Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


127 Gyoma-Vésztő- Körösnagyharsány-Nagyvárad

Gyoma (120)
Gyomai elágazás (120)
Nagyállás
Őzedmajor
Kősziget
Dévaványa (927)
Kéthalom
Körösladány
Szeghalom (128, 484)
Mágorpuszta (128)
Mágori-majori rakodó (128)
Vésztő (128, 420)
Kótpuszta
Körösújfalu
Dobaipuszta
Komádi
Nagytótipuszta
Körösszakál
Körösnagyharsány
Körösnagyharsány régi
— országhatár —
Körösszeg
Vizesgyán régi
Toboliu
Körösgyéres
Újpalota
Biharszentandrás
Őssipuszta (733)
Nagyvárad (101, 106, 733, 736, 736b, 740, 742)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Körösnagyharsány

megszűnt megállóhely
127 Gyoma-Vésztő- Körösnagyharsány-Nagyvárad



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.013023° E21.641098° | N47° 0' 46.88" E21° 38' 27.95"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Na itt volt a világ vége.


Az ütközőbakkal, csonkavágánnyal, földkúppal végződő zsákvonalak leges legutolsó pontjának meglátogatása mindig is egy kicsit elgondolkoztató és különleges érzés volt: amikor a "világ" egyik szegletében vagyunk (pl. Battonya). A látogatáskor egy pillanatra elgondolkodik az ember: egy fél napon át tartó utazással most eljutott oda, ahonnan már nem vezet tovább vasút. Innen már csak visszafelé lehet vonatozni.
Körösnagyharsány még ezek közül a pontok közül is kiemelkedik, méghozzá azzal az egyedülálló tulajdonságával, hogy Magyarország egyetlen olyan vasút zsákvonalának végpontja, amely nem állomás, hanem megállóhely!
Battonyán körbejár a motorvonat, hogy a pótkocsik (ha hozott magával) visszafelé is a motorkocsi mögött legyenek. Tornanádaskán szintúgy, Zajtára bár sokszor szóló motorkocsi (Bz) jár, ne feledjük a vasárnap délutáni közvetlen, M41 vontatta, 7-8 kocsis gyorsvonati szerelvényt, mely Zajtáról átszállás nélkül biztosított közvetlen járatot Budapestre. Ipolytarnócon nem használják a határ felőli kitérőket, de az elvi lehetőség ott is megvan. Körösnagyharsány azonban zsákutca. A vonal az utolsó állomást (Körösszakált) elhagyva egy bal ívvel kanyarodik, majd egyszercsak megpillant a mozdonyvezető egy padot, egy táblát, és rögvest egy földkúpot: itt vége a sínnek. És se felvételi épület, se pályatelefon, se forgalmista, a vonat megáll, várakozik a menetrendszerinti indulásra, majd becsukja az ajtókat, és elindul visszafelé.

A hely mai állapotának megértéséhez vissza kell tekinteni a múltba. Az 1914-es menetrendben még megtalálható a Gyoma-Vésztő-Körösszakál-Őssipuszta-Nagyvárad vasútvonal, ahogyan azt elődeink három részletben, 1887-ben, 89-ben és 91-ben megépítettek, vagyis a vonatok régen továbbmentek egészen Nagyváradig.
Trianon a vasútvonalat kettévágta, az utolsó magyar oldali település lett Körösnagyharsány, melynek akkor őrházzal ellátott megállója volt a maitól mintegy 900 méterre Nagyvárad felé. (Körösnagyharsány régi)
1932.10.02.-ától a MÁV a Körösszakál - Körösnagyharsány szakaszt is felhagyta. A forgalom újrafelvételére a II. Bécsi döntés után került sor, az immár újra teljes egészében Magyarországon futó vonal hiányzó szakaszának helyreállítása után, 1940 decemberében. A második világháború után ismét megszűnt a forgalom Körösnagyharsány - Körösszeg között, majd vélhetően az 1950-es években a megállót a faluhoz közelebb helyezték, mintegy 900 méterrel Vésztő felé. 1971-ben az őrházat, és az új megállóhelytől a határig a pályát is elbontották.

Így Körösnagyharsány táblás vég-megállóhelyként üzemelt 2009 december 12-éig, amikor elment innen is az utolsó vonat.

