Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


107 Debrecen-Sáránd-Létavértes

Debrecen (100, 105, 106, 108, 109, 110)
Debrecen-Tégláskert (106)
Szepeshalom (106)
Szepes (106)
Mikepércs (106)
Sáránd (106)
Hajdúbagos
Hosszúpályi
Monostorpályi
Létavértes














Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Létavértes
(Nagyléta-Vértes)*

megszűnt állomás
107 Debrecen-Sáránd-Létavértes



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.393737° E21.879053° | N47° 23' 37.45" E21° 52' 44.59"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Nagyléta-Vértes az 1947, 1971-es menetrendekben így szerepel





Régi képek - Létavértes

Nagyléta vasútállomás:Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Nagyléta. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://postcards.arcanum.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Létavértes


Fotó: Réz Géza
Dátum: 2007.01.13.
Valaha ezt látták, akik vasúton érkeztek...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Létavértesi állomás, utcai oldal. Előtérben garázs. Nem olyan régen takarították az állomáshoz vezető beton járdát, és elszállítottak pár köbméter szemetet...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Létavértesi állomás utcai frontja. Az emeleten jelenleg is vasutas szolgálati lakás található.
Jót beszélgettem a lakóval-köszönet neki érte- állítólag várható az idén az épület felújítása. Ráférne.

Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Az állomás épülete a peron felől. A pad már csonkán árválkodik. Gondoltam, megörökítem az utókornak, mielőtt összedől...(bár, az még odébb van)
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Létavértes, peron-Debrecen felé tekintve.
Amilyen közel van egymáshoz a két első vágány, a harmadik viszonylag távolabb helyezkedik el. Érdekes, hogy a világítás ún. utcai lámpákkal és villanypóznákkal van megoldva...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
A létavértesi peronon. Maga a peron nagyon keskeny, egy méter ha van, az első két vágány közel van egymáshoz...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Az állomás Létavértes felőli váltókörzete, 2011.03.13-án.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Létavértesi állomás, bejárati(Debrecen/Sáránd felőli) váltókörzete.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Valaha szerintem őr vagy bakterház lehetett...Létavértes, bejárati váltókörzet mellett.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Melléképület, WC-ként funkcionált. Persze, lehet, hogy eredeti funkciója más volt...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Létavértes, állatrakodó, 2011.03.13.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Az egykori állatrakodó romjai. Erről az oldalról szekérről/gépkocsiról lehetett felhajtani a jószágot.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Innen pedig a lábon érkező jószágokat lehetett felhajtani.
Érdekesség, hogy a létavértesi városi legelő az állomás közelében található.
De itt se tegnap jártak tehenek-a rakodóban fák nőttek...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Létavértes állomás az állatrakodótól.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Létavértes, 1. vágány. Siklasztó-saru, úgy vélem.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Létavértes, 3.sz. vágány eltűnik a gazban. A sínek maguk még megvannak. A 3. vágányon túl valóságos mocsaras őserdő. Vadkacsák, fehér kócsagot is sikerült látnom...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
A harmadik vágány a gazban. A kép közepén lévő váltónál ágazik ki a 2sz. rövid csonka vágány.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Létavértes, váltó.
Érdekes, hogy a csonka vágány eléggé közel helyezkedik el a tüzép/fémhulladék-felvásásárló kerítéséhez. Gyerekkoromban itt egy tüzép telep volt, ennek kiszolgálásához kellett a két csonka vágány...(Gondolom)
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
A létavértesi állomás másik ütközőbakja. A csatlakozó sínek is megvannak még...
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Mozdulatlanná dermedt alakjelző Létavértes, Hosszúpályi felőli bejárat.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
326 sz. szelvénykaró.(Ugye, így mondják) Háttérben mocsári erdő, vízimadarakkal.
Van azonban egy 327. sz. kő is, szóval nem ez az utolsó. Elnéztem.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
A létavértesi vasútvonal jelenlegi végpontja-ütközőbak.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.
Vonatfüttyről álmodik a létai állomás. 2011. március 13.
Fotó: Sós János
Dátum: 2011.03.13.

