Mezőhídvég
Macskabagoly, 2017.05.18 10:35.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lakói jelenleg vannak: a madarak.
|
|
|
Mezőhídvég
Macskabagoly, 2017.05.18 10:34.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet körbekerítették, de a kerítést egy szakaszon letépték. Csak a váróterembe mertem bemenni, a forgalmi iroda fölött a födém leszakadt.
|
|
|
Mezőhídvég
Macskabagoly, 2017.05.18 10:31.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vágányok helyén birkalegelő
|
|
|
Mezőhídvég
Macskabagoly, 2017.05.18 10:30.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapelőtt jártam itt.
|
|
Boba
Sanya, 2017.05.16 19:33.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor a zöld-sárgák együtt állnak.
|
|
|
Zalaszentlőrinc
korpi41, 2017.05.15 18:54.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2016. nyarán a vonal villamosításához kapcsolódóan a peron átkerült a pálya bal (település felőli) oldalára.
|
|
Szentlászló
cd196, 2017.05.15 11:45.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Nyomvonal-korrekciót hajtottak végre 1956-ban Szentlászló térségében. Célja a rendkívül kis sugarú ívek megszüntetése volt.” http://iho.hu/hir/orokke-fol-akartak-szedni-a-sineket-151206
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C70&bbox=1987907.946405398%2C5803313.5693883505%2C1989015.088986966%2C5804423.100627052
|
|
Fövenypuszta
2Kuvik, 2017.05.14 18:49.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Vasútbarátok!
Tudna valaki küldeni olyan menetrendet, amiben Fövenypuszta még megtalálható és megállnak a vonatok? Minden egyéb információ is érdekelne. Fövenypusztát bemutató kiadványhoz kellene. Nagyon köszönöm előre is.
Üdv:
gergő
|
|
Podu Coșnei
cd196, 2017.05.14 18:20.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két hónappal a leállás után. http://www.dinuzara.com/2012/03/halta-podu-cosnei-furata-bucata-cu.html
|
|
|
Mânăstirea Fântânelelor
cd196, 2017.05.14 18:13.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt a nyomvonal letért a közútról. http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C69&right-layers=here-aerial%2C70&bbox=2782410.541837174%2C5978830.304095335%2C2786839.1121634464%2C5983268.429050144
|
|
Dorna Burcut
cd196, 2017.05.14 17:20.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
E.-St. Dorna-Sauerbrunn, Borkút v. á. http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C70&right-layers=osm%2C112&bbox=2790945.2137766406%2C5982912.51913719%2C2795373.784102913%2C5987350.644091998
|
|
Kosna
cd196, 2017.05.14 17:13.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-05-13/Cum-au-disparut-13000-de-maghiari-din-Bucovina-in-doar-cateva-saptamani
|
|
Madéfalva
cd196, 2017.05.14 16:54.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első román neve Madefalău volt (térképen és névmutatóban), aztán IV. Rareș Péter moldvai fejedelemről is elnevezték, mielőtt jött a mai kamu név. https://hu.wikipedia.org/wiki/IV._Péter_moldvai_fejedelem
|
|
Jászberény
ROCOman, 2017.05.14 10:01.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap ritka esemény történt. Jónéhány rakott Eas kocsi érkezett a TÜZÉP telepre.
|
|
Fertőújlak
Gery, 2017.05.12 17:36.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves foflamos!
Sajnos ahogy az épületet, úgy a felirat fénycsöveit sem kímélték a rongálók. Kizárt dolog, hogy jelen állapotában világítson.
|
|
Kisbózsva
cd196, 2017.05.10 08:13.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.facebook.com/1606026692992173/photos/a.1606445582950284.1073741830.1606026692992173/1774092156185625/?type=3&permPage=1
|
|
|
Pápa
cd196, 2017.05.10 07:40.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vágányzár megrendelés
Alap adatok
Menetrendi időszak: 2016/2017
Igénylő szervezet: Magyar Államvasutak Zrt.