Román oldalon Nagyvárad-Körösszeg között 1997-ben szűnt meg a forgalom. 2011-ben a Via Terra Spedition SRL magánvasúti társaság kapta meg a pályát üzemeltetésre, eredetileg 2012-re tervezték a vonalszakasz helyreállítását és a személyszállítás beindítását, azonban ezidáig erre még nem került sor. A határon átnyúló szakasz újjáépítésére távlati és vázlatos elképzelések vannak kistérségi együttműködés szintjén, a fő gondot immár a leállított magyarországi szakasz állapota jelentené, amely a 2009-es vonalbezáráskor is kritikus állapotban volt, így a határon átvezető pálya mellett további átépítésre lenne szükség.

Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások


Szelvénykő 216
Szelvénykő 217 (Őssipuszta [0] –) Körösnagyharsány mh. (217) – Kótpuszta TIG ipvk. (478/394) – Dévaványa (0/296) – Gyoma (479) vonalon (Mesekönyv III. 2009, 1. mód. [2010] szerint)




Képtár - Körösnagyharsány

A megálló a földkúp mögül
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.10.31.

Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.10.31.
A földkúp és az egykori töltés folytatódása Románia felé.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.10.31.
A földkúp az utolsó estén.
A "végmegállóhelyen" kívül a másik érdekessége a vonalnak, hogy Körösnagyharsány hivatalosan a kezdő-, és nem a végpontja.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.12.12.
Az utolsó meneteket teljesítő szerelvény a megállóhelyen. (Bzmot 280 + Bzx 684 +Bzmot 201).
A motor elején látható emléktábla szövege:
Nagyvárad - Kót
1887.XI.1. - 2009.XII.12.
Vésztő - Kótpuszta
1891.VII.29. - 2009.XII.12.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.12.12.
A zárfényt felkapcsolták, a tárcsát kitették, innen már csak visszafelé vezet az út.
Pár perccel később a vonat elindult Vésztőre, s ezzel véget ért egy 122 éves történet...
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2009.12.12.

4 évvel a bezárás után.
Fotó: Komlódy Dániel
Dátum: 2013.08.17.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30350
2016.07.19. 14:06.37
1979. május 20., Békés Megyei Népújság, Körösnagyharsánnyal foglalkozó cikk: "hamarosan megszüntetik a Körösszakállal összekötő, számunkra igen fontos vasútvonalat is."
http://library.hungaricana.hu/hu/view/BekesMegyeiNepujsag_1979_05/?pg=142&layout=s&query=SZO%3D(v%C3%A9szt%C5%91)

MAVfan
e-mail: hadnagy.robika.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 27561
2013.12.30. 11:34.32
Amikor elöször megláttam ezta megállóhelyet, nagyon meglepődtem. HOGY NÉZ KI!!!

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27223
2013.10.07. 11:07.42
Na igen 260 milliót ha a pályára költenék akkor meg is lenne az a 80-as vonal a határig lazán. Manapság nem megy semmi, mert évekig kotlanak rajta drága pénzen ,hogy így megvalósíthatóság meg úgy pályázat. Régebben meg egy kérdés volt csak. Van-e még csákány meg lapát. Igaza volt Moldova által is megírt öreg PFT-snek a vasúthoz józan paraszti ész kell nem mérnökök. Ugye a híres mondása, hogy most megmutatom hol fog menni a vasút, de aztán ide ne engedjetek egy mérnököt. Meg is épült a vasút. Szeghalmon is épült kisvasút a háború után szétbombázott maradványokból pár centis darabokból összetákolva is, társadalmi munkában

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27221
2013.10.06. 05:23.40
Ez csak egy megvalósíthatósági tanulmány, ami nem jelent semmit.
Akárki írhat-írattathat ilyet. A MÁV is, Vésztő is, én is, te is.

Battonyán is az volt a szokás, hogy Karsai 4 évente írattatott egyet, igaz csak 10 millió Ft körüli összegből, aztán választások előtt lehetett lobogtatni, hogy de-mostmár-tényleg-lesz-vasút-aradra. Persze nem lett, és most már a matematikai esély is lenullázódott hogy legyen, mivel az arad-nagylak autópálya keresztbe épült a nyomvonalon, így maximum felüljáróval mehetne át ott vasút.

