Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


419 Nyíregyháza NyK - Dombrád

Nyíregyháza átrakó (418)
Nyíregyháza NyK (418)
Nyíregyháza Petőfi tér (418)
Nyíregyháza-Vásártér (418)
Nyíregyháza Beloiannisz tér (418)
Erdei kitérő (418)
Sóstógyógyfürdő (418)
Nyírszőlős (418)
Fakapu (418)
Kótaj (418)
Kótaji szeszgyár (418)
Újkótaj (418)
Bélatanya (418)
Nagytanya NyK (418)
Feketehalomtanya (418)
Buj (418)
Buj község (418)
Herminatanya (418)
Ibrány temető
Ibrány
Nagyhalász-Kendergyár
Nagyhalász
Neszehíd
Érhát
Kétérköz
Tiszatelek
Újdombrád
Barackos
Dombrád




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Nagyhalász-Kendergyár
(Rétköz)*

megszűnt kisvasúti állomás
419 Nyíregyháza NyK - Dombrád
 

2008.
Fotó: Sereg János [V43_1195]


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Rétköz Az 1929-es menetrendben így találjuk





Képtár - Nagyhalász-Kendergyár


Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.08.16.

Fotó: Sereg János
Dátum: 2008.

Fotó: Zágonyi Tibor
Dátum: 2017.06.13.

Fotó: Zágonyi Tibor
Dátum: 2017.06.13.

Fotó: Zágonyi Tibor
Dátum: 2017.06.13.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tibi02
e-mail: tibcs02.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 29739
2015.10.06 12:56.42
Az első vágányból egy iparvágány ágazott ki, az állomással párhuzamos közút túloldalán elterülő kendergyárba. Az gyár belső hálózata egy deltával kezdődött, majd a sínek az üzem egész területét behálózták. A belső tolatásokat kezdetekben állati erővel, majd az ötvenes évektől saját C50-es dízelmozdonyokkal végezték. Az itt feladott, valamint az ide irányuló küldemény Sóstón, a záhonyi fővonal mellett létesített átrakóban cserélt nyomtávot.

1973. január 1-től a gyár, a szállításinak jelentős részét közútra terelte. Ez azzal járt, hogy a több kilométer kiterjedésű belső vágányrendszer, mindössze pár száz méterre fogyatkozott. A C50-es gépeket selejtezték, illetve más kisvasutakra csoportosították át. Nagyhalászi-Kendergyár állomáson ebben az évben szűnt meg az önálló állomásfőnökség. Tiszatelekkel került összevonásra. A hanyatlás magával rántotta Sóstó-Átrakót is. A nagyvasúti rakodóvágányt, valamint a kisvasúti átrakó vágányzatát 1975 folyamán szedték fel, a bontási engedély körüli bonyodalmak miatt.

1981-ben Nagyhalászi-Kendergyár állomás épületének lebontását sürgették, mert statikai állapota olyannyira leromlott, hogy veszélyeztette a mellette futó közút forgalmát. Forgalmi szolgálat ekkor már nem volt. Elbontása 1986-ig megtörtént. A jelzők kezelése ezt követően, az első vágány melletti vasdobozból történt.

1988 folyamán, a gyáron belüli iparvágány maradékát is elbontották.

V43_1195
e-mail: janossereg.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7698
2008.10.31 19:51.57
Nagyhalász-Kendergyár

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nagyhalász

Neszehíd

Nagyirtás-Szent Orbán Erdei Hotel

Nyárilegelő

Normafa