Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


348 Kecskemét KK-Törökfái-Kiskőrös KK

Kecskemét Rávágytér (349)
Kecskemét KK (349)
Alsószéktó
Törökfái-Felső (349)
Fehértó felső (349)
Törökfái (349)
Kiskőrösi út
Magyarsor
Görbemajor
Ludastó
Köncsögpuszta
Határcsárda
Tóth tanya
Orgoványi út
Orgovány
Kápolnadűlő
Lőtér
Rókatanya
Dértanya
Kispáhi
Páhi
Kaskantyúi tanyák
Kaskantyú
Kisbócsa
Felsőcebe
Kutitanya
Kiskőrös KK




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Kiskőrös KK

megszűnt kisvasúti állomás
348 Kecskemét KK-Törökfái-Kiskőrös KK
 

Valahol az állomás közepén állunk. A képen jobbra a nagyvasút állomása van.
2010.07.18.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.62464° E19.297367° | N46° 37' 28.7" E19° 17' 50.52"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.





Képtár - Kiskőrös KK

A vonal vége. Végállomás.
Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.08.15.
Mk 48-as kisvasúti szerelvény 2009 ősz
Fotó: Mi (M&C)
Dátum: 2009.10.18.
A volt biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
A vonal vége. A kép közepén épp csak kivehető az ütközőbak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
Az első váltó mellett állva az állomás felé tekintünk. Hátunk mögött a kihúzóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
Valahol az állomás közepén állunk. A képen jobbra a nagyvasút állomása van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
Elveszett teherkocsik az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
A másik váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
Ezen a rámpán lehetett a kisvasúti járműveket normál nyomtávú vasúti kocsira rakni.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
A fűben ugyan alig kivehető, de van nagyvasúti kapcsolata az állomásnak. Egészen idáig be lehetett tolni a normál nyomtávú kocsit.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
Balra a nagyvasúti vágány, előttünk az állomás csoport fény kijárati jelzője.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
A kisvasút keresztezi a nagyvasúti vágányt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
Az átszelés közelebbről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
Jól látható nyomot hagytak a kisvasút járműveinek kerekei.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.07.18.
UBA sorozatú kisvasúti teherkocsik rozsdásodnak Kiskőrösön.
Hátul további fedett teherkocsik látszanak.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.08.
A rámpa aknája. Ha jól olvastam, eredetileg nagyvasúti kocsik kisvasútra történő húzására szolgált(roll-block). Később kisvasúti járművek nagyvasútra rakására használták. A sínek mindkettőhöz megmaradtak!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
Több vágányon is teherkocsik hevernek. A síneket visszahódítja természet, mindent elnyel a gaz. A bal szélen lévő erdőben szintén fut egy sínpár!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
A rámpa környéke, a kezdőponti oldal felé tekintve. Jobb szélen a rámpa mellett futó vágány lehet az erdőbe vesző, említett sínpár, míg balra hátul PFT hulladék és ősöreg teherkocsik látszanak.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
Váltó a kiskőrösi KK állomás végponti oldalán.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
Az egykori 348-as vonal végpontja másik szemszögből.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
A rámpa közelről. Jobbra a volt bizber épület, a balra lévő fényjelző(talán kijárati jelző?) még mindig világít!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
Az erdőben futó kisvasúti sínpár. Fák és bokrok nőnek rajta, vajon mikor állt rajta utoljára vonat-valószínűleg jóval a 2009-es bezárás előtt!
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
A rámpa vége. Alul éles szemmel kivehető a még mindig meglévő nagyvasúti vágány. Hátul a bizber épület pince-ablakai látszanak.
(Ami, mint olvasom, volt borospince is...)
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
Szebb napokat látott kisvasúti teherkocsik. Elől kibontott nagyvasúti sínek, PFT anyagok.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
A rámpa felé nézünk. Jobbra az erdőben az elveszett vágány, elől a váltónak már "szétverték a fejét".
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
Az épület, 2014-ben, lassan öt évvel a bezárás után.
Fotó: Sós János
Dátum: 2014.06.07.
A fedezőjelző Kecskemét KK felé.
Dátum: 2008.09.02.
Kisvasúti-nagyvasúti vágánykereszteződés a fedezőjelző előjelzője és a főjelző között (ez a vágány megy be a kisvasúti állomásra)
Dátum: 2008.09.02.
Az egykori mozdonyszín. 1995-ben még használták, ld.: https://www.youtube.com/watch?v=36W5hFWHyLM&list=UUhfCufiKf6y5nAkvDt8pOdA (0:32-től)
Dátum: 2008.09.02.
A laktanya-rész bejáratai.
Dátum: 2008.09.02.
A kultúrház-rész másik oldala.
Dátum: 2008.09.02.
Az épület kultúrház része.
Dátum: 2008.09.02.
A mozdonyszín mellett kezdődik a laktanya-rész.
Dátum: 2008.09.02.
Az épület másik oldalát már nem használták.
Dátum: 2008.09.02.
A mozdonyszínhez vezető vágány és a fordítókorong maradványai.
Dátum: 2008.09.02.
A mozdonyszín.
Dátum: 2008.09.02.
A mozdonyszín kapujának belső oldala.
Dátum: 2008.09.02.
A mozdonyszín kapujának külső oldala.
Dátum: 2008.09.02.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27272
2013.10.18. 23:57.22
Mk48 2013 az állomáson.
2009. 08. 27.

