Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


348 Kecskemét KK-Törökfái-Kiskőrös KK

Kecskemét Rávágytér (349)
Kecskemét KK (349)
Alsószéktó
Törökfái-Felső (349)
Fehértó felső (349)
Törökfái (349)
Kiskőrösi út
Magyarsor
Görbemajor
Ludastó
Köncsögpuszta
Határcsárda
Tóth tanya
Orgoványi út
Orgovány
Kápolnadűlő
Lőtér
Rókatanya
Dértanya
Kispáhi
Páhi
Kaskantyúi tanyák
Kaskantyú
Kisbócsa
Felsőcebe
Kutitanya
Kiskőrös KK




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Kaskantyú

megszűnt kisvasúti
348 Kecskemét KK-Törökfái-Kiskőrös KK
 



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.670782° E19.38985° | N46° 40' 14.81" E19° 23' 23.45"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Megszűnt


2009. december 13-tól (menetrendváltással) a vasútvonalon megszűnt a személyforgalom. A 2009. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2009-ben megszűnt állomások






Képtár - Kaskantyú

Kaskantyú állomásépülete
Fotó: lőrincz lászló

Fotó: Tatai András
Dátum: 2007.08.15.


 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24127
2012.06.01. 19:59.11
A majsai oldal, ugyanígy 5+1 párral.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24126
2012.06.01. 19:55.59
Az 1999.05.30-tól érvényes menetrendben 5 pár vonat, és egy reggeli orgoványi betétjárat található - de ez sajnos nem lépett érvénybe.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24125
2012.06.01. 13:16.37
A menetrend csak egy dolog ,az se volt megfelelő, de önmagában ma ez még kevés volna. A sebesség is kritikus pont volt és a vonal lassú agonizálása idején sem sokan utaztak rajta, elvégre 50 km-t több mint 2 óra alatt megtenni. Ebben a vonalban több is lehetne, de jelenlegi állapotában nem életképes. A sebességet min 60 km/h-ra kéne emelni, ehhez nem is kéne nagy dolog, bontott anyagokból meg lehetne simán oldani, nem is milliárdokból csak milliókból. A gördülőállomány sem utasvonzó nosztalgiaüzemnek jó a szenes kályhás fűtés meg a fapados kocsik, de hivatásforgalomra nem. Min. egy Bzmot szinvonalú komfortfokozató motorkocsipark kéne ide, asszem ezt is lehetne használtan szerezni a lengyelektől. De még ez is kevés, mert ki kéne iktatni a sok szükségtelen puszta közepén megállást is. Hány olyan megálló van ,ahol, szinte sosem száll fel senki? Feltétles megállóként kéne működnie minden pusztai megállónak, ha nagy ritkán van utas akkor megáll neki. Aztán ott van pl. Helvécia, ahol végigzötyög a falu főutcáján a vonat, iskola, templom, bolt stb. mellett és csak valahol a pusztában áll meg. Ahol kéne ott nem viszont a puszta közepén megáll minden fánál.

A végállomások is rossz helyen vannak. Kiskörös még hagyján legalább közel a nagyvasúthoz, igaz, hogy az állomásépület mögött bújik meg egy csonkavágányban egy gazzal benőtt telken, nem 21. századi ez sem, hogy peron nélkül egy gazos rét közepén egy csonkavágányban végződik a vonal. Ott egy Tesco áruház alig 100m-re, 100m vágányhosszabbítás és akár a bejáratig mehetett volna a vonat, úticél ugye lehet a tanyákról is az ,hogy nagybevásárlás. Előre kellett volna gondolkodni és akár feltételként is szabhatták volna a Tesco-nak az engedélyekhez, hogy ezt csinálja meg, minimális dolog lett volna 100m sín és pár betonkocka peron gyanánt. Vagy akár a nagyvasút állomásához is oda lehetett volna vinni, legalább szem előtt lenne.

Kecskeméten még siralmasabb a helyzet. Egy felüljáró tövében mindentől távol, bújik el a járműtelep és a végállomás. Se tömegközlekedési kapcsolat se semmi olyan létesítmény, ami potenciális úticél lehet. Itt is minimális költségvetés lett volna a pár száz méterre lévő Kecskemét alsó állomásig elvinni a kisvonatot, majd onnan egy 3. sín berakásával a már meglévő vasútvonalba a nagyállomásiig elvinni.ráadásul e a vágánykapcsolat meg is volt régen csak felszedték. Sőt az eredeti végállomás a Rávágy téren volt. Az igazi svájci kisvasutakhoz megfelelő módi viszont az lenne, hogy a városon belül kanyarogva érné a nagyállomást villamosként járva a városban, ahogy régen Nyíregyházán. De ugye ez pont az álmodik a nyomor kategória, amihez csillagászati pénzek kellenek, ami sosem lesz. Viszont a nagyállomásig elvinni ehhez képest fillérekből kihozható.

És hát ugye maga a vonat végig tanyavilágoknál meg kisebb falvaknál jár, sok helyre betonút sem vezet, így 60 km/h sebesség untig elég lenne, a traktornak (2009 végén az utolsó perceiben utaztam rajta, lehangoló azt látni ,hogy egy sárban küzdő traktor leelőzi a vonatot, gondolom nyáron se felemelő érzés, mert ugyan Petőfi imádja az alföld tengersík vidékét, de még én is, aki szintén az alföldről származik elunja idővel a 10 kukoricaszál/perc sebességgel változó tájat és a vonatot előző legyek látványát), meg a földúton poroszkáló Zsiguliknak és Opeleknek, Niváknak. Nem is beszélve arról ,hogy mondjuk télen hóesés után vagy egy kiadós záporos időszak utáni sártengerben a vonaton kívül csak traktorral és terepjáróval lehet közlekedni.

VT22
e-mail: 234.kukac.5.hu
elfogadott hozzászólás 24124
2012.06.01. 10:53.04
Sajnos nem lehetett utasbarátabb menetrendet tartani a hadra forgató gépek száma és állapota miatt. Úgy hallottam, még a 90-es években készült egy menetrendtervezet amelyikben kb. kétóránként indultak volna a vonatok, de már akkor sem vállalta a vasútüzem, így maradtak a három vonatpárnál.

GKSZKft
e-mail: ev3avr.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24113
2012.05.31. 16:42.41
Egyetértek, de talán ha utasbarát menetrend lett volna akkor lehet, hogy többen használták volna. Például a 4 gépből mindet ki lehetett volna küldeni a vonalra és nem csak 2-őt (valójában 3, mert reggeli időszakban a kiskőrösi vonalon két vonat volt kint). De a menetrendet mindenképpen újra kéne gondolni ahhoz, hogy gazdaságos legyen üzemeltetni (újraindítani) a kisvasutat.

petya
e-mail: www.turupeti.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13481
2009.09.04. 11:12.45
FÖLÖSLEGES LENNE ezt a vasútvonalat megszüntetni,mert nagyon turistavonzó,és még a tanyavilágnak ma is nélkülözhetetlek közlekedési eszköze,erdőkön-mezőkön kanyarog,kellemes időtöltést,kikapcsolódást nyújt.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 9822
2009.02.10. 19:22.33
előtte valami nád nő. Az épületet vasutasok lakják.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kápolnadűlő

Jánoshegy

Kisbócsa

Kemence

Kenézlő