Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


15 Sopron-Szombathely

Sopron (504, 508, 8)
Sopron-Rendező
Sopron-Marhapályaudvar
Harka (508)
Kópháza
Nagycenk
Pereszteg
Vejke
Sopronkövesd
Lövő
Nemeskér-Egyházasfalu
Újkér
Tormásliget
Bük (914)
Gór
Acsád
Salköveskút-Vassurány
Szombathely (16, 17, 18, 20, 21, 918, 921)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Sopron-Marhapályaudvar

megszűnt teherpályaudvar
15 Sopron-Szombathely
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

  Az állomás földrajzi koordinátái: (pontatlan)
N47.672583° E16.593003° | N47° 40' 21.29" E16° 35' 34.81"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Sopron-marhapályaudvar egy élőállat-rakodó állomás volt, ami a város 1944-45-ös bombázásaiban teljesen elpusztult, azt soha nem állították helyre. Az állomást a Déli Vasút építette, személyforgalma az állomásnak nem volt.

Morzsák


A volt helyi újság (Soproni Szemle) írja hogy az itt pár éve elbontott 19-es őrház tartozott hozzá, illetve jól megközelíthető volt az egykori vágóhídnak, és a Sopron-Déli–Harka közvetlen vonalon helyezkedett el. Sajnos a helyére vasúti aluljárót építenek jelenleg, nem lehetséges helyszíni szemlét tartani. (Írta: K. Mihály, 2012. június.)

Szelvénykő 335 Az egykori állomás szelvényszáma
Megnyitás dátuma 1865.09.20.
Megszűnés dátuma 1945 körül.




Képtár - Sopron-Marhapályaudvar

Sopron és Harka állomások között egykor elhelyezkedő Sopron-Marhapályaudvar vágányhálózata. Forrás: Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-Kanizsai vasútvonal 1865-1990 .
Fotó: Kebelei György
Az egykori állomás helyének egy részlete,a még álló 19-es őrházzal.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.02.18.
Az erősen átalakított 19-es számú lakóőrház épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2009.02.18.
Az egykori állomás helye a közúti aluljáró építésének kezdetekor
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.05.23.
Az egykori állomás helye a közúti aluljáró építésének kezdetekor
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.05.23.
Az egykori állomás helye a közúti aluljáró építésének kezdetekor.Megfigyelhető az elbontott 19-es lakóőrház.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.07.16.
Az egykori közvetlen Sopron Déli-Harka vonal helye a Gysev pályaudvar mögött,Sopron Déli pályaudvar felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.11.06.
Az egykori közvetlen Sopron Déli-Harka vonal helye a Gysev pályaudvar mögött,a hajdani Marhapályaudvar felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.11.06.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26899
2013.07.26 19:22.48
A Déli vasút nyomában Sopron területén, Bécsújhely felől Szombathely felé haladva kiegészítés!

" a) Egykori Frankenburg úti közúti–vasúti átjáró a mai Ady Endre út felől, (Frankenburg út messze középen a jegenyék mögött,) hátul az Ebenfurth–Sopron-GYSEV, középen a Sopron-Déli–Sopron-GYSEV összekötő, elöl a már nem létező Sopron-Déli–Marhapu.–Harka-Kópháza vonal haladt: http://goo.gl/maps/WQIEJ (az aluljáró közel húsz éves, száz éve pedig semmilyen átjáró nem volt itt)"
Az adott aluljárót 1988-ban adták át,tehát 25 éves!
http://harsjozsef.wahavi.hu/utcanevek/frankenburg-uti-aluljaro

Az aluljáró megépítése előtt pedig igenis volt itt átjáró igaz kb.70 méterre attól.Itt állt a Déli Vasút 18.számú őrházépülete,amiből 1876 után már nemcsak A Sopron Déli-Harkakópháza vonal sorompóját kezelték,hanem A Sopron Déli-Sopron-Gysev összekötő vonal sorompóját is.Azonkívül itt volt a Gysev 54/a jelű őrházépülete a Sopron-Ebenfuth vonalnál.

