Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


78 Aszód-Balassagyarmat- Ipolytarnóc-Losonc

Aszód (77, 80)
Iklad-Domony (77)
Iklad-Domony felső (77)
Galgamácsa (77)
Galgagyörk
Püspökhatvan
Acsa-Erdőkürt
Galgaguta
Nógrádkövesd
Becske alsó
Becske
Magyarnándor
Mohora
Szügy
Balassagyarmat (75)
Őrhalom régi
Őrhalom
Hugyag
Szécsény
Ludányhalászi
Nógrádszakál (278l)
Ráróspuszta
Kisrárós
Litke
Ipolytarnóc
— országhatár —
Kalonda
Rapp
Mikosfalva
Losonc (661, 662, 671)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Becske

megszűnt állomás
78 Aszód-Balassagyarmat- Ipolytarnóc-Losonc
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.895875° E19.367151° | N47° 53' 45.14" E19° 22' 1.74"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás 1983-ban még működött, akkor valamennyi személyvonat megállt itt. A menetrend jelölése szerint Becske falu 4km-re található az állomástól. Az épület Galgamácsáról Balassagyarmat felé haladva a pálya jobbkéz felől oldalán volt.





Régi képek - Becske

A fénykép fényképe. Becske állomásépülete anno.
Forrás: Nógrádkövesd, váróterem. A képet Szeghy József scannelte.
  Feltöltötte: Bana Gyula
Dátum: 2009.06.08.

A becskei vasúti alagút régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Forrás: http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=664438
Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Becske

Az alagút bejárata Becskénél
Fotó: Fekete László
Dátum: 2005.07.22.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Gyarmat Expressz
e-mail: klenk.jozsef.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29889
2015.12.17 12:01.51
Becske állomás az 1984. évi menetrendváltáskor szűnt meg.
Az 1983/1984. évi Közforgalmú menetrendben még benne volt, az 1984/1985. éviben már nem. Valószínűleg személyszállítási szempontból nem igazán volt funkciója, mert Becske falutól nagyon messze volt, a korábbi forgalmi funkcióját pedig a gőzvontatás megszűnésével elvesztette.

Adalbrecht
e-mail: zsagoston.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 24627
2012.08.04 18:05.55
Én is a kéktúra bejárása során jutottam el az állomás maradványaihoz. Becske alsón szálltunk le a vonatról és a pálya mellett haladtunk, hogy elérjük azt a pontot, ahol a kéktúra keresztezi a vasútvonalat. Az állomás helye 2002-be még látható volt: kerítésoszlopok, a másik vágány helye, örökzöldek, sínszögek felfedezhetők voltak.
Volt valami gödörféle is, talán pince, vagy pöcegödör maradványa.
A Kisecset felé induló út régebben forgalmas lehetett, mert ki volt kövezve, ma csak földútként jelöli a térkép.

barangó szilveszter
e-mail: uhuru.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18318
2010.07.27 08:32.57
1977 nyarán egy barátommal az Országos Kéktúrán jártunk Becske állomáson ahol sátoroztunk is. Mivel igen nagy volt a sár csak az állomás területén sikerült alkalmas helyet találni a sátorozásra. Ekkor még jártak a vonatok (gőzösök).

Mária
e-mail: bomaria.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17516
2010.05.31 21:11.29
Örmmel tudatom, hogy a Vsútállomások Becske képhez írt hozzászólásom alapján hatvan év múltával megtaláltam első kis barátnőmet, a becskei állomásfőnök kislányát. Mária

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 17433
2010.05.23 16:26.18
"Éltek az országban olyan gazdák, akik féltek a vasúttól, s nem engedték keresztül birtokaikon a "tüzes szekeret". Ilyenkor nagy kerülővel, megnövekedett költségekkel sikerült csak folytatni az építkezést. A számtalan példa közül a Nógrád megyében lévő Becske község gazdáinak döntése általános érvényű gondot jelzett. A Nógrád vármegyei helyiérdekű vasút építésébe fogott társulat Aszódot kívánta összekötni Balassagyarmattal. A megyeszékhelyre járt már vonat, amely az Ipoly völgyében Párkányig szállította az utasokat. Az újonnan szervezett társaság a megye középső vidékén létesítendő pályára kapott engedélyt. A tervezők gyalog és lóháton bejárták a vidéket, s a fölmérés eredményeként Aszódtól a Galga völgyén át akarták vezetni a pályát, míg az északi szakasz építéséhez az Ipoly felé futó kis patak medrét találták alkalmasnak. A két völgy között emelkedő domb a vízválasztó szerepét töltötte be. A Dunába és a Tiszába folyó vizek elválasztását biztosító dombon becskei lakosok birtokolták a szántóföldeket. A társulat az építkezések megkezdése előtt hivatalosan értesítette a tulajdonosokat a kisajátításról. A falu lakói nem egyeztek bele a vaspálya átvezetésébe, s az egyeztető tárgyalások sem vezettek eredményre. Nem a kárpótlást kevesellték, hanem a "vasparipától" tartottak. Az építtetők kénytelen-kelletlen új vonalat terveztettek, amely elkerülte a falut, s egy másik völgyben haladt. Ez a kerülő nagy kiadást jelentett, mert a vízválasztón csak alagút fúrása után vezethették át a pályát. Az alagút déli bejáratánál megnyitott becskei állomás 5 kilométerre volt a falutól, ahová csak úttalan utakon szekerezhettek a vasúttól félő gazdák. Az északi szelektől védett, napsütötte völgyben az állomás mellett közepes nagyságú birtokon korszerű nagyüzem kezdte el a működését. A vasút biztosította gyors szállítást használta ki a tulajdonos, aki tehenészetet rendezett be Becskén. A frissen fejt tejet mindennap gyorsáruként küldte be a 80 kilométerre lévő fővárosba, s az egyéb tejtermékekből is hetente szállíttatott a budapesti fogyasztókhoz. Mindezt csak a vasút segítségével tudta megvalósítani, a becskei gazdák nem kis bosszúságára. A vasútépítők elvonulása után néhány évvel a falu lakói már bánták korábbi döntésüket, de változtatásra nem volt lehetőség. Egy emberöltővel később a becskei alagutat megyeszerte úgy emlegették, hogy egy földbirtokos érdekei miatt fúrták. Így keveredett össze a valóság a vágyakkal, s vált "mellőzötté" a falu."
Forrás: Majdán János A "vasszekér" diadala című könyve.