Az állomás épülete az utca felől.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.08.20.
Az állomás épülete.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.08.20.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.08.20.
Ütközőbak
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.08.20.
Az állatrakodó maradványai.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.08.20.
A 107-es vonal Sáránd-Debrecen irányába.
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.08.20.
Ütközőbak
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2014.08.31.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30735
2017.02.18. 14:36.16
Létavértes - Debrecen:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-es_ahol_mar_vonat_sem_jar

Mopat
e-mail: sos.janos.kukac.hunep.hu
elfogadott hozzászólás 28844
2014.10.10. 08:26.51
Üdvözletem! Lássuk a dicső múltat!
Először, Létavértes, 1963, légi fotó!
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/42769?r=1&c=2435195.136446:6005358.7314369995:11
Még megtalálható a fűtőház, előtte egy kis gőzös várakozik...az állomáson vagonok,mintha személyvonat is volna, egy másik gőzös tolat. Áll még az említett, fa raktár, az állomás előtt mintha lovas szekereket látnék.(Árnyéka miatt...)
Aztán, Létavértes 1979:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/74546?r=1&c=2435418.895169:6006479.947516:5
A fűtőház már lebontásra került, helye még éppen kivehető. Egy MD motorvonat áll benn...

Mopat
e-mail: scharnhorst43.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27320
2013.10.26. 22:12.55
Vagy másfél hete ismét elpillantottam a létavértesi állomás felé. Érdekesség, hogy még égnek az állomás területét megvilágító lámpák-jó, nem mind, vagy három kiégett.
Még egy érdekesség-az állomás bejárati jelzője előjelzővel volt biztosítva-egykor. Az előjelző még most is megvan! Ezt is most láttam, amikor egy útátjárót fedeztem fel, nem messze az állomástól.(Arany János utca, Béke köz-lásd Google Föld) Andráskereszt már nincs, de előjelző még látható, Debrecen felé van az átjárótól.
Sós János

Holló Vince
e-mail: hollov.kukac.yahoo.co.uk
elfogadott hozzászólás 23173
2012.02.23. 08:08.08
Kedves Kempelen,

Megkövetem magam, valóban rossz példát hoztam fel. Ha jobban belegondolok a UK-s útjaim során repültem, taxiztam, vagy vezettem, csak ritkán vonatoztam. Talán azért ugrott be ez gőzmozdonyos emlék mert Mahchesterben járva láttam régi szerelvényt közledni. Most utána néztem ez egy újra megnyitott vonal.
Üdvözlettlel:

Vince

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23172
2012.02.23. 07:09.59
Kedves Vince!

Jó volt olvasni a leírást az egykori létavértesi állapotokról. Kevés emlék van feljegyezve ennyire részletesen talán egyes vasútállomásokról.
Minden tiszteletem azért, hogy bejárta a világot és sok mindent látott, ezért kérem semmi esetre se vegye kötözködésnek, de az utolsó mondatával az angliai állapotokról nem értek egyet. Igaz, kis hazánkban rengeteg vasútvonalat felszedtek, megszüntettek és az épületeket elbontották. De Angliában, a vasút "őshazájában" sem jártak jobban a vasutak ha csak a felszedett, megszüntetett és lebontott épületekről beszélünk. Amit Ön ma - nevezzük Egyesült Királyságnak - lát az már meg sem közelíti egykori önmagát.
Még egyszer hangsúlyozom, semmi célom, okom a kötekedésre és elismerésem hozzászólásának létavértesi mondandójával kapcsolatban.
Valóban nekünk az fáj, ami a miénk volt egykor és ebből a szempontból rengeteg pótolhatatlan ipari emléket semmisítettek meg az elmúlt évtizedekben. Ez nem kétséges és nincs szándékomban degradálni a hazai állapotokat, mert én sem érzek közömbösen sokszor, ha körülnézek és szembesülök azzal mitől fosztottak meg minket. Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy egyes "bezzeg" országok cseppet sem jártak jobban. Erre a legjobb példa Anglia, ráadásul ott közlekedéspolitikai koncepció nélkül is felrángatták a vasútvonalakat már a két világháború között is, Trianon nélkül.
Nem győzöm hangsúlyozni, hogy vasút párti vagyok, de nekem is szembesülnöm kellett tényekkel a külföldi állapotokkal kapcsolatban.

