Dunjkovec
marczy, 2013.04.27 19:20.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A település magyar neve Dúshely. Jelenleg Drávavásárhelyhez tartozik.
|
|
Zalaegerszeg-Ola
Balazs177, 2013.04.27 19:02.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mert általában a biztosító berendezési jelfogó épületeket ablak nélkül építik!
|
|
Zalaegerszeg-Ola
BZmot302, 2013.04.27 10:49.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Minek van ott az nagy épület nincsen rajta ablak. Maga az egész ronda rideg, szürke,
unalmas semmi szín. Legaláb az a grefiti feldobja egy kicsit.
|
|
Zalaudvarnok
Firefighter, 2013.04.25 19:33.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lenne egy kérdésem ezzel a vasútállomással kapcsolatban. Melyik utcában volt? Mert a Google Maps-es koordináták valahova a település déli oldalára helyezik, de én a töltés mellett megtaláltam egy kis kockaépület alapjainak maradványait, és ez a Sport utcát keresztező szakaszon volt, azaz a falu északi végén, amelyik utca a kisboltnál kezdődik. Szóval véleményem szerint ott volt a megállóhely, nem a koordináták által jelzett helyen. De éppen azért írtam ezt le, hogy választ kapjak arra, hogy vajon jól gondolom-e.
|
|
Cegléd KCK
Tastam, 2013.04.25 18:24.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút 1927-es megnyitására a Kölcsey tér déli oldalán, a MÁV-pályaudvarral szemben egy 150 négyzetméteres felvételi épületet húztak fel. Ebben az ún. gazdasági vasútállomásban a hivatali- és utasforgalmi helyiségek mellett egy szolgálati lakást is létesítettek, valamint udvarán árnyékszék, házi kút, szemétverem és kenyérsütő kemence is épült. A felvételi épület mellett helyet kapott még egy 16 négyzetméter alapterületű, fából ácsolt árubódé. Az indóházat 1932-ben bővítették, azonban ennek mértéke nem ismert.
Az épület a ceglédi pályaudvar 1944. augusztus 29-iki bombázásakor megsérült, de hamar kijavították. Valószínűleg ekkor semmisült meg az áruraktár.
Az addig a város kezelésében lévő vasútvonal államosítására 1949-ben került sor, de a ceglédi állomás önálló jellege megmaradt egészen az 1959/60-as menetrendváltásig. Ekkor a pénztárakat felszámolták, a szolgálati helyiségeket kiürítették, majd itt rendezték be a MÁV üzemorvosi és fogorvosi rendelőjét. A szolgálati lakás státusza nem változott.
A keskeny nyomtávolságú vonal 1973-as megszüntetése az épületet nem érintette, azonban nem sokkal utána mégis ledózerolásra került. Akkoriban készült el az állomás új, korszerű szociális épülete, az ún. "Fehér ház", amelyben a MÁV biztosította a kor színvonalának megfelelő orvosi ellátást. Az ismét kiürített kisállomást ezután városrendezési szempontok miatt bontották el, helyén ma egy nem túl attraktív füves területet láthatunk.
|
|
Bábolna
Tastam, 2013.04.25 18:20.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1931-es menetrend még nem látni, de az 1939-esben már ott van. Ennek némileg ellentmond a Ceglédi Napló egyik 1930-as száma, amely egy balesettel kapcsolatban úgy írja, hogy az Bábolna megálló közelében történt.
|
|
Cegléd-Béke tér
Tastam, 2013.04.25 18:18.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemcsak az 1939-es menetrendben, hanem már a vonal megnyitásakor is Fegyvertérnek hívták.
|
|
Lentiszombathely
Petrás Bence, 2013.04.25 17:07.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. április 7 óta ezen a megállóhelyen csak akkor állnak meg a vonatok, ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot a kocsi belsejében található jelzőkészüléken jelezték!
|
|
Iklódbördőce
Petrás Bence, 2013.04.25 17:06.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. április 7 óta ezen a megállóhelyen csak akkor állnak meg a vonatok, ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot a kocsi belsejében található jelzőkészüléken jelezték!
|
|
Ortaháza
Petrás Bence, 2013.04.25 17:05.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. április 7 óta ezen a megállóhelyen csak akkor állnak meg a vonatok, ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot a kocsi belsejében található jelzőkészüléken jelezték!
