Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


906 Bicske-Székesfehérvár

Bicske (1)
Felcsút
Felcsút vasútállomás
Vértesboglár
Vértesacsa
Vereb
Lovasberény
Pátka
Csala
Pákozd
Székesfehérvár (20, 29, 30, 44, 45, 5)













Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Pátka

megszűnt állomás
906 Bicske-Székesfehérvár
 

Így lesz egy szép arányú, hangulatos állomásépületből, rideg, elcsúfított tömb...Pátka felvételi épületével különösen kegyetlen módon bántak el.
2006.02.26.
Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.26814° E18.510116° | N47° 16' 5.3" E18° 30' 36.41"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Pátka egykori felvételi épülete III.o -os HÉV épület, mely mára lakatlanul, gazdátlanul áll. Az eredeti szabványépületre már csak az épület tömege utal, csupaszra vakolt homlokzatán semmi sem maradt már meg az eredeti épület eleganciájából. Az ajtók, ablakok hiányoznak, némelyik helyét vasráccsal, fémlapokkal fedték el. Érdemes elgondolkodni, az egy témára született variációkon: végül is ez ugyanaz az épület, mint például Bakonybánk, Szügy, Toponár, Tiszavárkony, csak, hogy néhány példát említsünk.
Két vágánnyal rendelkezik az állomás, melyből a második az átmenő forgalmú, a sín szerencsére hiánytalan, de a kitérők már jó pár éve nem válthatók.


Linkek




2004.05.15 - Természetjárók különvonata Szfv-Pátka-Lovasberény




Szelvénykő 337
Megnyitás dátuma 1898.11.22.
Megszűnés dátuma 1979.05.26.

Képriportok, cikkek

Pátka
2014.01.30 06:18 - Szente-Varga Domonkos
Fotók dátuma:...









Régi képek - Pátka

Fejér vármegyét bemutató 30-as évekbeli könyvből fotóztam ki.
  Feltöltötte: Kovács Gergely



Képtár - Pátka

A Pátka közelében lévő elágazásnál álló romos őrházak Lovasberény felé.
Fotó: Somay Nándor
Dátum: 2011.04.02.
Pátka és Lovasberény közötti vasúti részlet. Ezen még nem látható a II. vh. után létesített szovjet katonai kiágazás. 1924-es térképrészlet.
Fotó: Katonka Krisztián
Pátka és Lovasberény közötti szovjet katonai elágazás. 1951-es katonai térképrészlet.
Fotó: Katonka Krisztián
Elképzelésem sincs, mire jó a pince. Belmagassága kb, 1,70 (én 1,87 vagyok...), nagyon nyirkos, területe alig 1,5 x 2. Fatárolás a nyirkosság miatt kizárva...
Fotó: Kovács Gergely
Dátum: 2013.03.20.
A pincelejáró régen ajtóra járt, ennk nyomai látszanak (sarokvas)
Fotó: Kovács Gergely
Dátum: 2013.03.20.
Egy számomra tisztázatlan rendeltetésű melléképület. Nyári konyha? Húsfüstölő? Fűtött kamra? Csirkenevelő?
Fotó: Kovács Gergely
Dátum: 2013.03.20.
A nagyszoba. A vakablak egykor ablak vagy ajtó lehetett? Itt alighanem leszakadt valaki a padlásról.
Fotó: Kovács Gergely
Dátum: 2013.03.20.
12. őrház, újjászületésre várva...
Fotó: Kovács Gergely
Dátum: 2013.03.20.
Átkandikál az őrház lyukas teteje, a falak masszívnak tűnnek.
Fotó: Kovács Gergely
Dátum: 2013.03.20.
Az őrház konyhája; a plafonon beázás nyomán látszik a leszakadni készülő plafon. Ez van a tetőlyuk alatt. Némi szemét, de nem vészes. Hátul a WC, ahonnan mindent kiszedtek, ezért nem is fotóztam le.
Fotó: Kovács Gergely
Dátum: 2013.03.20.
A 12. őrház kútja (víz van benne), a telek DNy-i sarkában
Fotó: Kovács Gergely
Dátum: 2013.03.20.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 34190
2023.12.06 11:41.20
Olyannyira itt, hogy van erről emléktábla is. Eredetileg egy kis gőzmozdonymakett mellett a Fehérvári út és a Vasút utca sarkán állt, de idén beljebb vitték a vasútállomás felé, most ott félúton álldogál.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 34189
2023.12.06 09:54.05
Itt forgatták 1983-ban a Te rongyos élet! című film állomásos jeleneteit.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32300
2019.11.03 17:45.30
2019.10.19

