Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [ 18 ] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] ...   Utolsó Következő

Szentmihálytelek    ROCOman, 2023.02.28 05:44.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://szegeder.hu/helyi/2023-02-25/mar-epul-szentmihalytelek-uj-vasuti-megalloja-az-intercity-re-oszig-kell-varni/63fa4bec47d3c01e03e4a0dd

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
 
Nagyhát    VT22, 2023.02.27 15:20.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kitérőket elbontották
 
Andornaktálya    ROCOman, 2023.02.27 07:42.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy elképzelés a megállóhely lehetséges jövőjéről:
https://hevesivasutak.blog.hu/2023/02/26/legyen_ujra_andornaktalya_vasuti_megallohely_aztan_egyszer_csak_lesz_vegre_eger_s-bahn_is
 
Drnje    VT22, 2023.02.26 19:19.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új állomás épül Novo Drnje néven

https://www.hzinfra.hr/rekonstrukcija-postojeceg-i-izgradnja-drugog-kolosijeka-na-dionici-krizevci-koprivnica-drzavna-granica/
 
Debrecen-Kertváros    JasonX, 2023.02.26 18:57.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyulas/Tiszalök felé
 
Debrecen-Kertváros    JasonX, 2023.02.26 18:56.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Debrecen-Vásártér felé
 
Debrecen-Kertváros    JasonX, 2023.02.26 18:56.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2022.11.05
Helye:
N47.542572° E21.600710°
 
Debrecen marhavásártér    JasonX, 2023.02.26 18:52.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kismacs felé
 
Debrecen marhavásártér    JasonX, 2023.02.26 18:52.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Debrecen-Vásártér felé
 
Debrecen marhavásártér    JasonX, 2023.02.26 18:51.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2022.11.05
 
Debrecen-Vásártér    JasonX, 2023.02.26 18:50.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Baromfivásártér/Nyulas/Józsa/Tiszalök, illetve Marhavásártér-Kismacs-Balmazújváros-Füzesabony felé
 
Debrecen-Vásártér    JasonX, 2023.02.26 18:49.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Debrecen felé
 
Debrecen-Vásártér    JasonX, 2023.02.26 18:48.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2022.11.05 Nagy valószínűséggel itt állt az állomás
 
Debrecen-Vásártér    JasonX, 2023.02.26 18:47.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A középen lévő oszloptól jobbra állt a sorompókezelő hely, mellette jobbra haladt át a pálya a Széchenyi utcán
 
Debrecen-Vásártér    JasonX, 2023.02.26 18:40.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://nevtelenutazo.blog.hu/2023/02/24/2022_11_05_a_109-es_es_108-as_regi_nyomvonala
 
Mónosbél    fizolt, 2023.02.17 10:31.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, az első Bélapátfalva felőli oldalon a váltókörzet után egy hosszabb csonkavágányban folytatódik, a harmadik Eger-felnémet felőli végén a váltókörzetben egy rövidebb csonkavágányban folytatódik. Bélapátfalva felőli váltókörzetben iparvágány ágazott ki az Egercsehi szénbányák szénrakodójához, ennek a kitérője még a helyén van, a vágány azonban nagyrészt fel lett szedve. Jelenleg már csak az átmenő fővágány van használatban, az első és harmadik ki van zárva a forgalomból. Egyszerűsített, kisállomási D55 típusú biztosítóberendezés üzemel, központi állítású váltókkal, biztosított fény bejárati- és közös kijárati jelzőkkel. A Bélapátfalva felőli oldalon fénysorompóval biztosított, minimális forgalmú útátjáró van (az út a megszűnt szénrakodóhoz vezet). Az állomáson a személyvonatok közlekedésének időszakában (napi 8-12 órában) forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot. Várhatóan az útátjáró fénysorompós biztosítása néhány hónapon belül megszűnik, ezzel az állomáson a forgalmi szolgálat is megszűnik.
 
Hosszúhetény    vaci, 2023.02.16 10:18.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület még mindig lakott, látszólag változatlan állapotban. 2023.02.15-én készítettem ezt a képet.
 
Máriaradna    Endre, 2023.02.08 01:48.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az észak felé továbbmenő vonal eszerint önálló 760-as kisvasút volt a kőbányáig: https://digital.bibliotecaarad.ro/files/original/f23543c4b4b2aa52700b520b35871fb522c735aa.pdf
 
Portelek    Tastam, 2023.02.07 11:05.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1960-as évek első felében került sor a Hatvan - Újszász vasútvonal teljes újjáépítésére. Ennek során épült Portelek vasútállomás, amelyet nem Szent-Imre megállóhely helyén, hanem attól mintegy 750 méter távolságra helyezték el. A hivatalos átadására 1965. április 4-én került sor, ez a nap akkor pirosbetűs ünnep, Magyarország felszabadításának napja volt. Ugyanekkor valószínűleg megszűnt a szent-imrei megálló. Az új állomás alkalmas volt vonatkeresztezés lebonyolítására és (ma már használaton kívüli) rakodóvágánnyal is rendelkezett.
 