Beérkezés dátuma: 2017-04-19 10:07:08.250651
Iktatószám: 2017/5574/0
Eredeti érvényesség: 2017-05-30 06:00:00 - 2017-05-30 15:00:00
Kapacitás korlátozás típusa: menetvonalak zavarása nélküli vágányzár
Korlátozás oka: útátjáró átépítés
Felújítási, fejlesztési célú kapacitás igény: Nem
Területi központ: Területi Igazgatóság Szombathely
Megjegyzés: Pápa –Pápa –Repülőtér vágány átépítés:
Átépített vágányszakasz, illetve a 920/921. útátjáró jótállásos szabályozása
A 920/921. Útátjáró átépítése
Aszfaltozás Vágány-Út Kft
aszfaltburkolat bontás 2 m3 10 m3 ( 25 t) aszfaltburkolat készítés
( a szükséges mennyiség tisztázandó
Pápa Vaszari út teljes pályás útzár:
2017.05.26-án 08:00-órától –2017.05.26-án 18:00-óráig
Vágányzár:
2017.05.26-án 06:00-órától
2017.05.26-án 15:00-óráig
Kivitelezők
Név
MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.
Vonali kizárások
Állomásköz
Vágány Pálya kiz. Lassúmenet Vonali bizt. ber. kiz. Felsővezeték kiz. Megj.
Veszprémvarsány (5502964)
Pápa (5502121) (13)
vonali
Átépített vágányszakasz, illetve a 920/921. útátjáró jótállásos szabályozása, útátjáró átépítése
http://www.kapella.hu/vz_megrendeles_megtekint.php?id_vz_megrendeles=187602
|
|
Esztergomi csavargőzös
cd196, 2017.05.10 06:48.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Térképeken: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=2090445.2340285445%2C6077282.9880194925%2C2090820.2531985685%2C6077649.646889549&left-layers=here-aerial%2C70&right-layers=osm%2C69
Az épületet a vonatból beazonosítottam.
|
|
Für
cd196, 2017.05.10 06:45.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Térképeken: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=2044899.5141276822%2C6092098.036728296%2C2045274.5332977062%2C6092464.695598353&left-layers=here-aerial%2C70&right-layers=osm%2C69
|
|
Kőbánya-Hízlaló
raps, 2017.05.09 19:38.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mint azt már korábban többször is jeleztem vala, a Lajosmizsei vonalról egy nagyszerű könyv született a kezdetektől ( tehát a tervektől ) napjainkig. Állomás nevekkel, évszámokkal. Abban szintén ír a kezdetekről, amikor még KÖKI Vasgyár utca volt, illetve amikor még Kispestnek volt megállója, és állomása is egy időben.
|
|
Kőbánya-Hízlaló
cd196, 2017.05.09 16:24.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Korábbi elnevezése: Kőbánya-Hízlalda. 1889-ben még így említik a források. Ekkor még mint közbenső állomás működött a Ferencváros-Lajos-Mizse vonalon.”