|
|
Rádiháza
Petrás Bence, 2013.04.25 17:04.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. április 7 óta ezen a megállóhelyen csak akkor állnak meg a vonatok, ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot a kocsi belsejében található jelzőkészüléken jelezték!
|
|
Tófej
Petrás Bence, 2013.04.25 17:03.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. április 7 óta ezen a megálló-rakodóhelyen csak akkor állnak meg a vonatok, ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot a kocsi belsejében található jelzőkészüléken jelezték!
|
|
Sárhida
Petrás Bence, 2013.04.25 17:02.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. április 7 óta ezen a megállóhelyen csak akkor állnak meg a vonatok, ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot a kocsi belsejében található jelzőkészüléken jelezték!
|
|
Bocfölde
Hofer, 2013.04.25 17:01.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. április 7 óta ezen a megállóhelyen csak akkor állnak meg a vonatok, ha van felszálló utas, illetve ha a leszállási szándékot a kocsi belsejében található jelzőkészüléken jelezték!
|
|
Szajki erdő
sziblerg, 2013.04.25 11:34.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szajki erdő megállóhely valamikor a 70-es évek környékén.
|
|
|
Angyalsziget
V43_1195, 2013.04.24 22:35.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló neve helyesen: Angyali sziget
|
|
Érd alsó
Train Station, 2013.04.24 19:48.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://iho.hu/hir/palyaepites-a-tetenyek-videken-130424 í frissebb képek a Kelenföld-Tárnok szakasz felújításáról (köztük Érd-Alsóról is).
|
|
Komárom
Sanya, 2013.04.24 18:49.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Skodák" Komáromban 2013 04 24.
|
|
|
Komárom
Sanya, 2013.04.24 18:46.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Komárom állomás látképe a Duna hídról.
|
|
|
Köröstetétlen
ROCOman, 2013.04.23 18:21.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az a megálló a Kerekes és Csete tanyák feltételes megállóhely.
|
|
Köröstetétlen
Tastam, 2013.04.23 17:56.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállót eredetileg Tetétlennek nevezték, Köröstetétlen a község 1950-es megalakítása után lett.
Az előző megálló és Tetétlen között az 1939-es menetrendben egy "Ker. és Cs. t." nevű megállót is találhatunk.
|
|
Jalsoviczky-tanya
Tastam, 2013.04.23 17:53.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1931-es menetrendben még nem szerepel, de az 1939-esben már igen.
|
|
Ceglédi közkórház
Tastam, 2013.04.23 17:50.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1931-es menetrendben még nem szerepel, az 1939-ben már igen, Horthy közkórház néven.
|
|
Cegléd-Béke tér
Tastam, 2013.04.23 17:49.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi (eredeti) neve Cegléd-Fegyvertér volt, amely a közterület átnevezésekor, feltehetően az 50-es évek elején változott meg. Az 1964-es várostérkép már ezen a néven mutatja. Titulálták még "Piros"-nak is az egykor a téren működött vendéglő tulajdonosa után.
|
|
Komádi
Adani, 2013.04.23 13:15.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem is szólhattok ha van konkrét időpont, ha otthonleszek én is el tudok menni Békés sincs anynira messze.
|
|
Budatétény
Adani, 2013.04.23 13:13.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy liftet se ártana odarakni.
|
|
Komádi
KériPetya, 2013.04.23 00:07.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Se a filmezés, se a találkozás nincs életkorhoz kötve... ha tudsz majd pontosabb dátumot, mikor jössz, egyeztessünk, hátha itthon is leszünk.
|
|
Sárosd
lassujel, 2013.04.22 22:24.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma délután sajnos súlyos baleset történt az állomás átjárójánál. A V43 1231 vontatta Tettye IC a sínekre behaladó traktorral ütközött. A sofőr életét vesztette, a mozdony vezetőállása kigyulladt Kép forrása: www.langlovagok.hu
|
|
|
Sirok
kondoros, 2013.04.22 20:26.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! ez az épület lakott?
|
|
Komádi
dani, 2013.04.22 20:14.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a kedvességed Petya,de ahhoz képest hogy filmezni megyek, még eléggé fiatal vagyok.
|
|