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28059
2014.04.22 15:10.49
Az őrház Ny felől nézve.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26338
2013.04.12 17:30.16
Az anyag részben a szelektívben, részben a pátkai lomtalanításon landolt.
Ez még csak partizánakció volt, a MÁV egyelőre nem sürög bérbeadás-ügyben.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26337
2013.04.12 17:28.51
12. őrház: takarítás után

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26336
2013.04.12 17:27.46
12. őrház: Takarítás előtt

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26192
2013.03.21 08:45.20
Mindenkinek szép napot!
A tegnapi szép időben megejtettem a fotózást, feltöltöttem őket, remélem majd meg is jelennek. Megvan a kút (tökéletes állapotban és vízzel, csak a lánc és a kerék hiányzik. A fő kérdésem azonban ez a melléképület. Mi a fene lehetett ez? Látom hogy maszek épület, de a kémény miatt totál meg vagyok keveredve... :D
A pince is különös, rémesen alacsony, nyirkos és pici. Jelen állapotában krumplitárolásra lenne csak alkalmas, ha ajtaja is lenne.
A képeken a hibák (fal felázása, leszakadt plafon) látszanak majd. Várok minden hozzászólást az alábbi témakörökben: besorolható -e valamilyen típusépületbe, hol lehetett átalakítás (a nagyszobai vakablak pl.).
Gergő

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26026
2013.02.28 17:34.50
Elsőként szeretnék én is sok szerencsét és kitartást kívánni a bérbevételi projekthez. Remélem nincs szemellenző rajtuk és hamar bérbe adják a kihasználatlan ingatlant.

Nem valószínű, hogy eredetileg régi HÉV épület lenne, hiszen az elágazást csak jóval a vonal megéülését követően alakították ki. Viszont annyi esélyed lehet - mivel az útátjáró régen is ott volt az őrház mellett - hogy egykor talán sorompóőrház lehetett. A máv-nál biztosan meg fogod tudni az építési idejét, ha sikerül a bérbeadás.
Kút is tartozik az ingatlanhoz, de meg kell keresni a nagy gazban, ha azóta nem temette be senki.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26025
2013.02.28 17:03.54
Alaposan körül fogok nézni...

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26024
2013.02.28 16:43.12
"Inkább a víz az, ami elkelne... "
Őrházi kút sincsen?

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26022
2013.02.28 12:05.50
Igen, az az. A következő a helyzet: ablakok kitörve, ajtó nincs, padlásfeljáró létra, padlásajtó és pinceajtó nincs, a palatető itt-ott hiányos. A legnagyobb gond az, hogy a padlásról valaki leszakadt a legnagyobb szobába, vagyis a padlón ott van pár kiló anyag, a plafonon ott meredeznek a törött deszkák. Közfalak tökéletesek, padló rendben van, a kis fürdőszobaszerű az eléggé leharcolva. A kémény jó. Elektromosság természetesen szétberhelve, de az nem is akkora létkérdés. Inkább a víz az, ami elkelne...
A melléképület jó állapotban, bár funkciója számomra homályos. Az a kis váltó- vagy sorompókezelő házikó van kritikus állapotban (ami előtt a filmen Sebes Andris a lámpát tisztogatja).
Tervezem, hogy jó alaposan megfotózom, mert az is érdekelne, hogy ez HÉV-típusú őrház -e megváltozott külsővel, vagy valami egyéb. Nem ígérem villámgyorsan, de 1 héten belül szerintem eljutok oda fényképezővel.