A Fradi–Köki az 1920-as évek második felében épült a mai formájában, azt gondoltam először, hogy ez tévedés. De nem! http://mapire.eu/hu/map/budapest/?layers=osm%2C36&bbox=2127805.0259314915%2C6019525.258521507%2C2130098.136780047%2C6020603.737217467
|
|
Görgeteg
cd196, 2017.05.09 16:18.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://mapire.eu/en/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C70&right-layers=here-aerial%2C112&bbox=1940659.71113234%2C5801723.320901448%2C1945236.378200915%2C5805994.239856882
„A veszprémi püspökség az 1890-es években kezdte felparcellázni földjeit, s a telkeket kunszentmártoni telepes földművesek, valamint a környékbeli cselédek vették meg. Így alakult ki 1902-1903-tól Kuntelep, amely 1905-ben községgé alakult, 35 év múlva egyesült Görgeteggel (ekkor 878 lakost számlált). 1949-től újból kisközség lett, s önálló tanáccsal működött. Két évtized múlva Görgeteg, Kuntelep és Rinyaszentkirály községi közös tanácsot hozott létre, amely az 1990-es választásokig állt fenn. Az egykor betelepült kunok az évtizedek során összeolvadtak a helybeliekkel, a XX. század utolsó éveiben hunyt el utolsó képviselőjük. Nem őriznek már sem hagyományt, sem népviseletet, a szokások is elhalványultak.” http://www.gorgeteg.hu/telepules-bemutatasa
|
|
Csajág felső
cd196, 2017.05.09 16:09.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi épület 1985-ben, fentről: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/136810?r=1&c=2024516.5262079998:5947921.804576:12
|
|
Pozsony
siofok35, 2017.05.09 10:53.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk 1968-ból:
https://library.hungaricana.hu/hu/view/UjSzo_1968_08/?pg=99&layout=s
|
|
Fertőújlak
foflamos, 2017.05.08 06:53.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv. Tervezem, hogy idén meglátogatom a régi állomást és készítek pár képet. Az állomáson lévő fénycső még működik, kap áramot? Esetleg nem lehetne megmenteni úgy, hogy elkerül Fertőújlakra? Egy falubeli pont arról panaszkodott, hogy a környékről alig akad fénykép, leírás, videó meg aztán pláne. A kisvasútból is talán csak 1-2 hídszerkezet, és egy Égeri elágazás kis épülete van meg a főút mellett. Pedig most turisztikailag biztosan sokat jelentene.
|
|
Besnyői út
cd196, 2017.05.06 15:46.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
JHoward oldala eltűnt, az újon nincs kinn. Archiválva: https://web.archive.org/web/20050112085202/http://www.freeweb.hu:80/jhoward/foto/20010929/veres.htm
https://web.archive.org/web/20090401000000*/http://www.freeweb.hu/jhoward/foto/20010929/vonal.htm
A kép forrása: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=81465192&t=9101631
|
|
|
Szada
cd196, 2017.05.06 15:33.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1961-es légifotó: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/54516?r=1&c=2149332.0356135:6045783.6571325:12
|
|
Szada alsó
cd196, 2017.05.06 15:29.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szada alsó feltételezhető épülete 1961-es légifotón: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/54516?r=1&c=2149332.0356135:6045783.6571325:12
|
|
Szada alsó
cd196, 2017.05.06 15:24.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző hozzászóló képén lévő tábla némi keresgélés és összevetés alapján a délnyugat azaz Mogyoród–Pusztaszentjakab (Tölgyes) felől a Székely Bertalan úton érkező autókat tereli el balra. https://www.google.hu/maps/@47.6307295,19.3030669,3a,75y,37.95h,100.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1szQXNSJ-iYCPwlDT26iHAhw!2e0!7i13312!8i6656
Az 1940-es évek első felében kiadott térkép nem jelöli a megállóhelyet, de a település szerkezete alapján ez volt a megálló lehetséges elhelyezkedései közül az egyik.
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C70&bbox=2144913.7826531343%2C6039881.991780986%2C2153770.923305679%2C6048758.241690603
|
|
Somogyszentimre
cd196, 2017.05.06 14:28.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újabb somogyi település tűnt el a térképről, üres a nagy múltú puszta, panaszolta el egy kadarkúti nyugdíjas a szülőhelye, Somogyszentimre sorsát.
Meghalt az utolsó lakó, egy 60 év körüli férfi, az új tulajdonos pedig lebontatja az amúgy is összedőlő épületeket. Nagy Lajosban azonban még élénken élnek az emlékek az egykor virágzó, gazdag történelmű helység mindennapjairól.
– Ez a száz évesnél is idősebb hársfa még megvan, de ma már csak romok övezik. A korabeli fotón jól látszik, hogy valaha az udvarunkon állt, de sokat játszottam körülötte! – mutatta a családi fényképeit Nagy Lajos. A képeken feltűnnek a puszta egykori lakói, cselédek leszármazottaiból lett szociális brigádok tagjai.
