|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2008.03.29.
|
|
Őrház Orosháza felől.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
|
|
Őrház Békéscsaba felől.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
|
|
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
|
|
Kezdőpont felőli végen. 7703-as személyvonat halad ki Orosháza felé
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2014.04.27.
|
|
Betekintés Telekgerendás felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2015.06.
|
|
Teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjáró a Telekgerendás felőli oldalon.
Dátum: 2015.04.04.
|
|
Betekintés a Telekgerendás felőli oldalon található útátjáróból.
Dátum: 2015.04.03.
|
|
Biztosított bejárati jelző az Orosháza felőli oldalon.
Dátum: 2015.04.
|
|
A peronról Orosháza felé tekintve.
Dátum: 2015.04.
|
|
Kezdőponti őrház egy kijáró tehervonattal
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2019.05.10.
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30593
2016.12.02 12:45.09
|
A Békésmegyei Közlöny 1909. június 13.-iki rövidhíre: "— Leégett a csorvási vasúti állomás épülete. Nagy tüz pusztított pénteken reggel Csorváson. Hat óra tájban kigyulladt a csorvási vasúti állomás főépülete. Az ott lakó hivatalnokok rémülten menekültek ki a lángban álló épületből, melynek palatetőzete rettenetesen recsegett-ropogott a lángnyelvek nyaldosására. A községből elősiető tűzoltóknak és a vasúti munkásoknak sikerült a tüzet annyira lokalizálniok, hogy csak a tetőzet égett le. A mentési munkálatok közben a táviró- és telefon-huzalok is megrongálódtak. A tüz oka az egyik versió szerint a mozdonyból kipattant szikra lehetett, de ez nem valószínű, mert az állomási épületnek palatetőzete volt, arra pedig hullhatott a szikra bátran. Sokkal valószínűbb az a föltevés, hogy a tüz a cseléd gondatlansága folytán keletkezett, aki akkor hajnalban égő gyertyával volt a padláson a megszáradt fehérnemük lehozatala végett. Egyébként a vizsgálat folyik abban az irányban, hogy kit terhel a tüzért a felelősség. A kár 3500 korona. Az államásfőnöknek pedig elégett a szárításra a padláson felaggatott fehérneműje."
|
|
fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 29476
2015.06.23 22:21.02
|
Az állomáson négy vágány található, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első, ez vágányzáró sorompóval biztosított. A Telekgerendás és az Orosháza felőli állomásvégen teljes csapórudas sorompóval biztosított útátjárók találhatók. Az állomáson Polacsek típusú biztosítóberendezés üzemel, helyszíni állítású váltózáras váltókkal, biztosított bejárati, és közös kijárati alakjelzőkkel. Az állomáson a pénztárat kezelő forgalmi szolgálattevőn kívül két váltókezelő teljesít szolgálatot.
|
|
_dp_
e-mail: danyik.pal.kukac.mail.globonet.hu
|
elfogadott hozzászólás 22716
2011.12.28 20:30.06
|
És egy utolsó kép a település felől
|
|
|
_dp_
e-mail: danyik.pal.kukac.mail.globonet.hu
|
elfogadott hozzászólás 22715
2011.12.28 20:27.25
|
Az állomás várótermes oldala
|
|
|
_dp_
e-mail: danyik.pal.kukac.mail.globonet.hu
|
elfogadott hozzászólás 22714
2011.12.28 20:24.10
|
Néhány kép az átalakítás előtti állomásról.Nekem ebben a formában jobban tetszett.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 22516
2011.11.20 13:16.51
|
Az egykori uradalmi gazdasági kisvasút emlékhelyet kapott: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113427061&t=9166155
|
|
KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 21417
2011.07.28 08:26.12
|
Hozzá lehet jutni valahogyan ehhez a munkához?
|
|
Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 21415
2011.07.27 12:12.52
|
Nagy-Pál Andor 1967-es, Csorvás település- és gazdaságföldrajza című diplomadolgozatában az alábbi adatokkal nyújt bepillantást az 1960-as évek vidéki vasútjának életébe:
---
3./ Közlekedés:
(...)
A legfontosabb a vasút. Utasforgalma az utóbbi 10 év alatt jelentősen emelkedett. Az utasok száma 1957-ben 141 062, 1966-ban 716 891. Emelkedett a darabáru forgalom. 1957-ben 4658 kg, 1966-ban 5496 kg, továbbá teheráru forgalom: 1957-ben 38 139 tonna, 1966-ban 541 860 tonna. /124/
Az utasforgalom jelentős része Békéscsabára és Orosházára irányul, mely városokkal jelentős az ingaforgalom. Az 1966-ban érkezett áruk legnagyobb része tüzelő (7093t), majd répaszelet (7020t), műtrágya (2557t); és építőanyag (1728t). Az elszállított legfontosabb áruk a következők: cukorrépa (21 936t), gabona (1919t) és állat (1129 t). /124/
Források:
124: MÁV Csorvás állomás forgalmi jelentések 1960-1966
---
A vasút ebben az időben ideális volt a kialakuló nagyüzemi mezőgazdaság szállítási igényei kielégítésére. A település jelenleg is jelentős mezőgazdasági termelő, ám a sok kisgazdaság már teherautón oldja meg a szállítást. Döntően ezen teherautók miatt kell állandóan újítani és erősíteni a 47-es út Dél-Alföldön átvágó szakaszát.
|
|
rol1613
e-mail: rol1613.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18722
2010.09.02 21:19.46
|
A mai napon 7óra elött tíz perccel, gázolás történt csorvás állomáson. Most néztem az elvirát és 143percet késik a személy.
|
|
Gabcsi
e-mail: halmai.gabriella.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 2670
2008.02.07 21:01.15
|
Még egy
|
|
|
Gabcsi
e-mail: halmai.gabriella.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 2669
2008.02.07 20:58.17
|
Egy kép a hiányzókból
|
|
|