pályaudvarok megnövekedett forgalma is új munkahelyeket teremt.
Emlékeztetett: Magyarországon 1948 óta nem volt zöldmezős közforgalmú vasútépítés.
(Forrás: MTI) http://veddamagyart.info/gazdasag/5865-v0-budapestet-delrol-elkerulo-vasuti-korgyuru-epul
|
|
QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
|
elfogadott hozzászólás 24608
2012.08.02 17:39.32
|
Történt-e valami változás az állomás környékén az elmúlt 1 évben?
Mintha eredetileg az lett volna a terv, hogy Felcsút után ezt is felújítják.
|
|
2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20715
2011.03.22 06:18.43
|
Tegnap láttam, a hullámlemez-tető csakugyan rendkívül ideiglenes megoldásnak tűnik.
|
|
2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 20375
2011.02.16 06:57.34
|
A válasz tulajdonképpen igen. De az ügyvéd most ránk törné az ajtót, ugyanis jogilag a Felcsúti Puskás Labdarúgó Akadémia vette meg a Felcsút és Acsa közötti szakasszal együtt.
|
|
Kozma
e-mail: mavkerdezo.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 20374
2011.02.15 15:01.05
|
Ez az épület tényleg Orbáné?
"Az a híres pesti ember, az a Viktor akinek focicsapata van, na az vette meg, hogy vasutat csináljon"
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=518915&lstparts=1
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 19992
2011.01.19 14:57.43
|
Az állomásépület "új" tetőt kapott. Nem komplett tetőre kell gondolni, de az a hullámlemez amivel beborították az egész tetőszerkezetet egy darabig még megmenti az összeomlástól és a beázástól azt ami még maradt a belsejéből.
A semminél azért ez így is sokkal többet ér.
|
|
kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 19957
2011.01.15 14:49.44
|
Balogh Jóska megdicsőülése Vértesacsa vasútállomásán... :-)
http://www.youtube.com/watch?v=mwIKvW8aY9M
|
|
ISTI2000
e-mail: kingahardi.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 15862
2010.02.06 09:23.31
|
pedig jó kis épület volt.
|
|
Bódog Gábor
e-mail: bodog.gabor.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 12518
2009.07.23 15:20.29
|
A Vértesacsai vasútról itt pontosabb infó: http://vertesacsa.blogspot.com/
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12070
2009.06.18 19:11.16
|
Szerintem is valószínűbb ez.
|
|
Joxy
e-mail: jozsefsuveg.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 12030
2009.06.17 15:14.16
|
Hajtány pályaként hasznosítanák a vonal maradékát.
|
|
V43_1195 (Sereg János)
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12004
2009.06.16 09:36.32
|
Az állomásépület állaga sajnos egyre romlik...
A helyi közértben azt mondták, hogy valamiféle sportvállalkozás vette meg a vonalat (!), rendbe akarja hozatni és nosztalgiaüzemet szeretne működtetni.
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12003
2009.06.16 09:33.25
|
Az útátjáróból Vértesacsa felé tekintve.
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12002
2009.06.16 09:32.07
|
Az útátjáróból Vértesboglár felé tekintve.
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 12001
2009.06.16 09:30.54
|
Vágánymaradványok a vértesacsai horgásztó fölött kb. 1,5 km-rel.
|
|
|
Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 9498
2009.01.30 23:48.47
|
Ezt az épületet helyre lehetne még hozni! Gyimesbükkön is szörnyű állapotban volt az egykori román-magyar határon fekvő őrház, s szépen felújították! Bár az a CFR, ez meg a MÁV...
|
|
Ambrus
e-mail: leelambrus.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 9475
2009.01.30 17:03.28
|
Van egy 2007-es Magyarország térképem, azon be van rajzolva ez a vasútvonal szaggatott vonallal és az van fölé írva, hogy használaton kívül. Az állomások viszont már nincsenek bejelölve!
|
|
Hentes
e-mail: hentes2.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 8446
2008.12.16 22:16.46
|
Vértesacsa, ahol rengeteget dolgoztunk és mégis elveszett:
http://www.hentes.net/vasut/public/6/vertesacsa/vertesacsa.html
A kép készítésének ideje: 2005 október 23.
Vértesacsát átszelő vasút-főút kerszteződése előtt, háttérben a templommal.
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7567
2008.10.30 09:31.18
|
A jelzőről készült képen látható, hogy a természet visszahódítja a vasutat...