Szóval, megvalósíthatósági tanulmányt írattathat akárki, a papír elbír mindent, aztán jön a következő lépés, hogy ha meg is kéne valósítani, ki fogja az egészet finanszírozni? Ez az amit Vésztő, Komádi, Vizesgyán, stb. települések önerőből sohasem fognak kivitelezni. A MÁV-ra nem számíthatnak hogy rendbe rakja nekik a pályát. A magyar állam szintén nem kíván egy fillért sem biztosítani vasúti infrastruktúrára. Irány az EU. Az EU-nak két kalapja van, az KözOP és a Regionális OP "térségi elérhetőség fejlesztése", előbbiben az országos közlekedési fejlesztések, utóbbiban a térségi fejlesztések. Utóbbiból a vasút ki van zárva. Nesze neked vasútbarát közlekedéspolitika, a térségi elérhetőséget csakis közúton lehet fejleszteni. Ezért van az, hogy 0 forgalmú mellékutakon kint figyel az EU-s projekttábla, míg forgalamsabb mellékvonalaknál sem látni semmilyen fejlesztést. Marad a KözOp kalap, de ott igencsak leszűkült a közlekedésfejlesztési keret a következő EU ciklusra, emellett országos érdekű, nagypolitika által támogatott projektekkel szemben nincs esélye a térségi vésztői projektnek. (Pl. a szeged-hmvhely tram-train is ide várakozik).

Persze a mostani 265 milliót jó lenne a pályára költeni, de nem arra adta a pénzt az EU. Az egészből csak a pályázatíró cégek járnak jól, letesznek az asztalra valami 40-60 milliárdos tervet, 100-as pályával Nagyváradtól Gyomáig, ők is tudják hogy sose valósul meg, de legalább nagyot álmodtak és a pénzt is megkapták. Vésztő meg lobogtathatja, pár évig, aztán ha úgy gondolja írattat egy újat. Hatékonytalan az egész mint maga az EU.

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 27208
2013.10.05. 14:30.21
Komolytalan cikk egy komolytalan kezdeményezésről.

dani
e-mail: kdani329.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27207
2013.10.05. 08:46.24
Hátha:
http://iho.hu/hir/vicivel-vesztorol-varadig-131003

dani
e-mail: kdani329.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27172
2013.09.23. 21:06.51
Igen mert találtam benne hibát és leszedtem,ha az előbbi írásomat beírod youtubba,vagy azt hogy Komlódy Dániel akkor ott lesz :)

dani
e-mail: kdani329.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 27170
2013.09.23. 18:16.36
http://www.youtube.com/watch?v=JWvpXcuzgzw

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27039
2013.08.21. 11:50.09
Szerintem is valami ilyesmi :-)

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27038
2013.08.21. 11:41.52
Úgy tudom a bezárt vonalakt is gyomírtózzák néha. A Kétéltű Unimog rájuk tud menni még sínlopás esetén is.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27035
2013.08.20. 15:17.53
Amúgy érdekes,mert a pálya egyáltalán nem volt gazos.De tényleg semmi.Talán végig ment rajta egy gyomirtó vonat? :-)

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25985
2013.02.25. 17:50.53
Az utolsó érvényes menetrend:

Magyar Államvasutak zrt. KÖRÖSNAGYHARSÁNY
megállóhely

Érkező vonatok Induló vonatok
érk.idő vonatszám kiinduló áll. ind.idő vonatszám célállomás

5:35 37549 VÉSZTŐ 5:40 37540 VÉSZTŐ
8:05 37547 VÉSZTŐ 8:10 37542 VÉSZTŐ
12:00 37545 VÉSZTŐ 13:40 37544 VÉSZTŐ
16:00 37543 VÉSZTŐ 17:40 37546 VÉSZTŐ
19:30 37541 VÉSZTŐ 19:35 37548 VÉSZTŐ

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25964
2013.02.23. 19:11.20
Andrásnak üzenem:AZ utolsó menetrendben napi 5 vonatpár volt.Kereszt az utolsó menetrendben nem volt,de szerintem előtte sem.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25714
2013.01.07. 16:01.20
Persze lehet hogy jobb lenne ha nagyváradig mennének a vonatok,de akkor hová
tünne ez a kis világvége hangulat.Szerintem ha (ujranyitnák)?? a vonalat elég ha csak idáig járnának vonatok.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25623
2012.12.22. 00:02.17
Csak mert a leírásnál ez szerepel:

