Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


62 Barcs-Villány

Barcs (541, 60, 956, 958)
Barcs felső (60, 956)
Középrigóc (60, 956)
Drávatamási
Kastélyosdombó
Zádor
Szörény
Kétújfalu
Teklafalu
Vitézipuszta
Drávafok
Bogdása
Sellye (61, 976)
Levenye
Csányoszró
Nagycsány
Vajszlói téglagyár
Vajszló
Sámod
Nádiga rakodó
Kémes
Drávacsepely
Kovácshida
Harkány (963, 963a)
Máriagyűd
Siklósi szőlők
Siklós
Nagyharsány (962)
Beremendi Cementmű
Villány-Elágazás (66)
Villány (464, 65, 66)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Beremendi Cementmű

megszűnt állomás
62 Barcs-Villány

A felvételi épület 2021 februárban.
2021.02.24.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N45.832221° E18.395398° | N45° 49' 55.99" E18° 23' 43.43"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


2007. óta szünetel


2007. március 3-án közlekedett utoljára személyvonat ezen az állomáson, azóta (ideiglenesen?) szünetel a személyszállítás a vasútvonalon, ami egyébként már eltűnt a MÁV menetrendjéből is.
A 2007. év végi vasútvonalbezárásokról készült összeállításunk itt található:
A 2007-ben megszűnt állomások

Nyomvonalváltozás


Az 1960-as évek végén új cementgyár építését kezdték meg Beremend határában. Ennek kiszolgálására, 1969 júliusára elkészült az új Villány elágazás - Beremendi Cementmű vonal, illetve az innen a BCM gyártelepre vezető vágány. A következő évben kiépült az állomás teljes vágányzata, és átadták az összekötő vonalat Siklós felé, amely Nagyharsány állomás előtt mintegy másfél kilométerrel csatlakozott a régi beremendi vonalba - ez volt Nagyharsány elágazás. Az építkezésnél használt, illetve új 48 kilogrammos síneket fektettek vasbeton aljakra, Beremendi Cementmű állomás pedig fényjelzős, mechanikus biztosítóberendezést kapott. Nagyharsány elágazás elektromos állítású váltóit is innen távvezérelték, a kitérőket a Nagyharsány - Beremend vonal forgalmának megszüntetése (1982.08.31) után természetesen felszámolták.




Képriportok, cikkek

Beremendi Cementmű
2011.09.05 22:49 - Szente-Varga Domonkos
A felvételi épület és egyben az utasperonok is az állomás Nagyharsányhoz (Sellyéhez) közelebbi felén találhatóak, ahol a Kistapolcát és Nagyharsányt összekötő közút is keresztezi a vágányokat. Az állomás Kistapolcához esik...









Régi képek - Beremendi Cementmű

Károly archív. Beküldő: Vasút&Modell, Egly T.
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Beremendi Cementmű

Éles Bulcsú: Beremendi cementmű megszűnt vasútállomás. (2010. tusrajz)
Fotó: Éles Bulcsú
Dátum: 2010.05.07.
Az állomásépület esti fényei.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2011.01.02.
Az állomás épület előtt álló három fenyő, gyönyörű látványt nyújt még éjszaka is.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2011.01.02.
Végpont felőli kijárati jelzők.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2011.01.02.
A Cementmű és Nagyharsány állomás felé nézve, előtérben a hangulatos, kivilágított váltók.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2011.01.02.
Esti csendélet a Beremendi Cementmű állomáson.
Nagyharsány felé a vasútvonal jobb, a Cementműbe vezető vágány pedig bal oldalon ágazik ki az állomás páratlan oldalán.
Fotó: Cziráki Norbert
Dátum: 2011.01.02.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.06.22.
A felvételi épület 2021 februárban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2021.02.24.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


vaci
e-mail: vaci.tibor.zsigmond.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 31926
2018.12.11 18:57.51
Íme, a térkép... a jobb alsó sarokban lévő feliratot a térkép "valódi" jobb alsó sarkából másoltam rá.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31925
2018.12.08 20:51.24
Térképen az Oroszlámos - Gyála vonal is létezett :) Viccet félretéve, valószínűleg előre dolgoztak a készítői. BCM/Kistapolca régi mh. leírása javarészt az én lelkemen szárad, ezeknél a MÁV levéltárban található dokumentumokat vettem alapul. Ezekkel összhangban vannak a fentrol.hu-n megtalálható 1969.03.11-re datált képek, ahol egy vágány van lefektetve Villány felől a Nagyharsány - Beremend közútig, onnan mindkét irányba csak a földmunkák láthatók. Jól megfigyelhető továbbá Kistapolcától délre is a már elkészült vágány. Mindazonáltal a térképet természetesen szívesen látnánk itt is, pont emiatt érdekes.

vaci
e-mail: vaci.kukac.dravazug.hu
elfogadott hozzászólás 31924
2018.12.08 20:09.23
Kedves Kollégák!

Biztosak vagytok benne, hogy a "Villányi átkötés" 1969-ben épült?