Dunaújváros    cd196, 2023.02.04 16:13.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pár éve bejártam a volt úttörővasutat, egy része elépült: https://www.intercisamuzeum.hu/galeria/muki-a-vidam-park-vasparipaja

https://www.intercisamuzeum.hu/muzeumblog/dunapentele,-sztalinvaros,-dunaujvaros-az-ido-sodraban---10.resz

http://dunaujvarosmesel.hu/2013/05/01/vidam-park/

https://kisvasut.hu/vasutlista/view_vasut.php?kat=8273| (van sok kép, kamu a 0 db)

https://fortepan.hu/hu/photos/?q=Dunaújváros, vasút
 
Nagykarácsony régi    cd196, 2023.02.04 15:45.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://dunaujvarosmesel.hu/2023/01/14/komlotol-sztalinvarosig/

Az első akadály
A mozdonyvezető kihasználja a komlói-bakócai szakasz lejtviszonyait és Bakócáig 11 perc rövidmenetet csinál, így a 43 perces előírásos menet helyett 32 perces menetidővel 1 óra 43 perckor akadálytalanul haladunk át Bakócán. Az így szerzett előny, sajnos, hamar elvész, mert jelentkezik az első akadály. A sásdi kijárati jelző előtt meg kell állni, mert a bejáratnál “kinyújtózott” a 978-as tehervonat, amellyel itt kellett volna keresztezni. A rajta levő 324-es gép csak füttyög, de nem bírja felhúzni az emelkedőn vonatát – amint utóbb kiderül – azért, mert rossz a homokoló berendezése.
Már 15 perce ácsorgunk, amikor az állomásból kerékpáron érkezik a szolgálattevő és intézkedik, hogy a mi 424- esünket akasszák le, menjen előre a váltóig és húzza meg az elakadt vonatot. A mozdonyvezető morog és valami olyasmit mond, hogy “nem adnak nekem azért egy fillért se”, de leakasztás után mégis azonnal indul és mozgásba hozza az 52 tengelyes K-szerelvényt. Alig negyedóra alatt vissza is tér, ám ekkorára már 37 percet “ránk vert” ez a nem várt epizód. Emiatt aztán most szurkolhatunk, hogy be tudunk-e menni Dombóvárra a 6120-as érkezése előtt. Mert ha nem, jöhet az újabb ácsorgás. Szerencsére sikerül, de a tervezett áthaladásból mégsem lesz semmi, mert be kell várnunk az útban levő 950/C számú vonatot.
No, ha már úgyis várni kell, a vonatvezető kihasználja az alkalmat és megbeszélést folytat a menetirányítóval. Megegyeznek: Szakály-Hőgyészig szabad az út, onnan vízvételezés után gyorsan tovább kell menni, hogy át tudjunk haladni Keszőhidegkút-Gyönkön. Ezzel az elhatározással indulunk tovább, most már 1075-ös vonatszámban 3.14-kor. Erősen szürkül már, amikor 4.02-kor bejárunk Szakály-Hőgyészre. Amíg a gép kezel és vizet vesz, Tombor elvtárs ismét értekezik a menetirányítóval, akinek tanácsára a vízvételezés meg is hosszabbodik három perccel, hogy az 1962/D-nek legyen ideje befutni Hidegkútra mire mi odaérünk és a keresztezésnek ne legyen akadálya. Így is korán érkezünk azonban, mert az 1962/C még nem futott be és nekünk ismét meg kell állni, igaz, hogy csak egy percre.
Innen azonban már csakugyan szabad az út, úgy hogy Rétszilason áthaladás közben kiáltják fel a 7877-es újabb vonatszámot. Már-már úgy látszik, hogy megállás nélkül befutunk Sztálinvárosba, de Nagykarácsonyban ismét megállás következik a 6870-es K-szerelvény és a 6822/II. keresztezése miatt. Hat óra 11 perctől pontosan 7 óráig tart az ácsorgás. Csekély vigasz, hogy innen aztán csakugyan nem kell többet megállni, mert a Sztálinváros előtti emelkedőn a gép csak lépésben húzhat felfelé, s így vonatunk 7.40-kor jár be első szocialista városunk állomásába.
A 6.39 órás menetidő így is azt mutatja, hogy a mozdonyszemélyzet, amelynek Pintér elvtárson kívül Herke és Mészáros fűtők voltak a tagjai, valamint a vonatkíséret jól dolgozott. A 2.03 órás ácsorgás azonban arra figyelmeztet, hogy a menetirányító és az állomási szolgálatnak még sok tennivalója van a vonatforgalom tervezésében, szabályozásában, hogy az irányvonatok útja zavartalan lehessen és megfeleljen azoknak a követelményeknek, amelyeket a XI. vasútüzemi értekezlet határozata megszab.
 
