Balatonmáriafürdő
Ábrók Miklós, 2008.06.26 09:37.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A balatonmáriai állomás hangulatos boltívei alatt.
|
|
|
Sáta
Málik Zoltán, 2008.06.25 21:02.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A falak még állnak, de a megálló tetejét már szétverték. A felvétel június 7-én készült.
|
|
|
Csokvaomány
alexejevics, 2008.06.25 19:55.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szóval tulajdonképpen ez az állomás is a Szilvásvárad-Putnok vonal szándékos tönkretételének az áldozata. 1997-ben döntött úgy MÁV elvtárs, hogy neki kényelmesebb lesz a vonalat ketté vágni (az utas nem érdekes), ekkor bontották el ezt az állomást is. Pedig azért ezeket a régi képeket elnézve nem vagyok én abban olyan biztos, hogy semmi funkcióra nem lehetett volna felhasználni ezt az épületet. De a MÁV-nál ez senkit nem érdekel. Mint ahogy a pályafenntartást is kényelmesebb volt '97 után megspórolni, mondván minek költsünk bizonytalan jövőjű vonalra. Aztán most ott tartunk ugye, hogy Királd-Putnok 8 km, 40 perc.
|
|
Gógánfa
Cellbuborék, 2008.06.25 19:14.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Júniusban vadonatúj sürgönypóznákat helyeztek le, Ukktól Gógánfán keresztül még tovább, de még nem volt időm megnézni, pontosan meddig póznázták be. Szerintem egy részén raknak csak le újakat, a többi részén pedig a 25-ös vonalon felszabadult póznákat helyezik le. De valaki nem tudja pontosan, hogy ezek az oszlopok mire fognak szolgálni?
|
|
Zalagyömörő
Cellbuborék, 2008.06.25 19:08.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt volt valaha térközőr is.
|
|
Gógánfa
Cellbuborék, 2008.06.25 19:07.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nem megállóhelynek, hanem megálló rakodóhelynek épült, volt itt jegykiadás is, raktárépület is (természetesen rakodóvágánnyal).
|
|
Csenger
Marczy, 2008.06.25 15:18.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos, én nem is olyan régen voltam Csengeren, kifejezetten azzal a szándékkal, hogy bejárjam, lefotózzam a Csenger-oh. közötti, használaton kívüli részt. Amit láttam: Kissé furcsa volt számomra, hogy a vonal kilométerszámozása Csenger, azaz a végpont felé csökken, sőt, még a felhagyott szakaszon is találtam kilométerszelvényt. Maga a szakasz a állomás határ felőli végén vágányzáró sorompóval van elzárva. Nem messze, talán egy kilométerre van valamilyen üzem, eddig a vágány is megvan, igaz, kissé benőve gazzal, de jól láthatóan, és viszonylag könnyen is járható. Az üzem után viszont egy óriási nádas, és bokros rész teszi a pályát járhatatlanná, azon túl már a vágányok is hiányoznak, de a töltés azért még megvan. Innentől a határig a terep nehezen járható, a töltés pedig egyáltalán nem, mindenütt fű, fa, bokor. Az országhatárhoz érve a töltés egyszerűen ketté van vágva, a túloldalon pedig már meg sincsen, régen legyalulták, és szántóföld van a helyén. Egy kilométerszelvényt itt is találtam, de szám már nem volt rajta. Vonalbejárók, figyelem! Nagyon könnyű a határon véletlenül átkeveredni, mivel az egész környéken egyetlenegy határkő található! Igy aki arra jár, az legyen óvatos, különben könnyen a román határőrségen köthet ki!
|
|
Palotabozsok
Karl, 2008.06.24 22:09.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bozsok és Véménd közt épűl az autópálya.... a vasút meg......
|
|
|
Hatvan
Karl, 2008.06.24 22:05.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
egy szép találkozó..
|
|
|
Mohács
Karl, 2008.06.24 22:02.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Md a hídról.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.06.24 22:00.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Gábor
A kérdéses szakasz villamosításának az a kitétele hogy a pályakorrekciók, nyomvonalmódosítások befejezettek legyenek. Tehát csak azokon a szakaszokon lehet a villamosítást megkezdeni ahol a nyomvonalak már "fixálva" vannak.
Egyébként a Zalaegerszeg-Zalaszentiván közötti nyilt vonal, ill. a deltavágány nyomvonalán már állnak az oszlopok.
Természetesen erről a munkafolyamatról is készítek tudósítást, ha eljön az ideje.
Addig üdv mindenkinek.
