Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] [ 245 ] [ 246 ] [ 247 ] [ 248 ] ...   Utolsó Következő

Nagy-Gorica    Balazs177, 2013.04.09 09:13.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás kissé átépített DV.felvételi épülete:http://www.destinacije.com/Slike/Hrvatska/GradevineiObjekti/Zeljeznicki_Kolodvor_Velika_Gorica.jpg
 
Novi Marof    Balazs177, 2013.04.09 09:01.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kép az állomásról:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/43/Željeznička_stanica_Novi_Marof.jpg/800p
 
Zágráb d.v.    Balazs177, 2013.04.09 07:34.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Déli Vasút, Carl Schlimp építész által tervezett,négy városi típusépülete közül ez az egy épület maradt fenn eredeti formájában!Székesfehérvár épülete,elpusztult a II.világháborúban,Nagykanizsa,és Sziszek épületét pedig átépítették,kibővítették:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Zagreb_Zapadni_kolodvor.jpg
 
Harka    András, 2013.04.08 22:51.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt már egyetlen vonat sem áll meg, sőt az állomás neve sem szerepel már az Elvira-n.
 
Nagyatád    Balazs177, 2013.04.08 20:49.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a sűrű.és szigorú ellenőrzést már láthattuk,a Szombathely-Kőszeg vonalon!A Gysev mikor átvette a vonalat rögvest visszaállította a jegyvizsgálókat!
 
Fiume    Kenézy György, 2013.04.08 20:45.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átszálható további tengeri hajó járatokra : Linea 9308 Rijeka-Cres-Unije-Susak-Ilovik-Mali Losonj hajó járatra ! Vagy Linea 54 Rijeka - Split-Stari Grad ( Isola Hvar )-Korcula - Sorba ( Isola Mljet ) - Dubrovnik hajó járatra ! Web : www.jadrolinija.hr
 
Nagyatád    pezsman, 2013.04.08 19:47.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/sporol-a-mav-kalauz-nelkul-kozlekednek-a-vonatok-492036
 
Békés    dani, 2013.04.08 19:08.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a választ BZMOT302.
 
Szemeretelep    pezsman, 2013.04.08 18:16.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Botrányosan néz ki ez az épület, a 200E jelzésű busz megállója az épület előtt van, így a reptérre tartó külföldiek reális képet kapnak a magyar vasútról, ha kinéznek az ablakon...
 
Békés    BZmot302, 2013.04.08 15:46.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
dani!Én úgy tudom, hogy 6 vonat járt

Adani!Nem akarom bejárni, csak úgy kérdeztem.
 
Békés    dani, 2013.04.08 15:27.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Adani!Mennyi volt az utolsó menetrendben a vonatpárok száma?
 
Győr-Dunapart    Albu, 2013.04.08 13:10.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pdf-es Győr térkép elkopott, de itt van kettő, talán állandóbb oldalról:
http://mek.oszk.hu/09500/09536/html/kepek/big_varmpic_Gyor-066b.jpg
http://mek.niif.hu/00000/00060/html/kepek/gyorv-terkep_dka.jpg utóbbin látszik a királyhidai vonal külön szintű keresztezése.
 
Békés    Adani, 2013.04.08 10:53.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kb. másfél-két óra alatt kényelmesen gyalog bejárható a vágány, sietni sem kell.

Ha épp otthon vagyok el is kísérlek ha mész bejárni, csak Békés határában kell az óvatosság, meg a szeméttelepnél, nagyon rossz hírű környék ,de sokáig nem tart.
 
Bősárkány    bcs182, 2013.04.08 00:28.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
igen egy tesztpálya volt valamikor, a 60-as években a központi ütközőket tesztelték itt a tesztek úgy tudom sikeresek voltak, és az volt a terv hogy egy éjszaka alatt átáll egész kelet-Európa erre az csatlakoztatási formára csak logisztikai akadályai voltak
 
Békés    BZmot302, 2013.04.07 23:11.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ja, még hozzátenném,hogy tetszettek a képek?
 
Városmajor    siofok35, 2013.04.07 22:57.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1969:

http://www.ilyenisvoltbudapest.hu/ilyen-is-volt/tizenkettedik-kerulet-hegyvidek/item/varosmajor-1969-12-kerulet
 
Békés    BZmot302, 2013.04.07 22:15.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Adani! Kb.mennyi idő a vonal gyalogos bejárás oda-vissza?
 
Zágráb m.á.v.    Central, 2013.04.07 19:01.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A zágrábi felvételi épület,a Pfaff Ferenc építész által tervezett állomásépületek közül a legnagyobb.

