Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


419 Nyíregyháza NyK - Dombrád

Nyíregyháza átrakó (418)
Nyíregyháza NyK (418)
Nyíregyháza Petőfi tér (418)
Nyíregyháza-Vásártér (418)
Nyíregyháza Beloiannisz tér (418)
Erdei kitérő (418)
Sóstógyógyfürdő (418)
Nyírszőlős (418)
Fakapu (418)
Kótaj (418)
Kótaji szeszgyár (418)
Újkótaj (418)
Bélatanya (418)
Nagytanya NyK (418)
Feketehalomtanya (418)
Buj (418)
Buj község (418)
Herminatanya (418)
Ibrány temető
Ibrány
Nagyhalász-Kendergyár
Nagyhalász
Neszehíd
Érhát
Kétérköz
Tiszatelek
Újdombrád
Barackos
Dombrád




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Dombrád

megszűnt kisvasúti állomás
419 Nyíregyháza NyK - Dombrád
 

2008.07.30.
Fotó: Sereg János [V43_1195]


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások


Járműskanzen keskeny nyomközű gyűjtemény




Régi képek - Dombrád

A dombrádi kisvasút állomása régi képeslapon (forrás: Turóczy László gyűjteménye)
 


Képtár - Dombrád

A Dombrádi Kisvasúti kiállítás
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.01.
A Dombrádi Kisvasúti kiállítás
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.01.
A Dombrádi Kisvasúti kiállítás
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.01.
A Dombrádi Kisvasúti kiállítás
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.01.
A Dombrádi Kisvasúti kiállítás
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.01.
A Dombrádi Kisvasúti kiállítás
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.01.
Az állomásépület.
Fotó: Leskó Gyula
Dátum: 2008.
Emléktábla a felvételi épület falán
Fotó: Leskó Gyula
Dátum: 2008.
Fotó: Leskó Gyula
Dátum: 2008.
Fotó: Leskó Gyula
Dátum: 2008.
Fotó: Leskó Gyula
Dátum: 2008.
A milleniumi park bejárata
Fotó: Leskó Gyula
Dátum: 2008.

Fotó: Golenya Soma
Dátum: 2011.01.08.

Fotó: Sereg János
Dátum: 2008.07.30.
Dombrád, Uba kocsi a skanzenben. A kocsi mögött, a fűtőház előtt a dombrádi delta egyik ága, illetve annak hídja is látható.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Dombrád, bejárat Nyíregyháza felől. Jobbra a fűtőház, hátul a skanzen, balra a kisvasúti múzeum-egykori szolgálati lakás.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Dombrád, emlékmű az egykori állomáson.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Dombrád, állomásépület, immár vonatok nélkül.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Emléktábla az állomás falán, 90 éves évforduló.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Emléktábla, 100 éves évforduló...nem lesz több?
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Vasúti raktár (PFT?) épület az állomás mellett. Dombrádon már minden ablakot OSB-lapokkal fedtek.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Domrád, végponti váltókörzet. A sínek még átmennek a háttérben a közúton, de aztán feláldozták őket egy parkoló építésekor.
Az állomás körül több raktárépület áll, kettőt a képen is látunk.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Dombrád, az egykori fűtőház. Dombrádon van egy deltavágány is, ennek egyik ága elől a bal szélen látszik.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Nyíregyháza felőli váltókörzet. Balra a fűtőház, a jobb oldali épület a kisvasúti múzeum.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Dombrád állomás, öt évvel a bezárás után. Jobbra a skanzen járművei,balra egy áruház, a végpont felé nézünk.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Ezen váltó-állító berendezés nem szolgált Dombrádon, sőt nem is kisvasutas, hanem a Debrecen-Balmazújváros vonalról került ide. Talán Nagymacsról? (Bocsánat, a képen alig olvashatók a feliratok...)
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
A dombrádi skanzen "sztárja"-a vonal jellegzetes vontató járművei voltak.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Kisvasúti múzeum-már csak emléktárgyak...
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Ő is fedett helyre került a skanzenből!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
A hajtány a kisvasúti múzeum épületében kapott helyet.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Háttérben az említett hagymás raktár, elől pedig a helytörténeti gyűjtemény épülete. Bent a településről és a kisvasútról is van kiállítás, illetve innen nyitják ki a vasúti múzeumot is.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
A delta két szára ezen raktárak előtt találkozik, és a közútig tart. A közelebbi raktárban hagymát tárolnak jelenleg is!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
A delta másik fele a fűtőház mögött kanyarodik elénk. A pompás kis fűtőház oldalához egy pályakocsi-szín csatlakozik.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Kis híd a dombrádi delta, kezdőpont felőli szárnyán.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.
Dombrád, útátjáró a kezdőponton-Nyíregyháza felé nézünk. Balra, az épület sarkánál a dombrádi delta másik ága ágazik ki.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.08.02.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29767
2015.10.23. 20:30.58
Az állomásépület utca felőli képe.
2015. 10. 23.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29766
2015.10.23. 20:30.02
Pályaállapotok 2015. 10. 23-án.
Nem látszik meg a forgalom szünetelés.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29765
2015.10.23. 20:28.15
...de az ütkőzőbak mögött még az útátjáró másig oldaláig folytatódik.

Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29764
2015.10.23. 20:26.42
A vonal jelenlegi végpontja...

Tibi02
e-mail: tibcs02.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29439
2015.04.29. 16:32.42
Még jóval az állomás előtt, a 262. szelvényben rakodóvágány ágazik ki C/1. váltóval, majd 5 méteres távolságot tartva párhuzamosan halad a vonali vágánnyal, ahova C/2. jelű váltóval a 265. szelvényben csatlakozik vissza. A sínpár használható hossza 210 méter, egykori tulajdonosa a Szerencsi Cukorgyár. Mindkét végén vágányzáró sorompó, illetve siklasztósaru van elhelyezve.

A rakodó-kitérő, a környéken megtermelt cukorrépa kényelmesebb vasútra rakása érdekében létesült, 1968-ban. A dombrádi állomás rakodóterülete ugyanis igen szűkös volt, ezért a cukorrépát sokszor a főút szomszédságában lévő kihúzóvágányon rakták be a vagonokba.

A rakodóvágány a Fegyverneki Gazdasági Vasútról származik, míg a két váltó a nyíregyházi villamosforgalomban használt, de már korábban üzemen kívül helyezett Stadion-kitérőben teljesített szolgálatot. Az "új" rakodó-kitérő a cukorrépa szállítás 1992-es közútra tereléséig működött, azonban a mai napig egyben van.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16564
2010.03.26. 22:45.02
Itt forgatták 1990-ben a Kerekek és lépések című dokumentumfilm-sorozat a Két Tisza között című epizódját.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13672
2009.09.16. 20:16.54
Holnaptól szünetel a forgalom Dombrád és Herminatanya között.

A vonatok helyett vonatpótló buszok közlekednek.

Deák Csaba
e-mail: deak.csaba8.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8826
2009.01.04. 19:30.22
Személyvonat Dombrád állomáson.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7705
2008.10.31. 20:09.01
Dombrád felvételi épülete (2008. júl. 30.)

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Dömefölde

Diósgyőr-Majláth

Égéri elágazás

Egeresvölgy-Varróház

Weichselbaum