Capras Dávid
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26650
2013.06.04 00:06.38
A déli vasút nyomában Sopron területén, Bécsújhely felől Szombathely felé haladva:

1. Déli pu., Kossuth utcai átjáró
a) a bal oldali vágány ment egykor Sopron-GYSEV felé, a középső átmenő fővágány egykor Marhapu.–Harka-Kópháza, ma Sopron felé: http://goo.gl/maps/Xp3Bn
b) balról jobbra: a Dáridózóként működő volt felvételi épület, a fák mögött a vonatkísérő laktanya, jobb szélen az út mellett az állítóközpont: http://goo.gl/maps/xV88i

2. a) Egykori Frankenburg úti közúti–vasúti átjáró a mai Ady Endre út felől, (Frankenburg út messze középen a jegenyék mögött,) hátul az Ebenfurth–Sopron-GYSEV, középen a Sopron-Déli–Sopron-GYSEV összekötő, elöl a már nem létező Sopron-Déli–Marhapu.–Harka-Kópháza vonal haladt: http://goo.gl/maps/WQIEJ (az aluljáró közel húsz éves, száz éve pedig semmilyen átjáró nem volt itt);
b) ugyanez a Frankenburg út felől: előtérben az ebenfurthi, mögötte a Déli és GYSEV pályaudvarokat összekötő vágány (a mai bécsújhelyi vonal), mögötte a vízszintesen haladó füves földmű az egykori déli vasút vágányának helye (hátul a kollégiumtól jobbra a mai Ady Endre út): http://goo.gl/maps/a938T

3. Alsólővér–Batsányi József utcai útátjáró:
a) Marhapu. felé: http://goo.gl/maps/MlQrP Déli felé: http://goo.gl/maps/ohq7Y (jobbkéz felől a hozzászólásokban feltételezett sorompóőrhely);
b) észak felől nézve a GYSEV sorompóőrhelye, az út emelkedik a háttérben megszűnt déli vasúti átjáró (és mögötte közvetlenül a mai Béke út) szintjére: http://goo.gl/maps/eaMds

4. Sopron-Marhapályaudvar felé egyenesen a fák közé (az út jobbra eltér a volt Károly kaszárnya felé): http://goo.gl/maps/UznGK

5. Részlet Sopron-Marhapályaudvar felé: http://goo.gl/maps/tvSx4

6. Sopron-Marhapályaudvar felé, közel a Sopron-Déli felőli vége: http://goo.gl/maps/QH81C

7. Kőszegi úti átjáró, Sopron-Déli felé: http://goo.gl/maps/4Fhr3 (a kétsávos előjelző táblától balra volt a 19. sz. őrház)

8. A Kőszegi úton túl, a garázsok közt, Harka-Kópháza felé: http://goo.gl/maps/SKbKd

Az az egészben a legszebb, hogy egy évvel ezelőtt erről az egészről semmi fogalmam nem volt, pedig éltem és bolyongtam itt nem keveset. : ) A nyomvonal máig nincs beépítve, de ha nem tudod, mi volt itt, nem szúr szemet.

A Felsőbüki Nagy Pál utca menti szakasz egy részén alig járható és alig látható. Lehet, hogy a bombatölcséreket sem állították helyre? Fényképeket sem láttam még erről az egykori független szakaszról, nem is így képzeltem, kész misztérium.
Mint ahogy az is, hogy ezt a hatalmas területet nem hasznosítják, csak kerülgetik. Talán lesz egyszer gyalogosaluljáró, és intermodális autóbuszállomás itt.

csirke363
e-mail: support.point.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 24336
2012.06.28 17:07.42
Marhapályaudvar egykori pozíciója figyelhető meg a rajzon.

kép forrása: Lovas Gyula - Légoltalom vigyázz!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Sopronszentmárton

Szépliget

Sopronnyék-Harácsony

Szepesolaszi

Sopron-Rendező