Bratislava cintorín
harczymarczy, 2017.04.21 17:53.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Magyar fordításban Pozsony temető.
|
|
Dunaszerdahely
harczymarczy, 2017.04.21 17:51.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://ujszo.com/online/kozelet/2017/04/21/lelepleztek-a-magyar-vasuti-tablat-dunaszerdahelyen
|
|
Sátoraljaújhely gyártelep
harczymarczy, 2017.04.21 17:37.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vadonatújonnan kitett magyar névtábla: Újhely.
Forrás: https://www.ujszo.com/kozelet/kint-az-elso-magyar-vasuti-tabla
Javaslat a névkáosz egységesítésére:
- ha egy állomásnak valaha szerepelt egy magyar neve menetrendben, akkor az időben utolsó (pl. 1944 vagy 1918) mehet címsorban szereplő névnek (ez eddig is így volt) + az összes többi, valaha menetrendben szerepelt magyar vagy idegen név lehetőleg időrendben, alnévként, zárójelben.
- ha ilyen nincs, akkor a címsorba mehet a jelenlegi hivatalos idegen név + alnévként az esetleges többi korábbi (idegen) név, lehetőleg időrendben, zárójelben.
Ettől függetlenül felveendő alnévként, zárójel nélkül minden olyan magyar név, ami megfelelő forrással (pl. hiteles fotó) dokumentálhatóan szerepel vagy valaha szerepelt az állomás kétnyelvű tábláján (Románia, (Cseh-)Szlovákia).
Ha egyik sincs és nem is volt, akkor az esetleges fordításból származó nevet szögletes zárójelek között tüntessétek fel. Az egyes városrészek magyar nevét is forrásoltam, ahol azok léteztek és utána tudtam nézni (pl. Bratislava-Janíkov dvor = Pozsony-Újmajor).
|
|
Aranyosmarót megálló
cd196, 2017.04.20 22:07.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Budova bývalej zastávky Zlaté Moravce mesto existuje dodnes (pohľad smerom na Moravce). Zlaté Moravce, 14. 4. 2007, © Ing. Marko Engler http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2169&sort=&page=1
|
|
|
Aranyosmarót megálló
cd196, 2017.04.20 22:02.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2169&page=2
http://vlaky.net/servis/trat.asp?id=27
|
|
|
Aranyosmarót megálló
cd196, 2017.04.20 21:55.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C68&right-layers=osm%2C112&bbox=2047957.592423373%2C6170939.8455830375%2C2050171.877586509%2C6173158.908060442
|
|
Északi rendező pályaudvar
cd196, 2017.04.20 00:36.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
,,Re: Attila-vonal
HozzászólásSzerző: csart » 2009.05.07. 21:16
Tényleg lebontották :o ...
Magyarország a végtelen emberi butaság hazája, ilyen gyalázatos cselekedet nem tudom kinek juthatott eszébe. ki az az állat akinek ez egyáltalán eszébe jutott? Kit zavart az a három híd a város határában ahol a kutya se jár?
gyanús , hogy van egy "Mit rombolhatnánk még le EU-s pénzen minisztérium".
Egyébként az M0-ás egy jó részét is ennek a projektnek köszönhetjük , mivel a vasúti töltés megépült egy 5 km-es szakaszon és a nyomvonal pont erre került rá, mivel itt valószínúleg nem kellett kisajátítani a területet. Ez volt a hála...´´ Forrás: http://forum.bunkermuzeum.hu/viewtopic.php?f=26&t=22
A kép forrása: http://www.bunkermuzeum.hu/Bunkermuzeum/utazasok/2007/04--Aprilis/2007-06.htm
|
|
|
Északi rendező pályaudvar
cd196, 2017.04.20 00:28.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
,,Az északi pályaudvar egy szép terv maradt, melyből kevés valósult meg. Budpest déli, keleti és nyugati pályaudvara mellett egy északit is terveztek megépíteni, ezt azonban keresztülhúzta a történelem. A Monarchia szétesett és Magyarországtól elcsatolták az ismert részeket. A pályaudvar megépítése pedig immár belügyből nemzetközi üggyé vált a vesztes háború után, mikor is Csehszlovákia tiltakozott ennek befejezése ellen, mivel ebben a fenyegető magyar agressziót vélték felfedezni. Nevezetesen a pályaudvar ténye azt a gyanút keltette északi szomszédainkban, hogy ezt felvonulási célból építjük egy támadó háborúra felkészülve. A pályaudvar építése le is került a napirendről, sikeresen megtorpedózták azt északi szomszédaink. Az addig elkészült építményeket pedig úgy hagyták, így a hidakat is.