 
Zugló    Tastam, 2013.04.07 17:55.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
MTI, 1940. áprili 18.:
"MEGKEZDIK A KEREPESI-ÚTI ALULJÁRÓ ÉPÍTÉSÉT. A M. kir. Államvasutak Igazgatósága a Budapest-ceglédi vasútvonal fővárosi szakaszának a Kőbánya-alsó pályaudvarnál megkezdett felemelési munkálatait a Kerepesi-úti aluljáró építésével folytatja. Az építés során a MÁV a mai, szintben levő keresztezést megszünteti és a két fővágányt töltésen az út fölé emeli. A Kerepesi utat a két fővágány alatt két negyven méter merőleges nyílású vashíd fogja áthidalni. A Ferenc József laktanya MÁV-megállóhely megszűnik. A Városliget megállóhelyet pedig ideiglenesen a Thököly-út és az Ajtósi Dürer-sor közé helyezik át. Az ideiglenes megállóhely a két fővágány közötti 300 méter szigetperronos elrendezéssel épül meg, a szigetperron Thököly-út felé eső végén gyalog felüljáró híddal. A magasvasúton a végleges megállóhely a Thököly-út és az Egressy-út között fog megépülni. A Thököly-út és a Kerepesi-út között a töltés építése miatt a mai Tábornok-utcai, Besnyő-úti és Egressy-úti szintbeni vasúti átjárók használata előreláthatóan az 1942. év végéig megszűnik. Eddig az időpontig a közúti járművek a vasútvonalon csak a Thököly-útnál és Kerepesi-útnál haladhatnak át. A Tábornok-utcánál és Egressy-útnál azonban a gyalogos átkelést lehetővé teszik. A munkálatok közigazgatási bejárását április 24-én délelőtt 10 órára tűzték ki."
Hogy hol lehetett a Ferenc J laktanya mh., talán némi támpontot ad egy ugyanazon évből származó másik közlemény. Eszerint a budapesti törvényszék megindította a kényszeregyességi eljárást többek között a "Honi faipari r.t. /Ferenc József laktanya teherpályaudvar/ bej. cég" ellen. Vagyis magam is úgy vélem, hogy a teherpályaudvar a mai Kőbánya-teher pu., vagy annak egy részének a helyén volt, és a végénél pedig a megálló.
 
Zugló    raps, 2013.04.07 16:53.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az én elképzelésem, illetve idősekkel történt beszélgetésem alapján a gyanúm pontosan ez. Az biztos, hogy a Városligeti elágazás volt anno a Városliget megállóhely, és szerintünk a Kerepesi útnál volt a Ferenc J. laktanya megállóhely. Eddig ez világos. De a kérdés: Ferenc J. laktanya önálló megállóhely volt? Vagy esetleg a Kőbánya-Teher része lehetett? Vagy Kőbánya-Teher elődje??? Sőt!!! Törökőr Rendező volt hozzá a legközelebb. Igaz Törökőr, a vasúti töltés túloldalán ( Bp. Nyugati felől Szolnok felé haladva a bal oldalon ) volt...
 
Zugló    Oxy, 2013.04.07 15:03.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Városliget mh. kb. a Kacsóh Pongrác útnál volt (ld. még Városliget elág.)
F.J. laktanya pedig a Kerepesi útnál.
Gyanúm szerint a vonalnak a 40-es évek elején történt megemelése alkalmával szűnt meg a kettő régi, és lett helyettük Rákosváros (de azért jó lenne, ha valaki meg tudna erősíteni ebben).
 
Zágráb m.á.v.    Balazs177, 2013.04.07 09:55.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A pályaudvar története:http://hu.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1gr%C3%A1b_f%C5%91p%C3%A1lyaudvar
 
Fiume    Balazs177, 2013.04.07 09:50.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok vasúti vonatkozású kép is található az oldalon:http://www.lokalpatrioti-rijeka.com/forum/viewtopic.php?f=129&t=1708&view=next
 
Zágráb m.á.v.    Balazs177, 2013.04.07 09:42.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képek a pályaudvarról:http://www.prometna-zona.com/zeljeznicki-galerija-001glavni_kolodvor-zgrada.php
 
Zugló    raps, 2013.04.06 23:01.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én értem amit írsz Endre, csak mégse értem... :)))) Városliget és Ferenc J. laktanya közé épült az új Rákosváros ( azaz Zugló ) megálló? Vagy Rákosváros ( azaz a mai Zugló ) volt tulajdon képen Ferenc J. laktanya?
A házunkban élő idős nénit kérdeztem ma, és Ő úgy emlékszik hogy anno Városligeti elágazás volt anno a Városliget megálló.
 
Soványhát    Adani, 2013.04.06 22:45.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én ide tippeltem

https://maps.google.com/maps?q=46.766695,21.063948&num=1&t=h&z=19&iwloc=near

Volt ott anno egy őrház is, annak a nyomait is mintha megtaláltam volna.


 
Soványhát    BZmot302, 2013.04.06 19:10.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kb. hol volt? A téglagyár tavainál?
 
Angyalsziget    V43_1195, 2013.04.05 22:01.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Angyali sziget időszakos mh.
 
Horgásztanyák    V43_1195, 2013.04.05 21:53.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Horgásztanyák időszakos mh. táblája
 
Zugló    Endre, 2013.04.05 21:52.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Városliget és Ferenc J. laktanya helyett adták át Zugló megállót 1940-ben, majd lényegében azon melegében át is nevezték Rákosvárosra. (Ekkor még a földszinten volt a pálya).
 
Előző Első    ... [ 240 ] [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] [ 245 ] [ 246 ] [ 247 ] [ 248 ] ...   Utolsó Következő