"2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom."
Azaz megspóroltál volna egy kérdést... de végtére is elfér.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25617
2012.12.17. 08:16.59
Valamikor 1997 körül épült át teljesen a pálya a végégig, az i sínek akkor tűntek el, az utolsó pár métert leszámítva. Erről is van egy történetem, egy pályamester mesélte el még 2009-ben (nem ennek a vonalnak a pályamestere), a PFT-sek mikor eddig elértek az volt a terv ,hogy majd lesz egy bográcsozásos pörköltfőzős buli, ahol megünneplik ,hogy készen van az átépítés és majd ünnepélyes keretek között a nagyfőnökök cserélik ki az utolsó pár méter sínt kamerák kereszttüzében, de a szervezés elakadt, azóta sem sikerült ezt megszervezni, a sínek pedig azóta is ott vannak.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25616
2012.12.17. 08:07.46
De megszoktam nézni.De a többi decemberben bezárt vonal állomásait is megnézem, és hol 12.-e, hol 13.-a van kiírva az utolsó vonatra.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25612
2012.12.17. 02:10.44
Adani,
Indexfórum egyik hsz. szerint az "i" sinek 1937 - ben kerültek ide, akkor építették át a Kecskemét - Fülöpszállás vonalat "c" rendszerűre. A Kótpuszta - Nagyvárad szakaszt érinti a beépítés.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25601
2012.12.16. 02:18.55
Nem szoktad megnézni a hozzászólásokat, képeket hozzászólás előtt...?

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25590
2012.12.15. 11:31.02
???

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25562
2012.12.13. 14:02.57
Egy kicsit összevagyok zavarodva.A utolsó vonat 12.-én vagy 13.-án este ment el.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25549
2012.12.12. 11:53.46
2009. decemberében ment el az utolsó vonat 2009. szeptemberében még utaztam.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 25545
2012.12.12. 10:23.40
Pontosan 3 éve zárták be,a körösnagyharsány-vésztő vonalszakaszt.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25449
2012.12.05. 10:26.14
Tudom!Csak pont itt voltam és itt tettem fel.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25440
2012.12.04. 21:37.06
És mivel a falu határában van valszeg egy lélek nem jár majd arra így aztán itt végképp senkit sem zavarsz vele. Amúgy meg utasforgalomra megnyitott területen és közterületen nem kell engedély valóban és nem is tilthatja meg jogilag senki a fotózást és a videózást.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25439
2012.12.04. 19:41.19
Ez se nem működő, se nem állomás, így nem is igazán értem itt ezt a kérdést...

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 25436
2012.12.04. 15:03.22
Köszönöm szépen!

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 25433
2012.12.03. 17:32.50
Vonatokon illetve állomások utasforgalomra megnyitott területén nem szükséges engedély a fotózáshoz..

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 25432
2012.12.03. 17:16.13
http://www.mav.hu/szolgaltatasok/belepesifelvetelskeszitesiengedely.php

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25430
2012.12.03. 16:55.22
Azt szeretném kérdezni,hogyha egy működő állomást szeretnék lefotózni,ahoz
kell valami féle engedély?

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25035
2012.10.10. 10:34.59
HELYZETJELENTÉS: 2012.október.6.-án jártam itt.Konkrétan semmit sem változott.a tábla megvan,a padok
állnak,és a földkúp és annak táblája is megvan.a kis fehér váróépület falán a megálló irányába tekintve egy hatalmas lyuk van.a belseje televan szeméttel.a földkúptól 5 méter távolságra a sín is megsüllyedt.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20307
2011.02.10. 14:56.12
Bocs, a vonatszám téves. Ez a megszüntetés után a cserébe beállított pótlóbuszok száma - legalábbis napjainkban ennyi van, de mintha tavaly is ez lett volna a számuk.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20303
2011.02.10. 14:08.39
Nekem napi 3 szóló Bz rémlik, de attól még nem biztos, hogy így volt...
A pálya októberben még hiánytalanul megvolt, legalábbis a helyi vasutasok elmondása alapján. Körösújfalu - Vésztő szakasz hiánytalan volt akkor.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 20302
2011.02.10. 12:12.31
Emlékszik még valaki az utolsó érvényes menetrendre a Vésztő-Körösnagyharsány szárnyvonalra nézve ?
Volt bárhol, bármikor vonatkeresztezés a szárnyvonalon, vagy csak annyiból állt a menetrend, hogy egy Bz-motorkocsi 5-ször, vagy 6-szor megtette az utat oda-vissza ?

