|
Még felsővezeték nélkül 1. (Fotó: Varga Gábor.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1993.
|
|
Még felsővezeték nélkül 2. (Fotó: Varga Gábor.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1993.
|
|
Még felsővezeték nélkül 3. (Fotó: Varga Gábor.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1993.
|
|
Az állomás nagycenki oldalán álló 33.-as lakóőrház hátsó oldala.(Fotó: Varga Gábor.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1993.
|
|
Az állomás Siemens-Halske rendszerű,tológombos rendelkező készüléke.A berendezés,2006 év végéig üzemelt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
|
|
Az állomás elektromechanikus rendelkező készüléke amely 2006 végéig üzemelt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
|
|
Valaha az állomáson fordítókorong is üzemelt,ezt bizonyítja a régi rendelkező készüléken a kulcs helye.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
|
|
A rendelkező készüléken,a nagycenki irányt jelző réztábla közelében,egy II.Világháborúban,pisztolylövedék által keletkezett lyuk látható.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
|
|
Az állomás régi fénysorompó visszajelentő,és kezelőkészüléke.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
|
|
Az állomás használati tárgyai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
|
|
Amikor még állt a Déli Vasút deszkaborítású áruraktára.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
|
|
Az I.-es állítóközpontban lévő Siemens-Halske rendszerű,vonóvezetékes biztosítóberendezés.A berendezés,2006 év végéig üzemelt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
|
|
Az áruraktárat még a Déli vasút emelte. Sajnos mára már nagyon rossz állapotban találjuk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
|
|
Az állomás egykori fénycsőbetűs névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
|
|
Az 1-es oldali váltókezelői helyiség.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
|
|
Az állomás erősen átalakított pénztár előcsarnoka a személypénztári ablakokkal.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
|
|
Az állomás használati tárgyai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
|
|
Az 1934-ben épült jellegzetes félköríves váltókezelői helyiség a 2-es oldalon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
|
|
Nézet az utcafront felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
|
|
Az állomás felvételi épülete Nagycenk felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.11.
|
|
Az II.-es állítóközpontban lévő Siemens-Halske rendszerű,vonóvezetékes biztosítóberendezés.A berendezés,2006 év végéig üzemelt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.17.
|
|
Az állomás használati tárgyai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.17.
|
|
Az állomás használati tárgyai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.17.
|
|
A vasútvonal 2005-ben történt átépítésekor a 006-os Nohab Lövőn vendégeskedett!
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.21.
|
|
Az állomás nagycenki oldalán álló 33.-as őrház.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.31.
|
|
Vihar előtt!
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.06.05.
|
|
Az állomás felvételi épülete Bük felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.06.27.
|
|
A hajdani 34/a őrház látképe az állomás felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
|
|
A 34/a őrházat romos állapota miatt 2008 őszén elbontották.(Az állomás Bük felé eső részén a Fertőszentmiklós-Kőszegi út vasúti átjárójánál állt.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
|
|
A 35.-ös számú őrházat 2009 tavaszán bontották el.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
|
|
A 35.-ös őrházat 1865-ben építette a Déli Vasút a balatoni országút (ma 84.-es sz. főút)Lővő község határában lévő kereszteződésében.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
|
|
A büki oldal régi bejárati jelzője. Ez a vonalszakasz a település belterületén halad keresztül.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
|
|
A büki oldal bejárati előjelzője régen.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
|
|
A nagycenki oldal alak bejárati jelzője. A képen már látható az átépítés ahol a korszerű beton csatornákat építik be a helyükre.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.10.24.
|
|
Régi,és az új jelzők.(fotó:Varga Gábor)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.
|
|
Régi,és az új jelzők.(fotó:Varga Gábor)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.
|
|
A régi nagycenki oldali előjelző.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.10.24.
|
|
fotó: Bereczki Csaba
Dátum: 2007.02.
|
|
fotó: Bereczki Csaba
Dátum: 2007.02.
|
|
A felvételi épület a felújítás alatt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.05.21.
|
|
Még áll a régi váltókezelői helyiség,abból az időből amikor az állomás úgynevezett egy központos volt. Mellette a felújítás alatt álló felvételi épület szürkén.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.05.21.