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26021
2013.02.28 11:13.11
Arról az őrházról van szó, ami Somay Nándor felvételén szerepel? Az a kép alapján valóban jó állapotban lévőnek mondható.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26018
2013.02.28 07:49.41
Petya!
Az a helyzet, hogy Fejér megyében lakom, ide köt a munkám, csak éppen nem érzem magam ide tartozónak. Amit a természetvédelemmel kapcsolatban írtam, az is ide köt. De az "otthon" az a Hortobágy.
Tehát itt nem arról van szó, hogy valahol leakasszak egy őrházat, hanem hogy a természetvédelmi elképzeléseimbe nagyon szépen belepasszol egy kis, autentikus, szép helyen levő épület, aminek a megmentése jelenleg nem tűnik lehetetlennek (fizikailag), mert jók a falak és nagyjából a tetőzet is. Ha ez befuccsol, akkor nem fogok más őrházat keresni.
A házon szerencsére nincs firka, de a festésre még visszatérünk, hálásan köszönöm.
Gergő

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26013
2013.02.27 21:19.16
Én is tiszántúli lennék, de eszembe nem jutna, ha egy őrházat vennék meg, hogy az ország másik felében vásároljak egyet...
Ettől függetlenül mindenképpen támogatom az elképzeléseidet, várom a friss híreket, és ha esetleg valamiben tudok segíteni, kérdezz rám!
Gondolom graffitit nem szeretnél az épületre, de egyebek festésében hátha segítségedre lehetek...

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26003
2013.02.27 06:57.09
Mindenkinek köszönöm a kedves szavakat. Ha Isten és a MÁV is úgy akarja, talán megszervezek itt egy afféle kalákában végzett munkát, mint az építkezések a 80-as években. Ha vannak itt az oldalon regisztrálva kőművességhez, épületasztalossághoz értők és egyéb ezermesterek, az nagy dolog lenne... Klasszikus Moldova-idézet: "Szerencsére Magyarországon minden barátunknak is van egy barátja, különben tíz percig nem lehetne kibírni."
Petya! Én nem vagyok pátkai (se fehérvári, mert tiszántúli volnék), viszont olvastam egy szociológiai jellegű riportot arról, hogy Szűzvár a senki földje, amiért Lovasberény és Pátka veszekszik, ha adót kell beszedni, de udvariasan a másikra hárítja az ilyen-olyan beruházások megtételét: az oda bevezető betonút olyan, mintha le lenne bombázva. Következésképpen lehet hogy a pátkai önkomzat nem törné össze magát az igyekezettől, de nem kerestem őket ez ügyben.
Amúgy az én fő célom elérésében (természeti területek megóvása) lesz szerepe e két településnek, hisz szeretném az őrház mellett is elfolyó Rovákja-patak völgyét is védetté nyilváníttatni, márpedig az a két falu közös ügye. A jövőben tehát még elébük kerülhet a kérdés, de szeretném azért civil szinten tartani.
Ailtontól kaptam magánban egy MÁV-típusú, kellően elfogadhatatlan szerződésmintát (Bánk), itt is köszönöm neki, hogy erre időben fel tudok készülni.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25995
2013.02.26 20:46.16
Mindenképpen dicséretes a törekvésed, az elszántságod, és tényleg a lehető legjobbat kívánom Neked! Én melletted állok... aztán ha harc, legyen harc, jöhet sajtó, média..
A helyi polgármester nem tud valamiben segíteni esetleg?

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25994
2013.02.26 18:54.24
A 2. levél tipikus MÁV-szokás: Előbb kapásból elutasítás, majd felettes/média emlegetése esetén elkezdenek dolgozni is (utánanézünk/felülvizsgáljuk bla-bla). Mondjuk arra kíváncsi lennék, miért kell 70 nap arra, hogy eldöntse a MÁV Zrt. hogy kell-e neki szolgálati lakásnak az épület vagy nem (nyilvánvaló, hogy nem állnak sorban az épületért a vasutas családok.)
A bérleti szerződésnél azért figyelj nagyon oda, mert enyhén szólva előnytelen (magunk között erkölcstelen) a Vagyonkezelő formaszerződése (ingatlankezelési díj, egyoldalú (!) bérleti díj módosítás).

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25991
2013.02.26 15:30.20
Sok szerencsét!
Ha mindenki ilyen elhivatott lenne, nem így nézne ki a MÁV!