Mi van jelenleg az egykori vasútból ? Benőtte a gaz, vagy már elkezdték szétbontani, szétlopni?

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19440
2010.11.22. 21:26.59
Itt gondolom hatalmas gaz lehetett

csabibacsii
e-mail: csabibacsii.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19439
2010.11.22. 21:22.43
Ma jártam a helyszínen,mintha meg állt volna az idő

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15534
2010.01.22. 22:22.52
Ezt a jegyet se tudom már felhasználni, pedig még érvényes...

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15371
2010.01.16. 22:34.21
Endre, köszönöm az infót...!

Bence
e-mail: kiraly.bence.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 15351
2010.01.15. 20:42.19
Az egész országban nincs más végállomás, ahol ne lenne körüljárási lehetőség. Jól tdom?

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15222
2010.01.08. 01:46.03
Kedves Oldalborda, azt hiszem az általad említett, 1940.10.27.-étől érvényes menetrend egy érdekes történelmi pillanatot örökített meg. Ugyan már a második bécsi döntés után vagyunk (1940.08.30.), a vonal ismét teljes egészében Magyarországé, de az elbontott határátmenet visszaépítésével még nem végeztek.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15214
2010.01.07. 21:16.35
Bocs, 1940-ben..

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 15213
2010.01.07. 21:14.47
Körösnagyharsány - Nagyvárad vonalszakasz megállói 1930-ban:
0 Nagyvárad
6 Össipuszta
9 Biharszentandrás
12 Újpalota
17 Körösgyéres
23 Vizesgyán
25 Körösszeg
- Körösnagyharsány
Az emlitett menetrendben a vonatok Nagyvárad - Körösszeg és Körösszakál - Vésztő viszonylatban közlekedtek.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14721
2009.12.13. 11:36.02
Mindent el fonak lopni, az épületeket szét fogják hordani, mnt pl. 62-es 64-es vonalak!!

landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14583
2009.12.04. 10:39.21
A múltkor a városi testületi ülésen az országygűlési képviselő (Veress József)is megszólalt a tervezett 127 és 128-as vonalak megszüntetésével kapcsolatban. Akkor elmondta, a végleges döntés megszületett. A 128 megmarad, a 127-ből a Vésztő-Körösnagyharsány szakaszon nem járnak a vonatok, de csak 1 évre szól a szolgáltatás-szüneteltetés. Ugyanis a lehető leghamarabb felveszik a kapcsolatot a román partnerrel és közösen fognak pályázni uniós pénzekért, amiből a hiányzó pályaszakasz visszaépíthető és megteremthető a közvetlen kapcsolat Nagyváraddal. Több pályázati lehetőség is van, azt mondta. Nos, én egy szocialista képviselőtől ezt kétkedve fogadom, főleg akkor, ha csak akkor jelenik meg a választókerületben, amikor éppen pofavizitet tart, ugyanis nem a környéken él. A másik dolog, ami miatt kételkedek, az az, hogy 1 év alatt olyan sokat fog romlani a pálya állapota, hogy az esetleges uniós pályázati pénz kevésnek bizonyul anormális forgalom visszaállítására. Mert azért valljuk be, egy 30-40 km/h-s sebességű nemzetközi vonal mennyire versenyképes a meglévő, igaz nagyobb távolságot megtévő Szeghalom-Püspökladány-Biharkeresztes-Nagyvárad vonallal?

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14581
2009.12.04. 06:50.10
Jövő hét szombatján láthatunk itt utoljára vonatot - talán örökre?
Nagyon bosszantó... ahelyett, hogy visszaépítenék a pályát Nagyváradig, felújítanák egy kicsit a többi részt, rendes, normális menetrendet összeállítva, s így Nagyváradnak elég jelentős húzóereje lehetne a térségre, ehelyett ezt a 32 km-es szakaszt is megszüntetik Vésztőtől...!
Ez ám a vidékfejlesztés, Európai Unió...!

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14409
2009.11.14. 19:50.49
Elvileg hétfőn ismét szóba fog kerülni a parlamentisták körében a Körösnagyharsány - Körösszeg vonal visszaépítése; az országhatár - Nagyvárad között megvan a pálya, használható állapotban.
Egyébként a 127-es Vésztő - Körösnagyharsány (megszüntetendő) szakaszára még nem készült el a buszmenetrend...

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14388
2009.11.13. 21:24.15
.. és akkor így néz ki az a bizonyos "világvége"...