Dunapentele    cd196, 2023.02.04 15:43.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a hozzászólásokat.

A régi kép az állomásépület előtt állókkal itt nagyban: http://dunaujvarosmesel.hu/2015/01/26/dunapentele-ii/
 
Dunaújváros    cd196, 2023.02.04 15:33.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
dunaujvarosmesel.hu/2022/01/14/uj-vasut-szuletett/

Sztálinváros·2022-01-14
Új vasút született

Népszava – 1954. január 17.

ÚJ VASÚT SZÜLETETT
Utazás Rétszilastól Sztálinvárosig

Félévszázados ígéret

Nagy dolog az, ami most a mi falunkkal történt – így mondja ezt Kiss János az alapi vasútállomáson. Deres bajuszát, ha­ját, csillogó ókuláréját fehér selyem­fátyollal vonja be a szemerkélő hó. De mit bánja most ő! Rendületlenül áll az ideiglenes állomásépület hal­ványveres téglafalai előtt, amelyek­nek tetejébe sapkát szabott a hófúvás, olyat, mint valami félrecsa­pott cukorsüveg. Az első vonatot várja. Az elsőt, amely ünnepélyesen keresztülhalad az újdonatúj vasút­vonalon, Rétszilas és Sztálinváros között. Azt mondja:
– Én már 67 esztendős vagyok, megettem a kenyerem javát. De nem hittem volna, hogy ezt megérem. Itt már ötven évvel ezelőtt is vasútat ígértek. S azután majd minden vá­lasztáson. Olykor el is jött egy se­reg mérnök, méricskéltek, póznákat tűztek ki s azután elmentek s nem történt semmi…

Acélországúton, az acél városába

Bizony, nagy dolog esett meg itt. Valami új született meg. Új? De hi­szen vaspályákat azelőtt is létesítet­tek ebben az országban, már a múlt században is. Igaz. A kapitalizmus a tizenkilencedik század második fe­lében több ezer kilométernyi vasúthálózatot épített ki. Persze, a maga módján. A síneket mindenütt nyomon követte a panama, mint fényt az árnyék. A vállalkozók mil­liókat húztak ki az állam pénztárá­ból, hamis csődök útján, a “kamat­biztosítás” hírhedt rendszerének se­gítségével. Tenyészett a “gründolás” és a kijárás, minden vasdarab, minden talpfa munkások és parasz­tok vérében és verítékében fürdött előbb meg, csak úgy került a földre, útnak urak számára, végállomásnak öngyilkosok részére. Lónyai minisz­terelnök 1872-ben végtére is azért bukott meg, mert az ellenzék fejére olvasta, hogy ami sok, az sok, a nyíregyházi vasútat nem kellett volna a saját gabonaraktárai mellé irányítani. Dehát ekkor még ifjú volt a kapitalizmus és nem csupán lopni, csalni, hanem fejlődni is tu­dott. De azután hamar elöregedett, hirtelen, mint a százesztendős szép­asszony, akinek arcáról letörli a kendőzést egy udvariatlan kéz s előtűnik rútsága. A századforduló tájától kezdve, ötven esztendőn ke­resztül, úgyszólván szünetelt a vas­útépítés.
S íme, most, a felszabadulás után, vasút keletkezett újra – s már nem is az első. Vasút, amely nem hentergett a “kamatbiztosítás” szennyes levében, hanem tiszta, mint a népi demokratikus rendszer, amely szülte s mint a januári hó, amely fürösztötte és keresztelte.

Előre a Sztálin Vasműért! A Sztálinváros-rétszilasi vasútvonal forgalombahelyezésének ünnepélyes pillanata:
Bebrits elvtárs elvágja az új vonal felett kifeszített szalagot.
(Németh Gy. felvétele.) /Szocialista Vasútért

Egymillióegyszázezer köbméter föld!