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7566
2008.10.30 09:29.25
|
...lámpaüveg tartójába (kulisszájába) belenőtt egy fa
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7565
2008.10.30 09:27.59
|
Vértesacsa Bicske felőli alak bejárati jelzője, amely arról híres, hogy...
|
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7288
2008.10.19 22:02.52
|
A kaputartó vasak sinekből készültek és egykor egy gondozott kertbe vezettek.
|
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7287
2008.10.19 22:00.04
|
A belső tér még lehangolóbb...
|
|
|
hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 7286
2008.10.19 21:57.52
|
Az sokak által nagyon kedvelt állomás ill. az épület mai állapota.
|
|
|
V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 5267
2008.07.15 16:21.56
|
Vértesacsa mrh. felvételi épülete 2008. július 8-án
|
|
|
alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
|
elfogadott hozzászólás 4937
2008.07.01 22:52.09
|
Gondolom a mélyen tisztelt MÁV-nál egy árva lélek sem érzi magát felelősnek az állomás pusztulásáért. Nyilván mindenki mindent jól csinált, ez a dolgok rendje.
|
|
Tóth Csaba
e-mail: csaba_t.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2441
2008.01.23 15:37.02
|
A lejjebb látható színes kép Hosszú Lajos felvétele.
Nem gond, ha a felvétel terjed, DE legyünk annyi tisztelettel a készítője előtt, hogy a nevét feltüntetjük!
Köszönettel
|
|
fcs
e-mail: faltuszcsaba.kukac.vipmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2414
2008.01.21 15:47.25
|
Kedves Marci55!
Szeretném megkérni, hogy a feltöltött képek mellé irja oda a hivatkozást, hogy honnan van vagy ki a kép szerzője. A sin-tér oldalát mi is ismerjük...
Köszönettel:
fcs
A vértesacsai utolsó vonat képei:
http://www.sin-ter.hu/topic.php?id=972
|
|
marci55
e-mail: zsir.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 2405
2008.01.21 13:28.33
|
Utolsó vonat 1987
|
|
|
Lex
e-mail: alexy87.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 2033
2007.12.26 21:50.04
|
Csatlakozok az előttem szólókhoz. Amit művelnek a vasútvonalakkal, az vicc. Vajon miért utaznak a vonatokon olyan kevesen (valójában a mért adatok az utasok létszámára vonatkozóan hamisak, mert direkt úgy csinálnak mindent, hogy a lehető legkevesebb utaslétszámot mérjék, hallottam ezekről!)? A kevés utas nem azt a reakciót kellene, hogy kiváltsa a "az éppen fölényben lévő kormánypártból" (inkább senkiháziak gyülekezete), hogy a vonalakat nem meg kell szüntetni, hanem a "nehezebb" utat választani és kicsit gondolkozni miért is van ez, megszüntetni a legegyszerűbb dolog. És ha veszteséges is a MÁV, akkor mi van, azért van az az Á betü a nevében, mert nem feltétlenül kell jövedelmezőnek lennie, és ha felismernék, hogy egy nagyobb ráfordítással egy bizonyos időn belül ismét fellendülne a közlekedés, nem a vasúton kell költségeket csökkenteni (csökkentsük az ogy-i képviselők fizetségét: mindenki kap nettó 200EFt-ot és semmi többet, autót sem, meg semmilyen támogatást sem - szerintem helyben agyvérzésben meghalnának)! Méghogy elavult a vasút? Akkor a többi nyugati ország nem normális, aki költ a vasútra? És az sem normális aki a kamion pótkocsiját több száz, vagy több ezer kilóméteren át vagonokon viteti? Na és mi van a környetszennyezéssel, inkább mindenki utazzon autóval (mert mi más ha nem környezetszennyezés a tömegközlekedés ellehetetlenítése, és azt sem értem hogy ez hogy nem jut senkinek az eszébe, minden ország lépéseket tesz a körny.szennyezés visszaszorítására Mo. is tesz lépéseket csak visszafelé, én ezt a vasútszétverést/körny.szennyezést nem engedném meg az Unió helyében)? Szerintem itt egyvalami elavult, a gondolkodásmód, mindig a legegyszerűbbet választják, nem gondolkoznak. Remélem hamarosan kiderül mekkora hülyeségeket csináltak (bár ez nem kérdés), bár akik ezeket az igen súlyos döntéseket meghozták, sok-sok család életét ellehetetlenítették, újjabb költségekbe verték az országot, mert egyszer ezeket a járatlan szakaszokat újra kell nyitni, röhögve fognak élni a sikkasztásokból teletömött zsebbükkel szarva arra amit tettek.
|
|
Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 1417
2007.10.07 14:42.51
|
Pedig a most megszűnt vonalakat kénytelenek lesznek megnyitni, mert egyre költségesebbé kezd válni a dolog. Vagy ha nem nyitják meg... arra az esetre töltöttem fel egy térképet Szany-Rábaszentandrás vasútállomásához egy vasúti térképet.
|
|
P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1411
2007.10.06 22:17.05
|
Ez teljesen igaz. Szerintem kéne alapítani valami mozgalmat a vasutak újraindításáért, vagy ilyesmi, kampányolni a vasút mellett, mert tényleg van rá igény. 68-ban bezártak néhány vonalat hamis indokokkal, a helyiek még most is szitkozódva említik ezt az intézkedést. A 84-es vonalon 2006-ban 35 volt az átlagos utasszám, ez a menetrendváltozás után 6-ra csökkent. Mert szétverték a menetrendet, nem biztosítottak csatlakozást, és az utasszámlálásokat pedig néhol vasárnap délben végezték. Március 3-a jó példa arra, hogy valójában mennyien szeretik ezeket a vonalakat. Bár a borzalmas menetrend miatt nem utaztak rajta sokan, mégis százak mentek el búcsúzni. Remélem nem végleg.
