Buság-Misztótfalu
fizolt, 2023.03.15 13:28.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, rakodóvágány a negyedik és az első, utóbbi csonkavágány. Az első vágány teljes hosszában, a negyedik a Szinérváralja felőli végén ki van zárva a forgalomból. Az állomás mindkét végén mechanikus, teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró van. CFR típusú többközpontos, elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, központi állítású, vonóvezetékes váltókkal, a negyedik vágányon egy vonóvezetékes kisiklasztó saruval, a Szinérváralja felőli oldalon kijárati előjelzővel egyesített alak bejárati és egyéni alak kijárati jelzőkkel, a Nagybánya felőli oldalon fény bejárati és egyéni fény kijárati jelzőkkel. Nagybánya felé önműködő térközbiztosító berendezés (BLA) üzemel, Szinérváralja felé állomástávolságú közlekedési rend van. A felvételi épületben forgalmi szolgálattevő, az állomás két végén lévő tornyokban egy-egy váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
Szentkirályszabadja
hayabusa, 2023.03.11 21:44.54
Válasz írása
|
Az épület manapság.
|
|
|
Zsolna
Csbence93, 2023.03.11 18:04.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
CD196!
Te Zólyomról beszélsz, ott valóban van Zvolen osobná stanica és Zvolen nákladná stanica. De ez Zsolna, ami nem Zólyom, és a 160-as vonalhoz sincs semmi köze.
|
|
Jászberény
ROCOman, 2023.03.11 17:43.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
150 éve nyílt meg a Hatvan–Miskolc- -vasútvonal.
https://www.sinekvilaga.hu/150-eve-nyilt-meg-a-hatvan-miskolc-vasutvonal-1-resz-a-vasutvonal-epitesenek-elozmenyei
|
|
Almamellék
ROCOman, 2023.03.11 17:32.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Mecsekerdő Zrt. által üzemeltetett 122 éves Almamelléki Állami Erdei Vasút megújult, s 2023. március 11-től ismét menetrend szerinti közlekedéssel fogadja a látogatókat. Pete Gabi készített egy tőle megszokott igényes felvételt a vonalról.
https://www.youtube.com/watch?v=20Gu4fkpXW4
|
|
Balatonszéplak felső
raps, 2023.03.06 18:43.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! Hamarosan eltűnik ez a felvételi épület is, és egy teljesen új épület kerül a helyére.
|
|
Zákány iskola
Hofer, 2023.02.28 23:06.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zákányszék és Zákány iskola között volt még egy megálló Ördögtanya néven. Az 1951. évi menetrendben még szerepel, az 1967. évi menetrendben már nem.
Forrás: Szegedi Kisvasút Facebook oldal.
|
|
Ruzsa
Hofer, 2023.02.28 23:03.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás az 1943. évi menetrendben Ruzsajárás, az 1951. évi menetrendben Csorva néven szerepel.
forrás: Szegedi Kisvasút Fecebook oldal.
|
|
Zákányszék
Hofer, 2023.02.28 22:59.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás az 1943. évi menetrendben még Lengyelkápolna néven szerepel:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=214925962038895&set=pb.100082643672974.-2207520000.
|
|
Zákányszék alsó
Hofer, 2023.02.28 22:57.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást az 1951-es menetrendben még Domaszék néven találjuk, a mostani Domaszék meg Sárkányhegy néven szerepelt:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=214926005372224&set=pb.100082643672974.-2207520000.
|
|
Domaszék
Hofer, 2023.02.28 22:55.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást az 1951-es menetrendben még Sárkányhegy néven találjuk:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=214926005372224&set=pb.100082643672974.-2207520000.