Már jön is rajta az első személyszállító vonat: Bogdán Gyulának, a 424.058 számú mozdony vezetőjének, a ha­talmas, türelmetlenül fújtató gőz­paripa urának széles mosoly ül ko­romlepte ábrázatán. Valahol Simontornya táján már várakozik az első tehervonat is: komlói bányászok rakták meg szénnel, a sztálinvárosi vasasok számára. Gergely Józsefné, a rétszilasi állomás fiatal távirásza, kiáll a sínek mellé és üdvözli az első szerelvényeket. Nem hivatali köte­lességből – hiszen nem forgal­mista -, csak úgy, ünneplésből. Keskeny kezét szőke hajához emeli, kék szoknyája lebben a szélben, örül, mint a vasutasok, az utasok és a hólepte, napsütötte táj. A dokumentumfilmgyár operatőrjei gyor­san ráirányítják a felvevőgép len­cséjét, filmre veszik…

.
Alap-Nagykarácsony-Mezőfalva-Sztálinváros… fellobogózott ál­lomásépületek, diadalkapuk, dermedő-didergő, bundákba bugyolált falusiak, s forró kiáltásaik között ha­lad a vonat. Most csend ül a tájon, amelyet még csak néhány napja is a munka zaja vert fel. Sima a pálya, gördül a pullman – kubikosok se­rény keze tüntetett itt el dombot, töltött fel völgyet. Egyedül Sztálin­város és Mezőfalva között egymillió-egyszázezer köbméter földet emel­tek ki a MÁV Budapesti Vasútépítő Üzemi Vállalat dolgozói. Ha ezt va­gonokba raknák, akkora vonatot ál­líthatnának össze, amely Budapest­től Kievig érne el. Ha ehhez hozzátoldanák azt a 615 ezer köbméterföldet is, amelyet az alapi emelkedő­ből faragtak le, akkor a vagonsor nagyon megközelítené Moszkvát is. A legnagyobb, a legkeményebb munka éppen itt folyt: az úgynevezett alapi bevágásnál. Képzeljük csak el! Több, mint két kilométer hosszú, 18 méter mély csatornát kellett itt kivájni: mintha csak – teszem fel – a buda­pesti Sztálin-útat kellett volna fel­ásni négy emelet mélységben. S még e számok nem is érzékeltetnek mindent.

Egy vasúti bevágás, amelyben elférne a Sztálin-út

A legnagyobb csatát a talajvi­zzel kellett megvívni, amely mindun­talan feltört a mélyből, átáztatta, mocsarassá tette a talajt. Ezerfejű rém volt: ha levágták egyik fejét, száz új nőtt helyébe. Új, a Szovjet­uniótól tanult munkamódszerrel bir­kóztak meg vele: az úgynevezett vákuumkutas talaj vízszint-sülyesztéssel. Ennek a lényege az, hogy vas­csöveket süllyesztenek a földbe, amelyeknek a vége lyukacsos. A csöve­ket közös hálózatba vonják össze és légszivattyú segítségével megritkít­ják bennük a levegőt. Így szívó ha­tást idéznek elő az átlyuggatott cső­végek környezetében és a gyűjtőhálózatba vonják be a talajnedves­séget. Hanem, amíg ez megtörtént! Mérnökök, építésvezetők, pályamun­kások küzdöttek az alattomos ára­dattal, sebeket osztottak és sebe­ket kaptak.
 
Cirókahosszúmező    VT22, 2023.01.31 14:17.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a régi kép nem ide való hanem Hosszúmező állomáshoz ami nincs felvéve még
 
Köveshegy    Hofer, 2023.01.28 20:27.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez forgalmi kitérő volt, tehát nem egy vágánnyal rendelkezett!
 
Vámosoroszi    ckg471, 2023.01.28 18:22.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vámosoroszin a 4132-es út mentén a Csoma-csatornán van az alábbi híd.
https://goo.gl/maps/VLWqDM1tMEJL5H4F8


 
Csaholc    ckg471, 2023.01.28 18:12.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csaholcon a Vasút utca mellett a vágány vonalában, vagy annak környékén fekszik az alábbi objektum. Talán ez is egy áteresz maradványa lehet?
https://goo.gl/maps/ugJK1P79M9KU68oy8
 
Kisnamény    ckg471, 2023.01.28 18:06.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisnaményban két, átlósan épített áteresz látszik az út két oldalán.
https://goo.gl/maps/x1nSVnWe6eMbwS2c7

A Tiszaberki-Sár-csatornánál a 4144-es út mentén pedig egy híd maradt meg.
https://goo.gl/maps/kucGaKxNTLi8FVRv7
 
Zsombolya    ROCOman, 2023.01.22 09:32.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Nagybecskerek-Zsombolya kisvasút története Felek Ferenctől:
https://vonatmagazin.blog.hu/2018/01/25/a_nagybecskerek-zsombolya_kisvasut_tortenete_diohejban

 
Szártos    cd196, 2023.01.21 21:16.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy tűnik, a két magánhangzót rendszeresen felcserélik akár egy szövegen belül : ) https://www.google.com/search?q="Sărtaș"+"Sartăș"+Alba
 
Előző Első    ... [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [ 18 ] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] ...   Utolsó Következő