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14387
2009.11.13. 21:22.46
Most így néz ki a kihelyezett tábla...

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14386
2009.11.13. 21:21.38
A váró épülete, melynek - szerintem - nem sok értelme van. Indulás előtt másfél órával már benn áll a vonat, s mivel végállomás, tudják, mikorra kell kimenni...

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 14385
2009.11.13. 21:19.54
Bz a végállomás - megállóhelyen, 2009. október 30.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13244
2009.08.24. 17:36.52
A "Csak utánfutóként továbbítható" felirat jelen esetben azt jelenti, hogy a Bzmotor és mellékkocsijai más járművekből összeállított vonatba csak utolsónak ("utánfutóként") sorozható. Tehát ha pl. egy tehervonat Bzx kocsit is továbbít, azt a vonat végére kell tenni, s nem bárhová a vonatba.

Adani
e-mail: wwdas.kukac.sasas.hu
elfogadott hozzászólás 13212
2009.08.23. 22:58.10
Egyébként pár napja jártam itt, világvége hangulat. Nem itt van a világvége, de innen már látszik. :)

A töltés is látszik a földkúp után, de mivel dög meleg volt nem mentünk be a gazba elveszett vágányt keresni inkább betámadtuk az első kocsmát, amit találtunk. Körösszakáltól viszont gyalogoltunk. A földkúp előtt i sínek vannak, ami ma már szinte kuriózum, nem nagyon találni ilyet nagyvasúton manapság.

Adani
e-mail: asasas.kukac.saas.hu
elfogadott hozzászólás 13209
2009.08.23. 21:57.13
Vagy pedig két Bzmot motorkocsit kell akkor vinni vagy egy vezérlőkocsit és egy motorkocsit és akkor át tud ülni a vezérlőkocsiba.

Mk452006
e-mail: 19951108.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13200
2009.08.23. 16:42.08
De hiszen még visszatolni sem tudja a pótkocsit, mert rá van írva, hogy: "CSAK UTÁNFUTÓKÉNT TOVÁBBÍTHATÓ" úgy hogy marad a szóló Bz, vagy valami nagyobb befogadóképességű jármű, mint például az Usgyi, bár a peron hosszúsága azt sem engedi meg...:(

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11513
2009.05.20. 20:17.20
Ha pótkocsit is hozna a Bzmot akkor nem tudna megfordulni, csak visszatolatni Körösszakállig. De ilyenre még nem volt példa.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11510
2009.05.20. 16:12.58
tomeee: motorvonatot nem kell fordítani :)

tomeee
e-mail: tomeee20.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11509
2009.05.20. 15:07.24
xD ez 1 végállomás lenne

és hogy fordul meg a vonat?

vaskakukk
e-mail: vaskakukk.kukac.yahoo.com
elfogadott hozzászólás 10719
2009.03.23. 23:57.49
http://pakaszok.hu/kattogataj.php

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 10309
2009.03.02. 17:10.39
A község honlapján semmi infó alkalmi határnyitásról...

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 10075
2009.02.18. 09:27.56
Szia!
Köszönöm a tippet...!
Igyekszem vigyázni a bőrömre, de a határmegnyitást igyekszem figyelemmel kísérni...

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9758
2009.02.08. 02:13.40
A gúnyhatár észrevehető, de ismét felhívom a figyelmed, hogy ne lépd át, mert ha a román határőrök elkapnak, akkor határsértésért előállítanak. Vannak alkalmak, amikor a körösnagyharsányi ideiglenes határátkelőhelyet megnyitják, ez ügyben az önkormányzatnál érdeklődj. Ez utóbbi nem a volt vasút mellett, hanem valamivel odébb van, de nem jelent sok kitérőt.

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 9709
2009.02.06. 22:06.29
András,
azért az elég felháborító, hogy nem sétálhatok át csak úgy... most ki is volt itt/ott előbb alapon...
Remélem a határ egyértelműen jelzett... mindenesetre megpróbálkoznék vele.
A net szerint jelenleg nincs személyforgalom Körösszeg-Nagyvárad között.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9702
2009.02.06. 16:06.56
DearAbye : érdekes lehet a séta a két állomás között, csak arra vigyázz, hogy a határt ne lépd át, mert a megszállt területünkön lévő román határőrök lekapcsolnak és előállítanak határsértésért. Románia még nem tagja a Schengeni egyezménynek. Mindkét felől a határig menj el. Román oldalról nagyon kétlem, hogy a vonalat használnák bármire is. Ez ügyben nem árt majd Tőled egy beszámoló, ha már amúgy is arra jársz.