|
|
Szentmihálytelek
ROCOman, 2023.02.28 05:44.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://szegeder.hu/helyi/2023-02-25/mar-epul-szentmihalytelek-uj-vasuti-megalloja-az-intercity-re-oszig-kell-varni/63fa4bec47d3c01e03e4a0dd
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
|
|
|
Nagyhát
VT22, 2023.02.27 15:20.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kitérőket elbontották
|
|
Andornaktálya
ROCOman, 2023.02.27 07:42.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy elképzelés a megállóhely lehetséges jövőjéről:
https://hevesivasutak.blog.hu/2023/02/26/legyen_ujra_andornaktalya_vasuti_megallohely_aztan_egyszer_csak_lesz_vegre_eger_s-bahn_is
|
|
Drnje
VT22, 2023.02.26 19:19.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Új állomás épül Novo Drnje néven
https://www.hzinfra.hr/rekonstrukcija-postojeceg-i-izgradnja-drugog-kolosijeka-na-dionici-krizevci-koprivnica-drzavna-granica/
|
|
Debrecen-Kertváros
JasonX, 2023.02.26 18:57.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyulas/Tiszalök felé
|
|
|
Debrecen-Kertváros
JasonX, 2023.02.26 18:56.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Debrecen-Vásártér felé
|
|
|
Debrecen-Kertváros
JasonX, 2023.02.26 18:56.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2022.11.05
Helye:
N47.542572° E21.600710°
|
|
|
Debrecen marhavásártér
JasonX, 2023.02.26 18:52.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kismacs felé
|
|
|
Debrecen marhavásártér
JasonX, 2023.02.26 18:52.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Debrecen-Vásártér felé
|
|
|
Debrecen marhavásártér
JasonX, 2023.02.26 18:51.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2022.11.05
|
|
|
Debrecen-Vásártér
JasonX, 2023.02.26 18:50.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Baromfivásártér/Nyulas/Józsa/Tiszalök, illetve Marhavásártér-Kismacs-Balmazújváros-Füzesabony felé
|
|
|
Debrecen-Vásártér
JasonX, 2023.02.26 18:49.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Debrecen felé
|
|
|
Debrecen-Vásártér
JasonX, 2023.02.26 18:48.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2022.11.05 Nagy valószínűséggel itt állt az állomás
|
|
|
Debrecen-Vásártér
JasonX, 2023.02.26 18:47.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A középen lévő oszloptól jobbra állt a sorompókezelő hely, mellette jobbra haladt át a pálya a Széchenyi utcán
|
|
|
Debrecen-Vásártér
JasonX, 2023.02.26 18:40.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://nevtelenutazo.blog.hu/2023/02/24/2022_11_05_a_109-es_es_108-as_regi_nyomvonala
|
|
Mónosbél
fizolt, 2023.02.17 10:31.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a második, az első Bélapátfalva felőli oldalon a váltókörzet után egy hosszabb csonkavágányban folytatódik, a harmadik Eger-felnémet felőli végén a váltókörzetben egy rövidebb csonkavágányban folytatódik. Bélapátfalva felőli váltókörzetben iparvágány ágazott ki az Egercsehi szénbányák szénrakodójához, ennek a kitérője még a helyén van, a vágány azonban nagyrészt fel lett szedve. Jelenleg már csak az átmenő fővágány van használatban, az első és harmadik ki van zárva a forgalomból. Egyszerűsített, kisállomási D55 típusú biztosítóberendezés üzemel, központi állítású váltókkal, biztosított fény bejárati- és közös kijárati jelzőkkel. A Bélapátfalva felőli oldalon fénysorompóval biztosított, minimális forgalmú útátjáró van (az út a megszűnt szénrakodóhoz vezet). Az állomáson a személyvonatok közlekedésének időszakában (napi 8-12 órában) forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot. Várhatóan az útátjáró fénysorompós biztosítása néhány hónapon belül megszűnik, ezzel az állomáson a forgalmi szolgálat is megszűnik.
|
|
Hosszúhetény
vaci, 2023.02.16 10:18.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület még mindig lakott, látszólag változatlan állapotban. 2023.02.15-én készítettem ezt a képet.
|
|
|
Máriaradna
Endre, 2023.02.08 01:48.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az észak felé továbbmenő vonal eszerint önálló 760-as kisvasút volt a kőbányáig: https://digital.bibliotecaarad.ro/files/original/f23543c4b4b2aa52700b520b35871fb522c735aa.pdf
|
|
Portelek
Tastam, 2023.02.07 11:05.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1960-as évek első felében került sor a Hatvan - Újszász vasútvonal teljes újjáépítésére. Ennek során épült Portelek vasútállomás, amelyet nem Szent-Imre megállóhely helyén, hanem attól mintegy 750 méter távolságra helyezték el. A hivatalos átadására 1965. április 4-én került sor, ez a nap akkor pirosbetűs ünnep, Magyarország felszabadításának napja volt. Ugyanekkor valószínűleg megszűnt a szent-imrei megálló. Az új állomás alkalmas volt vonatkeresztezés lebonyolítására és (ma már használaton kívüli) rakodóvágánnyal is rendelkezett.
|
|