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25990
2013.02.26 13:10.41
A helyzet fokozódik. Levélváltásom őrház-ügyben:
"Tisztelt N.N.Úr!
Sajnálattal veszem az információt. Különösen fájó testközelből találkozni azzal a vasútbarát-körökben régóta sűrűn hangoztatott ténnyel, miszerint a magyar vasútnak a MÁV az egyik legengesztelhetetlenebb ellenfele. A száz éves vagy idősebb, igényes építészeti megoldásokkal megépített állomások, őrházak tucatjait szeretnék lelkes magyar vasútbarátok megvásárolni vagy bérbe venni, saját költségen (a MÁV helyett!!) felújítani, hogy a magyar ipar- és közlekedéstörténet eme tagjai régi fényükben pompázzanak.
És lehetséges ez? Nem! Azért nem, mert "utasítás van rá", hogy mondvacsinált indokokkal, bürokratikus, értelmetlen szabályokkal ezt megakadályozzák. Mivel ennek csakis az lehet a vége, hogy a gazdátlan, üresen tátongó épület összedől vagy legalábbis életveszélyessé válik, jöhet tehát a buldózer, hadd pusztuljon el egy újabb MÁV-épület!
Miért akadály az, hogy egy évek óta lakatlan, jelen állapotában tökéletesen lakhatatlan, szétlopkodott őrház rajta van a MÁV lakásállomány-listáján? Egy 1978 óta bezárt vonal mellett. Egy elágazásnál, amelyet 2012-ben megszüntettek, a vágányokat felszedték. Ahol a vasúti személyszállításnak egy 2009-es különvonat óta se híre, se hamva. Ahol a fénybiztosítást is andráskeresztre cserélték, hogy még kevesebb gond legyen. Miért akadály?
Mert nagyon egyszerű lenne egy tollvonással kivenni egy sor épületet erről a listáról, csak ezzel esetleg a MÁV beismerné, hogy (nem a MÁV, hanem a közvélemény számára) vasúttörténeti emlékeknek számító épületeinek felújítására sem kedve, sem affinitása nincs. Csak erről a boldogult emlékű vonalról említhetem a szétdózerolt csalai épületet, a verebi épületet, aminek nyoma sincs, a politikusi érdekkörök által egy vonalszakasszal együtt megvásárolt (nocsak!!) omladozó vértesacsai és a romjaiból csodálatosan felújított alcsút-felcsúti állomást...
Kérem, továbbítsa levelemet az illetékesek felé, én sem fogok másként tenni, levelezésünk kivonatát nevek nélkül elküldöm a helyi és az országos sajtónak.
Tisztelettel:"
És a tényleg meglepő válasz:
"Tisztelt Kovács Gergely Úr!
A 12. számú vasúti őrház bérbevételével kapcsolatban írt megkeresésére ismételten válaszolva tájékoztatjuk, hogy a korábbi állásfoglalásunkat felülvizsgáltuk, így a bérbeadással történő hasznosíthatóság lehetőségét a MÁV Zrt. szakágainak bevonásával megvizsgáljuk.
Amennyiben a MÁV Zrt. illetékes szakágai a bérbeadással történő hasznosításhoz hozzájárulásukat adják és minden jogi és műszaki feltétel adott, az őrház és a hozzá tartozó terület bérbevételére van lehetőség.
A MÁV Zrt. szakágakkal történő egyeztetések – mely minimum 70 napot vesz igénybe - eredményének függvényében tájékoztatjuk a bérbevételi lehetőségről és azok feltételeiről.
A bérbevétellel kapcsolatos további információkról Buzás Lajos ingatlan bérbeadási csoportvezető úrnál érdeklődhet (061-511-45-26).
Tisztelettel:"

Ez ugye még csak a lehetőség... amit tegnap este 0 %-nak éreztem, és ma reggel majdnem el is mentem az őrházhoz "elköszönni", az most elmozdult a nulláról.
Az ügy alakulásáról tanulságképpen folyamatosan beszámolok majd itt.
A tanulság egyelőre az, hogy az igazság kíméletlen közlése akár vezethet is valahova...

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25983
2013.02.25 13:04.41
És ez a helyzet 2013-ban...