Kérem, ha van ideje olvassa el a következő linket, az Egyesült Királyságban bezárt és megszüntetett vasútvonalakkal kapcsolatban. Adatok és okok a főoldalon:

http://www.disused-stations.org.uk/index.shtml

Holló Vince
e-mail: hollov.kukac.yahoo.co.uk
elfogadott hozzászólás 23171
2012.02.22. 21:01.41
Létán nőttem fel, innen jártam négy évig akkor még fapados, gőzmozdony vontatta szerelvénnyel gimnáziumba Debrecenbe. Annyi volt akkoriban az utas hogy tíz-tizenkét kéttengelyes kocsit kapcsoltak két darab 275-ös gőzös után. A kocsik műszaki állapota csapnivaló volt, az ablakok állandóan lecsúsztak, világítás és a gőz fűtés is ki-ki hagyott, de azért szerettük. Az állomásról készült képeket nézve, miért foghíjasok most a vágányok? Mert volt egy negyedik vágány is, amit a gőzről Diesel-re váltáskor felszedtek úgy a hetvenes évek közepén. Sok mást is lebontottak ekkor. Volt egy fűtőház is kúttal a most ütközővel lezárt végen. A fűtőház mögött volt az ÁFOR kút, amihez a tartálykocsik kijártak. Volt még egy másik vak vágány is a TűZÉP-re járt be. Az állomás épület után a most is meglévő volt WC épület után volt egy téglából épült áruraktár. Ebből még vettem át árut a hetvenes évek végén. Debrecen irányába haladva a most is meglévő állatrakodó rom előtt volt még egy deszkából épült raktár is amit emlékeim szerint már a hatvanas évek végén lebontottak. Az állatrakodó után pedig a "kalauz" lak állt, aminek még virágos kertje is volt. Ezt nem tudom mikor tarolták le. A leírásomból kitűnik hogy igen jól felszerelt állomása volt a MÁV-nak valaha a létai. Ez a felszereltség nem volt céltalan, mert Trianon előtt tovább akarták vinni a vasutat Kokadon át Erdélybe, hogy becsatlakozzon az ottani ágakba. Állítólag már a síneket is lehozták Létara, de jött Trianon és az álmoknak vége lett. Mostanság is járok Létára és ha az állomás épületet látom fájó szível gondolok az esztelen rombolásra. A világ sok táját bejártam, így voltam Angliában is ahol megvannak a régi vasúti épületek és használják a régi vonalakat, még gőzösök is közlekednek. Talán lehetett volna az angol mintát követni.

Hajdú Sándor
e-mail: shajdu.49.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19184
2010.10.11. 21:34.05
A hozzá szólásomat én is csak úgy tudom kezdeni mint "Moldován István"

"Régi kedves vasútállomás ez nekem."
A nagynénémék Álmosdon laktak így minden nyáron mentünk hozzájuk nyaralni vonattal, ez az ötvenes évek közepétől értendő.Nagy élmény volt a vonatozás is -majd egy egész napot vett igénybe-. A létai "kedves" állomásról indult az úgynevezett fakarusz busz (nem tudom emlékszik még rá valaki?) Álmosdra,mivel itt a vasút véget ért.

Moldován István
e-mail: molvillamos.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 16656
2010.04.03. 12:54.03
Régi kedves vasútállomás ez nekem.A hatvanas és hetvenes években sokat jártam a rokonokhoz,akik létán és Cserekerten laktak.Szolnoki létemre mindíg szerettem ezt a tájat.Sokat gyalogoltunk ki Cserekertbe,mert innen aztán nem ment se kocsi,se busz.Nagy néha valamelyik rokonom jött ki a vonathoz lovasszekérrel.Hát ezek már régi emlékek.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 15743
2010.01.31. 22:28.36
2009. dec. 5.

