|
Újratervezett vonalszámok a Délvidéken
2011.01.13. 00:22
Szente-Varga Domonkos [szvdom]
|
Az eredeti nagy-magyarországi számozástervhez képest, amit a kezdetekkor meghirdettünk, kaptunk egy jobb javaslatot számozásra. Az észrevétel abból állt, hogy ha igazán akarunk a számokban hasonlítani a ma is használt külföldi vonalszámokhoz, akkor Szerbia és Horvátország nem lehet egy tartományban, mert mindegyik nagyjából 1 és 60 közötti számokat használ, és emiatt sok helyen keletkezik ütközés.
A probléma feloldásaképpen szétválasztottam Szerbia számozási tartományát a többi ötszázas vasútvonaltól. Míg Horvátország, valamint Szlovénia és Ausztria történelmi magyarországi vonalai (az utóbbi kettőből alig van néhány) maradtak az 500-599 közötti tartományban, addig Szerbia érintett vonalai átkerültek a 800-as tartományba. Így szellősen maradt hely mind a horvát, mint a szerb területen lévő egykori magyar vasútvonalak besorolására, és az új számozás nagyon jól követi a mai számozásokat.
A megoldás részletei
A vonalak döntő többségénél a viszonylatokhoz nem nyúltunk, csak átszámoztuk a vonalat. Ebből hosszú listát írhatnék, de nem teszem, akit érdekel, töltse le a régi számozást és az újat (lásd lejjebb) és hasonlítsa össze. A horvát vonalak új számokat kaptak az 500-as tartományból, míg a szerb vonalak értelemszerűen a 800-asból.
Az osztrák vonalak számozása nem változott, a szlovén vonalaknál egyetlen változás történt: az eddig 523 számot viselő Rédics-Alsólendva-Csáktornya vonalat hozzákapcsoltam a meglévő magyar szakaszhoz, és így az a következő viszonylatra bővül az új terv szerint:
23 Zalaegerszeg-Rédics-Alsólendva-Csáktornya
Az alábbi nyolc vonal esetén a viszonylatokban is történt módosítás.
Az első három vonal négy új vonalként lett megszámozva, melyek jobban tükrözik a mai számozást, de nem darabolják fel az egykori viszonylatokat.
régi viszonylatok:
510 Sziszek-Zágráb-Zapresic-(Zidani Most felé)
540 Szabadka-Zombor-Szond-Újgombos-Dálja-Borovo- Vinkovci - Strizivolja-Vrpolje - Brod
555 Sziszek-Caprag-Sunja-Jasenovac- Novska - Újkapela-Batrina - Brod
új viszonylatok helyette:
510 Zágráb-Zapresic-(Zidani Most felé)
820 Szabadka-Zombor-Szond-Újgombos-Dálja-Borovo-Vinkovci
540 Novska - Újkapela-Batrina - Brod - Strizivolja-Vrpolje - Vinkovci
550 Zágráb-Sziszek-Caprag-Sunja-Jasenovac-Novska
Az 526 Zombor-Hódság-Gajdobra-Újvidék vonal két új viszonylatként jelenik meg az új tervben:
821 Gombos-Hódság-Gajdobra-Újvidék
826 Zombor-Hódság
Ezt a két vonalat:
560 Nagykikinda-Karlova-Nagybecskerek
562 Nagybecskerek - Antalfalva - Pancsova-Józsefváros
összevontam:
840 Nagykikinda - Karlova - Nagybecskerek - Antalfalva - Pancsova-Józsefváros
Itt pedig átcsoportosítás történt, a régi vonalakból
563 Zsombolya - Módos - Torontál-Szécsány - Nagybecskerek
565 Torontál-Szécsány - Bóka - Versec
ezek az új viszonylatok születtek:
845 Zsombolya - Módos - Torontál-Szécsány
843 Nagybecskerek - Torontál-Szécsány - Bóka - Versec
Három új viszonylatot pedig felvettem, ami a korábbi tervből kimaradt:
535 Barcs-Verőce
548 Vinkovci-Gunja
549 Vinkovci-Zupanja
Letöltés
Talán a változások felsorolása helyett egyszerűbb egészében az új tervet megnézni. A meglévő terv módosításából létrehozott, teljes számozási terv, térképpel itt tekinthető meg:
• Vasútvonalak számozása
• Nagy-Magyarország térképe a tervezett vonalszámokkal
A régi tervet a Nagy-Magyarország projekt: bevezető cikkben megtaláljátok, ha valakit érdekel.
Meghirdetés, életbelépés
A mostani tervet a szokásokhoz igazodva ismét egy hetes vitára hirdetem meg a Fórumban. Amennyiben nem érkezik olyan észrevétel vagy ötlet, ami indokolná, hogy az új tervet ne vezessük be, az egy hét leteltével automatikusan érvényre lép, és ezek alapján fogunk továbbhaladni a vasútvonalak felvételével, de erről majd úgy is fogunk még írni.
Addig pedig, hogy ne teljen haszontalanul az idő, kidolgozzuk a szlovén és osztrák vonalak állomáslistáját, de erről majd (hamarosan) egy következő cikkben írok részletesen.
|