"Tisztelt Kovács Gergely Károly Úr!
Köszönettel vettük a 2013. február 21-én e-mail útján érkezett, a Pátka és Lovasberény települések között elhelyezkedő őrház megvásárlásával kapcsolatban írt levelét.
Az Ön által megvásárolni kívánt épület a vasúti nyilvántartás szerint a "pátkai 12. számú vasúti őrház", mely a 811. számú országos közlekedési főút közelében, a már megszűnt Székesfehérvár - Lovasberény - Bicske vasútvonal 323. és 324. számú hektóméter szelvénykövei között, a szelvényes szerinti jobb oldalon, a vasúti vágányok közvetlen közelében, a több, mint 9 hektár nagyságú, Magyar Állam tulajdonában, MÁV Zrt. kezelésében, Lovasberény közigazgatási területén, külterületen, a Lovasberény 0116 helyrajzi számú ingatlan déli végén helyezkedik el.
- A MÁV Vagyonkezelő Zrt. a MÁV Zrt. megbízása alapján a vasúttársaság számára nélkülözhető, a vasútüzem számára nem szükséges, kizárólag a MÁV Zrt. tulajdonában lévő ingatlanok értékesítését végezheti.
- A 12. számú vasúti őrház a MÁV Zrt. lakásállományában szerepel.
- Az őrház széle és a vasúti vágányok közötti legkisebb távolság az Országos Vasúti Szabályzatban meghatározott védőtávolságnál kisebb.
A fenti indokok alapján az őrház és a hozzá tartozó földterület sajnos nem értékesíthető."
"Tisztelt Kovács Gergely Károly Úr!
Sajnos – a MÁV Zrt. utasítása értelmében - a bérbevételre sincs lehetőség, mivel az épület a MÁV Zrt. lakásállományában szerepel.
Üdvözlettel"

Lefordítva magyarra: majd csak összedől magától is, a fene kínlódjon vele.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25940
2013.02.21 17:24.31
Kedves Ailton!
Hálásan köszönöm!

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25934
2013.02.20 09:06.08
Az Ingatlangazdálkodási Igazgatóság (IGI) csak a fenntartásért felelős. Ha meg akarod venni/bérbe venni akkor a MÁV Vagyonkezelő Zrt-t keresd meg. (Ingatlanhasznosítási igazgató: Gyenes Tibor Tel: (1) 511-3275, E-mail: gyenest@mav.hu).

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25930
2013.02.19 17:58.51
Kedves vasútbarátok!
A kötetlen fórumban nem kaptam választ, úgyhogy itt ismét kérdezek.
Van annak bármilyen esélye, hogy a MÁV-tól a szűzvári ingatlant a düledező őrházzal és melléképülettel egy civil szervezet megvásárolja? Teljesen más okból tervezgetek egy természetvédelmi alapítványféleséget Szfvár-Pátka "hatósugárral", amelynek kipofozva csodálatos kis "vendégháza" (inkább jobb kifejezés a kulcsosház...) lenne ez. Voltam benne pár hete, a szegeket is kilopták a falból. A vasúttechnikai oktatófilm (Úgy értettem hogy vonat) hősének emlékére ez lenne a "Sebes Andris kulcsosház".
Vasútbarát részről lenne erre igény? Én elsősorban természetjárókra számítanék majd, de az itteni réteget is tárt kapukkal várná...
Írtam a MÁV ingatlangazdálkodási részlegének, nem kaptam választ. Hagyjam annyiban, felejtsem el, mert el van döntve, hogy majd összedől? Vagy nyomuljak?
Várom a választ...
Gergő

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 25052
2012.10.13 11:00.52
A szűzvári kitérőket (Pátka-Lovasberény közti iparvágány kiágazás), bontott beton aljakat raknak a helyére.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25051
2012.10.13 10:02.50
Volt a vonalon valamilyen munka: a sárga karbantartó gépek Pátkától Lovasberény felé dolgoztak 4 napja, tegnap pedig a csalai kereszteződésnél jött a gép Fehérvár felé: rozsdás sínszálakat hozott.
Van valakinek ötlete, hogy mit szedhettek fel? A pátkai vagy a szűzvári kitérőket? Esetleg csaK 1-2 szálat cseréltek?

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21929
2011.10.14 21:10.51
...még csak annyit. Igen valóban sínszeg97 kartács is említette, de mivel csak és kizárólag szovjet katonai meneteknek volt fenntartva, ezért még a magyar katonai térkép is csak annyit mutat, hogy ott a kiágazás, de sem megállót, sem megálló-rakodóhelyet nem jelez.

