Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


348 Kecskemét KK-Törökfái-Kiskőrös KK

Kecskemét Rávágytér (349)
Kecskemét KK
Alsószéktó
Törökfái-Felső (349)
Fehértó felső (349)
Törökfái (349)
Kiskőrösi út
Magyarsor
Görbemajor
Ludastó
Köncsögpuszta
Határcsárda
Tóth tanya
Orgoványi út
Orgovány
Kápolnadűlő
Lőtér
Rókatanya
Dértanya
Kispáhi
Páhi
Kaskantyúi tanyák
Kaskantyú
Kisbócsa
Felsőcebe
Kutitanya
Kiskőrös KK

349 Kecskemét KK-Törökfái-Kiskunmajsa

Kecskemét Rávágytér (348)
Kecskemét KK
Törökfái-Felső (348)
Fehértó felső (348)
Törökfái (348)
Matkó felső
Matkó-Alsó
Jakabszállás felső
Jakabszállás
Kocsistanya
Jakabszállási tanyák
Bugacpuszta
Bugac
Bugac felső
Móricgát
Hittanya
Nagybugac
Szanki tanyák
Soltvadkerti út
Szank
Kiskunmajsai út
Kiskunmajsa KK




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kecskemét KK

megszűnt kisvasúti állomás
348 Kecskemét KK-Törökfái-Kiskőrös KK
349 Kecskemét KK-Törökfái-Kiskunmajsa
 

Fotó: Gábor Ferenc [brumi]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.892883° E19.685769° | N46° 53' 34.37" E19° 41' 8.76"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A kecskeméti kisvasút kezdőponti állomása Kecskemét-alsó MÁV állomástól nem messze, a város déli részén, közvetlenül az 541-es számú út (Halasi út) felüljárója mellett helyezkedik el. Forgalmi szolgálat, menetjegykiadás van. A váltók kézi állításúak. A váróterem csak a nappali órákban van nyitva. A mellékhelyiségek kulcsát a forgalmi szolgálattevőtől lehet elkérni. A felvételi épület, bár már kissé leromlott állapotú, igazi gyöngyszem! Feltehetőleg eredeti. Az eredeti vakolatdíszek, nyílászárók szinte még mindenhol megtalálhatók, csupán kisebb átalakításokat végeztek. Az épület egy részében magánlakásokat találunk, valamint a BUDABER RT kirendeltségét. A pálya felőli homlokzat középrizalitján Kecskemét város címere, a tetőn pedig díszes kovácsoltvas keretben a KGV felirat látható (Kecskeméti Gazdasági Vasút).
A Kecskemét-Kiskunmajsa vonalat 1928. szeptember 12-én adták át a forgalomnak. A vonal fennállásának 75 éves jubileumán a város márvány emléktáblát helyezett el az épület falán. Az állomásépület mellett található a Vasúttörténeti Alapítvány Keskeny Nyomközű Vasúti Járműskanzenje, ahol C50-es dízelmozdonyt, alakjelzőt, gőzmozdonykazánt és különböző kocsikat vehetünk szemügyre. Állapotuk hagy némi kívánnivalót maga után. A terület pár perc alatt bejárható ám egy kis parkgondozás ráférne. Mindezen javak azonban szerencsére jó kezekben vannak, hisz az állomás személyzete lelkes csapat.
Az állomás végén helyezkedik el a fűtőház ahol a mozdonyok, kocsik karbantartását végzik. A területre remek belátás nyílik a felüljáróról. Van itt minden, ami egy vasútrajongó szívét megdobogtatja! A vontatási telep bejárata mellett szénszerelő daru áll, ami a gőzvontatású időket idézi. Ma már Mk48-as sorozatú dízelmozdonyokkal, Ba-w és BDa-w (poggyászteres) sorozatú kocsikkal bonyolítják le a személyforgalmat. A teherforgalom megszűnt. Az állomási vágányokon tárolják a személykocsikat, illetve itt alakítottak ki egy rövid csonkavágányt a dízelmozdonyoknak gázolajszereléshez. A kisvasúton való utazás az 1956-os évjáratú, a Debreceni Járműjavító által gyártott, fapados, s télen kályhával fűtött kocsikkal feledhetetlen élményt kínál. Érdemes kipróbálni mindenkinek. (szöveg: Sándor Antal)

U.I.: Az esztelen vasútrombolásnak sajnos ez a vonal is áldozatul esett. Az utolsó szerelvény 2009. december 12-én közlekedett.


Járműskanzen a Vasúttörténeti Alapítvány Keskeny Nyomközű Vasúti Járműskanzenje a felvételi épület mellett




Régi képek - Kecskemét KK

Fotó: http://www.sinekvilaga.hu/2013/5-nagy-jozsef
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Kecskemét KK

Kecskemét-Átrakó állomás felvételi épülete és vágányai (fotó: Komlós Gábor)
Az állomásépület közelről
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Indul a vonat Kiskőrösre
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Kocsiszín bejárata
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Az állomás váltókörzete
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Váróterem
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Régi kocsik a kocsiszín előtt
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
A skanzen járművei: C50-es mozdony
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Skanzen
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Skanzen
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Ez is a skanzenben van: egy gőzös testéből egy darab
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Skanzen
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Skanzen: alakjelző
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
Ez is a skanzen: keskennyomközű tartálykocsi
Fotó: Bana Gyula
Dátum: 2008.07.
A felvételi épület középső része a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Névfelirat és vakolatdíszek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
A menetrend és a váróterem nyitvatartása az ablakban lévő papírokon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Bejárat a váróterembe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Várótermi csendélet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Jegypénztár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Emléktábla a felvételi épület falán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
A mellékhelyiségek bejáratai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Pillantás a vontatási telepre a felüljáróról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Munkára váró dízelmozdony a fűtőház előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Pillantás az állomásra a vontatási telep kapujából.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Szénszerelő daru a vontatási telep kapuja mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Gázolajkút a mozdonyok számára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Pillantás az állomásra a kijárati váltókörzetből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.
Pillantás a nyíltvonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.05.16.

Fotó: Gábor Ferenc
Mk48 2030 tolat a fűtőház területén
Fotó: Barna Gspár

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30134
2016.03.26. 16:31.32
Németh János 2009-ben készült felvételei:
https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/sets/72157626081728347

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29494
2015.06.28. 12:55.39
KGV felirat a tetőn.
2015. 05. 14.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29488
2015.06.27. 21:22.30
Bax kocsik.
2015. 05. 14.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29487
2015.06.27. 21:19.55
490, 039 kazánja.
2015. 05. 14.

BZmot302
e-mail: ulobagoly11.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25752
2013.01.14. 15:17.23
Egy videó a vonalról.
http://www.youtube.com/watch?v=36W5hFWHyLM

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23407
2012.03.14. 21:20.09
Ha a kisvasutat bevitték volna fonott vágányon a nagyállomásra,akkor talán utasból is több lett volna,és talán akkor nem szűnik meg a kisvasút. Szerintem sok helybeli sem tudja, hogy hol található ez az állomás.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19618
2010.12.13. 11:00.29
Az utolsó üzemnapról egy összeállítás olvasható a vonatmagazinon: http://www.vonatmagazin.hu/2010/12/egy-eve-szunt-meg-a-forgalom-a-kecskemeti-kisvasuton/#more-21828

brumi
e-mail: brumi011.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [szvdom]
elfogadott hozzászólás 1781
2007.11.22. 01:21.05
A kisbugaci vasút fejállomásának állomásépülete.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Királyrét

Kisirtás-Csúcsfordító

Kiskunmajsa KK

Kiskőrös KK

Kismaros ÁEV