Macinet
|
|
Zalaszentiván
Gábor Zeg., 2008.06.24 20:34.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves fórumozók!Érdeklődnék ki tudja hol tart a vasútvillamosítás Z.lövő és Bajánsenye között!??Esetleg képeket is szeretnék ha van valakinek!elöre is köszi!!
|
|
Balatonalmádi-Öreghegy
dezsõ, 2008.06.24 17:59.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az idő viszont szalad
forrás: wikipedia
|
|
|
Balatonalmádi-Öreghegy
dezsõ, 2008.06.24 17:56.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"és az idő állni látszék..."
forrás.wikipedia
|
|
|
Balatonalmádi-Öreghegy
dezsõ, 2008.06.24 17:54.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Öreghegy előtt megállt az idő és a mozdony
forrás:wikipedia
|
|
|
Balatonalmádi-Remetevölgy
dezsõ, 2008.06.24 17:52.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
forrás: wikipedia
|
|
|
Balatonalmádi-Remetevölgy
dezsõ, 2008.06.24 17:51.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
u.n. Bogdán őrház Szenkirályszabadja és Remetevölgy között
forrás: wikipedia
|
|
|
Szentkirályszabadja
dezsõ, 2008.06.24 17:48.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
forrás: wikipedia
|
|
|
Medgyespuszta
dezsõ, 2008.06.24 17:46.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
helyesen: Meggyespuszta
forrás: wikipedia
|
|
|
Veszprém hondvédlaktanya
dezsõ, 2008.06.24 17:43.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
forrás: wikipedia
|
|
|
Mezőzombor
Dani, 2008.06.24 17:21.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehet hogy már én vagy más megkérdezte, de tudja-e valaki mikor bontották el a 2. vágányt a 80-as vonalon, Mezőzombor és Sátoraljaújhely között? Sokszor járok arra és észrevettem, hogy régen 2 (gondolom oda-vissza) vágányzat volt ebben a térségben. Esetleg az oka ennek?
Előre is köszönöm.
|
|
Nagyrákos
Gábor Zeg., 2008.06.24 16:55.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves fórumozók!Érdeklődnék ki tudja hol tart a vasútvillamosítás Z.lövő és Bajánsenye között!??Esetleg képeket is szeretnék ha van valakinek!elöre is köszi!!
|
|
Tiszavárkony
ati, 2008.06.24 15:31.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
így fákkal szebb,
régen még csörgők játak erre felé és még jegyet is lehetett venni.
|
|
|
Karcag
ati, 2008.06.24 15:28.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
szép állomás
|
|
Szolnok
ati, 2008.06.24 15:23.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
V43-1094 általt tolt személy.
|
|
|
Cikó
joci, 2008.06.24 13:39.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi az, hogy meg fog szűnni? DEHOGY! Egyébként azért van itt hosszú peron, mert egykor jó hosszú vonatok jártak erre. ezen a vonalon SEMMI sem fog megszűnni még sokáig!
|
|
Erdősmecske
joci, 2008.06.24 13:25.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet lakják, a sínek nem látszanak már pár éve... A ház öreg, ráférne egy kis újítás.
|
|
Rácalmás régi
Leopardok111, 2008.06.24 13:03.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helyileg, pontosan hol van ez a két épület?
|
|
Győr-Gyárváros
szvdom, 2008.06.24 10:10.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tényleg ott vannak a betontuskók is, azt látom. De azóta találtam új információkat is továbblapozgatva a könyvet.
Győr ipartelepek csak az 1-es vonal menetrendjében szerepel, a 10-es és 11-es vonalakon nincs Győr ipartelepek, viszont van Győr gyárváros (!) Szabadhegy előtt.
És megnéztem az állomások névmutatójában, és a képen látható látvány tárult elém. Ezek szerint egy külön megállóhely lehetett, amit később megszüntettek, és a Komáromi személyvonatokat is gyárvárosnál állítják meg.
|
|
|
Zalaegerszeg
Macinet, 2008.06.24 09:35.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves András
További kérdésedre felelve:
Hamarosan tervezek egy fotós bejárást a zalaegerszegi vasúti átalakításokról és nyomvonalépítésekről ami szervesen kapcsolódik az Ukk-Boba vonalátalakításhoz. Ebben megpróbálok majd részletesen mindenre kitérni. A bejárás az általad kérdezett delta elágazástól indul majd, és mindkét nyomon végig fogunk menni, nyugati irányban pedig majdnem Bagodig terjed majd a tervezett bejárás. A tudósítást természetesen itt fogod megtalálni, de ehhez egy kis időre van szükségünk.
Addig is jó fórumozást.
Üdv : Macinet.
|
|