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21928
2011.10.14 21:02.55
Kedves Gergely! (Kuvik)
Véletlenül sem kívánom, hogy elnézést kérj! Bár nem néztem és nézegetem a ki- és elágazásokat, de véleményem szerint ahol soha nem volt a magyar utasforgalom számára jelentős vagy egyáltalán említésre méltó megálló, megálló-rakodóhely vagy állomás azt nem érdemes felvenni. Persze arról mehet a vita, hogy elméletben mi legyen a neve ennek a kiágazásnak, de a helyiek is Szűzvárnak hívták, sőt volt egy osztálytársam is aki ott lakott, az osztálynaplóban is Szűzvár-bányatelep vagy hasonló volt bejegyezve. Persze nem az említett őrháznál lakott, hanem az egykori bányatelepnél. A pátkai pedig számomra csak és kizárólag azért furcsa vagy más néven idegen, mert Pátka ha közelben is, de mégis távol van ettől a ponttól...
Az viszont kétségtelen, hogy vagy itt a pátkai vagy a lovasberényi oldalon tudjuk megvitatni ezt a témát.
Emlékszem annak idején M62-es szergejjel mentünk be az oroszokhoz és le kellett buknom a szergej vezérállásába hogy az orosz kiskatona ne vegyen észre ha felnéz.
Persze ez a pálya 1987-es felújítása után volt. Addig "dácsiák" jártak kiszolgáló menetként, leginkább az M43 1008-as, a fehérre festett mellső fényszórókeretével.

Melléklet: a felbontás napján készült kép.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 21926
2011.10.14 19:57.53
Kedves Kempelen!
Elnézést, már elküldtem a hozzászólást, amikor észrevettem, hogy az "általam" szóból elvitte a cica az m betűt. De maga a név nem az én ötletem, sinszeg97 2010. februárjában írta ezt az elnevezést, ami nekem gyüttment lévén megtetszett, kifejezőnek találtam.
Nem tudom, hogy Érd-elágazásnál volt-e valaha utasforgalom. ha igen, nem szóltam. Ha nem volt, akkor, mint a vonal egyik érdekes, jellegzetes pontjaként ez az őrház is felkerülhet(ne).

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21921
2011.10.13 19:53.05
Engedd meg, hogy egy régi 1951-es katonai térképrészlettel hozzájáruljak a témához. (amint engedélyezik az adminok fent lesz a feltöltött képek között) Mivel a térkép katonai, ezért látható rajta az elágazás. Sem megálló, sem megálló-rakodóhely, sem állomás nincs a kiágazásnál. Éppen ezért értek egyet azzal, hogy ne legyen külön jelölve, mert nem volt ott semmi ami a magyar lakosság szemszögéből bármilyen hasznos lehetett volna. Ami viszont tény, hogy ha akarunk róla beszélni kénytelenek vagyunk Pátka vagy Lovasberény oldalán véleményt cserélni erről, mert bár Pátkához vitathatatlanul közelebb van, ellenben soha nem tartozott oda.
A szűzvári elnevezést pedig a térképen is látható hegyről kapta, illetve volt ott még egy bánya a közelben pár lakóházzal.

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21920
2011.10.13 19:36.49
Kedves Kuvik,

Ki az az "általa" nevezett pátkai elágazás? Te nevezted el? Mert a hely neve Szűzvár, ha már pontosak akarunk lenni. minden lovasberényi és pátkai így hívja már évtizedek óta.
Ami 1,5 km-re van az állomástól, az miért nem a közelében van?
Ki írta hogy bármi is kiágazik az állomásból?
Ha pedig már előkerült a szó, azért nincs külön jelölve, mert soha nem volt hivatalosan megálló vagy állomás.
Azt a rakodóféleséget a szovjetek miatt biztosították és mint tudjuk abban az időben az ilyen helyek zártak voltak a nyilvánosságtól...
Amúgy értem én a jóindulatodat, csak még mindig nem esik le az 'általa'.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21919
2011.10.12 17:37.15
Nem teljesen pontos: nem a pátkai állomás közelében ágazik ki a most felszedett vágány, hanem az általa "pátkai elágazásnak" nevezett, a 811-es út melletti őrháznál. A tényleges állomás az elágazástól 1,5 km-re lehet ny-i irányban. Az állomástól nem ágazik ki mellékvonal.