Béres Barna
e-mail: bberes.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15568
2010.01.24. 12:50.11
Kár ezért a vasútvonalért, és kár az állomásért is. Szívemhez közel álló kis állomás. Itt voltam először forgalmi szolgálattevő. Aztán jött a rémálom 1997.01.07 -én. Megszüntették a forgalmi szolgálatot. Hosszú éveken át úgy szerkesztették a menetrendet, hogy amikor a létai vonatok jártak be Debrecenbe, akkor mellette a váltókörzetben épp járt ki a Pesti gyors.. Amikor lett volna átszállásra 6-8 perc Debrecenben, akkor kivették a zárt MD szerelvényeket a vonalról, jött helyette körüljárós Bz, és M44 vontatta vezérlés nélküli MD szerelvény. Persze a vonatszemélyzet a végállomáson 9 perc tartózkodás alatt nem tudott körüljáratni, engedélyt kérni, írásbeli rendelkezést írni és kézbesíteni saját magának. Rendszeresen 10 - 15 perc késéssel jöttek el Létavértesről. Így aztán megint nem érték el a fővárosba utazók a csatlakozásukat. Csoda hogy ilyen tudatos rombolás hatására is ennyi ideig bírta ez a szárnyvonal... Hiába no, szívós népek ezek a hajdúk :-(

MD
e-mail: varganorbert96.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15250
2010.01.09. 14:14.47
Minek szűnt meg? Pedig mikor még hatrészes MDa járta be a vasútvonalat.

Marczy
e-mail: cakundpak.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14877
2009.12.15. 15:46.19
Szombat este innen is elment az utolsó vonat, a forgalom tehát "ideiglenesen szünetel". Régen volt buszjárat, ami a település központjából ráhordta az utasokat a vasútra. Csakhát a Voánnak sem jó, ha magának csinál konkurenciát...

wapo
e-mail: waplaci.kukac.fremail.hu
elfogadott hozzászólás 14470
2009.11.22. 11:01.42
Az utasforgalom lecsökkenése miatt.A varázsszó a "kihasználatlanság".
háát van benne valami.Évek alatt sikerült elvadítani az utasokat a menetrend "ésszerűsítéssel".A buszok tele vannak.
És aki megszokta,hogy nem kell kigyalogolnia az állomásra az nem fog visszaszokni.hacsak meg nem szüntetik a buszt.Bár arra az elmúlt időszakban úgy tudom nem volt országos példa.

matteo
e-mail: mate.97.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12197
2009.06.28. 18:09.49
Meg akarják szüntetni a Létavértesi vonalat??Mindjárt csúnyát írok....

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12023
2009.06.17. 12:16.19
Itt.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 11887
2009.06.08. 00:13.42
Egyszer voltam itt éjszaka, egy autóval találkoztam, abban is rendőrök ültek...
MD volt már akkor is, három vagon volt az utolsó szerelvény.
Eredetileg hol volt a vonal végállomása?

m62191
e-mail: knorbi825.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10736
2009.03.25. 20:35.35
Létavértes állomás, 2008.12.13-án:

szvdom
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 2891
2008.02.17. 17:32.03
Az MD-knek nem is kell körbejárniuk, pont ez a lényeg, hisz motorvonatoknak számítanak, mind a két irányba képesek közlekedni.

Joci
e-mail: ronaijoci.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2840
2008.02.15. 19:38.02
Nem tudom, miért szűntetik meg a Sàrànd- Létavértes vonalat, ha (Zsolt felvételén is làtszik) MDmot-ok is jàrnak arra? Vagy a körbejàràs miatt? Hàt, vagy csak azért, mert a közlekedési miniszternek nem tetszik, hogy kormoljàk a levegőt a vonatok???

Farkas Zsolt
e-mail: wolf27sze.kukac.fw.hu
elfogadott hozzászólás 1972
2007.12.17. 15:36.10
Létavértes 2007. 12. 01.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Lesencetomaj

Lepsény

Létka

Léva

Levél