|
|
A felvételi épület a felújítás alatt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.05.21.
|
|
A felvételi épület a felújítás alatt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.05.21.
|
|
Az állomás 2007.-ben felújított felvételi épülete.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Az állomáson,a felvételi épület mellett áll a Déli Vasút által épített régi állítóközpont épülete.Érdekes,hogy az épület a mai napig megőrizte a Déli Vasút épületeire egykoron jellemző nyers tégla falát.Eredeti funkcióját 1934-ben veszítette el,amikor megépültek az állomás két végén lévő új félköríves állítóközpontok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Az 1934-ben épült I.-es állítóközpont az állomás büki oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Az állomás nagycenki oldalán álló 33.-as lakóőrház.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Lövő állomás eredeti vágányhálózata.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
Fotó: Kebelei György
|
|
Az állomás Gysev színű névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
A régi állítóközpont,és a felvételi épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Oldalnézet.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
A felvételi épület eredetileg a Déli Vasút III.osztályú típusterve alapján épült,és teljesen megegyezett Acsád felvételi épületével.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Lövő állomás felújított felvételi épülete.Az épület felújítása a múlt évben történt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
A ma is látható"Szocreál"megjelenését egy statikai megerősítés után kapta az épület.A belső elrendezését teljesen megváltoztatták,nyílászáróit áthelyezték,kicserélték.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Az utcafront felőli oldal jobban megőrizte az épület eredeti stílusát.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
A Gysev a saját épületeire jellemző arculatban,és színben újította fel.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
V43-333 as mozdony,tehervonatával áthalad az állomáson Bük felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Az állomás nagycenki oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Az állomás büki oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Az áruraktár a Nagycenkihez hasonlóan Lövőn is elbontásra került.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
|
|
Az 1934-ben épült II.-es állítóközpont az állomás nagycenki oldalán.A háttérben a 33.-as lakóőrház látható.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.05.
|
|
A Déli Vasút által épített iker lakóőrház az állomás büki oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.05.
|
|
Az állomás útátjárója a Kossuth utca(84.sz főút)felől fotózva.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.05.
|
|
Az állomás útátjárója a Vasút sor felől fotózva.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.05.
|
|
A felvételi épület a régi állítóközpont nélkül,magányosan.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
A régi állítóközpont hült helye.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Az új peron az 1.számú vágány mellett.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Az 1.számú vágány mellett lévő új esőbeálló.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Az új peron a 2.és 3.számú vágány között.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Az új esőbeálló a 2.és 3. vágányok között.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Az állomás meghosszabbított nagycenki oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
A távolban lévő nagycenki oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Az állomási útátjáró új gyalogos védőkorlátja.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Betekintés az állomásra Bük felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Ennyi maradt a büki oldalon álló egykori állítóközpont épületéből.Ez is egy mérési alappontnak köszönhetően.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
A büki oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Az állomás jelenlegi egyetlen megnyitott váróterme.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
A régi mellékhelyiségi épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Még megvan az állomás régi vízcsapja.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
|
|
Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2011.10.21.
|
|
Az őrház még mindig dacol az idővel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.14.
|
|
A gyönyörűen felújított Déli vasúti felvételi épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.14.
|
Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
|
elfogadott hozzászólás 24954
2012.09.27 20:04.07
|
Nosztalgia különvonat Lövőn 1992.
A vonatot a 424-247 pálya számú gép továbbította.
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 19793
2010.12.29 18:10.09
|
Köszönöm. Akkor összefoglalhatjuk, hogy a megmentés itt sem sikerült?
|
|
balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19792
2010.12.29 17:51.20
|
Hogyne természetesen!
|
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 19790
2010.12.29 16:06.02
|
Láthatnánk azt a bizonyos részt a hivatkozott tanulmányból?
|
|
balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19788
2010.12.29 14:15.42
|
Én nem azt írtam,hogy a szóban forgó két állítóközponti épületet a Déli Vasút építette,hiszen erre már 1934-ben csak a MÁV-nak volt lehetősége.Én azt írtam,hogy a szóban forgó két állítóközpontot ,Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c.írásában különösen megőrzendőnek ítélte meg. Tessék az írást elolvasni és kiderül,hogy erről a két félköríves,a korai modern építészet jegyében épült épületről van szó,több más épület mellett!
|
|
ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
|
elfogadott hozzászólás 19787
2010.12.29 13:29.04
|
Kedves Balázs!