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21815
2011.09.26 15:51.14
A pátkai állomás közelében fekvő, az egykori szovjet laktanyához vezető kiágazást felszedték teljes hosszában. Azaz éppen a napokban fejezik be teljesen a felszedését.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21052
2011.05.24 21:40.59
Abban az átkelőben, ahol a farakományos fotó készült, olyan vasúti átkelő figyelmeztető táblák vannak (piros ferde vonalak), amelyek nagyon frissnek tűnnek. Vagy korábban nem vettem észre, vagy a rendszeres szállítás miatt fontos lett a figyelmeztetés. Viszonylag gyakran hallok 2-3 km-re a vonaltól nyugatra vonattülköt, ami csak erről a vonalról jöhet.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20705
2011.03.20 13:24.01
Itt játszódik az őrháznál ez a mestermű is:
http://www.youtube.com/watch?v=SYfFVpF26C0&feature=related

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20704
2011.03.20 13:17.59
Az őrház belül.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20703
2011.03.20 13:17.00
Lovasberény felé nézve. A rakodó alapján lehetne Pátka rakodó vagy Pátkai elágazás néven külön elem.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20702
2011.03.20 13:13.52
Pátka felé nézve.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20701
2011.03.20 13:05.03
Az elhagyott pátkai elágazás ma délelőtti képe. Gazdátlanul, félig szétverve.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20520
2011.02.26 16:34.20
A rakomány: a Velencei-hegységben kitermelt fa. 2009-ben már láttam ezen a vonalon egy 3 vagy 4 vagonos szállítmányt.

2Kuvik
e-mail: kovacs_gergely.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20339
2011.02.13 06:48.40
A napokban lefotózom a Pátka és Lovasberény közötti elhagyott őrházat, esetleg beilleszthetnétek "Pátka elágazás" néven külön oldalra, volt már hozzászólás: a régi szovjet bázis kiszolgáló vonala innen indult, abból ma már fa nő.

Sax
e-mail: sanez.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19294
2010.10.28 20:37.08
Bizony régen még személy vonat is megfordult erre. Én még gőzmozdonyt is láttam az állomáson, igaz csak egy filmforgatás erejéig...

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17971
2010.07.04 13:11.11
Üdv!

Tudomásom szerint erre CSAK tehervonat jár. nem tom ki mondthatta -.-

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16475
2010.03.18 16:47.15
Pontosabban katonai bázisra ment mivel a bázis (állítólag) megszűnt

sinszeg97
e-mail: fatime.kukac.enternet.hu
elfogadott hozzászólás 16023
2010.02.11 17:08.58
Pátka és Lovasberény között volt egy megálló rakodó:Pátkai elágazás. Innen egy katonai bázisra is megy egy sínpár.

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12707
2009.08.02 17:02.21
Új típusú lassan bejárandó (10 km/h) pályarész "jelző" a híd előtt

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12706
2009.08.02 17:00.56
kiszögelt váltó

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12705
2009.08.02 17:00.06
Váltójelző fehérvár felől! A háttérben levő útátjárójelzőnek az oszlopát kivágták valami vandálok!!

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12704
2009.08.02 16:58.32
Váltójelző (volt)

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12703
2009.08.02 16:57.33
Milyen jó a pálya állapota! Még jó, hogy nem az átmenő vágányon van!

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12702
2009.08.02 16:56.27
Lovasberény felől érkezve!!!

martin
e-mail: jankamartin.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12701
2009.08.02 16:55.31
Pátka

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7588
2008.10.30 10:40.22
A híd a közútról nézve. Állítólag a híd kis belmagassága akadályozta Pátkát a közlekedésben, ezért le akarták bontani, ezzel a 6-os vonal megmaradt szakaszán is ellehetetlenülhetett volna a vasúti forgalom. Nem is olyan rég, kimélyítették az átjárót, így egyelőre megmaradt a híd és a teherforgalom.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7587
2008.10.30 10:33.55
10 km/h-val járható hírhedt pátkai híd az állomástól nem messze.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7586
2008.10.30 10:32.09
Kiszögelt rakodóvágány.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7585
2008.10.30 10:30.26
A felvételi épület 2008. július 8.-án

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7584
2008.10.30 10:27.55
Pátka mrh. Lovasberény felőli vége. A váltójelzőt tökretették.

david
e-mail: davidh777.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2362
2008.01.20 12:26.46
Ez pedig néhány évtizede a pénztár volt.

david
e-mail: davidh777.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2361
2008.01.20 12:21.20
Nemrég Kisfalud és Lovasberény között végigjártam a vonalat, és sikerült bejutni Pátka felvételi épületébe. Meglepetésemre a forgalmi irodában még megvolt a biztosító berendezés.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Patakalja

Pásztó

Pátroha

Pátyod

Paulovac