Országos gazdaképző intézet és mintagazdaság volt Somogyszentimrén, jöttek ide az ország minden tájáról. Mintegy húsz család élt itt. Rájuk emlékezett a nyugdíjas, aki születésétől 24 éves koráig volt a puszta lakója. Együtt barangoltunk be a helyszíneket.
– Több száz szarvasmarhát hoztak ide itatni, sok istálló volt. Volt étkezde, kollégium, iskola. Külön vasútállomása volt Somogyszentimrének, oda jártak még a gigei hegyből is. Faiskola is volt, egy különleges páfrányfenyőt, gingko bilobát ültettek, gyermekként nagyon kellett vigyáznunk rá. Mára óriásivá nőtt – mutatta végig a környéket Nagy Lajos, ifjúkora nyomait keresve. – Összetartó közösség élt itt. Csak egy példa erre: közös volt a húsfüstölő, mind egy helyre hordták az élelmüket a családok, de senki sem nyúlt a máséhoz.
Nagy Lajosban még élénken élnek az emlékek az egykor virágzó, gazdag történelmű helység mindennapjairól
Meg kell a szívnek szakadni, tette hozzá, mert nemrég a romok mellett, a gazban kinyílt egy lila évelő virág, amelyet annak idején még az édesanyja ültetett. Nem messze onnan áll a hatalmas, három emeletes magtár, melynek a homlokzatába vésték az építési dátumát: 1878.
A XX. század derekán már a Bárdibükki Állami Gazdaság területe volt Somogyszentimre, az itt élőknek szoba-konyhás lakásokat alakítottak ki. Sokan emiatt költöztek ide, ám az 1970-es években megfordult a folyamat. A környező nagyobb településekre vándoroltak a puszta lakói. A házakat nem újította fel senki. Később a rendszerváltás után egy osztrák tulajdonos vette meg a területet, de ő csak a termőföldet akarta hasznosítani. A jegyzőnek kellett felszólítania az osztrákot, hogy csináljon valamit, mert életveszélyessé váltak az épületek, emlékezett vissza a kadarkúti polgármester, Karsai József. Az enyészetet azonban nem lehetett megállítani. Később új tulajdonosa lett a területnek, de a bontás elkerülhetetlen volt, hiszen az épületek összeroskadtak, nem bírták a múlt terhét...
Az őskor óta lakott volt Somogyszentimre
Időszámításunk előtt 5-8000 éve már éltek emberek a környéken. Cserépedény-töredékeket, pattintott nyílhegyeket, tűzhelyeket és kezdetleges kőszerszámokat találtak a szentimre-vótai vízmosás szakadékaiban. Egy mamut maradványai is előkerültek a szentimrei őstelep közelében. A hely a bronzkorban is lakott volt. 1963-ban tártak fel a környéken azt a kelta földvárat, amely országosan is ritka hármas tagozódású. Egykor a lápból emelkedett ki a domb, amelyen állt. A földvár környékén végzett ásatások során egy neolit kori telepre bukkantak. Somogyszentimre a nevét István király fiáról, Imre hercegről kapta, aki a település templomának védőszentje volt. A helyről 1397-ben tettek említést először, 1516-ból több birtokosa ismert. Több mint húsz család élt akkor a faluban, de a korabeli feljegyzések szerint gyakoriak voltak a főurak hatalmaskodásai, a rablások és fosztogatások. Gróf Széchenyi Pál földművelésügyi miniszter 1880-ban hívta fel a figyelmet arra, hogy szükség lenne földműveseket oktató iskolák létrehozására az országban. 1886 őszén nyílt meg Somogyszentimrén a Magyar Királyi Földműves Iskola. Az első évben 135 hallgató végzett itt. Tehenészetük nagy jövedelmet hozott, a mangalica sertéseikből évente kétezret értékesítettek Kaposváron. Halastavuk, méhészetük, gyümölcsöskertjük, faiskolájuk, szőlészetük volt hajdan.
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/somogyszentimret-siratjak-ujabb-telepules-tunt-el-a-terkeprol-674931/
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=1961768.274224718%2C5820491.000002593%2C1966196.8445509905%2C5824929.124957401&left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C68
|
|