Adani
e-mail: dsadsaa.kukac.sqsa.hu
elfogadott hozzászólás 9677
2009.02.04. 21:58.54
Ahogy tudom a töltésen kívül semmi. De legalább még mind a két oldalon hiánytalanul megvan a pálya és használják is.

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 9672
2009.02.04. 18:25.12
Köszi a képeket...!
Vajon a két állomás között mi maradt meg a vonalból?
Szeretném majd feltérképezni nemsokára..

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9505
2009.01.31. 11:36.48
Sziasztok!A 127-es gyománál ismét be van kötve,12.13.-tólforma.IP ikerrel utaztam legutóbb itt. EZEK a mézesmadzagok, most csend van a megszüntetések körül, mert nemsokára szavazás! A szar máv nemhogyörülne, hogy a GV-ket ahol lehet átvenné a cfr úgyis eu van,ezek úgyis mindent csak leépitenének. HARSÁNYHOZ VÁRAD van közelebb, nem CSABA.

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 9467
2009.01.30. 12:23.05
Sziasztok,
én azt hallottam, hogy a románok felajánlották, hogy megveszik az egész vonalat Gyomától Vésztőn, Körösnagyharsányon át egészen Nagyváradig, fel is újítják, pótolják a hiányzó részeket, az volt kikötésük, hogy saját szerelvényekkel, saját dolgozókkal végzeznék a szolgáltatást, erre a Máv tiltakozott. Most az a jobb, hogy alig van valami, személyforgalom főként, a pálya folyamatosan romlik, vagy az, hogy románok csinálnak mindent, de akkor talán a pálya is jobb, a sebesség is nagyobb, és újra lehet menni Vésztőről Nagyváradra közvetlen vonattal?
Így azért szerintem lenne forgalom, bár Gyoma felől az ember inkább Békéscsaba vagy Szolnok érintésével megy kifele...a két város feleslegessé teszi a Gyoma-Nagyvárad utasforgalmat.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9466
2009.01.30. 12:06.31
Nem tudom, milyen rendszeres teherforgalom lehet egy zsákfaluból, Körösszegről. Legfeljebb tologatnak egy-két teherkocsit, bár ebben sem vagyok biztos. A vasútvonal és a gúnyhatár-átmenet felújításáról álmodni sem érdemes, nincs értelme. Millió sokkal fontosabb pályafelújításra sincs a vasútnak pénze, nemhogy erre. A mi oldalunkról Körösnagyharsányig tartó szárnyvonal esetében jelenleg az is maga a csoda, hogy egyáltalán még üzemel és hogy egyáltalán a rossz állapota elbírja még a BZ-t 10 km/h sebesség mellett. A vonal nem tudom miért úszta meg eddig a bezárást, már régóta ki van jelölve felszámolásra. Tetszik-nem tetszik, sajnos gazdaságtalan, nagy ráfizetést jelent az életben tartása. Annak kell örülni, hogy egyáltalán még megvan.

Adani
e-mail: faa.kukac.asa.hu
elfogadott hozzászólás 9464
2009.01.30. 08:28.01
Viszotn a románok részéről van akarat a vasút újraélesztésére, fel is merült többször is, h újra üzembe helyeznék és bár román oldalon személyszállítás nincs a pálya megvan és rendszeres teherforgalom is van ,tehát ha akarják akár azonnal újra megnyithatják személyszállításra. Önmagában viszont az összekötés sztem nem elég fel kéne min. 80-ra tornázni a sebességet is legalább Vésztőig akkor talán érdemes volna.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9462
2009.01.29. 21:26.25
Sziasztok!Onnan sejtem,hogy nincs személyforgalom Várad felől,hogy a neten a cfr menetrendjében nincs már rajta(pár hete néztem kíváncsiságból) KŐRŐSSZEG ,FÉLIXFÜRDŐ HOLLÓD, VASKOH-ILLYE -HOLLÓD-VASKOH viszonylatok .Megdöbbentem,hiszen 2002 nyarán még bent állt a félixfürdői sínautó a nagyállomáson(mint a szabadkai).Biztos ,hogy KÖRÖSSZEG felé is javába volt még utasforgalom.Ha ezek tényleg nincsenek meg nagy kár. Akkor az összekötésnek is LŐTTEK ! Hiába van eu.