Bunkerman´´
,,gy korabeli térképrészletet tudok mutatni a vágányokról, ami a semmibe vezet, jól látható, hogy a hidak ekor már megvoltak, a vágányok viszont nem értek el odáig, de egyértelmű, hogy arra mentek volna tovább.´´
Forrás: http://forum.bunkermuzeum.hu/viewtopic.php?f=26&t=22
|
|
|
Északi rendező pályaudvar
cd196, 2017.04.20 00:25.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
,,A Szilas-pataknál az egykori Északi pályaudvar számára készült vasúti hídon és töltésen gyalogsági állásrendszer maradványai találhatóak, mely körkörösen védte hídfőszerűen a hidakat. A hidaktól nem messze a Szilas-patak árterétől nem messze pedig kis betonbunkerek láncoalta található, melyet vélhetőelg gyalogási állások is összekötöttek (a légifelvételek alapján).´´ Forrás:
http://www.bunkermuzeum.hu/Bunkermuzeum/utazasok/2007/04--Aprilis/2007-06.htm
|
|
|
Budapest-Kikötő
cd196, 2017.04.20 00:14.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erről van itt szó? http://falanszter.blog.hu/2010/11/27/europa_legnagyobb_vigalmi_negyede_volt_a_lagymanyosi_konstantinapoly
|
|
|
Biatorbágy régi
JasonX, 2017.04.19 20:00.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi úton (is):
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/04/14/2017_04_08_viadukt_es_hetvenkedes
|
|
Fertőújlak
Főnök, 2017.04.17 20:43.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen, ezt az állomást is az én főnökségem alatt szüntették meg teljesen (selejtezés, bezárás, féksaruk eltávolítása, ÁVU. törlés).
|
|
Balatonlelle felső
Koncz Attila, 2017.04.16 16:38.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Horváth József balatonlellei esperes-plébános 1943-ban írt Balatonlelle története című könyvében egy mondat erejéig említi az állomást, illetve akkor még megállóhelyet:
"1930-ban épült a Felső Lellei vasuti megálló."
|
|
Balatonboglár felső
Koncz Attila, 2017.04.16 16:18.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Horváth József balatonlellei esperes-plébános az 1943-ban megjelent Balatonlelle története című könyvében ezt írja a megállóhelyről:
"1928-ban Boglár felsőmegálló épült újjá 5.500 pengős költséggel. Ezt a megállót 1904-ben a lellei villatulajdonosok a saját költségükön építtették. 1904 - 1928-ig Lelle alsómegálló volt a neve."
|
|
Kengyel
QQriQ, 2017.04.16 14:19.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Több kisvasút is volt arrafelé, a környező majorok bekötésére.
http://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C111&bbox=2258293.78217139%2C5949046.13829259%2C2277861.6614123955%2C5960282.3814505115
Pár képet és infót találhatsz az index fórum "kunsági dízel" topikjában Kengyel szóra keresve:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9166155&go=77231897&p=1#77231897
|
|
Mesztegnyő
Train Station, 2017.04.15 16:45.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Immáron Marcali kiszolgálása Somogyszob felől történik,miután helyre állították a Mesztegnyő-Böhönye szakaszt.
A 30-as vonal felújítása miatt Marcali teherforgalom nélkül maradt volna.De a MÁV inkább kipucolta a korábban használhatatlan szakaszt. Azóta több tonna áru mozog a vonalon.
A nyári menetrend alatt ismét a Balaton felől jönnek majd a marcali vonatok.
|
|
Tiszaföldvár
Nervus, 2017.04.15 15:25.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csendélet az állomáson egy napsütötte napon.
|
|
|
Kengyel
Nervus, 2017.04.15 15:24.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régi kép a kengyeli állomásról, felújítás előtt. Szeretnék segítséget kérni tőletek. Állítólag régen itt kisvasút is üzemelt. Valaki információt tudna adni erről, hogy mettől meddig közlekedett? Köszönöm előre is a válaszokat!
|
|
|
Újtikos
samyadler, 2017.04.13 00:14.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újtikos felvételi épülete
2017.04.12.
|
|
|
Csörögi szőlők
siofok35, 2017.04.12 20:09.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A III. katonai felmérés térképe (1941) szerint Csörögi szőlők megállóhely Csörögtől 600 méterre Vác felé volt, a peron a vasút és az út között lehetett. Azonos néven ma is működik itt egy buszmegálló.