Föce
e-mail: föcejanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23364
2012.03.09. 15:13.00
Ez az épület nem volt a Kiskőrös-Kecskemét keskeny vágányú vasút állomása sosem.Az ötvenes években borpince volt.A hatvanas évek elejétől A vágányok felőli oldalon távközlő és bizber szakasz volt.A másik oldalon szolgálati lakás a blokkmesternek(édesapám)Itt éltem gyerekkoromtól 32 éves koromig.A műhelyek akkor szüntek meg mikor az állomás mellett a nyolcvanas évek közepén elkészült az új üzemi épület.Ez épület mellett volt az átrakórész.Normál nyomtávú vagonokból keskenynyomtávúra,vagy fordítva.A "kisvasút" végállomása a "nagyvasúti "állomás város felöli oldalán volt,de nem volt külön felvételi épülete.Tisztelettel egy nyugger vasutas.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14869
2009.12.14. 22:09.58
KK=Kecskeméti Kisvasút
NyK=Nyírvidéki Kisvasút


madas
e-mail: madas.kukac.bmrg.hu
elfogadott hozzászólás 14868
2009.12.14. 21:51.42
KK, NyK: biztos?

Én korábban keskenynyomközűt gondoltam, de ez csak saját elképzelés volt.

Most viszont egy helybéli vasutas azt mondta: a KK-ból a második közforgalmút jelent. Elég meggyőzőnek tűnik, mert a vasút eredetileg KGV (=gazdasági vasút) volt, s kézenfekvőnek tűnik, hogy a személyforgalom bevezetésével (esetleg hangsúlyosabbá válásával) így változtassák meg a nevet.

Az első K akár kiskunsági is lehetne, de ez megint csak saját találgatás.

oli_b
e-mail: oliver_b.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9869
2009.02.12. 09:42.23
A második kép olyan, mintha kisiklottál volna a vonattal :-D

Tshuhash
e-mail: tshu.hash.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9868
2009.02.11. 21:39.35
KK: Kecskeméti Kisvasút, NYK: Nyírvidéki Kisvasút

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9860
2009.02.11. 20:12.12
Sziasztok! Mit jelent a KK és az NYK(118-119)-es mező?

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 9825
2009.02.10. 19:26.30
A kisvasút itt keresztezi a kiskőrösi és a kelebiai vonalat.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 9824
2009.02.10. 19:25.24
A nagyvasúti állomásépület mögött van ez a kihúzvágány, utána azért van kitérő is.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kiskunmajsa KK

Kecskemét KK

Kismaros ÁEV

Kámaháza

Kemencepatak