Mit szólnátok ahhoz, ha nekem lenne egy 1967-es MÁV kiadású(!) térképem, amin már szerepel, mint 69a vonal?

Bzmot302
e-mail: ulobagoly11.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28337
2014.06.14 21:36.23
Valaki valamit tud a teherszállítással kapcsolatban?

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26523
2013.05.09 19:35.04
Két év alatt szerintem nem változott.

Dávid
e-mail: david.intercars.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26522
2013.05.09 18:11.48
Látom, de az 2011-es felvétel.

dani
e-mail: dani.mici.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26519
2013.05.09 15:02.06
Dávid!az egyik esti képen világít a forgalmi iroda lámpája,a jelzők is világítanak,
úgyhogy szerintem van valamiféle teherforgalom. :-)

Dávid
e-mail: david.intercars.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26060
2013.03.05 22:05.50
Van itt még bármilyen vasúti forgalom? A Cement gyárba sem jár ki-be már semmi?

Cshaweska
e-mail: bacskavasut.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24196
2012.06.09 15:17.53
A villányi bekötés 1969-ben készült el.Ekkor a Nagyharsány felőli állomásvégben egy delta épült melyet a beremendi személyfogalom felszámolása után bontottak el.Így alakult ki a jelenlegi elágazás Siklós ill. a Gyártelep felé.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20272
2011.02.07 08:48.17
Igen, van egy 6 vágányos állomás még az üzem területen belül, de ez BCM Gyártelep elnevezéssel.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15302
2010.01.11 18:29.12
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-é állomás a BCM területén belül is? Ezen állomás ugyanis valóban Beremendi Cementmű néven fut, de mint a képek alatt olvasható távol esik a BCM-től. Ha jól tudom - lásd vpe - BCM Gyártelep néven fut a BCM-ben lévő állomás. Üdv.

Réger László
e-mail: laszi84.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 9154
2009.01.12 10:43.19
Igen, 2008-ban próbáltuk fellendíteni a vasúti kiszállításunkat, kisebb-nagyobb nehézségek árán, de azért sikerült. Sajnálattal nézegettem végig a képeket a pusztulásról, pedig lenne fantázia a vasútban...

Üdv: A Duna-Drava Cement Kft szállításáról.

Karl
e-mail: l.karoly.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4532
2008.06.01 22:12.58
2008.06.01.ma jártam itt és örömmel láttam,hogy a személyforgalom megszűnése óta is van itt teherforgalom,mind a 4 vágány használatban van,ma is ,mint a képen látható tehervonatok várakoztak az állomás területén.

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1812
2007.11.23 19:31.06
az 1981-es föciatlaszom már kész vonalként jelöli a Nagyharsány-Villány szakaszt!!
de jelöli a régiNagyharsány-Beremend szakszt is!

Gábor15
e-mail: gboor.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1804
2007.11.23 15:08.08
A teherforgalom : -Villány-Siklós-Harkány
illetve
-Vajszló-Sellye-Drávafok szakaszokon üzemel!!!
Az Indoház magazinban megírták h a tehervonatok Pénteken Vajszlótól Drávafokig közlekednek!!!

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1475
2007.10.13 17:20.57
Ez igaz
Felháborító érdekesség: Barcs- Sellye- Villány között menetrend szerinti volánbusz- közlekedés nincs. Hova vették át a vonalat?

Bolla András (Cellbuborék)
e-mail: andrew.kukac.cellkabel.hu
elfogadott hozzászólás 1463
2007.10.12 22:48.52
Viszont ha újraindítják a közlekedést, azon valószínű, már nem a 100 éves síneken indul meg a forgalom, tehát amúgy is fel kellene szedni a síneket. Csak az nem mindegy persze, hogy a vasút, vagy magánszemélyek szedik fel, mert utóbbinak sem mi, sem a vasút, sem az állam nem veszi hasznát. Tehát mindenképp az a legjobb, ha marad ott, ahol van.

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1007
2007.07.27 13:22.33
Igen, sajons itt is lopják. Jó pénzt hoz... Elvileg persze őrzik. Németországban viszont újjáélesztik a régebben megszűntetett mellékvonalakat. Lehet, hogy majd egy jobb időszakban itt is ez lesz? Állítólag újjáéleszteni egy vonalat sokkal drágább, mint megtartani. De talán sikerül, ha a nép akarja, talán...

P
e-mail: ssss33.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 851
2007.06.30 21:59.21
A teherforgalom marad Villány- Siklós, Vajszló- Sellye és Sellye- Drávafok között. A helyiek nosztalgiavonat beindításán gondolkodnak. Kéne, mert az adna valami reménysugarat a vonal feltámadására... Talán majd pár év múlva.. feltéve ha addig nem lopják el a síneket..

lujdzsi
e-mail: dj-luigi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 444
2007.02.26 17:45.16
A vonal ugyan megszűnik, de a teherforgalom marad?

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Gerlistye

Berkenye

Berettyószéplak

Beretvástelep

Berettyóújfalu