A megálló helyére érve először észrevettem, hogy a töltés ki van szélesítve, igaz, az úttal ellentétes oldalon. Azonban ez nem peron nyoma, hanem az Aszód-Vác vasút 1950-51-es építésekor kétvágányúra elkészített töltés. Így rájöttem, hogy mivel a megálló hamarabb megszűnt, minthogy a töltést átépítették volna, így a megállónak mára semmi nyoma nem maradt.
|
|
|
Munkács
raps, 2017.04.12 18:45.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy tűnik, a railwayz.info-ról jönnek az elnevezések. Valóban Munkács ukránul Mukacseve. Ungvár ukrán neve Uzshorod. Az orosz elnevezések az egykori Szovjetúnióból maradtak itt.
|
|
Чоп-Перевалочная База
harczymarczy, 2017.04.12 17:25.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csap átrakó. A név orosz és nem ukrán, az ukránban ugyanis alanyesetben azt az alakot használják, amit az orosz nyelvtanokban rövid alaknak hívnának: Перевалочна. Egy mai ukrán menetrendben biztosan így, я nélkül szerepel.
|
|
Munkács
harczymarczy, 2017.04.11 12:29.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ukránul Мукачеве lenne, o-val a végén orosz. Ezzel együtt ott sokan beszélnek oroszul és nem ukránul, így szovjet név a használatban fennmaradhatott, ahogy vélhetően az állomás homlokzatán is (a kép tanúsága szerint 2014-ben még ott volt). Az ukrán vasút térképén ukránul szerepel. Kérdés, hogy a nyomtatott ukrán menetrendben hogyan, mert azt még nem láttam közelről. (Ismertem olyan embert, aki ott született, magyar származása és neve ellenére orosz iskolába járt és csak oroszul tudott (és a tannyelv egyik napról a másikra ukránra váltott...), és amikor átkerült Magyarországra, akkor tanult meg magyarul, igaz, akkor tökéletesen.)
|
|
Мукачево-Перевалочная База
harczymarczy, 2017.04.11 12:20.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Magyarul Munkács átrakó. A jelenleg fő helyen szereplő állomásnév orosz és nem ukrán, ukránul Мукачеве-Перевалочна База lenne. Úgy néz ki, a kép forrásául szolgáló oldal is eredendően orosz és nem ukrán, ill. vegyes nyelvű.
|
|
Tata
Joxy, 2017.04.10 19:41.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Budapest-Kelenföld és Győr között 1898-tól 1902-ig építették ki a második vágányt.
Győr és Hegyeshalom között 1926-ban épült ki a második vágány.
|
|
Mezőhídvég
m61004, 2017.04.10 19:34.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy 6-7 évvel ezelőtt beszéltem valakivel, aki bejárta az épületet, és akkor úgy nézett ki már a 24. órában most MÉG talán menthető lehet, de nem biztos. A tetőt már rég megkezdte a szél az esővíz átáztatta felső szintet és a födémet is, a közművezetékek már rég le vannak vágva és ki vannak kötve, az is sokba kerülne visszakötni, ha akár magánlakásként is valaki beköltözne. Azóta szinte biztos rájártak már a tolvajok is, ha más nincs hát a kábeleket szaggatják ki a falból. Szemeretelep épülete is így járt, mikor lebontották már gyakorlatilag nem volt mit, már a téglákat szedegették ki.
|
|
Csörögi szőlők
siofok35, 2017.04.09 18:35.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki tudna egy szelvényszámot mondani a megálló helyéről? Mert akkor megkeresném a helyét, itt lakom a közelben...
|
|
Halmi
harczymarczy, 2017.04.07 21:37.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van arra esély, hogy ez a vonal kiegészüljön a kárpátalji résszel? A mai mellett a 43-as menetrendből egy sor világháborús állomásnév- és kilométeradatot ki lehet nyerni. Kellene még két világháború közötti csehszlovák menetrend, ill. rendszerváltás előtti szovjet menetrendkönyv is.
|
|
Macs
Spiel, 2017.04.07 21:36.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Annyira rozsdásak itt a sínek, hogy az szinte már gyönyörű. :)
|
|
Săulesti
harczymarczy, 2017.04.07 18:38.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A városrész magyar neve Sárfalva.
|
|