|
|
Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 1409
2007.10.06 18:13.16
|
Valóban Németországban megcsinálták? Ha Magyarországon megnyitnák az összes bezárt vonalat...egész nap vonatoznák :) Kihasználhatnám az arcképes igazolványom, és még autót se kéne vennem! Mehetnék lazán a nagyobb környező falvakba vonattal, pl. Vásárosmiske, Gérce, Kemenesszentmárton, Vönöck... Szerintem mások is szívesen utaznának vonattal, és biztos vagyok benn, hogy támogatná a többség az ötletem. De mit akarunk mi egyáltalán, ha még a meglevő vasútvonalainkat sem tudjuk megtartani? Rémálmaim vannak, hogy szedik fel a vasútvonalakat, de ez nem álom, hanem valóság! Egyre csak fogy a vasúthálózatunk. Az Orbán-kormány idején legalább újjáépítettek egy megszűnt vonalat, és biztosan folytatták volna a vasútépítést. De ez a mostani kormánnyal lehetetlen lenne. A szabad mozgás korlátozása jogba ütközik, mindenkinek van joga vonatozni, ahol van arra alkalmas vasúti pálya és igény. De ha már Vértesacsánál vagyunk: a hajtany.znet.hu-n láttam imént egy '98-as videót az állomásról. Még megvoltak a vágányok, végig járhatóak voltak az utátjárók is hajtánnyal. Ma már ez mind a múlté. Így múlik el a vasúthálózatunk. Pécs és Bátaszék, Lepsény és Dombóvár között vonatpótló autóbuszok közlekedtek. Most ezek is megszűntek. Egy vasútvonal abszolút végét jelenti ez. S már el is kezdődött a bontás a Pft és a tolvajok részéről is. A 2007-2008-as menetrend térképéről minden valószínűség szerint már le is kerülnek ezek a vonalak. Még a 2005-ösön pedig még rendes vonalként volt feltütetve Lepsény és Tamási között. Megnézhetné a Kóka a csodás alkotását (bár nem ő szüntette ezeket meg, de ő adta meg nekik az utólsó döfést). A magyar vasút elég színvonalas lenne ahhoz, hogy megtartsa, fejlessze, építse a vonalakat. Nincs háború, nincs tatárjárás, nem nyom el a Szovjetúnió, mégis szűnnek meg vonalak mondvacsinált indokkal. Holott megmenthetők lennének még a 30 éve megszűnt vonalak is, mégha némi nyomvonalmódosítással is. Az Őrségben is megcsinálták, máshol is sikerülne, lenne rá igény. Most azért nincs, mert sok a lassújel. Azért nem újítják fel, mert kevés az utas. De ha feljavítanák 60-80-asra, sok lenne az utas, sűríthetnék a járatokat, és bevétel lehetne belőle. De ha bezárják, azzal biztos, hogy nem lesz jövedelmezőbb. Különben is? Mi értelme a vonatpótló autóbusznak? Hogy addig nyugodtan szedhessék fel a síneket? A Bzmotornál már csak a kézihajtány gazdaságosabb. Szerencsére a 14 mellékvonalat nem tüntetik el. Egyenlőre. Kóka szerint a vasút elavult közlekedési forma, át kell adni a modernebb közlekedésnek. Tisztára, mint '68-ban. Ezzel szemben, a jövőt mutató Németországban a vasút a legfejlettebb közlekedés, még sincsenek anyagi gondjaik tőle. Épp ellenkezőleg. A rossz politika minden gondnak a gyökere. Sosem látott fejlesztések lehetnének, ha fordulna a kocka, ami bizony fordulni fog, de lehet, még én sem érem meg már. De 50 év is hosszú idő, biztosan a technológával együtt a vasút is fejlődik, hisz ez jövő, mindenki láthajta. Mipedig ugyebár, nem akarunk vissza felé fejlődni? Mert a busz az.
|
|
P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 1376
2007.10.02 19:41.10
|
Minél később indítják újra, annál többe fog kerülni. Németországban most nyitottak meg 1 csomó korábban bezárt vonalat, az utasszám többszörösen felülmúlja azt, amit vártak. Valakinek érdeke az, hogy az emberek a közutat választják.. tenni kéne ezellen.
|
|
Bolla András Cellbuborék
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
|
elfogadott hozzászólás 1370
2007.10.01 20:49.14
|
Pedig még megmenthető lenne a vonal, még megvan a töltés is, csak most kezdik lopni sajnos. Kár hogy végig kell néznünk a pusztulását. Még megmenthetnénk...
|
|