vulpees
e-mail: vulpees.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14464
2009.11.21 18:38.29
Sziasztok! legkönnyebben úgy tudtok odajutni, ha Becske felől mentek a műúton Balassagyarmat felé, és ahol a 20as kilométer jelző tábla kint van ott kell lefordúlni balra a földesúton, és csak egyenesen lefelé a lejtőn, míg el nem éritek a vasutat. én többször jártam arra, de körülnézni nemigen volt időm, csak a helyiek meséltek az állomásról.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 13586
2009.09.12 10:12.00
A '83/84-es menetrendben még szerepel.

Mária
e-mail: bomaria.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12483
2009.07.20 01:18.34
Az ötvenes években Pintér állomásfőnök lakott itt a családjával: Ili és Kati kislányaikkal. A Becske faluból bejárók Becskealsón szálltak fel, a környékbeliek használták ezt az állomást. Nem az országúti, hanem a vasúti közlekedés volt a meghatározó, ezért praktikus vonattal odautazni.

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 11903
2009.06.08 20:12.20
Igen, a Kisecsetről Júliamajorhoz vezető úttól kb. 100-150 méterre, délre helyezkedett el az állomás. Túl sok minden nem látszik belőle, de a hosszú feltöltésből sejteni lehet a vágányok helyét. Az állomás keleti oldalán némi rakodómaradványokat lehet felfedezni az útról nézve.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11901
2009.06.08 19:13.14
Ma elindultam, hogy megkeresem az egykori becskei állomás maradványait. Eljutottam becskére ahol azt mondták a helyiek hogy menjek tovább Kisecset felé, majd a dombtetőn megtalálom a bevezető földutat. Úgy is tettem. Felmentem a dombtetőre, de alapból nem jó úton mentem be, még szerencse hogy jöttek valami vadász féleségek és elirányítottak másfelé....
Ekkor egy másik földúton újra próbálkoztam. Ez se volt jobb.... Kb. 1,5-2 km földúton búzamezők között, majd erdő, és végeláthatatlan bozótos.... Megállapítás: Ha már végig jöttem a kritikán aluli nógrádi utakon, és megtalálttam Becske falut - a környéke varázslatos - legalább az állomásból maradhatott volna valami... De mára csak ember nagyságú fák, és semmi más.....
Úgyhogy erről az épületről ennyit.

xrobi
e-mail: xrobi.kukac.xrobi.xr
elfogadott hozzászólás 11229
2009.05.04 22:43.19
Az állomás szerintem Júliamajortól nem messze lehetett, a Kisecsetre vezető köves út átjárójánál. A kortalan, gazzal sűrűn benőtt műút egyébként akár közlekedéstörténeti emlék is lehetne. Ha már az állomás nem maradt meg...

drusza
e-mail: pusztaszabolcs.kukac.telekabel.hu
elfogadott hozzászólás 6249
2008.09.02 20:24.13
Üdv!
Közvetlenül az alagút után balkézre(ha Aszód fele megyünk)volt a becskei állomásépület,ahol kb. a 80-as évek közepéig állomásfőnök is volt.Ezt az épületet aztán teljesen elbontották,a megálló még egy pár évig létezett,de aztán az is megszűnt.Ezt apámtól tudom, aki vasutas lévén többször is megfordult arrafelé.A bontás annyira jól sikerült,hogy bár én is többször kerestem átutazóban a nyomát,de a vonatablakból nem lehet észrevenni.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4947
2008.07.02 17:21.02
Néhány kilométerrel Magyarnándor felé volt a régi becskei állomás a térkép szerint. Tartozott ehhez állomásépület, vagy csak peron volt? Ugyanis kéktúráztam arrafelé, de semmi nyoma nem volt ott semminek, a régi műút a volt állomástól Kisecset felé is tönkrevan.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Becehegy

Belsőbáránd

Becske alsó

Wiener Neustadt

Bélafalva