Az az épület 1934-ben épült, tehát nem a Déli Vasút építette. Úgy gondolom Kubinszky professzor úr sem ezt az épületet, hanem sokkal inkább a felvételi épület melletti volt állítóközpont épületét tartotta szükségesnek megőrizni.
|
|
balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 19412
2010.11.19 12:38.17
|
A közelmúltban sajnos elbontották az állomás büki oldalán lévő,félköríves egykori I.sz. állítóközpont épületét.Ezt az épületet,Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c.írásában különösen megőrzendőnek ítélte meg.
|
|
balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18351
2010.07.29 21:10.48
|
A napokban sajnos elbontásra került,Bük 2.-es állítóközpont,Lövő régi állítóközpont,a felvételi épület mellett,és a nagycenki állítóközpont épülete.
|
|
Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
|
elfogadott hozzászólás 18265
2010.07.19 21:02.00
|
Lövő állomáson sokat szolgáltam tartalékos koromban. itt tanultam meg a Siemens berendezést kezelni. Itt szolgáló vasutas kollégáktól, (Neveket azért nem írok, mert nem akarok senkit megbántani azzal ha véletlenül kimaradna a felsorolásból.) sok mindent meg lehetett tanulni, szakmai és emberi szempontból is.
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18260
2010.07.19 15:44.08
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18259
2010.07.19 15:42.41
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18258
2010.07.19 15:41.31
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18257
2010.07.19 15:39.56
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18256
2010.07.19 15:38.50
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18255
2010.07.19 15:37.21
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18254
2010.07.19 15:36.26
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18253
2010.07.19 15:35.21
|
Az átépítés alatt lévő állomás.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 16498
2010.03.20 17:23.41
|
Az állomás jelenlegi Bük felőli képe.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 16497
2010.03.20 17:20.55
|
A büki oldalon is megkezdődtek az előkészítési munkák.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 16496
2010.03.20 17:17.17
|
Az állomáson tárolt beépítésre váró vasbetonaljak,és felsővezeték tartó oszlopok.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 16495
2010.03.20 17:11.45
|
Az állomás jelenlegi nagycenki oldala.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 16494
2010.03.20 17:07.45
|
Hamarosan a teljes nagycenki oldali váltókörzet átépül.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 16493
2010.03.20 17:00.48
|
Az állomás felsővezeték rendszerét ún.keresztgerendás rendszerűre építik át.
|
|
|
central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 16492
2010.03.20 16:54.31
|
Az állomás vágányai Nagycenk felé meghosszabbításra kerülnek.Jelenleg a területen ásatási munkák folynak.
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 14179
2009.10.29 13:02.34
|
Az állomás vágányai.Megfigyelhető a III.sz.rakodóvágányon álló Eas kocsikba történő farakodás.
|
|
|
balázs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14176
2009.10.29 09:43.23
|
Ez igaz,csak nem az I.vágány a rakodó,hanem a III.Tájékozódj pontosan mielőtt valamit leírsz.Egyébként régen az állomásnak négy vágánya volt.A régi I. vágányt a 2000-es évek elején szedték fel.
|
|
martin254
e-mail: Martin254.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 14173
2009.10.28 22:02.37
|
Infók: 3 vágányos állomás fény be- és kijárati jelzőkkel biztosítva.2 és 3 vágányt keresztekre használják. Az 1 v. rakodóvágány
|
|
zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
|
elfogadott hozzászólás 11325
2009.05.11 11:54.17
|
A behavazott 34/a őrház egy régi fotón. Az épület itt még jó állapotú volt.
|
|
|
zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
|
elfogadott hozzászólás 11318
2009.05.11 11:16.32
|
A régi váltókezelői helyiség
|
|
|
zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
|
elfogadott hozzászólás 11317
2009.05.11 11:09.01
|
A vasútállomásra vezető út
|
|
|
Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
|
elfogadott hozzászólás 7097
2008.10.09 21:08.25
|
Lövőn a 145-ös Szergej
|
|
|