Adani
e-mail: dsds.kukac.adasda.hu
elfogadott hozzászólás 9443
2009.01.29. 09:00.40
Én úgy tudom a román oldalon is üzemel rendszeres teherforgalom van rajta, személyszállítás pedig valóban nincs.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9440
2009.01.29. 00:22.09
Amikor a megállónál jártam, esett az eső. Bejött egy BZ motorkocsi, azt megvártuk, majd kocsival elmentünk a kiépített úton, ameddig lehetett. Nem szálltam ki.

A megszállt területen tudtommal nem jár személyvonat a Nagyvárad - Kőrösszeg szárnyvonalon. A vasút elvileg még létezik, de hogy használják-e valamire, az kétséges. Körösszegtől a gúnyhatárig ott sincs vasút, ez a Google térképen is jól látszik. Tehát mi annyival vagyunk jobbak, hogy mifelőlünk a vasút még ha lélekvesztőként is, de az utolsó megállóig valamilyen csoda folytán még mindig üzemel, ott pedig már semmi.

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 9438
2009.01.28. 21:36.30
Köszönöm az infót... én gyalogolni szeretnék, megnézni, maradt-e még valami nyom...

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9408
2009.01.27. 20:53.35
Szia András! Voltál is ott a gúnyhatárnál, netán fotózni is tudtál? A túloldali szakaszra kíváncsi lennék, tán már nem üzemel!Ezen az oldalon 99 augusztusában voltam ,néhány képet csináltam, a kocsmáig sétáltam el a megállj táblától.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9398
2009.01.27. 02:32.57
Továbbmenni a román megszállás alatt lévő területeink felé az egykori vasútvonal nyomán igen nehézkes, mert benőtte a gaz és a növényzet. A faluban van egy párhuzamos utca a vasútvonallal (József Attila utca), az a falu végéig kiépített, gépkocsival járható. Utána gyalogolni kell 1-2 száz métert a gúnyhatárig.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9347
2009.01.25. 13:03.00
A hiányzó szakasz kb. 300 méter (vasutas berkekből tudom).

DearAbye
e-mail: abye.kukac.lycos.de
elfogadott hozzászólás 9034
2009.01.10. 15:12.33
Sziasztok,
tavasszal valamikor szeretnék ide elmenni, esetleg átsétálni a szomszédba a másik földkupacot is megnézni... törvényileg ez lehetséges?

Massimiliano
e-mail: maxczinn.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3523
2008.03.30. 14:34.41
Voltam Körösnagyharsányban, tényleg elképesztő...

Tar Sándor
e-mail: sandor.kukac.raiffeisen.hu
elfogadott hozzászólás 1728
2007.11.16. 12:10.28
Tavaly is jártam ott és a polgármester építette oda egy wc-t.Sajnos már az is elég romos...

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1043
2007.08.04. 00:14.07
Hát igen, ezt kettévágták, felszedtek pár 100 méter sínt, a képen látszik egy síndarab behajítva a gazba. De talán most, h Románia is EU tag lett újra lehetne kötni a két véget és ha sikerülne min. 80-asra feltornászni a pályát akkor Gyomától egészen Nagyváradig mehetne rajta vonat.

Fekete Dani
e-mail: feketedani.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 949
2007.07.15. 19:00.11
Egész biztos az a 10 km/h-s sebesség? A menetrendi segédkönyv innen Komádiig 30-as, onnan Vésztőig 40-es tempót említ.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 832
2007.06.25. 16:13.51
Ez egy kis megálló. Bejön a BZ motor, majd a vezető kiszáll, átmegy a másik vezetőállásba és a motor visszatolat. Trianon vágta ketté a Nagyvárad - Vésztő - Szeghalom vasútvonalat. Utas jelenleg alig akad rajta, nagy valószínűséggel a vonal a felszámolás sorsára jut. Érdekességképpen említem, hogy az egyetlen olyan határmenti ( kettévágott vasútvonalon lévő, utolsó ) vasútállomás, ami megállóként üzemel, azaz körüljárási lehetőség, állandó szolgálat nélkül, így technikai érdekesség és műemlék is. A pálya 10 km/h sebességre alkalmas.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Körösladány

Karakószörcsök

Körösnagyharsány régi

Környe

Korompa